Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 18:02

Crisistips


Waarom

Geen krant en wel.bloemen? Qua overdacht virus dan hè

Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-03-2020 om 15:41

Alkes

Wat grappig, wij delen ook de VK (ik) en het NRC (vriend). De Telegraaf vind ik geen echte krant maar online lees ik wel eens iets. AD is een verschrikkelijk opruiend rotblad dat ik maar niet uit mijn nieuwsoverzicht op mijn devices krijg. Altijd van die rottige artikelen over dierenmishandeling of zielige mensen.
De Groene, is dat de Groene Amsterdammer? Het is me opgevallen dat eindexamenteksten vaak uit dat blad komen. Zo worden onze pubers geïndoctrineerd met links fanatisme.

Persoonlijk

fan van Trouw. Gebruikend e krant vooral om eigen artikelen of goede achtergrondsartikelen te publiceren. Wat al uitgebreid op het nieuws is geweest krijg je dus niet nog een keer opgeprakt.
Volkskrant te dik.
NRC ook goed, avondkrant.
AD en Telegraaf niet, de artikelen van AD op internet volstaan.
Lokale krant: zaterdagabonnement.
Allemaal persoonlijke meningen.

Tsjor

Lente

Lente

30-03-2020 om 14:54

De Correspondent

Die kun je alleen online lezen. En erg goede achtergrondartikelen, vaak interessante thema’s waar dan meerdere artikelen over verschijnen.
Online serieuze reacties van mensen met kennis over het thema, waar de auteur soms op reageert.

https://decorrespondent.nl/11037/corona-in-context-een-gids-die-je-helpt-de-pandemie-te-begrijpen/4539206801415-6893f5a7

Phryne Fisher

Haha. Mijn dochter (verleden jaar vwo eindexamen) merkte hetzelfde op. Ze vond dat ze daarmee in het voordeel was omdat wij thuis de Groene Amsterdammer hebben. Toen ik aangaf dat zij hem volgens mij nooit las, zei ze, ja maar het had gekund

Ad Hombre

Ad Hombre

30-03-2020 om 18:59

Kranten

Ik lees online voornamelijk VK en Trouw. NRC minder omdat hun paywall vrij effectief is. Nu ik mijn VK heb gereduceerd naar een digi abo denk ik dat ik de NRC erbij neem, dan heb ik een aardige coverage.

Trouw heeft een prettige website, maar de paywal daar is vrij makkelijk te omzeilen. Ze zouden eigenlijk een soort combinatieabonnement moeten hebben voor de grote kranten.

Lente

Lente

30-03-2020 om 19:02

Dat is er al

Via Topics (ik hoop dat ik de naam goed heb) kun je met je VK abonnement ook artikelen bij anderen lezen. En dat zal vast gelden via andere abonnementen.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-03-2020 om 19:32

Lente

Goeie tip. Niet helemaal hetzelfde als toegang tot de newssites, maar ik heb 'm toch geinstalleerd. Kijken hoe het bevalt.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2020 om 00:24

Triva, Hello Fresh

Waarom die? De eerste die boven kwam borrelen. Geen aandelen of andere duistere motieven.

Haal jij álle boodschappen op de fiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

01-04-2020 om 00:33

fd.nl

Het Financieel Dagblad is ook nog een online mogelijkheid. Grappig toeval: ik zie bij de nieuwe artikelen dat Hello Fresh garen spint bij deze crisis.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-04-2020 om 22:04

Meelcrisis

Het schijnt lastiger te worden om meel te kopen (iig in de UK):

https://www.bbc.com/news/uk-52212760

Dus ik check even onze eigen leverancier:

https://www.de-zuidmolen.nl/

Gelukkig hebben we nog wat in voorraad

Tisha

Tisha

09-04-2020 om 22:08

Marokaan

Ik haal bloem en gist bij de Marokaan, ook wel de Turk genoemd hier hahaa. Die had vandaag 10 kg zakken tipo 00. Pizza's maken dit weekend dus! € 8,95 voor 10 kg. Daar ligt ook nog genoeg.

Tisha

Tisha

09-04-2020 om 22:11

listen to me

Op de site van je favoriete meel leverancier De Zuidmolen lees ik dit:

" Door de enorme drukte krijgen wij de bestellingen niet meer verwerkt. Daarom accepteren wij op dit moment geen nieuwe orders meer"

Dan kan er wel voorraad zijn, maar je krijgt voorlopig niks.

Ad Hombre

Ad Hombre

09-04-2020 om 22:48

Tisha

Het gaat natuurlijk om deze tekst:

"Update 02-04-2020:
Onze winkel is gesloten voor onbepaalde tijd.
Helaas is het niet meer mogelijk te bestellen in onze webshop.
Alle bestellingen welke gedaan zijn zullen nog uitgeleverd worden, dit met enige vertraging. (enkele weken)
Door enorme drukte door het coronavirus en omdat wij ook met veel minder personeel zijn dan gebruikelijk (i.v.m. ziekte) kunnen wij op dit moment geen nieuwe bestellingen aannemen.
Voor de gezondheid van ons personeel en onze klanten hebben wij besloten vanaf vandaag geen bestellingen meer af te laten halen.

