Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Balletmama76

Balletmama76

28-07-2009 om 09:59

Collega manlief uitnodigen voor verjaardag?

Ik ben niet van de grote verjaardagsfeestjes en vier mijn verjaardag het liefste met mijn gezin en mijn beste vriendin en haar gezin. Hier had manlief nooit een probleem mee, tot laatste jaar - toen was zijn collega namelijk nogal beledigt, omdat ie niet uitgenodigt was.

Deze collega is nogal iemand, waar ik niet zoveel mee kan. Manlief heeft z'samen met zijn beste vriend een klein bedrijf, en deze beste vriend nodig ik dan wel uit, gewoon omdat ik deze best wel gezellig vind en hij bijna bij het gezin hoort.

Nu denkt manlief, dat ik voor mijn verjaardag volgende week ook de andere collega moet uitnodigen, puur uit beleefdheid. Want, de man van mijn beste vriendin is laatst ook begonnen deeltijd in het bedrijf te werken, dus manlief vind, als ik een collega van hem ga uitnodigen, moet ik zijn andere collega ook uitnodigen (dus degene, waar ik niks mee heb).

Ik zie het eigentlijk niet zo zitten, want de man van mijn beste vriendin was altijd al uitgenodigt, ook terwijl ie nog niet in het bedrijf werkte. Gewoon voor de gezelligheid. Deze andere collega van hem is niet echt een gezellige type.

Manlief nodigt altijd alle collegas uit voor zijn verjaardag. Het is maar een klein bedrijfje met weinig hierarchische structuur.

Maar met even deze collega praat ik bijna nooit en hij ook niet met mij, het klikkt gewoon niet, en ook bij verjaardagen zit ie altijd maar stil erbij en praat hooguit over bedrijfs-dingen.

Dus wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niemie

niemie

28-07-2009 om 11:40

Jouw verjaardag

Het gaat om jouw verjaardag, dus het lijkt mij dat je dan de mensen uitnodigd die jij prettig vindt.
Als manlief op zijn verjaardag altijd alle collega's uitnodigd omdat hij zich daartoe verplicht voelt uit beleefdheid moet hij dan maar weten.

Ik wens je in ieder geval een prettige verjaardag

Suzanne

Suzanne

28-07-2009 om 13:01

Eens met niemie

Lijkt me een duidelijke zaak, het is jouw feestje dus jij mag zeggen wie er mag komen! Als je man jarig is, heeft hij het voor het zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2009 om 14:36

Ook aan de hand gehad

Manlief was afgelopen week jarig en we hadden een klein gezelschap uitgenodigd. Alleen een paar collega's, geen familie. Een groter feest met iedereen erbij hadden we eerder al gehad. Een collega die ik erbij had willen hebben hoefde er niet zo nodig bij voor mijn man en dat hebben we dan ook niet gedaan. Ze is erachter gekomen doordat een collega ervan uitging dat we haar gevraagd hebben. Ik vind dat wel pijnlijk, maar het was een avondje voor mijn man en niet voor mij. Als ze er ooit iets over vraagt zal ik dat ook zo uitleggen.

Bloemetje

Bloemetje

28-07-2009 om 18:40

Hoeveel collega's zijn er

Oke, begrijp ik het goed? In het bedrijf van je man werken vier mensen, hijzelf, zijn beste vriend, de man van jouw beste vriendin en de saaie collega (even voor het gemak zo genoemd).

Dan vind ik het wel erg lastig als je alleen de saaie collega niet vraagt. Want op die manier is het haast een bedrijfsuitje waarbij er één niet mee wordt gevraagd.

Als ik er naast zit en er zijn nog meer mensen werkzaam, dan zou ik de saaie collega niet vragen. En het inderdaad uitleggen als het is MIJN verjaardag dus vraag ik mijn vrienden en niet de collega's van mijn man. Dat moet die man toch wel begrijpen lijkt me.

Balletmama76

Balletmama76

28-07-2009 om 19:06

Naaa, er werken nog meer...

...nog een voltijd-medewerkster (maar deze houdt het net als ik - "werk is werk en prive is prive") en nog wat parttimers.
Deze ken ik verder niet.

