Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

15-01-2021 om 21:15

Corona maatregelen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Seitze

Seitze

18-01-2021 om 14:07

Vlinder72

'Ik ga het hem zeker niet ontzeggen. Hij heeft het zwaar. Nog nooit uitgeweest want 18 geworden tijdens lockdown. Eerstejaars HBO. Hij kent daar bijna niemand. Kwam maar 1x per week op de campus. Nu weer alles stopgezet. Geen rijles meer. Bijbaan in horeca gestopt. Voetbal ligt al maanden stil. Sportschool gesloten. Wintersport vakantie geannuleerd. Hij is bij vlagen heel, heel somber'

+1

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2021 om 14:20

Guera

Wat is dan het nut precies van de avondklok?===

Ten eerste: natuurlijk heb ik begrip voor wensen, frustraties en ik probeer redelijk te blijven over blijken van gebrek aan "slimheid" en lees- en luistervaardigheid. Ik heb gisteravond even een "gesprek" gevoerd met demonstranten en sympathisanten van de demonstratie in Amsterdam en dat is niet gezond voor mijn bloeddruk. Wat zijn die mensen de weg kwijt!

Maar goed weer door. Dat gezegd hebbende, ben ik echt verbaasd over een vraag als de jouwe. Het nut zou er zijn als mensen gewoon eens zouden doen wat ze gevraagd wordt. In plaats daarvan worden maatregelen bij voorbaat al als een te moeilijke opdracht neergezet. "Ja pubers, wij eigenwijze Nederlanders, voetballende zoon, gitaarspelende dochter... dat gaat niet lukken hoor! Hahaha".

Jouw zoon is niet jongvolwassen, maar minderjarig. Daar heb jij nog iets over in te brengen. Je kunt hem moeilijk aan een tafelpoot vastbinden, maar een stevig gesprek zou ik er wel over voeren.

Watervrouw

Watervrouw

18-01-2021 om 14:25

Mijn kinderen verpieteren een beetje

Ik begrijp de maatregelen maar ik vind het voor mijn kinderen best zwaar. Ik ben alleenstaande ouder en werk in een zorginstelling, meestal tot 15 en soms 's avonds en weekend. Twee collega's zijn thuis met corona dus ik heb extra uren. De kinderen zijn alleen thuis en moeten zelf zorgen dat ze de lessen volgen. Geen thuisonderwijs want ik ben er simpelweg niet. De jongste zit in groep 8 en zou volgens de regels naar school mogen maar dat wil ze absoluut niet want daar is het bomvol met jongere kinderen en kwetsbare kinderen en is er geen aandacht voor haar dus daar schiet ze niets mee op. Ook de oudsten die op de middelbare school zitten gaan niet naar school. Ik werk en doe boodschappen dus zie andere mensen de kinderen spreken wel af en toe af maar dat lukt maar minimaal dus het is voor hen echt saai. Ik voel me schuldig naar hen toe. Sorry beetje klaagverhaal maar ik word soms kriebelig van de verhalen van thuiswerkende ouders die zoveel tijd aan thuisonderwijs kwijt zijn, zij zijn tenminste thuis om hun kinderen te helpen.

guera

guera

18-01-2021 om 14:41

kaaskopje

Serieuze vraag: zeg jij nu dat mijn kind niet mag afspreken met 2 vrienden?
Ook al valt dat binnen de maatregelen?

Daar ga ik dus scheef, ook in dit draadje.
Ik spreek af met een vriendin om te wandelen BUITEN.
Als er een avondklok komt zeg ik: o dan doe ik dat overdag ipv s avonds en dat lijkt dan niet te 'mogen' volgens sommigen hier.

Dan vind ik ook echt dat er een complete spaanse lock down moet komen. NIKS mag en als je wel wat doet 400 euro boete.
Want waarom zou je dan wel dingen mogen als ze eigenlijk toch niet mogen?

Waarom zou mijn kind dan niet mogen afspreken met een vriend voor een bordspel wat NU wel mag , al komt hij om 1 uur, 2 uur, of 3 uur thuis.
Dan is er vanaf morgen een avondklok tot 4 uur, nou dan komt hij om 4 uur thuis.
Ik ga daar echt geen stevig gesprek over voeren hoor. Sorry.

