Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

ilsepilse

ilsepilse

16-03-2010 om 23:06

Concert salif keita as dinsdag

pff ik wil zoo graag naar zijn concert de man wordt ook een dagje ouder maar niemand wil mee, man niet zoon(s) niet (tja 12 en 15) en vriendinnen hebben allemaal een andere smaak.
Maar het concert is id Carre in Amsterdam, ik dacht ik parkeer de auto id ARena en neem dan de metro maar dan moet ik snachts alleen met de metro terug naar Arena en daar heb ik geen zin in.
Kan ik mijn auto tegen redelijk parkeergeld kwijt dichtbij de Carre???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sarcas

Sarcas

16-03-2010 om 23:19

Blijft duur

http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam/uitgaan/theater-carre-amsterdam.html

10% korting… Maar blijft een hoop geld, €4 per uur.

S.

Kiki

Kiki

17-03-2010 om 08:10

Er zit daar een grote parkeergarage

bij dat grote theater (geen idee hoe het heet, maar a'dammers genoeg hier), dan hoef je alleen maar die straat langs het water te lopen (prachtig mooi in het donker) en iedereen van Carre loopt ook die kant op.

Moet je alleen wel door Amsterdam heen kunnen/willen rijden

Je moet sowieso gaan

Zonde om je te laten weerhouden door logistiek..
Er zit idd een parkeergarage bij de Stopera aan het begin van de Amstel, en dan kan je naar Carré lopen langs de Amstel over de bruggen over de Nwe Herengracht en de Nwe Keizersgracht en de Nwe Prinsengracht naar Carré. Maar je betaalt in die garage wel de hoofdprijs. Ik weet niet eens hoeveel.

Ik ben trouwens de beschreven route andersom gelopen op mijn trouwdag. Ik woonde achter Carré en ben getrouwd in de Stopera. Leuk hoor...

Zou je niet toch ergens kunnen parkeren en het laatste stuk met openbaar vervoer gaan?

Of je parkeert over de Singelgracht, ik vermoed dat het daar 's avonds goedkoper is. Dan zit je niet meer in Centrum maar in Oost.

liora

liora

17-03-2010 om 10:16

Ach

Oost is ook 4 euro per uur. Ik zou inderdaad gewoon parkeren bij de garage aan het Waterlooplein, als die vol is zit er ook nog een garage daar vlakbij, aan de Valkenburgerstraat. Kost ook 4 euro per uur.

Sarcas

Sarcas

17-03-2010 om 13:27

Stopera

Yep, op die link die ik gaf gaat het ook om de garage onder de Stopera. In Carré kan je om een 10% kortingsvoucher vragen.

S.

Misschien een hele domme vraag

... maar kan je niet gewoon met de trein naar Amsterdam?

De dichtsbijzijnde garage is inderdaad in de Stopera. Na de voorstelling in Carré is er dan ook altijd een optocht die kant op, van alle mensen die daar hun auto hebben geparkeerd

Nog een optie: parkeren in Zeeburg, daar is het wel betaald parkeren maar a) 2,40 pu en b) maar tot 21.00 uur.

Zie ook de site bereikbaar.amsterdam.nl

Veel plezier

Temet

ilsepilse

ilsepilse

18-03-2010 om 22:14

@ temet

zei mijn collega ook vandaag, ik zei als ik de trein neem heeft die altijd wat of een uur vertraging of stormschade of ...
en geen idee of ik alleen id trein wil zitten om 22u richting amsterdam lelytown...
of ik moet de neef van mijn man vragen mij op te halen na de voorstelling en mijn auto bij hun id bijlmer laten staan...
bedankt voor het meedenken !

Ilsepilse

Vaak is het enger dan je denkt. Er zijn idd wel problemen geweest op die lijn dus ik wil het zeker niet bagatelliseren. Zelf ga ik veel minder weg dan vroeger en als ik dan eens 's avonds alleen ben dan zie ik dat het veel gewoner is dan ik dacht, puur omdat ik het minder vaak doe.

Zo'n trein, daar kan je bijv. andere mensen opzoeken zodat je op een kluitje zit. Dat voelt al een stuk veiliger. (wel een flink kluitje zodat ze niet allemaal in A uitstappen ... je kunt zelfs gewoon vragen aan mensen of ze ook naar L gaan.

Vaak is het ook een stuk drukker dan je zelf had verwacht, dat kan ook heel erg schelen.

Je moet trouwens wel een OV-chip hebben in de metro, of een los uurkaartje kopen. (als je niet vanaf de Arena komt met het combikaartje).

Rodebeuk, en ilsepilse

Je bedoelt, neem ik aan, 'minder eng dan je denkt'

Vziw wordt op de lijn A'dam-Lelystad in elk geval op de stations behoorlijk gecontroleerd. Bij de perronopgangen en op de perrons bijvoorbeeld, dit was tenminste een jaar geleden nog wel zo. Ik vermoed dat ze ook in de trein meer personeel hebben rondlopen.

Heb ook regelmatig laat getreind op de lijn Alkmaar-Amsterdam, via Castricum. Ook dat stuk stond toen slecht bekend. Nooit problemen gehad. Ik zou het gewoon doen.

Groeten,

Temet

Haha temet

oef.... nog enger dan je denkt... daar moet je toch niet aan denken!!

ilsepilse

ilsepilse

20-03-2010 om 16:07

Rodebeuk

ja hoe zit dat nu met de ov chip?
Als ik mijn auto id arena parkeer kan ik er nog bij zeg maar na 23u ?? en normaal krijg je gratis metro / tram kaartjes id Arena zijn die ook nog geldig tot de Carre?
Mijn jongste zoon van 12 gaat mss mee dan is het leuk met zn 2en in de trein

Geen ervaring helaas

Hoi,

Ik kan je helaas geen details vertellen over de Arena, daar ben ik nooit met de auto geweest. Ik neem aan dat je daar een kaartje krijgt dat voldoet aan alle nieuwe toestanden. Losse kaartjes voor de metro zijn prijzig, 2,60 voor een uur rijden. Dan kan je beter een anonieme OV-chip kopen.

Goed idee met je zoon... wordt vast gezellig! En het is echt 'building memories' op die leeftijd, dat zal hij niet licht vergeten.

Ilsepilse

Als je een kaartje krijgt bij de Arena moet het wel geldig zijn voor de metro, want de tram komt daar helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat ze je een kaartje geven dat alleen maar werkt in de bus en niet in de metro. En als je die metro maar eenmaal in bent maakt het niet uit tot hoever je rijdt (mits niet langer dan een uur).

Ik neem aan dat je 2x2 enkeltjes krijgt. Maar kijk even op bereikbaar.amsterdam.nl, daar staat het vermoedelijk allemaal op.

Veel plezier,

Temet

ilsepilse

ilsepilse

25-03-2010 om 07:54

Het ging prima!

met de auto naar de Arena gereden, geparkeerd en 2 metrokaartjes opgehaald, nieuwe ov-style, inchecken bij de metro, uitchecken en dan uitgestapt bij weesperplein en met de stroom mee naar de Carre, na het concert metro in kaartjes laten controlen bij de meneer id arena en hups weer weg ,
en het was een heeeeeeeerlijk concert !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.