Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ad Hombre

Ad Hombre

25-03-2020 om 18:02

Crisistips


Je bent een betalingsverplichting aangegaan en dus moet je gewoon de hele reissom betalen. Als de reis niet door gaat, krijg je van de reisorganisatie een voucher voor het hele bedrag (minus de verzekeringen) om in een later stadium te besteden.

vingerhoedje

vingerhoedje

12-04-2020 om 19:22

voucher reissom/ of geld terug

Volgens mij moet de reisorganisatie ook het geld terug geven als je die keuze zou maken. Mogen ze niet alleen volstaan met een voucher geven.
Wat ik me afvraag, stel je hebt een vakantie in de meivakantie geboekt. Die gaat niet door vanwege het coronavirus. Je zou wel in de zomervakantie kunnen gaan, maar die reis is dan veel duurder. Zou je dan het verschil zelf moeten bijbetalen?
Voor ons geld dat niet. Wij hebben alleen een vlucht en hotel geboekt.

'Je zou wel in de zomervakantie kunnen gaan, maar die reis is dan veel duurder. Zou je dan het verschil zelf moeten bijbetalen?'

Ja. Van consuwijzer: Maakt u gebruik van de voucher, maar is de prijs omhoog gegaan? Dan moet u bijbetalen. Is de prijs omlaag gegaan? Dan krijgt u het verschil terug.

Jesse_1

Jesse_1

12-04-2020 om 20:20

Dat kan wel een probleempje worden dan

Ik zie dat de voucher binnen een jaar besteed moet worden. En voor dit jaar hebben we een all-in reis voor 5 personen geboekt. Dikke kans dat we dit jaar voor de laatste keer met z'n allen op vakantie zouden gaan - moeten de kinderen volgend jaar verplicht nog maar een keer mee dan

Ik ga naar Frankrijk

En ja, als Franse burger mag ik er in. Heb een huisje in de middle of nowhere gehuurd (gehucht van 5 huizen, dichtbijzijnde supermarkt op 20 km, in de leegste departement van Frankrijk). Eens naar de supermarkt bij aankomst en 3 weken in semi confinement met rivier in de achtertuin van 3000 m2. Als de verhuurder annuleert (vandaag gebeld waren ze niet van plan) kan ik terecht in het zomerhuisje van een oom in de Morvan, waar hij al 2 jaar niet meer gebruik van maakt vanwege slechtere gezondheid. Geen haar op mijn hoofd die eraan denk om de hele zomer zonder mijn land en mijn moeder te zien. Ik zal wel in het tuintje moeten zitten en zij op het balkon maar soit, ze woont op de begane grond, wordt toch gezellig.
Sini

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2020 om 22:10

Sini

Ook wel eens geweest, in zo’n van god verlaten gehucht in Frankrijk. Inderdaad heel geschikt als Corona retraite! Helpt als je de taal spreekt!

Ad Hombre

Ad Hombre

12-04-2020 om 22:16

Esther Perel

Esther Perel doet een serie vlogs over relaties in Coronatijd.


https://www.youtube.com/user/perelesther

Kijk eens: op de grens van de Causse Méjean en de rivier La Jonte... zo wild dat nirmand ernaartoe wil. My kind op place.
Sini

Marinade

Marinade

12-04-2020 om 23:07

OT leestip voor Sini

En als je daar in de leegte zit: Voskuil (schrijven van de onvolprezen reeks Het Bureau), heeft een wandeltrilogie geschreven over wandelingen die hij en zijn vrouw in de jaren 50 maakten. Toen Auvergne en Lozere nog leger en oorspronkelijker waren dan nu. Lijkt me geweldig om die boeken dáár te lezen.

Ad Hombre

Ad Hombre

13-04-2020 om 09:07

Sini

Gaaf. Perfect plaats voor een exile. Nou allemaal nog hopen dat de zomer niet zo extreem heet wordt als vorig jaar. We zaten toen vlak boven st tropez met 43 graden. Best heet. Mijn collega heeft een huisje bij cannes maar die heeft de hoop om er dit jaar naartoe te gaan al opgegeven.

Anke

Anke

13-04-2020 om 10:18

Jesse

Jesse, ik zou nu nooit de restbetaling doen onder de huidige omstandigheden. De kans is groot dat het niet doorgaat.

Ik heb heel vaak de restbetaling te laat gedaan. Geen kwade wil, maar te druk en vergeten. Dan kreeg ik na een paar weken een aanmaning (ze annuleren de reis heus niet als je al een aanbetaling gedaan hebt) en dan betaalde ik alsnog.