Dat kind ziet helemaal NIEMAND verder. Doet nu braaf examens en zit de hele dag te leren. Sport kan niet. Wandelt met zijn boomer ouders omdat hij anders helemaal niet buiten komt. Spreekt 1 x in de 2 weken es een keertje af met een vriend.
Dat moet dan voortaan maar overdag blijkbaar als er een avondklok komt. Maar eigenlijk mag dat ook niet......begrijp ik.....

Ik begrijp ik ook uit dat jouw kinderen ook helemaal niemand zien behalve online?
Ik vind dat wel echt heel heftig

Kantoor

Sinds de scholen gesloten zijn kom ik weer regelmatig op kantoor. Thuiswerken is nu echt veel moeilijker dus mijn man en ik hebben afgesproken dat we allebei twee dagen naar kantoor gaan. Dan kunnen we in elk geval allebei twee dagen goed doorwerken. De andere twee dagen probeer ik dan de kinderen en werk te combineren en krijg ik niet zo veel gedaan op werkgebied. Dag 5 zijn we meestal allebei thuis en verdelen we de taken een beetje of als een van ons iets heel belangrijks heeft mag die een extra dag naar kantoor. Verder werken we dan wat bij in het weekend en in de avonduren.

Jo Hanna

Ik kan me ook wel vinden in jouw verhaal, behalve dit: 'Maar ze doen dus gewoon niet wat ze zeggen. Want ze hebben opnieuw de boel op zijn beloop gelaten tot het niet meer anders kón.'
Vóór dat 'opnieuw' ligt wel een ontwikkeling die niemand kon voorspellen, namelijk dat er een mutatie van het virus is gekomen die zich nog veel sneller verspreid. Veel maatregelen die nu genomen worden gaan daarover: hoe voorkomen we dat die snellere mutant ruimte krijgt om zich te verspreiden.
Theoretisch gezien had je kunnen voorspellen dat er zoiets zou kunnen gebeuren, maar als 'men' vanaf het begin van die theoretische mogelijkheid uit was gegaan had niemand dat geaccepteerd.
De uitbraak van de pandemie was theoretisch ook al lang voorspeld, maar we zijn niet massaal mondkapjes gaan dragen in 2019 of eerder.
Ik ben het wel met je eens dat het langzaam gaat met andere maatregelen. Nu is er overcapaciteit bij de teststraten, maar ja, als je eerst streng gaat selecteren of iemand wel of niet getest mag worden, dan gaan minder mensen zich laten testen, waardoor je ook minder zicht hebt op de verspreiding. Een negatieve test is ook een zinvol resultaat.
Idem met de sneltesten. Dat wordt nu geëxperimenteerd voor scholen, dat is in elk geval alvast een begin. Maar we zijn wel al bijna 1 jaar onderweg. Nee, ik weet het, die sneltesten moesten eerst worden ontwikkeld en de betrouwbaarheid is nog steeds niet zeker. Maar je zou toch zo graag willen dat iets dergelijks echt beschikbaar was.

Tsjor

Jo Hanna

Jo Hanna

18-01-2021 om 16:24

Tsjor

De berichtgeving over die mutatie kwam pas ná het opnieuw sluiten van de scholen. Dat weet ik omdat ik, op het op het moment dat ik tot me door liet dringen wat die mutatie ging betekenen, mijn persoonlijke narrigheid tegen die schoolsluiting heb laten varen. Daarmee werd die namelijk onvermijdelijk. En dat was rond het weekend nadat de scholen eerder die week waren dichtgegaan. Zo was de overheid ineens per ongeluk ineens eens een keer pro actief bezig geweest! Stelletje gelukzakken, zouden ze in België zeggen.

Maar, als de overheid écht alle ballen op de scholen had gezet en bijvoorbeeld wél al eerder die 1,5 meter ook voor pubers had ingesteld, had die schoolsluiting wellicht nog enige tijd uitgesteld kunnen worden, of korter kunnen zijn, of ... ?

