Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Concertkaartjes kopen op marktplaats

Ik wil graag naar een concert dat al is uitverkocht. Nu kun je op verschillende sites nog wel doorverkochte kaartjes kopen, maar dan betaal je twee keer zoveel.

Op Marktplaats worden ook kaartjes aangeboden. Waar moet je op letten als je daar op een aanbod ingaat? Ik heb hier nul ervaring mee. Ik zou bijvoorbeeld zelf niet zo snel een kaartje kopen in de vorm van een pdf, want die kan natuurlijk gemakkelijk aan meerdere mensen worden toegestuurd. Of kan ik toch beter via een site als worldticketshop een kaartje kopen en de hogere aanschafprijs op de koop toe nemen?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

09-02-2011 om 11:23

Volgens mij

Volgens mij wordt er altijd gezegd dat je de kaartjes alleen moet kopen bij de geregistreerde voorverkoopbureaus. Al die louche tussendealers die er veel extra's bij rekenen worden afgeraden. Ook die komen regelmatig met vervalste kaartjes op de proppen. Ik zou geloof ik liever van een particulier op MP kopen. Is er niets in de buurt (of in de buurt van iemand die je kent) zodat ze persoonlijk opgehaald kunnen worden? Dat lijkt me dan nog het meest veilig.

pooh bear

pooh bear

09-02-2011 om 11:41

Persoonlijk ophalen

Inderdaad kijk of je iets in de buurt kan vinden waar je de kaartjes zelf kan ophalen dat is de veiligste manier.

Hmmm.

Als je het echt veilig wil doen koop je helemaal nergens wat en ga je voor de deur liggen in de hoop daar nog een kaartje te kunnen kopen.

Maar mocht je toch van een particulier iets willen kopen kijk dan eerst even op: opgelichtopinternet.nl

Stond vorige week ook op het punt om voor 200 een kaartje voor een festival te kopen en keek voor de zekerheid nog even daarop. En jawel! De verkoper werd daar genoemd met diverse varianten van zijn naam die hij ook gebruikt. Ik ben voorgoed genezen!

ChrisH

ChrisH

10-02-2011 om 09:25 Topicstarter

Geboden, en holden

Ik heb inmiddels geboden op een hardcopy kaartje van een particulier, die maar een paar euro meer dan de kostprijs vraagt. Het is in Eindhoven dus zelf ophalen gaat niet lukken. Is een beetje een gokje dus.

Holden, wat jij beschrijft over die e-tickets die worden gescand bij de ingang klinkt erg vervelend. Mijn man en een vriend van hem hebben hun kaartjes voor dit concert al ruim op tijd officieel via ticketmaster.nl gekocht. Begrijp ik nou goed dat als er iemand een vals e-ticket eerder laat scannen dan jij, je dus voor lul staat bij de ingang en er niet inkomt?

Chris

ChrisH

ChrisH

10-02-2011 om 13:25 Topicstarter

Ticketmaster

Er zijn inderdaad zat sites die opgekochte kaartjes doorverkopen voor het dubbele of driedubbele. Maar op ticketmaster hebben man en zijn vriend (euh dit klinkt gek) gewoon de normale prijs van 29,50 betaald.

Ik snap ook niet dat het zomaar kan hoor, ik geloof ook dat 'men' deze praktijk van op- en doorverkopen aan banden probeert te leggen maar dat het juridisch heel lastig is.

Chris

Miss Elly

Miss Elly

11-02-2011 om 11:55

Die sites deugen niet

Volgens mij deugen die doorverkoopsites niet. Dochter wilde perse naar haar held Justin Bieber. De officiële verkoop startte op 4 december. Voor dit tijd waren op die doorverkoopsites al kaartjes te koop. Het was vervolgens op 4 december vanaf 9 uur erg stressen om op de officiële site de kaartjes te bestellen, wat gelukkig wel lukte. Op de doorverkoopsites stonden vervolgens kaartjes voor het veelvoudige van het oorspronkelijke bedrag te koop. Kan mij toch niet voorstellen dat iemand op 4 december om 9 uur een kaartje koopt voor een concert van 27 maart 2011 en vervolgens een half uur later bedenkt dat hij toch niet kan en het doorverkoopt. Het lijkt mij aannemelijk dat de doorverkoopsites stromannen gebruiken die tegen een kleine vergoeding de kaartjes opkopen. Vandaar dat de concerten ook zo snel uitverkocht zijn. Zoiets kun je toch niet bonafide noemen.

ChrisH

ChrisH

14-02-2011 om 16:17 Topicstarter

Toch gedaan

Nou MP werd niks, dus toch een kaartje gekocht op worldticketshop.nl. Concert is volgende week, ik laat nog wel even weten of ik er in gekomen ben

Weet iemand toevallig of je je 3 uur kunt vermaken rondom de Heineken Music Hall, mocht ik als enige van ons drietal buiten de deur moeten blijven?

Chris

Biene M.

Biene M.

14-02-2011 om 17:15

Chris

Er zit een bioscoop naast en er tegenover zitten oa mediamarkt, prenatal, perry sport (donderdag is koopavond). Hopelijk kom je er gewoon in!

ChrisH

ChrisH

14-02-2011 om 21:43 Topicstarter

Dank biene!

Goed om te weten dat ik eventueel een bioscoopje kan pakken, hoewel ik natuurlijk erg hoop dat dat niet nodig zal zijn!

