Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Corona, in welke volgorde terug naar normaal?

De lente komt eraan, vaccineren gaat langzaam maar zeker steeds sneller en zelfs Kuipers is positief. Het einde is in zicht! In welke volgorde denken juliie dat we terug naar normaal gaan?


AnneJ schreef op 11-04-2021 om 11:29:

https://nos.nl/artikel/2376137-demonstratie-tegen-coronabeleid-in-baarn-en-omgeving.html

Aan de andere kant heb je dezelfde, neem ik aan, groep xxxxxxx-ik heb er geen woorden voor--- die zich voordoen alsof ze de pilaren van de samenleving zijn en die als zusters, veteranen en nu weer quasipolitie demonstreren tegen de maatregelen van de overheid in plaats van tegen het virus. In een pandemie. Partijtje magisch denken.

Je bedoelt de groep zorgmedewerkers die risico loopt, maar waarvan de regering het nu pas nodig vindt om voor vaccins te zorgen?

Nee, Meike, ik bedoel die 1500-2000 demonstranten in Baarn uit het artikel Op het Museumplein speelden ze ook al zustertje en veteraantje. Bah!

Het Rode Kruis en de vereniging voor Veteranen hebben daar terecht afstand van genomen. 

En ja, we zijn wat vaccineren betreft echt niet het slimste jongetje van de klas. Anderen kunnen dat beter. Er zijn toch ook echt wel vragen en tegenslagen, zoals nu het gedoe over Astrazeneca en dat alles via de EU moet gaan. Dat vertraagt.

Terecht dat huisartsen protesteren tegen de Gezondheidsraad en door willen met Astrazeneca. Hup! Vaccineren! Je ziet aan de landen waar dat wel lukt hoe dat de zorg verlicht en de ziektelast drastisch laat dalen en het openen van de samenleving dichterbij brengt. En ja, mensen nemen zelf dat risico samen met hun arts.

Ik zou het zo doen. Het is een taaie werkelijkheid. Echt niet makkelijk. Maar laten we wel het hoofd koel houden.

Ik ga er niet over maar ik denk dat er wel meer van de maatregelen verlicht kunnen worden. Met name buitengebeuren. Maar beslist geen binnengebeuren. Tenzij er consequent getest wordt.

Misschien is het, gezien het betere weer, mogelijk om met groepen studenten activiteiten samen buiten te ondernemen. Terug de gebouwen in lijkt me niet verstandig. Op dit moment. Iets samen buiten doen geeft al meer besmettingsmogelijkheden gezien vervoer en verplaatsingen.

Foetsie

Foetsie

11-04-2021 om 18:36 Topicstarter

https://nos.nl/artikel/2376334-kabinet-geen-versoepelingen-per-21-april-mogelijk-wel-vanaf-28-april.html

Jammer. Helaas waren de cijfers de afgelopen dagen ook niet zo positief. Ben benieuwd wat ze nu met het hoger onderwijs gaan doen. Dat is eigenlijk al wel beloofd, per 26 april. 

Foetsie schreef op 08-04-2021 om 07:07:

VVO-NCW wil vanaf mei al de anderhalve meter loslaten als er toch wordt gewerkt met sneltesten. Ook in het hoger onderwijs. Ik ben helemaal voor, maar zou het niet overal tegelijk doen. Eerst het onderwijs, ook het hoger onderwijs!

'In alle kroegen, scholen, theaters en andere locaties die met toegangstesten gaan werken, kan vanaf mei de 1,5 metermaatregel worden losgelaten. Dat stelt voorzitter Ingrid Thijssen van werkgeversorganisatie VNO-NCW in een interview met De Telegraaf.

Ik vind dat dan wel weer heel snel hoor. In mei de anderhalve meter loslaten. Verder vind ik scholen wel iets anders dan theaters en pretparken e.d. Voor scholen vind ik het best een goed idee, al vraag ik me af wat je doet met leerlingen die zich niet willen laten testen. Je krijgt wel een verdeling natuurlijk. En hoe vaak moet je dan testen? Elke dag zo'n wattenstaaf in je neus? En mag het dan een zelftest zijn of moet het echt eentje zijn waarin het staafje diep in de neus gaat? Want met dat laatste zou ik niet blij zijn.

Laten testen om naar een pretpark, dierentuin of voetbalstadion te gaan daar pas ik voor hoor. Dan ga ik dus gewoon niet, ik kan best zonder. En ik denk dat er heel veel mensen zijn die zo denken, dus de volledige klandizie krijg je er bij lange na niet meer terug. 
Kinderen tot 12 jaar hoeven niet te testen, maar hoe zit het met kinderen met een beperking, autisme etc. etc. die boven de 12 zijn? Ik heb een zoon met autisme die zich echt niet gaat laten testen. Hij is daar echt heel bang voor. Die kan dus voorlopig nergens heen?

