Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

15-01-2021 om 21:15

Corona maatregelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.


https://m.youtube.com/watch?v=MPl5l7zugcg&feature=youtu.be#menu

Dit is trouwens een hele interessante video. Een interview met Marcel Levi dat zowel realistisch en hoopgevend is. Van Maurice de Hond, maar hem kun je heel makkelijk even doorspoelen Gaat ook over de vaccinaties en oa astrazenica en wanneer het beter zal gaan in Nederland. 

Haaknaald schreef op 21-03-2021 om 19:53:

Klagen begint er wel een beetje bij te horen nu. Het IS niet leuk en het valt niet mee. Vind ik ook. Waar ik in de post van Pief op "aan" ging was dat ze zei dat haar ouders gevaccineerd zijn en ze het nu wel mooi vindt zo en de te vieren feestjes wil vieren.

Ja wie wil dat niet? Ik wil ook vieren dat ik volgende week 54 wordt met in ieder geval mijn ouders op de koffie maar dat kan niet/ mag niet dus doen we het niet.

Als iedereen het wel mooi vindt nu dan moeten de maatregelen weer strenger in plaats van versoepelen.

Ouders op de koffie is dus wat wij nu wel gaan doen. Niet wekelijks, maar wel met verjaardagen. Mijn zeer voorzichtige schoonouders blijken opeens ook niet meer zo voorzichtig. Die wilden zelfs blijven eten 's avonds. Dat vond ik dan weer te ver gaan. Kopje koffie of thee met gebak en daarna misschien nog een hapje en drankje vond ik wel voldoende eigenlijk. Met Kerst mocht je wel 3 volwassenen uitnodigen en nu mag dat al tijden niet meer. Dat vind ik dus lastig en mijn dochter des te meer. Ik kan best zonder het vieren van mijn verjaardag. Vorig jaar werd ik 50 en heb ik het slechts met mijn ouders gevierd, mag nu wel helemaal zonder bezoek. Maar ik had me wel verheugd op de high tea op een zonnig terras die ik samen met mijn dochter zou doen. Ik vrees dat dit nu ons eigen terras gaat worden. En wij hoeven helemaal geen grote feesten. De bedoeling was eigenlijk dat we vorig jaar een zaaltje zouden huren met mijn verjaardag. Maar dat hoef ik echt niet in te halen. Gewoon samen zijn met wat familie. Dat is alles. 

En dan heb ik het nog niet eens over de horeca zelf. Vreselijk dat zij nog niet open mogen! En al die winkels, sportscholen, zonnestudio's, sauna's etc. etc. Dit kan toch allemaal niet nog 2 maanden gaan duren.

Pief schreef op 21-03-2021 om 21:32:

Ik ben inmiddels zo ver dat ik het niet erg vind als mensen zich niet aan de regels houden. Ik vind deze aanpak van de crisis niet meer proportioneel. De schade is te groot. Er is op allerlei manieren geprobeerd om een bredere blik op het beleid te krijgen, maar er verandert niets. Demonstreren kan niet, want dan sta je tussen de wappies en krijg je een waterkanon op je kop. Initiatieven worden de kop ingedrukt en publiekelijk afgemaakt. Dus het enige dat je dan nog kan doen is stil verzet: soort van #ikdoenietmeermee maar dan onder de radar.

Ik zei serieus nog tegen mijn man vandaag dat ik op het museumplein ga staan volgende week En wat daar gebeurd is ook van de zotte natuurlijk. Mensen die vreedzaam staan te demonsteren en die dan met waterkanonnen en ME mensen met knuppels worden weggestuurd. Echt bizar!

Ja mooi, dankjewel Pief, ik heb nu even een tien minuten gehoord maar de echte dip in de besmettingscijfers komt door de inzet in de UK om te vaccineren.

Ik heug me ook artikelen waar dat dag en nacht doorging en op alle mogelijke manieren met teams van ander medisch personeel.

