Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

corona-app of niet, en waarom?


ElenaH

ElenaH

25-10-2020 om 09:59

Skik

Volgens deze website krijg je pas een melding als je langer dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter bent geweest. Je zou dus géén melding gekregen hebben.

https://www.thuisarts.nl/corona/ik-heb-melding-gekregen-van-app-coronamelder#:~:text=U%20krijgt%20een%20melding%20van,langer%20dichtbij%20deze%20persoon%20geweest.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-10-2020 om 20:31

skik

"De info op de website van de rijksoverheid over de coronamelder is niet heel specifiek over afstand en tijd"

Mijn ervaring met IT systemen is dat dat soort zaken ook niet heel precies te bepalen zijn. Het zou me niets verbazen als je een alert krijgt als de postbode besmet is geweest.

En dan nog betwijfel ik of ze echt iets doen met die app. Iemand positief die wel eens gevraagd is naar de app?

Ursa

Ursa

25-10-2020 om 21:10

Wel

en ik heb al 2 keer een melding gehad helaas...dus2x10 dagen in quarantaine, "gelukkig" overlappend.

ElenaH

ElenaH

26-10-2020 om 06:46

Ursa

Maar ben je ook besmet geraakt door die personen?

Enige tijd in de buurt

Is 15 minuten binnen 1,5 meter.

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

26-10-2020 om 11:36

Ursa

Interessant. Dus het werkt blijkbaar. Ik kom zeer zelden bij anderen in de buurt, dus die van mij is nog nooit afgegaan.

specht

specht

26-10-2020 om 13:19

Ursa

Krijg je ook te horen op welke dag je met desbetreffende persoon in contact bent gekomen ?

Temet

Temet

26-10-2020 om 13:34 Topicstarter

Slob in quarantaine

https://www.parool.nl/nederland/slob-moet-debat-per-direct-verlaten-medewerker-heeft-corona~bcc221ba/

Sob krijgt van een medewerker bericht dat die besmet is en even later gaat de piep van de coronamelder af. Slob verlaat direct het debat waaraan hij deelneemt om in quarantaine te gaan.

Ofwel Slob heeft de afstand tov die medewerker niet in acht genomen (beetje gek trouwens, ze kunnen toch wel een ruime spreekkamer vinden op het ministerie), of die coronamelder staat niet strak op die 1,5 meter afgesteld. Ik hoop dat laatste, eigenlijk.

Groeten,

Temet

Triva

Triva

26-10-2020 om 14:30

Temet

Er zijn mensen die binnen 1,5 komen maar mét een scherm ertussen?

Piep

Piep

26-10-2020 om 14:57

Auto

Ze kunnen ook gewoon samen in een auto hebben gezeten met mondkapje op. Vervelend vind ik dat, dat mensen bij besmetting meteen denken: schuldig! Zo'n onzin.

Tabitha

Tabitha

26-10-2020 om 15:18

Bureau

Of de telefoons lagen op hetzelfde bureau binnen 1,5 meter. Of de één heeft achter het bureau van de ander gezeten, waar de telefoon van de ander nog lag. Zoveel scenario’s zijn er mogelijk waarbij niemand iets verkeerds heeft gedaan.

Ursula

Ursula

26-10-2020 om 16:32

Of

ze deden wel hun best, maar beschikken niet over een timmermansoog en hielden 1,40 m afstand.

Valeria

Valeria

27-10-2020 om 07:44

hier lees ik

( https://www.thuisarts.nl/corona/ik-heb-melding-gekregen-van-app-coronamelder#:~:text=U%20krijgt%20een%20melding%20van,langer%20dichtbij%20deze%20persoon%20geweest )

U bent dichtbij deze persoon geweest: binnen 1,5 meter.
U bent 15 minuten of langer dichtbij deze persoon geweest.

als twee verschillende dingen. Als het hetzelfde was, zou het in 1 zin kunnen, denk ik dan.