Chris

Erg hoor

Hier van de week: concert dat niet veel meer zal voorkomen in Nederland (want dat was voorheen ook niet zo). Zat dus al met zwetende handjes klaar om mijn slag te slaan (ik moest er drie om met man en mijn beste vriendin te kunnen gaan). Voor de vvk begon waren de kaartjes al op andere sites te koop voor het dubbele, maar eens de vvk was begonnen en in minder dan twee uur uitverkocht was, stonden de kaartjes voor het viervoudige te koop op ticketsites. Inderdaad, via het officiele kanaal worden gewoon door verschillende mensen ieder het max aantal kaartjes echt opgekocht en dan mogen de ware fans hun kaartje bij de woekeraar kopen. ik vind dat afzetterij en het maakt me erg boos. Dan heb ik het nog niet eens over valse kaartjes want dat is natuurlijk te erg voor woorden. Maar gelukkig heb ik wel mijn kaartjes kunnen kopen, officieel en voor de normale prijs

ChrisH

ChrisH

15-02-2011 om 09:54 Topicstarter

Fijn clo

Mooi dat het gelukt is je kaartjes voor de normale prijs te krijgen (naar welk concert ga je eigenlijk?) Ik had zelf ook wel een kaartje kunnen krijgen voor de normale prijs als ik wat eerder had besloten dat ik echt wilde. Het concert was zeker niet meteen uitverkocht, dus het is een beetje mijn eigen schuld.

Maar ik ben het met je eens dat die opkooppraktijken verboden zouden moeten worden.

Chris

Puck

Puck

15-02-2011 om 10:44

Volgens mij

Volgens mij zijn dat soort opkooppraktijken ook gewoon verboden. Geen idee waarom het dan toch op zo grote schaal gebeurt. Kennelijk is er een grote markt voor.

Chris

Ik ga naar Primus . Jij?
Ze zijn zelden te zien in Nederland, met een beetje geluk nog op een festival, maar dat is ook niet vaak, Kleine optredens en daar moet je dan net van op de hoogte zijn. En heel toevallig (echt zo'n toeval, ik sta er nog van te kijken) kwam ik erachter dat ze deze zomer komen en dat de vvk de dag na 'mijn ontdekking' zou beginnen. Ik heb dus echt geluk gehad.
Had ik een woekerkaartje moeten kopen had ik het niet gedaan (maar dat is makkelijk achteraf praten, ik ben blij dat ik me niet aan mijn eigen woord hoef te houden). Op opgelicht.nl staat een voorbeeld van zo'n ticketsite, het is niet illegaal jammer genoeg. Geen oplichting, wel afzetterij. Gewoon kaartjes die je verder geen h*l interesseren kopen, zodat de fans achter het net vissen en ze dan voor veel geld doorverkopen. Niet een tientje meer, maar drie vier keer zoveel per kaartje.

ChrisH

ChrisH

15-02-2011 om 13:59 Topicstarter

Ha primus

Ah Primus, die herinner ik me vooral van de single Too many puppies (?) en die typische zanger met dat petje. Still going strong dus. Leuk vind ik dat als bands het zo lang volhouden zonder zichzelf te verloochenen.

Ikzelf ga naar Crocodiles/White Lies. Heerlijk commerciële jarentachtigkitsch. Ik kan gewoon doen alsof de tussenliggende 25 jaar niet hebben bestaan en ik weer achttien ben. Althans, dat hoop ik dus.

Chris

Too many puppies

Inderdaad! Luister ik ook al naar sinds mijn 18e (1992), dus ik ga voor hetzelfde effect
Veel plezier alvast!

Groetjes, Clo

Veel plezier

Veel plezier vanavond in de HMH! Het geucht gaat trouwens dat ze ook naar Pinkpop dit jaar komen.

ChrisH

ChrisH

24-02-2011 om 10:26 Topicstarter

Dank je bintje!

Het concert is inderdaad vanavond, ik heb er echt zin in!

Maar ik weet in ieder geval wel dat ik niet op deze manier nog eens een kaartje ga kopen. Het idee dat ik er misschien niet in kom, neemt wel een deel van de voorpret weg. Nou ja, ik zal nog wel even laten weten hoe het is gegaan

Chris

ChrisH

ChrisH

25-02-2011 om 16:11 Topicstarter

Update

Nou, vanochtend werd ik wakker met een hoofd vol liedjes. Die ik gelukkig live heb gehoord gisteravond! Het kan dus wel, met een doorverkocht kaartje een concert bezoeken.

Ik moet er wel bij zeggen dat we op tijd aanwezig waren. De deuren van de HMH gingen om 18.30 uur open en onze kaartjes werden als een van de eersten gescand. Of er na mij dus een *Martijn Schutte* is geweest die er niet in kwam weet ik niet.

Leuke zaal trouwens de HMH. Een stuk intiemer dan je zou verwachten bij een capaciteit van ruim 5000 bezoekers. Het voelde voor mij meer als een paar honderd, maar misschien kwam dat ook wel omdat we de hele tijd dicht vooraan bij het podium hebben gestaan.

De band klonk trouwens erg goed, lekker strak en het publiek brulde vanaf het begin alles mee. Gut, ik ga dit echt weer vaker doen.

Chris

Gelukkig

Nou, gelukkig, alles goed gegaan. Dat klonk goed, dat concert. Ja, live muziek is erg leuk. Ik ga in juni weer 3 dagen Pinkpop doen, dus misschien zie ik ze daar!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.