Zover is het hier helaas nog niet. We doen het nu beter dan in het begin maar het vaccineren is nog steeds zorgelijk. Ik heb ook geen idee wanneer ik aan de beurt ben en met mij velen.

Die demonstraties mogen doorgaan met behoud van maatregelen maar daar wenst men zich niet aan te houden. Even verderop de antiracisme demonstratie in het Westerpark verliep prima. Nadat de 500 mensen het park vol hadden werd de oproep om niet meer mensen gewoon opgevolgd.

Het Museumplein is off limits al weken en toch zoekt men daar de confrontatie. Voor vandaag had de gemeente toestemming gegeven om te demonstreren bij de Arena, het Arenapark. Maar goed, dan moet je ook niet zeuren als je nat wordt.

Beetje 'grijp alles wat je kan' staan zingen op de Leidsekade, ik snap dat dat avontuurlijke gevoelens geeft maar het is natuurlijk nogal kortzichtig. In een pandemie.

Ik vraag me nog steeds af waar ze die mensen met bussen hebben heen gebracht. Ik hoop maar naar een station om naar huis te gaan en dan hier en daar een paar droppen niet weer allemaal tegelijk lopen hossen in een station.

Angela1967 schreef op 21-03-2021 om 21:37:

"Er is op allerlei manieren geprobeerd om een bredere blik op het beleid te krijgen, maar er verandert niets."

ik denk dat je te weinig kranten leest? in 20 kranten staat dat de besmettingen stijgen en dat er diverse routes zijn voor de komende tijd maar dat 'het virus baan geven' (oftewel maatregelen versoepelen) daar niet echt 1 van is.

hoeveel breder wil je het hebben? Of moet het breed genoeg zijn zodat jij geen last hebt?

gr Angela

Ik heb er relatief weinig last van persoonlijk. Het is vooral ook een principieel punt. Het kabinet vaart op het omt, dus puur op virologie. Al het andere is ondergeschikt.  Dat kan niet meer. Al heel erg lang niet, maar het gaat maar door. Er wordt totaal niet gekeken naar wat wel kan. De schade is enorm, inmiddels veel en veel groter dan de schade van het virus. Jongeren gaan er compleet aan onderdoor,  ondernemers ook. 

Ja de cijfers stijgen. Het aantal testen stijgt trouwens ook enorm. Maar de ziekenhuisopnames zijn betrouwbaarder en die stijgen ook,  maar wel licht gelukkig. Dus zul je creatief moeten zijn in je oplossingen.  Want je wilt niet de ziekenhuizen overvol krijgen, maar je wilt ook niet heel veel gezonde mensen de vernieling in helpen. Dus: waar blijven die sneltesten bij universiteiten en hogescholen zodat ze weer open kunnen? Miljoenen liggen er op de planken. Dus: vaccineer eerst de mensen die in het ziekenhuis terecht komen. Vijftigers zestigers, zeventigers. Maar nee, wij beginnen met de 100- jarigen. 

De mentale gezondheid van enorm veel mensen wordt stelselmatig genegeerd. Het is niet belangrijk genoeg om energie op te zetten blijkbaar. Heel veel jonge mensen zitten al een jaar binnen onderwijs te volgen achter een scherm. Dat zij daarmee een achterstand oplopen op de arbeidsmarkt is blijkbaar niet belangrijk genoeg om de sneltesten in te zetten. En dat zijn nu juist de mensen die geen risico lopen. Zij worden letterlijk opgeofferd voor de ouderen en kwetsbaren. 

Dus nee, ik vind dat de brede maatschappelijke blik stelselmatig genegeerd wordt door het kabinet. 

Tango1970 schreef op 21-03-2021 om 21:46:

[..]

Ik zei serieus nog tegen mijn man vandaag dat ik op het museumplein ga staan volgende week En wat daar gebeurd is ook van de zotte natuurlijk. Mensen die vreedzaam staan te demonsteren en die dan met waterkanonnen en ME mensen met knuppels worden weggestuurd. Echt bizar!