Op het moment dat de scholen dicht moesten, werd toch echt door de minister uitgesproken dat dat in belangrijke mate gebeurde om ouders te dwingen thuis te werken. En dat vind ik nog steeds een bijzonder slecht verhaal. Waarom dwing je dat immers niet via de werkgevers af? Daarmee laat je je op een akelige manier in de kaart kijken en wordt zichtbaar dat je ouders via hun kinderen gebruikt om halsstarrige werkgevers op de knieën te krijgen. Wat een diepdroevige onmacht toon je daar, met betrekking tot één van je vermeende kernwaarden, namelijk: scholen sluiten alleen als laatste redmiddel.

Wat moet dat moet. Ik denk ook dat op dit moment die mutant ons heel voorzichtig moet maken. Ik vind persoonlijk ook dat we op dit moment wél even moeten doorpakken en misschien wat strenger moeten zijn dan strikt noodzakelijk. Maar ik zou zo graag de overtuiging hebben dat die maatregelen 'getarget' zijn op de grootste verspreidingsrisico's. Die indruk heb ik helemaal niet. En dat wordt ons ook niet uitgelegd. Als het waar is dat die paar mensen die mijn kinderen en ik per week / twee weken zien teveel is, zég dat dan! Dan beperk ik me desnoods nog verder. Wat moet dat moet. Maar de mensen die wij nú nog zien, dat is zelfzorg en zorg voor mijn vader, voor wie ik de boodschappen doe. Niks frivools meer aan. En als ik weet dat het moet, zie ik van een deel daarvan echt wel af. Maar zo lang het niet moet, beschouw ik het als sociale hygiëne om nog af en toe met iemand te gaan wandelen, in de deuropening met mijn vader te kletsen, een heel enkele keer eens een kopje koffie te doen op 1,5 meter.

En eerlijk is eerlijk: mijn ene kind gaat als 'zorgleerling' naar school, om de structuur vast te houden en mentaal overeind te blijven en dat zal ik tot de laatste snik verdedigen. Zij ziet het afgelopen jaar enorm af en is ver teruggezakt in stemming, energie en resultaten, terwijl ze haar stinkende best doet en zich uit de naad werkt. Jouw uitspraak dat jouw leerlingen, vluchtelingen, ook wel weer een manier zoeken, ervaar ik als een equivalent van de kindertjes in Afrika die blij zouden zijn met spruitjes. Natuurlijk houd ik haar voor dat ze heus sterk en creatief genoeg is om zich hier doorheen te worstelen, en dat is ze ook. Maar dat wil niet zeggen dat ze passief moet ondergaan wat haar aan beperkingen wordt opgelegd. Dat hebben die vluchtelingen trouwens ook niet gedaan. Als die niet radicaal anders hadden gedacht en gedaan, tegen hun overheid en hun status quo in, waren die helemaal niet hier! Mijn dochter hoeft gelukkig geen mensensmokkelaar in te schakelen om voor zichzelf een toekomst te creëren. Op een beschaafde, reële manier voor zichzelf opkomen, binnen de regels om dingen vragen die haar helpen en naar andere mogelijkheden te zoeken als plan A niet haalbaar is, dat ís hoe zij zich een weg zoekt. En ik ben daar echt apetrots op, hoe ze dat doet!

Chrono

Chrono

18-01-2021 om 17:10

vaccinatiegraad

Momenteel maak ik me eigenlijk vooral zorgen over de vaccinatiegraad in Nederland. Vandaag 0,44%. Er zijn maar liefst 2 landen in Europa die het nog beroerder doen.
Hier kun je het volgen : https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/17/van-duitsland-tot-hongarije-zo-staat-het-vaccineren-ervoor-in-europa-a4027759

Ik snap nog steeds niet waarom we het lulletje van de klas zijn met deze cijfers. Hoe sneller de vaccinatiegraad omhoog gaat, hoe sneller we van alle gehate maatregelen af kunnen. Geen vaccin mag langer dan een dag ongebruikt op de plank liggen zou ik zo zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-01-2021 om 17:37

Guera

Natuurlijk mag hij afspreken maar met een avondklok moet hij 8 uur binnen zijn. En dat houd voor mij in thúis. Je gaat ouders van een vriend toch niet lastigvallen door daar tot 4 uur te blijven? Ik zou dat bij mij ook niet prettig vinden.