Maar manlief bespreekt de meeste zakelijke dingen vooral met zijn beste vriend en de saaie collega (deze doet ook de boekhouding voor het bedrijf).

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2009 om 01:24

Een paar uur later

ben ik toch wel geneigd Lara gelijk te geven. Wat is het nu helemaal. Als je hem vraagt heb je een avond waarop een man aanwezig is die je normaal niet zou vragen, maar heb je wel het geruststellende gevoel dat je sociaal hebt gehandeld. Als je hem niet zou uitnodigen heb je misschien dagenlang een rotgevoel en je man zal zich ongemakkelijk voelen op zijn werk. Even investeren in een prettige sfeer zou ik zeggen.

Balletmama76

Balletmama76

29-07-2009 om 08:06

Geen prive-leven meer...

Kijk, de situatie is zo, dat wij op het moment al geen prive-leven meer hebben, manlief is 24/7 met het bedrijf bezig. Leuke tochtjes maken etc zit er niet bij.
Tenminste 4x per week wordt vergadert - en dat is meestal bij ons in de woonkamer. Manlief slaapt meestal tot ongeveer 15 uur, en dan komen ook al zijn collegas of tenminste zijn companion en s'nachts gaat hij werken.

Dus wilde ik het aantal collegas op mijn verjaardag echt klein houden, want anders gaan de mannen zich afzonderen en het gaat de hele tijd over het bedrijf.

Deze saaie collega ging manlief laatst ook op een bevelende toon vertellen, dat ik nu eindelijk weer eens met de duitse updates van de bedrijfs-website aan de slag moet. Iets, waavoor ik op het moment echt geen tijd heb naast kind, stervende hond, mijn eigen baantje en huishouden. Ik vond dit ook meer door toeval uit, door een email, die toevallig nog open stond, toen ik bij de computer kwam.

Holiday

Holiday

29-07-2009 om 19:28

Dagje weg?

Ja kijk...zo wordt het inderdaad geen gezellige verjaardag! Nou ik heb een idee: je boekt een fluisterbootje met een kant-en-klare picknickmand in Giethoorn, neemt man en kind heerlijk mee een dag uit varen. Geen visite, geen vergadering, een heerlijk dagje samen op het water ter ere van je verjaardag.
Die stervende hond, dat is niet leuk. Misschien kun je daarom (nu even) niet weg. Maar dan stel je het tripje nog even uit, wat in het vat zit verzuurt niet en zo heb je toch een hartstikke leuke verjaardag dit jaar? En hoe je het dan volgend jaar aanpakt, dat zie je dan wel weer.

Balletmama76

Balletmama76

29-07-2009 om 21:30

Inderdaad...

Eigentlijk ben ik op het moment ook niet echt in stemming om te vieren. Juist vanwege de hond, ik ben heel erg gehecht aan haar... En het duurt denk ik nog maar enkele dagen, want er zit weer een bloedblister aan haar tumor en als deze open gaat, is het dus over (het is eigentlijk een kwaadaardige bloedvat aangemaakt door de tumor).

Op het moment heeft zij nog geen pijn, maar het kan gewoon elke moment over zijn, 2 weken geleden zei de DA, dat zij nog 2-3 dagen heeft. Zij heeft nog een laatste gloeien gehad, waar zij van alles deed (zelfst de DA was verrasst), maar zij is nu sneller moe en terwijl zij nog heel enthusiast doet met alles, weten wij toch, dat het gauw over zal zijn...

Ik ga maar gewoon niet vieren dit jaar. En later, als ik mentaal weer een beetje bij ben, gewoon een gezellig avondje borrelen met mijn vriendin en een dagje Slagharen met man en dochterlief. Of naar het dierenasiel, als wij eraan toe zijn.

Balletmama

Sterkte meid, met je hond...

Vonda

Balletmama76

Balletmama76

01-08-2009 om 11:48

Dankjewel vonda...

Ik denk, dat het deze weekend zo ver is en terwijl ik blij ben, dat wij nog meer tijd hadden dan door de DA voorspellt, doet het toch erg pijn...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.