Ik denk echt dat de politie hier binnenkort ook mee gaat stoppen. Het draagvlak daar neemt ook ontzettend af en het is zo ontzettend slecht voor het imago van de politie. 

Ik vind het zelf ook niet meer oké. Al dat geweld, ik word er naar van. 

Er zullen vast ook politiemensen tussen zitten die zelf ook de maatregelen niet meer willen en kunnen volgen. Hopelijk kunnen zij zich aan deze dienst onttrekken.

Verder denk ik dat de meeste politiemensen duidelijk op de hoogte zijn van de openbare ordemaatregelen waar deze demonstranten zich niet aan wensen te houden. En dat je dat niet kunt laten gaan, alleen al vanwege de grootste groep in het Nederlandse publiek die zich er wel aan houdt.

Demonstranten kunnen elders demonstreren maar ook mits men zich aan afstand e.d. houdt.

Je kondigt vooraf aan dat je naar het Museumplein komt hoe dan ook en houdt je niet aan de maatregelen. 

We zijn hier niet China of zo of een ander land waar men zich niet aan de democratische rechtsorde houdt, dit is gewoon zo besloten en wordt uitgevoerd.

Zoek je hommeles mag je zelf weten. Had je maar geen VVD moeten stemmen.

Maar die mensen komen toch naar het museumplein om te demonstreren tegen de maatregelen? Logisch dan toch dat ze zich niet aan die maatregelen houden, lijkt mij. Ik heb ook niet gehoord dat er enorme besmettinggolven uit zijn ontstaan. Net zoals je dat niet hoort bij heel veel buiten-evenementen. Maar toch mogen deze nog steeds niet. Sterker nog het advies is: blijf zoveel mogelijk thuis. Alsof dat zo gezond is, binnen zitten. Dat zorgt er naar mijn idee juist voor dat je weerstand achteruit gaat. 

Ben het zo eens met jouw post, Pief! Inderdaad wordt er niet of nauwelijks gekeken naar de gevolgen voor jongeren, studenten, ondernemers etc. Af en toe roepen ze hoe zorgelijk het allemaal is voor die groepen, om daarna gewoon weer door te gaan met de maatregelen en deze gewoon weer 3 weken, of 2 maanden te verlengen. Inderdaad hoe zit het met die sneltesten bij scholen en universiteiten? We zouden toch een soort test-samenleving krijgen? Ik hoop alleen dat het dan wel wat vriendelijkere testen zijn dan die met die lange wattenstaaf, want een kortere wattenstaaf schijnt ook gewoon te werken. Of blaastesten? Waar zijn die eigenlijk gebleven? Het lijkt me ook niet gezond om om de paar dagen zo'n lange wattenstaaf in je neus of keel te krijgen. Lijkt me dat alles aardig beschadigd raakt daarbinnen. 

En dat vaccineren, dat gaat zo langzaam allemaal. En dan beginnen met alle oude mensen. Kan je niet beter beginnen met de jongeren? Want die verspreiden het virus toch zo erg? Of met de groep ertussen inderdaad, 40, 50, 60-jarigen. Het is zo krom dat al die oudere mensen (die ik ook zeker een vaccinatie gun hoor, begrijp me niet verkeerd) opeens weer van alles kunnen, terwijl de jeugd nog maanden moet afzien. 

Ali

Ali

21-03-2021 om 22:30

Mijn kinderen hoeven zich van mij niet meer aan de coronamaatregelen te houden als er weer verlengd wordt, heb ik zonet besloten. Zij hebben zich opgeofferd en solidair betoond, voor de kwetsbaren in de samenleving.

Nu is het genoeg. Mijn kinderen hebben er inmiddels enorme last van, mentaal.En in de tussentijd spelen de bejaarden weer gewoon bingo, en boeken de boomers die hun prik al hebben gehad, hun vakanties.

Ik ga nu voor de gezondheid van mijn gezin. Dat is mijn prioriteit.