Mijn kinderen zijn het huis uit. De een werkt 40 uur per week en spreekt uiteraard weleens met iemand af, maar dat zal met een avondklok op haar vrije dagen moeten. De andere dochter zit door omstandigheden thuis. Voor beiden ligt hun verenigingsleven stil. Dat geldt ook voor mij. Al mijn sociale activiteiten zijn gestopt of moeten online. De situatie is voor niemand leuk, voor veel mensen zelfs een drama, dus dat zou toch voldoende motivatie moeten zijn om te doen wat nodig is? En dan maar tot 8 uur ipv daarna. Samen eten ipv pas erna afspreken kan ook.

Afspreken

Als er een avondklok komt dan mogen mijn kinderen hun vrienden laten logeren als ze 's avonds af willen spreken. Ze spreken sowieso meer overdag af maar mijn zoon heeft bijvoorbeeld een vriend die regelmatig 's avonds komt gamen. Dat houden ze dan wel tot een uur of 1/2 vol. Die vriend kan dan ook wel blijven slapen als hij dat wil. Dat maakt mij op zich niet zo veel uit.

Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen hun vrienden regelmatig kunnen blijven zien, dat hebben ze echt nodig.

Ik vind het sowieso belachelijk dat er gedacht wordt aan serieuze vrijheidsbeperkende maatregelen terwijl de overheid flinke steken laat vallen op het gebied van vaccinatie. Daar zou alle energie op gericht moeten zijn en daar merk ik maar weinig van, zeker gezien veel andere landen het echt gewoon veel beter doen. Tempo maken met vaccins is nu echt het meest belangrijke.

Guera

Guera

18-01-2021 om 17:58

Avondklok en sport

Gaat dat ook gelden voor sport.? Dus er is bijna geen sport. Alleen kinderen onder 18 mogen trainen bv voetbal en dat mag straks ook niet? (Duurt tot half 9). Vroeg ik me ineens af. Dan wordt het helemaal drama. Na ja we wachten het maar af. En inderdaad Kyana dan gaan ze dus logeren. En nee ik ga daar geen stevig gesprek over voeren. Hij houdt zich aan de maatregelen. Hij doet alles supernetjes. Zou niet weten wat ik moet zeggen. En wat betreft op kantoor werken dat begrijp ik en daarmee slaat overheid dus ook de plank helemaal mis dat ze ouders willen dwingen thuis te werken via het dichthouden van scholen. Dat werkt dus niet.....zoals ook de avondklok echt niet gaat werken.

Vicky

Vicky

18-01-2021 om 18:10

Kaaskopje

'Je gaat ouders van een vriend toch niet lastigvallen door daar tot 4 uur te blijven? Ik zou dat bij mij ook niet prettig vinden.'

Ik zou dat geen probleem vinden. Maar dat is ook zonder avondklok hier al normaal. Zodra het iets later wordt dan avondeten, wordt er al gelogeerd over en weer.

Guera

Guera

18-01-2021 om 18:25

laat

Hier wordt het ook geregeld laat. Ze fietsen dan rond 2 u naar huis. Ik ga gewoon slapen. Zij doen zachtjes. Zo gaat dat bij de anderen ook. Ze gedragen zich fatsoenlijk en doen gewoon spelletjes. Ik vind dat prima. Ook zo laat nog

Chrono

Chrono

18-01-2021 om 18:36

Nou

Nou, mijn zoon gaat dan met 15 man/vrouw in een krappe woonkamer bier drinken, tot welk tijdstip doet niet zo ter zake.
Ik kan me zomaar voorstellen dat de avondklokmaatregel is gericht op types als mijn zoon. Die ik overigens sinds begin september van dit soort bijeenkomsten heb weten te weerhouden (en hier thuis sta ik dat niet toe).
Van blijven slapen is geen sprake, wel zit er eentje bij die dan vermoedelijk neerstort in het eerste het beste bushokje.