Zodra alles weer is bijgewerkt zal onze webshop weer open gaan. (waarschijnlijk 14 april)
Wij hopen op uw begrip."

Zo te zien zijn ze zelf getroffen door Corona. Niet leuk.

Triva

Triva

10-04-2020 om 07:44

Kaaskopje

Sorry je vraag gemist. Doordeweeks in principe wel maar dat staat los van hello fresh. Vreemd concept. Ik zou drie dozen nodig hebben voor ons denk ik. En dan moet je er voor ontbijt, lunch, schoonmaak, persoonlijke verzorging, huisdieren nog steeds uit. Welk probleem van corona lost hello fresh eigenlijk op?

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2020 om 13:40

Zomervakantie

Ik weet niet hoeveel van jullie de zomervakantie al geboekt hadden. Wij gelukkig niet

Het is tijd om alternatieven te bedenken als je niet de hele zomer op je balkonnetje vast wilt zitten. Aangezien er grote kans is dat het buitenland en binenlandse campings en hotels niet meer bereikbaar c.q. open zullen zijn voorzie ik een run op de zomerhuisjes.

Je kunt nu nog boeken. Wij hebben net een leuk huis aan het water met bootjes e.d. geboekt in augustus, maar je ziet de opties kleiner worden.

Dus als je nog op vakantie wilt. Plan nu. (en neem voor de zekerheid een annuleringsverzekering).

Vakantie thuis

Wij hebben een appartement met een heerlijk ruim balkon. Als je daar zit en schuin door je oogharen kijkt zie je het pad naar de 'receptie' en het 'tropisch zwemparadijs', de sportvelden, het strand en het meer. Dat is een vakantie op zich. En je kunt er ook nog op uit zonder dat je veel mensen tegenkomt. Bij wijze van spreken in je zwempak met je handdoek om.

Het is jammer van het door dochter en mijzelf bedachte maar nog niet geplande uitje met de Eurostar, maar we zijn dit jaar thuis ook heel goed af.

'(en neem voor de zekerheid een annuleringsverzekering).'

De annuleringsverzekering keert niet uit bij afzegging door corona. Dus daar heb je niets aan.

Chrono

Chrono

11-04-2020 om 15:32

De zomer

Ik reken op een zomer in eigen achtertuin.
Zwembadje en bbq enzo.
Mijn jongste is nu een stuntbaan aan het bouwen voor mijn ATB. Ik hoop wel dat er tegen die tijd af en toe een vriendje langs kan komen. Anders duurt de zomer wel erg lang.

Pluk

Pluk

11-04-2020 om 18:53

Geboekt

Wij hebben al geboekt. Lanzarote, dus dat gaat hem niet worden. Zoonlief zou met vrienden naar Lloret. Dus of ik heel rouwig ben dat dat niet doorgaat .

Ik weet nog niet of ik een camping wil boeken. Wij hebben een kampeermiddel. Misschien zetten we het ding wel in de tuin.

Wij hebben al wel een zwembad afgeschaft. Ik gok dat dat het volgende artikel is dat straks niet meer te krijgen is. En een bokszak. Ook leuk!

Pluk

Pluk

11-04-2020 om 18:53

Aangeschaft

Natuurlijk, niet afgeschaft

Ad Hombre

Ad Hombre

11-04-2020 om 19:52

Pluk

Je moet echt een beetje vooruitdenken. Voor de massa uit. De massa koopt een bad terwijl jij het al afgeschaft hebt

3 vakantie's.

Wij hadden al 3 vakantie's geboekt. De eerste was in Nederland en is geannuleerd door het hotel. Er zitten nog 2 buitenlandse vakantie's in het verschiet, zomer en najaar.
We wachten het rustig af. Als we niet weg kunnen kort ik mijn verlof dagen in, bewaar ik ze voor een later moment.

Emmawee

Emmawee

12-04-2020 om 01:23

vakantie boeken

Ik heb een paar jaar geleden geleerd dat je dat vroeg moet doen. Scheelt bakken met geld en je hebt meer keus.

We zouden dit jaar naar Engeland en Schotland: York, Alnwick en met the Jacobite van Fort William naar Mallaig. Een soort Harry Potter reis dus, voor mijn jongste. Zouden we vorig jaar al doen, aan het einde van groep 8, maar ivm (o.a) de Brexit hebben we het toen een jaar uitgesteld.
En het was eigenlijk al een jaar uitgesteld, omdat we het hadden gekoppeld aan eind groep 8 en mijn zoon groep 8 twee keer deed.