Om het op te lossen moet de overheid ervoor zorgen dat de samenleving weer open kan, met sneltesten en vaccineren. Als de sodemieter. Want ik ga niet mijn gezin opofferen voor het wanbeleid van de overheid.

Voor een ander scenario: kijk naar Brazilië. Daar hebben ze de prioriteiten anders gelegd.

Demonstreren kan nog steeds, maar dan moet je dat eerst aankondigen. Dat is altijd al zo geweest. Of geldt dat in Amsterdam niet?

Ouderen eerst vaccineren heeft wel het enige positieve getalletje als resultaat: er gaan minder mensen dood.

Ik zou wel willen weten of de stijgingen van de cijfers komen door het openen van de scholen, door de demonstraties of omdat mensen zich minder aan de regels houden. Of is het virus nu zoveel besmettelijker, dat 1,5 meter eigenlijk niet genoeg is?

Rotvirus.

Tsjor

tsjor schreef op 21-03-2021 om 22:33:

Voor een ander scenario: kijk naar Brazilië. Daar hebben ze de prioriteiten anders gelegd.

Demonstreren kan nog steeds, maar dan moet je dat eerst aankondigen. Dat is altijd al zo geweest. Of geldt dat in Amsterdam niet?

Ouderen eerst vaccineren heeft wel het enige positieve getalletje als resultaat: er gaan minder mensen dood.

Ik zou wel willen weten of de stijgingen van de cijfers komen door het openen van de scholen, door de demonstraties of omdat mensen zich minder aan de regels houden. Of is het virus nu zoveel besmettelijker, dat 1,5 meter eigenlijk niet genoeg is?

Rotvirus.

Tsjor

Brazilië is een belachelijk voorbeeld, met een president die corona ontkent. Er zijn echt wel tussenwegen te vinden. 

Die stijging komt voor het overgrote deel door het nieuwe testbeleid. Kinderen van 4 tot 12 werden eigenijk zelden getest en nu heel veel, omdat de hele klas in quarantaine moet bij een besmetting en je met een negatieve test weer naar school mag. Die besmettingen onder kinderen waren er eerder ook al maar werden niet gevonden. Deze week lieten ongeveer 70-80000 mensen zich per dag testen. Dat waren er een paar maanden geleden 20000. Daarom kun je niet zo veel met het aantal positieve testen. 

En in Amsterdam hoef je een demonstratie niet aan te kondigen. Maar er is een noodbevel van kracht waardoor op dat plein niet gedemonstreerd mag worden. Dus het optreden is gerechtvaardigd, maar echt niet goed voor het beeld dat mensen van de politie hebben. 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5220080/corona-besmettingen-rivm-toename-testen

De stijging van de cijfers: "Die Britse variant verspreidt zich sneller dan de oorspronkelijke variant, en dat verklaart dus voor een deel de stijgende besmettingscijfers, maar ook zijn er besmettingen te relateren aan de heropening van de basisscholen, begin februari.

Verder zegt Timen dat er aanwijzingen zijn dat de Britse variant toch wat ziekmakender is dan de oorspronkelijke variant."

Kun je wel negeren en verschuilen achter: meer testen leidt tot meer positieve uitslagen. Echter het R-getal is gewoon gestegen. Dat is de verhouding van hoeveel mensen anderen besmetten.

Ali schreef op 21-03-2021 om 22:30:

Mijn kinderen hoeven zich van mij niet meer aan de coronamaatregelen te houden als er weer verlengd wordt, heb ik zonet besloten. Zij hebben zich opgeofferd en solidair betoond, voor de kwetsbaren in de samenleving.

Nu is het genoeg. Mijn kinderen hebben er inmiddels enorme last van, mentaal.En in de tussentijd spelen de bejaarden weer gewoon bingo, en boeken de boomers die hun prik al hebben gehad, hun vakanties.

Ik ga nu voor de gezondheid van mijn gezin. Dat is mijn prioriteit.