Tessa

Tessa

18-01-2021 om 19:05

Overdenking

Vlinder schreef: Jongste traint nu 5x in de week omdat de trainers dat leuk vinden. Hebben de kinderen tenminste nog wat te doen zeggen ze.

Dat vind ik toch wel even hartverwarmend. Veel mensen klagen over vanalles maar deze trainers doen iets.

Emmawee

Emmawee

19-01-2021 om 08:23

Testen!

Kijk, daar hebben we wat aan.

https://www.ad.nl/binnenland/veel-positieve-testen-zonder-klachten-iedereen-kan-besmettingsbron-zijn-bij-britse-coronavariant~a1939289/

Alleen maar zeggen 'veel besmettelijker' geeft weinig houvast. Wat ik vooral wil weten, is: op welke manier is het besmettelijker? Want dan weet je ook welke maatregelen je moet aanscherpen. Als de Britse variant bijvoorbeeld beter hecht aan oppervlakten, dan moet je iets anders doen dan wanneer het op kleinere druppels meelift.

Maar als ik dit lees, is deze variant dus asympomatisch besmettelijker. En dan te weten dat we maar de helft van de testcapaciteit gebruiken. Ik zie oplossingen, die ik nog niet genoeg hoor. Op naar de teststraat allemaal!

Krystal

Krystal

19-01-2021 om 08:52

Varieert van persoon tot persoon

Voor mijn leven heeft dit niet veel impact, omdat mijn kind nog erg jong is en mijn man en ik niet de deur uit hoeven om te socializen. Maar ik kan begrijpen hoe moeilijk het is om 's nachts niet uit te gaan. Toch denk ik nog steeds dat de avondklok een "bitter medicijn" is, zo is de avondklok in België erg effectief. https://www.wapcar.my/cars/lexus

Jo Hanna

Het argument dat de ouders dan thuis bleven was zeker een slecht gekozen argument. Maar op de achtergrond speelde het probleem van de Engelse variant al langer: in september al gevonden in Engeland, achteraf begin december ook in Nederland en half december werd duidelijk wat het risico was/is.
Ik verwijs naar mijn publiek, omdat je aan hen kunt zien wat voor veerkracht mensen hebben, met name ook kinderen. Voor ons is dit de eerste grote crisis in ons leven (ik ben van na de oorlog). We weten dus niet hoe het in de toekomst zal gaan uitpakken. Er zullen mensen zijn die door de problemen of de herinneringen ook later problemen houden. Maar ik ga liever op zoek naar hoop, en die hoop ligt voor het oprapen als je kijkt naar de veerkracht van mensen.
'Maar dat wil niet zeggen dat ze passief moet ondergaan wat haar aan beperkingen wordt opgelegd.' Voor je dochter is er toch ook een oplossing: ze mag naar school, ze kan haar structuur houden. Als we er nu voor zorgen dat we die ruimte behouden voor de kinderen en de mensen die het echt nodig hebben, dan kan een beetje van het mogelijke leed worden voorkomen.
Mijn generatie erfde van onze ouders een wereld, waarin sprake was van opbouw, van beter worden, van groei, van optimisme. Er was bijna een direct verband tussen je inspanningen en je resultaten: als je goed leerde kon je verder komen, als je werkte kon je een eigen huis kopen etc. Ik realiseer me al veel langer, dat we zo'n erfenis niet achterlaten voor de volgende generatie. Deze crisis is zeker een harde tik voor hen, waardoor ze zich realiseren hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn. Zij zullen nieuwe antwoorden moeten vinden. Ik benader hen liever met de insteek: en dat kunnen jullie. Liever met hoop (gebaseerd op de realiteit) dan met drama (alsof het allemaal niet had mogen gebeuren).

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

19-01-2021 om 11:18

tsjor

"Mijn generatie erfde van onze ouders een wereld, waarin sprake was van opbouw, van beter worden, van groei, van optimisme. Er was bijna een direct verband tussen je inspanningen en je resultaten: als je goed leerde kon je verder komen, als je werkte kon je een eigen huis kopen etc."

