Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Collecte met QR code


Tijgeroog schreef op 11-09-2022 om 09:32:

Wat een ellendig beeld van de wereld heb je als je denkt dat een organisatie als het KWF over dat soort dingen liegt.

Ja, dat heb ik. Zoals ik al schreef bij Tikkie, daar zie je alleen dat het geld van Tikkie afkomstig is. In de tikkie-app kun je de naam zien, maar ook daar geen rekeningnummer. Mollie, wat veel webshops gebruiken, werkt volgens mij hetzelfde.

Het geld voor KWF wordt geïnd door CM Payments, volgens mij met zoiets als Mollie. Zij moeten aan de AVG voldoen en mogen de gegevens dus nergens voor gebruiken.

Bij mollie staat het er ook bij hoor, klik maar eens aan, zou mooi zijn. 

AlisonH schreef op 11-09-2022 om 00:14:

Niks QR-code. Je kunt contant geld krijgen, dat heb ik altijd in huis.
Wat ik nog veel erger vind: het aan de deur proberen te slijten van donateurschappen. Ik bepaal zelf wel welke doelen ik vast ondersteun, daar hoeven ze niet met een klembord voor aan de deur te komen. Een losse collecte geef ik wel altijd.

Daar heb ik ook een gloeiende hekel aan, die studenten met die klemborden. Een vriendelijk 'goedemiddag" kunnen ze van me krijgen, maar meer ook niet. Kennelijk is de methode toch winstgevend, anders zouden de goede doelen het wel laten, maar ik vertik het. Liever de rammelende collectebus. Hier in Amsterdam zijn collectebussen huis aan huis trouwens praktisch uitgestorven, mensen met een bus staan hooguit ergens in een supermarkt of winkelcentrum 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

27-09-2022 om 19:34 Topicstarter

Collecte had de gebruikelijke opbrengst, de QR-gevers uit andere wijken zullen 'mijn' niet-gevers hebben gecompenseerd omdat ze per persoon vaker het bedrag op 5 euro laten staan of iets bijplussen. 

We moeten allemaal (helaas soms haha) mee gaan met de tijd. Qr codes zijn wel erg veilig, je loopt niet meer met contant geld over straat of met zo'n zware bus te sjouwen. Al begrijp ik natuurlijk wel heel goed dat niet iedereen (vooral oudere mensen) even makkelijk met een Qr code overweg kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.