Om het op te lossen moet de overheid ervoor zorgen dat de samenleving weer open kan, met sneltesten en vaccineren. Als de sodemieter. Want ik ga niet mijn gezin opofferen voor het wanbeleid van de overheid.

wat kunnen je kinderen dan doen zonder boetes of zonder jou/familie en evt. grootouders te besmetten? Want er valt niets in het openbaar te doen en hobby's/verenigingen mogen ook niets. Of bedoel je dat ze feestjes mogen geven/bezoeken? Geef je ze dan ook sneltesten mee (als die dingen binnenkort te koop zijn zullen ze vast snel uitverkocht zijn, het lijkt mij erg handig)?

gr Angela

Iedereen weet al heel lang dat demonstranten beelden op twitter zetten waarin je niet ziet wat men vooraf doet. Bijvoorbeeld zelf een politieagent met een stok slaan. En dan alleen laten zien dat iemand door vier man gegrepen wordt en afgevoerd. Dat ziet er dan wat excessief uit maar dat komt door de eerdere actie van de demonstrant. Gelukkig zijn daar dan ook weer wel beelden van.

Het is geen postzegel. Nu wilden de demonstranten ons weer wijs maken dat veteranen en zorgpersoneel er ook genoeg van heeft en mee komt demonstreren. Het Rode Kruis en de Veteranenvereniging hebben zich al met klem gedistantieerd. 

Ook het optreden van de politie heeft nog steeds draagvlak alleen is het gemekker niet van de lucht welke groep wel en niet aangepakt wordt en waarom. Allemaal goedkope poppekast.

AnneJ schreef op 21-03-2021 om 22:44:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5220080/corona-besmettingen-rivm-toename-testen

De stijging van de cijfers: "Die Britse variant verspreidt zich sneller dan de oorspronkelijke variant, en dat verklaart dus voor een deel de stijgende besmettingscijfers, maar ook zijn er besmettingen te relateren aan de heropening van de basisscholen, begin februari.

Verder zegt Timen dat er aanwijzingen zijn dat de Britse variant toch wat ziekmakender is dan de oorspronkelijke variant."

Kun je wel negeren en verschuilen achter: meer testen leidt tot meer positieve uitslagen. Echter het R-getal is gewoon gestegen. Dat is de verhouding van hoeveel mensen anderen besmetten.

Dat R- getal is alleen gebaseerd op het aantal positieve testen. Dus dat zegt niets meer of minder dat er m ipv 100 mensen 2 werken geleden (want zo oud is dat getal) 113 mensen positief testten. Dus dat hangt ook heel erg af van het testbeleid.

Binnenkort komen sneltesten in de winkels en als mensen dan liever zelf testen dan dat ze naar de ggd gaan, dan daalt het aantal bekende positieve besmettingen flink en daalt ook het r-,getal, terwijl dat allebei niet wil zeggen dat er minder mensen besmet zijn in Nederland. Het aantal ziekenhuisopnames is veel gemakkelijker te vergelijken, maar dat gebruikt het rivm niet voor het r- getal. 

Ziekenhuisopnamen hebben ook een getal. Namelijk een stijging met 10 procent in de twee afgelopen weken. Het is maar net wie je spreekt want dr John Campbell heeft het al over 25 procent stijging. En dat komt niet door meer testen.

AnneJ schreef op 21-03-2021 om 23:03:

Ziekenhuisopnamen hebben ook een getal. Namelijk een stijging met 10 procent in de twee afgelopen weken. Het is maar net wie je spreekt want dr John Campbell heeft het al over 25 procent stijging. En dat komt niet door meer testen.

Dat klopt, je moet kijken naar het aantal mensen dat per dag wordt opgenomen en dat stijgt. Dus de R zit echt wel boven de 1, helaas. 

Bericht van het forumbeheer

Even helemaal gemist maar deze draad is ver over de 1000 berichten die de grens zijn van het systeem. Daarom sluit ik deze draad en uiteraard zijn jullie van harte welkom om een nieuwe te starten.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

[email protected]

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.