Ik weet niet van welke generatie jij bent, maar in de 70er, 80er jaren waren de vooruitzichten ook vrij hopeloos. Crisis, werk hoefde je niet op te rekenen en toen ik in '90 een huis kocht (70Kfl) keken mijn vrienden mij vreemd aan. De olie raakte op en de zure regen zou de hele natuur wegvagen. No future...

Achteraf viel dat allemaal erg mee.
Resultaten uit het verleden...

Ikke

Ikke

19-01-2021 om 18:59

Avondklok

Ik vraag me af of als straks die avondklok komt het ov gewoon blijft rijden. Mijn dochter werkt in de zorg en ik ga ervan uit dat ze in de avond naar haar werk mag. Maar ze gaat wel met de bus.
Ik neem aan dat ik haar niet mag brengen want ik hoor dan binnen te blijven.
Ik hoop dat als de avondklok komt er al heel goed uitgewerkt is wat wel en niet mag en alles in 1x duidelijk is. Niet net als toen de winkels moesten sluiten dat er eerst veel onzekerheid is.
Ben heel benieuwd wat ze morgen gaan zeggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-01-2021 om 20:23

In de jaren '70 verdienden mensen ( mannen vooral) opeens geen zoveel honderd gulden per maand, zoals in de jaren '60, maar veel meer. Ziekenhuizen drukten wervingfolders voor de opleiding verpleegkundige. Naar het buitenland op vakantie gaan werd nog normaler en voor iedereen. Bij ons thuis waren dat jaren van welvaart. En dat gold ook voor de ouders van mijn vrienden. Wij verhuisden in 1970 vanuit Amsterdam naar een dorp, waar een hele nieuwe wijk uit de grond werd gestampt voor mensen die de grote stad uit wilden. Dat soort wijken werden overal gebouwd in die jaren. Dus had ik nog steeds Amsterdamse vrienden, haha. In de jaren '80 ging er inderdaad iets mis. Woningnood (geen woning geen kroning) en even later stortte de huizenmarkt in. Mijn zus raakte haar studio aan een prachtig grachtje aan de straatstenen niet kwijt. Gelukkig was er gemeentegarantie, maar ze zat met een dikke schuld.

Doe normaal!

https://www.socialevraagstukken.nl/column/school-kan-best-een-jaartje-zonder-jou/

"Sociale Vraagstukken
COLUMN
School kan best een jaartje zonder jou

OnderwijsPandemie
Kinderen worden onnodig bang gemaakt door onderwijsorganisaties en mensenrechtenorganisaties. Daarmee richten deze organisaties onnodig veel schade aan in gezinnen en veroorzaken ze het huiselijk geweld dat ze naar eigen zeggen willen bestrijden."

- https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/leraren-verwachten-grote-achterstanden-en-mentale-problemen-bij-leerlingen

Ranada van Kralingen
@Ranada1967
·
4 u
"Waarom zo de aandacht op alles wat fout zou gaan? De meeste kinderen hebben fijne ouders. Constant die overdreven focus op 'kwetsbare' kinderen die onveilig zijn. Je schetst daarmee een beeld alsof Nederlandse ouders volop hun kinderen mishandelen. #doenormaal #paniekzaaierij"

Zo dus

"Waarom vertellen we niet dat de hele Wederopbouw werd uitgevoerd door mensen met een onderbroken schoolloopbaan?"

Tango

Tango

19-01-2021 om 22:25

Trainingen

Bij zoon op de voetbal is al gekeken naar de trainingstijden en zijn alle trainingen uit voorzorg al een half uur naar voren gehaald in principe vanaf volgende week. Zoon traint dan tot 19.30 u. in plaats van 20.00 u. Vond ik wel netjes van de club.

En verder vrees ik naast de avondklok voor nog meer strengere maatregelen, maar heb tot nu toe nog niet iets duidelijks uit zien lekken. Morgen een persconferentie om 13.00 u. we wachten het maar af. Ik vraag me af of het echt allemaal nodig is. De cijfers dalen en de Britse variant neemt volgens mij nog niet echt in grote getallen toe. Maar misschien zit ik er naast hoor. Je leest ook overal wat anders.