Ik zou graag dat het CBR openging. Zoon wacht al vanaf oktober om zijn theorie examen te mogen doen. Dat zo'n grote instantie ook niet denkt in oplossingen.  Leg maar eens aan een puber uit dat hij wel "gewoon " naar school kan en dit jaar examen kan doen op school, maar dat dat voor zijn scooter niet mogelijk is. 

@nnemoon schreef op 12-04-2021 om 05:08:

Ik zou graag dat het CBR openging. Zoon wacht al vanaf oktober om zijn theorie examen te mogen doen. Dat zo'n grote instantie ook niet denkt in oplossingen. Leg maar eens aan een puber uit dat hij wel "gewoon " naar school kan en dit jaar examen kan doen op school, maar dat dat voor zijn scooter niet mogelijk is.

Hier ook, het theorie examen voor de auto van mijn dochter is al voor de tweede keer geannuleerd. Een nieuwe afspraak mag ze pas maken als de datum wasrop ze de oude had, geweest is. Ze is inmiddels tijdelijk gestopt met rijlessen, ze betaalde zich blauw voor niks.

Hier ook theorie ergernis. Volgens de rij-instructeur is dit een bewuste keuze van het CBR. Er zijn zoveel praktijkexamens uitgesteld dat ze eerst die willen inhalen, en pas daarna nieuwe instroom. Bizar dat ze daar niet fors kunnen of willen opschalen.

boekenlegger schreef op 12-04-2021 om 07:32:

Hier ook theorie ergernis. Volgens de rij-instructeur is dit een bewuste keuze van het CBR. Er zijn zoveel praktijkexamens uitgesteld dat ze eerst die willen inhalen, en pas daarna nieuwe instroom. Bizar dat ze daar niet fors kunnen of willen opschalen.

Het gekke is dat een vriendin van mijn dochter wel een (eerste) afspraak voor juni heeft staan, terwijl mijn dochter pas na half april voor de derde keer een nieuwe afspraak mag inplannen. Die vriendin is dus uiteindelijk eerder aan de beurt dan mijn dochter, die al vanaf januari probeert om theorie examen te doen 😠

Mijn zoon zou 2 dagen ofzo nadat alles was gecanceld zijn theorie examen doen. Helaas ook nog geen andere datum. En idd ook tijdelijk geen rijlessen. Persoonlijk vind ik dat de pubers het meeste worden getroffen... Geen (fysieke) school met alle leuke dingen die erbij horen (werkweek) geen avondje weg met vrienden, ze staan echt helemaal stil op zoveel vlakken. Ik heb echt wel met ze te doen

Die van mij heeft tussen de perikelen door gelukkig zijn theorie gehaald en na 1 uitstel (van februari naar april) vorige week ook zijn praktijk. Oooooeeeeeeffff. Ik denk dat het hem 8 extra lessen heeft gekost, dat corona. Valt nog mee denk ik....

Bij mijn zoon ook. Twee keer theorie geannuleerd. Hij is er klaar mee. Hij is ook gestopt met rijlessen want het dan weer wel en dan weer niet vond hij zo vervelend. Ik ben bang dat zijn eerste rijlessen weggegooid geld zijn geweest. 

zodra alles weer normaal is wil hij weer beginnen.

Foetsie

Foetsie

12-04-2021 om 09:09 Topicstarter

Hier geen rijlesperikelen, maar het begint echt te knijpen hoor,  voor de kinderen hier. Soort van wanhopige boosheid. Ze willen zoveel maar het kan allemaal al zo lang niet. 

Foetsie

Foetsie

12-04-2021 om 09:37 Topicstarter

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1533161125/burgemeesters-grote-steden-tegen-verlenging-lockdown-handhaving-wordt-onhaalbaar

De burgemeesters pikken het niet. Ik kan het me voorstellen,  want er komt mooi weer aan, dus die parken gaan weer vollopen. Ik vermoed dat de politie geen mensen meer uit de parken wil slaan. Politiemensen willen dat niet en de politie als organisatie wil ook niet tegenover de bevolking komen te staan.

Dat 'terug naar normaal' schiet niet erg op zo, alleen al door al die vaccinatietegenslagen. Testen bij toegang - mwah dan moet ik wel érg graag ergens heen willen, ik kan nog niets urgents verzinnen. Wachten begint te wennen, gelukkig/helaas. Het zal toch ooit anders worden.

Wat mij betreft eerst de buitensporten en terrassen, én het onderwijs voor alle leeftijden, ook al is het maar een- of tweemaal per week of zo. Zo lang thuis en online, het is erg demotiverend hoor ik van mensen met kinderen die in deze omstandigheden verkeren. 

 Ik zou vooral willen dat de beperkingen thuis wat zouden kunnen minderen, die ene persoon op bezoek en zo (hoeveel mensen zouden zich daar al die tijd al exact aan houden??)

 Maar ja, de cijfers verbeteren niet erg en ik ken ook verscheidene niet-bejaarden die al een tijd ziek zijn of naweeën ervaren van Covid19. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.