Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

creme make up

Ik zie op tiktok/instagram veel vrouwen die filmpjes maken met Seint make-up. Zo'n palet met iets van 4 kleuren, donker voor contour, iets lichter als foundation achtig iets denk ik, en dan nog iets lichter voor wat accentjes en dan iets roze achtig voor blush en wangen. Ik vind het er zo leuk uitzien (heb ooit eens een creme blush gehad) maar ik kan nu nergens meer crème make-up vinden. (die dan ook nog een beetje betaalbaar is) dat van Seint is alleen online te koop (en ik ga niet zomaar wat kleuren kopen zonder ze in het echt te zien, en ieder kleurtje van zo'n palet kost € 16,- dat vind ik veel te duur, dan ben je al € 64,- kwijt ex verzendkosten. Waarom zie ik nergens creme make up hier in nederland? Ja ik heb nu vorige week een paar ronde bakjes gezien bij de HEMA, maar is het dan zo 'uit' hier in nederland? Créme lijkt me gewoon prettiger dan poeder make-up, dan krijg ik het gevoel dat mijn gezicht droog en craquelé wordt. Wie kent nog een winkel/merk misschien ?

Ik herinner me de crème roze en blauwe oogschaduw van de jaren 80 Volgens mij heb je dat nog wel in make-up voor de donkere huid. Mijn donkere collega’s hebben in elk geval vaak van die glimmende kleurtjes op.

_Anoniem_

_Anoniem_

14-12-2022 om 11:24 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 13-12-2022 om 22:10:

Ik herinner me de crème roze en blauwe oogschaduw van de jaren 80 Volgens mij heb je dat nog wel in make-up voor de donkere huid. Mijn donkere collega’s hebben in elk geval vaak van die glimmende kleurtjes op.

Nee ik bedoel naturel kleuren, en vooral geen glimmertjes.
Je kan het met je vingers op je gezicht smeren en blend het dan uit met een kwast (of ook met je vingers) Je gezicht lijkt er dan gewoon wat frisser en ietsjes glanzender uit te zien dan poeder make-up, dat lijkt zo mat.

dan

dan

14-12-2022 om 12:15

En bij de drogist? Die kunnen dan ook nog advies geven, waar wenselijk. Zelf heb ik er weinig verstand van want ik gebruik alleen wat oog make-up en dagcreme. 

Ik heb wel meerdere creme make-up -dingen. Vloeibare foundation waar ik soms hier en daar wat van op doe, een rozige highlighter (creme, met kwastje), gekleurd oogspul (zowel natuurlijke kleuren als donkerblauw). Bijna alles van Armani, misschien wel behoorlijk duur helaas.

Ook van de goedkopere drogist merken zijn er volop crème blushes, highlithers enz., vaak in een stickvorm. Mijn vriendin gebruikt altijd haar lippenstift als blush,  ook een idee. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.