Triva

Triva

27-10-2020 om 08:05

Valerie

U krijgt een melding van CoronaMelder als deze 3 punten kloppen:

Iemand anders heeft corona en heeft dit ingevuld in zijn/haar app CoronaMelder.
U bent dichtbij deze persoon geweest: binnen 1,5 meter.
U bent 15 minuten of langer dichtbij deze persoon geweest.

Maar iedereen snapt dat het om je telefoon gaat, niet om jou zelf. Dus idd als de minister zijn telefoon een kwartier lang op 1,5 m afstand had liggen van degene die nu corona heeft gaat het alarm af. Daarom moeten op ons werk in de kluisjes de telefoons uit.

Triva

Triva

27-10-2020 om 08:06

Ursula

De kans is veel groter dat ze wel keurig afstand hielden maar de telefoon bij de ene persoon links van hem op tafel lag en bij de andere persoon rechts van hem....

Ad Hombre

Ad Hombre

27-10-2020 om 09:42

Bluetooth distance measuring

https://stackoverflow.com/questions/3624945/how-to-measure-distance-between-two-iphone-devices-using-bluetooth

"Using bluetooth for localization is a very well known research field (ref.). The short answer is: you can't. Signal strength isn't a good indicator of distance between two connected bluetooth devices, because it is too much subject to environment condition (is there a person between the devices? How is the owner holding his/her device? Is there a wall? Are there any RF reflecting surfaces?). Using bluetooth you can at best obtain a distance resolution of few meters, but you can't calculate the direction, not even roughly."

Vergeet dat gehakketak over die 1.5m nou maar.

Ach

Inmiddels ken ik zoveel mensen die corona hebben waarbij ik mij bij heel wat afvraag hoe die het opgelopen kunnen hebben. Mijn zwangere collega bijvoorbeeld, die is echt reuze voorzichtig geweest. En van weer anderen verbaast het je dat ze het nog niet hebben als je ziet hoe die de grenzen opzoeken of overgaan. En als je naar de verschillende landen om ons heen kijkt is er ook niet een heel duidelijk verband tussen strenge maatregelen en de besmettingsaantallen. Dat virus gaat redelijk onvoorspelbaar z'n gang lijkt het wel. Je hoeft dus inderdaad niet 'beschuldigend' naar iemand te kijken die corona heeft opgelopen.

skik

Piep

Piep

27-10-2020 om 23:18

Hier

Puber heeft corona..Wij hebben pas nade positieve uitslag afstand gehouden en dat was meer dan een week na besmetting. Samen gegeten elke dag, spelletjes gedaan, filmavondjes, lange autorit. Hij heeft urenlang met vrienden gezeten binnen 1,5 meter. En niemand is door hem besmet geraakt.

Kwestie van mazzel en pech en ik denk ook dat ventilatie en grotere rol speelt. Wij hebben altijd in elke ruimte een raam open.

ElenaH

ElenaH

28-10-2020 om 06:48

Klopt

Ik las ergens dat 80 % van de coronapatiënten niemand besmet, en dat 20 % heel veel mensen besmet.

Triva

Triva

28-10-2020 om 07:55

Piep

Heeft de puber geen klachten gehad?

Piep

Piep

28-10-2020 om 07:57

Beetje

Alleen een beetje verkouden. De vriend die hem heeft besmet ook.

Triva

Triva

28-10-2020 om 08:14

en wanneer werd hij verkouden en heeft hij daarna nog anderen gezien en was die vriend al verkouden toen hij nog anderen heeft ontmoet?

Piep

Piep

28-10-2020 om 08:22

Vriend had al lichte klachten bij het laatste contact. Mijn zoon kreeg pas klachten toen hij al in quarantaine was. Maar wij als ouders zijn pas afstand gaan houden toen hij positief was en toen was hij al een paar dagen snotterig. Toen hij werd getest had hij nog geen klachten behalve een chronische verstopte neus. Maar toch al positief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.