Dit jaar zou het dus eindelijk gebeuren, maar ik zag steeds enorm op tegen het boeken van de reis, deels omdat ik in het in het begin van het jaar wat onzeker was over het behoud van mijn baan, maar vooral ook omdat het steeds zo stormde. Ik ben geen liefhebber van vliegen of varen en het boeken van een dergelijke reis geeft mij daarom stress. Als het dan ook nog eens steeds zo hard aan het waaien is, dan stel ik het dus uit.
Maar op 23 februari heb ik het toch nog gedaan. De overtocht, verblijf op 4 locaties en de treinreis met de Jacobite. We hadden er allemaal zin in en ik had me verzoend met het idee van een lange bootreis.
Ik zie dit alles niet meer gebeuren, eigenlijk. Gelukkig kan ik alle overnachtingen gratis annuleren, de reis weet ik nog niet en ik wacht toch nog even af.

Verder zouden onze kinderen in augustus nog 'op LCKV' gaan. Dat zijn geweldige vakantiekampen van een kampeervereniging die dit jaar 100 jaar bestaat. Onze kinderen zouden allebei voor de zesde keer meegaan. Voor ons ook leuk, want ze gingen in dezelfde week. Ik hoop nog steeds dat het doorgaat en zij nog meer, maar ik twijfel steeds meer of het realistisch is. Veel zal ook afhangen van de uitkomst van het onderzoek naar de verspreiding op scholen, denk ik.

vingerhoedje

vingerhoedje

12-04-2020 om 08:58

Wil 40 vakantiedagen bewaren

Wij hebben toch wel het nadrukkelijke verzoek gehad om vakantiedagen die ingepland zijn op te nemen en niet te bewaren. Sowieso wordt er verwacht dat we maar maximaal 1 week meenemen naar het nieuwe jaar.

Wij hebben 1 weekje Italië geboekt in de zomervakantie. Ik denk dat de kans heel groot is dat dit niet doorgaat, maar we wachten wel af... Wij hebben de reis geboekt voor e coronacrisis en we hebben een goede annuleringsverzekering.
Ik vind het thuis ook prima. Ik hoef ook niet perse nu in Nederland een vakantie te boeken. Als het dan mogelijk is gaan we dagjes weg. Onze tuin is heerlijk en waarschijnlijk blijven er wel meer vrienden en kennissen thuis in de zomervakantie.

Woningruil

Wij gaan ervan uit dat onze vakantie naar de VS in het water valt. Gelukkig is nog niet alles betaald en we hopen de kosten die wel al betaald zijn grotendeels terug te krijgen. Ik ga nu niet boeken, desnoods gaan we in die periode maar aan woningruil doen met familie in andere delen vh land. Of logeren bij mijn ouders, die wonen aan de kust.

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

12-04-2020 om 09:53

Wèg van alle verkeerslichten en slagbomen!

Laat het onverstandige gedrag van onlangs zich door deze hit verklaren?


https://youtu.be/84pIOcE16Xk

Rode krullenbol

Vingerhoedje.

Bij ons zijn kortlopende contracten met werknemers niet verlengd, dus komende zomer gaan we eerder medewerkers tekort komen. Ook is het geen probleem om verlofuren mee te nemen naar volgend jaar. Maar ik krijg ze in het najaar alsnog wel op als de zomervakantie niet door zou gaan.

Maar het zou fijn zijn als de zomervakantie door kan gaan, een teken dat het rustig/stabiel is met het aantal besmettingen. Alsnog een vakantie boeken in Nederland gaan wij ook niet doen, net zoals jij gaan we dan dagjes uit. Afwachten en we hopen gezond te blijven.

Pennestreek

Pennestreek

12-04-2020 om 15:37

Hier ook al geboekt

We zouden een rondreis gaan maken in Hongarije. Ik ga ervan uit dat het niet doorgaat. Kosten zullen we denk ik voor een groot deel niet vergoed krijgen. Het zij zo. Ik ga ook niet iets anders boeken. Met onze jongvolwassen kinderen op een vakantiepark in Nederland zie ik niet zitten. En zij ook niet 😜. Dus gewoon thuisblijven dan maar. Vakantiedagen komen vast wel op. Ik heb net een paar weken thuis gezeten ivm verdenking Corona bij ons thuis. Thuiswerken kan niet echt, ik heb gedaan wat ik kon maar heb veel buiten in de zon gezeten en veel in huis gedaan, dus voelde eigenlijk als vakantie. Ik ben daarom van plan hiervoor een aantal vakantiedagen in te leveren.
Ik hou erg van op vakantie gaan, dit zou ook zeer waarschijnlijk de laatste keer zijn met zijn allen, dus vind het wel jammer als het echt niet doorgaat. Maar thuisblijven vind ik ook niet erg.

Jesse_1

Jesse_1

12-04-2020 om 16:10

Kosten van vakantie betalen

Ik hoor hier een aantal mensen die de vakantie al (gedeeltelijk) vooruitbetaald hebben. Wij hadden ook al geboekt en een aanbetaling gedaan.

Weet iemand hoe het (juridisch) zit met de rest van de betaling? Want uiterlijk 6 weken van tevoren moet je eigenlijk de rest al betaald hebben en op dat moment is de vakantie waarschijnlijk (nog) niet officieel geannuleerd door de reisorganisatie.
Het gaat om een all-in resort, dus de kans dat dat deze zomer doorgaat is niet zo groot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.