Dochter zag het in ieder geval al helemaal niet meer zitten vanmiddag met die avondklok. Ik vind dat wel sneu voor haar. Heb ook gezegd dat ze best om 19.00 u naar een vriendin mag gaan en dan mag blijven slapen. Ze vindt dit niet altijd fijn, want ze slaapt in haar eigen bed beter, maar denk dat het wel gaat gebeuren.

Angela Merkel is geen kindermishandelaar

In het AD.
Ook in Duitsland grote druk op het openen van scholen en opvang en ook daar met oneigenlijke motieven. Er wordt ook veel te veel gebruik gemaakt van de noodopvang en te weinig thuisgewerkt. Klinkt hetzelfde als hier in Nederland.

Merkel wordt boos: ze laat zich niet uitmaken voorkindermishandelaar.

"Bondskanselier Angela Merkel (CDU) is vanavond tijdens haar vergadering met de deelstaatleiders over de verlenging en verstrenging van de lockdown zo woedend geworden dat de videoconferentie geschorst is. De trigger was het onderwerp ‘scholen en kinderdagverblijven. Beide zijn voorlopig gesloten en leerlingen krijgen onderwijs op afstand of worden thuis opgevangen. Voor kinderen van ouders die niet thuis werken, is er noodopvang.

Merkel vind dat daar te veel gebruik van wordt gemaakt en wil dat er nog meer kinderen thuisblijven. ‘Anders kunnen de kappers in april nog altijd niet heropenen’, reageerde ze volgens de SPD. Die zou te veel dwarsliggen bij het nemen van strengere maatregelen.

Toen de leiders van de CDU-deelstaten daarna dwarslagen bij strengere regels voor het thuiswerken, zei minister-president Manuela Schwesig (SPD) van de noordelijke deelstaat Mecklenburg-Voor-Pommeren dat het ‘niet langer kan om kinderen te blijven beperken en verantwoordelijk te houden voor besmettingsstijgingen terwijl in de arbeidswereld alles praktisch moet blijven zoals het is. Daarop reageerde Merkel boos en ontroerd met: ,,Ik laat me niet beschuldigen van het martelen van kinderen.’’

https://www.tagesspiegel.de/politik/hitziger-corona-gipfel-schulen-und-kitas-bis-14-februar-grundsaetzlich-geschlossen/26830238.html

Bijwerking allergische reactie

https://tinyurl.com/vaccinatieallergieshock

In een aantal gevallen treedt er een allergische reactie op. Soms alleen uitslag maar soms een anafylactische shock. Die treedt altijd op binnen een half uur en is goed te behandelen (met adrenaline).

Artikel in De Groene

Hangkous

Hangkous

20-01-2021 om 08:16

Baadt het niet dan schaadt het niet.

https://www.ad.nl/binnenland/noodkreet-wetenschappers-we-maken-het-corona-thuis-te-aangenaam-en-daar-kunnen-we-iets-aan-doen~aef7dbf1/

Dit lijkt me nou echt een maatregel die geprobeerd kan worden in het kader van baadt het niet dan schaadt het niet. In mijn directe omgeving zie ik op de school van mijn ene kind (modern gebouw met airco en droge lucht) tot de lockdown best regelmatig besmettingen en ook meerdere kinderen in een klas. Op de school van mijn andere kind (oud gebouw, geventileerd met open ramen en dus wat vochtiger klimaat) is wel eens een besmetting geweest maar niet meerdere leerlingen in een groep die uitvielen door corona.

boekenlegger

boekenlegger

20-01-2021 om 08:57

luchtvochtigheid

Is dat niet vook wat o.a. Maurice de Hond al bijna een jaar aangeeft? Ik herinner me in ieder geval een soort berekening waarmee je aan de hand van temperatuur en vochtigheid kunt zien of er wel of geen groot besmettingsrisico is. Lage temperatuur en lage luchtvochtigheid = virusparadijs.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.