Maar in deze situatie zou ik ze gewoon schrijven (op of kort na het verstrijken van de datum dat je gezien de coronasituatie je afvraagt of de reis door kan gaan. Hoe zij daarover denken. Maar dat je voor je het zeker weet dat de reis doorgaat je de restantbetaling niet doet, maar wel meteen zodra het 100% zeker is dat hij doorgaat.

Gekke Henkie die nu iets betaalt, terwijl het waarschijnlijk is dat de vakantie niet door zal gaan.

Chrono

Chrono

13-04-2020 om 11:30

Zwembad

Mijn tip: De tuinzwembaden lijken nogal snel uitverkocht te raken. Zeker na de oproep om geen zomervakantie te boeken. Wil je deze zomer Saint Tropez spelen in eigen tuin, dan zou ik nu vast bestellen.

Jesse_1

Jesse_1

13-04-2020 om 11:44

Anke

Ik ben even gaan zoeken nav de opmerking van Sydney, op de site van de reisorganisatie van de ANVR.
Eigenlijk hebben we de keuze tussen annuleren (dan zijn we de aanbetaling kwijt) of betalen en als de reis dan niet doorgaat vanwege corona, dan krijgen we een coronavoucher. Die voucher is dan in te wisselen voor een andere reis bij een bij de ANVR aangesloten organisatie. Alleen volgens de ANVR houd je altijd recht op teruggave van het geld - of dat willen ze in ieder geval (als je de voucher niet of niet volledig gebruikt) en dit staat niet op de info van de reisorganisatie.
Dan neem je ergens wel een risico met het geld - of de reis wordt niet geannuleerd door de reisorganisatie, maar je wilt zelf geen risico nemen omdat het niet veilig is, of de reis is dermate minder in kwaliteit door maatregelen of ...

Maar goed, we hebben nog zeker 10 weken om hier over na te denken, kijken hoe alles loopt in de wereld en een beslissing over te nemen.

vingerhoedje

vingerhoedje

13-04-2020 om 17:24

zwembad voor in de tuin

Die heb ik inderdaad al aangeschaft. Ik dacht hetzelfde.
Ik denk dat de kans groot is dat we thuis blijven.

En dan hopen dat het geen droge zomer wordt!

Als het net zo'n zomer wordt als vorig jaar, met ernstige neerslagtekorten, kon het vullen van het zwembad wel eens een probleem worden. Of je moet er iets bijkopen wat het water schoon houdt.

Doenja

Doenja

13-04-2020 om 19:57

Zandfilterpomp

Vorige zomer een zandfilterpomp bij het zwembad neergezet en vanaf toen was het zwembad kraakhelder. Week na week. Het kost wat, maar t bad telkens vullen ook. En je filtert zoals de naam al zegt met speciaal zand in een bepaalde korrel grofte die je erbij koopt. Heel milieu vriendelijk en er zit een timer op dus elke zoveel uur pompt hij even.

vingerhoedje

vingerhoedje

13-04-2020 om 21:18

Doenja

wat een goed idee!
Ik ga ook eens kijken!

Doenja

Doenja

13-04-2020 om 22:36

Wel chloor enzo

Je hebt wel nog chloor tabletten nodig en met strips testen we dan t water. Soms moet er dan nog n ander goedje bij. (Ben ff de naam kwijt) Omdat zo’n pomp loeizwaar is mag je blij zijn als ze die thuis afleveren. Ik had mn rug gebroken als dat ding en de zak zand zelf in de auto had moeten tillen.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-04-2020 om 08:08

Hamsteren!

Zandfilterpompen. Je zou er zelf niet opgekomen zijn, maar straks wil iedereen er een!

PS: ik moest net voor de hypotheekaanvraag een formulier invullen dat ik geen prominent politicus o.i.d. Ben. Wat is dat nou weer voor onzin?

Chrono

Chrono

14-04-2020 om 08:36

Pomp

Ik zal me er eens snel in verdiepen.
Ad, en wat heb je ingevuld?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-04-2020 om 09:27

Chrono

Die EMC donatie bedoel je? 100 EUR

Chrono

Chrono

14-04-2020 om 10:29

Nee, ik bedoelde over de politiek
Anyway, mooi bedrag.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-04-2020 om 10:59

Chrono

Oh, de PEP, 'nee' natuurlijk. Rechtse praatjes (al dan niet extreem) op OO tellen vast niet mee.

Het gaat hier over:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/aangifte_betalen_en_toezicht/toezicht/voorkomen_van_witwassen_en_terrorismefinanciering/clientenonderzoek/politiek_prominent_persoon

Maar ik snap nog steeds niet waarom...

Als je een politicus bent gaan ze extra zorgvuldig kijken waar je geld vandaan komt? Vreemd...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.