Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Esther

Esther

15-07-2020 om 14:58

Dag na terugkomst vakantie al weer weg


ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 07:05

Johanna

'Een week in het ziekenhuis?
Waar staat dat?'

'zijn mensen die veel veel ergere dingen moesten accepteren zag ik die week in het ziekenhuis.'

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 07:52

Die week

Die week betekent niet dat ik er een week ben geweest. Het betekent dat ik in die week iets zag.

Die week = de week van de verhuizing het feest bij oma en de controle in het ziekenhuis.

Mocht het niet duidelijk zijn trek maar aan de bel.

Triva

Triva

16-07-2020 om 08:06

40er

'3, je heb nog iets te goed van je man na de tijd 😉'

Ik weet zéker dat mijn man dat precies andersom ziet

Stickertje

Stickertje

16-07-2020 om 08:35

Eerder naar huis?

Wij gaan altijd kamperen met eigen kampeermiddel en reserveren nooit iets. Wij kunnen dus naar huis wanneer wij willen. Meestal zijn we dan op donderdag of vrijdag thuis als we maandag weer moeten werken, dit om tijd te hebben om de kampeerspullen schoon te maken/op te ruimen/ was te draaien enzovoorts
Dat jaar dat wij op onze laatste vakantiedag een jubileumfeest hadden zijn we eerder thuis gekomen, zodat de ergste zooi opgeruimd was toen we naar het feest moesten.

Zou dat nog tot de mogelijkheden horen, je vakantie er op aanpassen?

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 08:38

Geen zin

To heeft al aangegeven niet echt zin in de reunie te hebben en de was als reden opgeeft.

Als zij dolgraag naar de reünie zou willen zou de was geen enkel probleem zijn of zou de vakantie wellicht wat aangepast kunnen worden.

Zo lees ik het in elk geval.

Stickertje

Stickertje

16-07-2020 om 09:12

Anders tergen het licht houden

Kan soms helpen om het probleem anders te bekijken maar soms ook niet
Mijn schoonouders gingen sinds schoonvader met de vut ging altijd de zaterdag van Pinksteren op vakantie. Toen hun eerste kleinkind werd geboren op de laatste zaterdag van mei bleven ze dat doen. Soms kan benoemen wat je anders kunt doen voor inzicht zorgen. Dat To gaat zien dat ze met een kleine verandering een op vakantie kan een naar de reünie kan.
Gesprekken over later vertrekken om op de verjaardag van kleinkind te kunnen zijn hebben hier niets uitgehaald. Pinksteren markeert het begin van hun vakantie. Dochter is onlangs 18 geworden, zoals altijd zonder opa en oma. Alleen nu was corana het excuus voor het eerst waren ze niet op vakantie maar ook niet op verjaardag.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 09:18

Reden

Iedereen zal zijn eigen reden wel hebben. Als iemand graag eerste dag van Pinksteren op vakantie gaat dan moet hij dat gewoon doen. Mijn opa en oma kwamen ook nooit op de dag dat ik echt jarig was bij ons. Had misschien wel gekund ze woonden een uur bij ons vandaan. Maar ik heb dat nooit raar gevonden. Heb zoiets van dat moet iedereen zelf weten. Ze kwamen altijd een zondag of zaterdag erna wel bij ons met kadootjes en dan vierde ik mn verjaardag met opa en oma. Vond ik doodnormaal. En ook nooit over nagedacht dat ze perse op de dag zelf moesten komen.

Slag om de arm houden

Herkenbaar. Ik ben ook geen ster in uren lang over koetjes en kalfjes praten met wisselende mensen en kan daar onevenredig lang tegen aanhikken. Lijkt me ook een crime als je nog moe bent van een lange terugreis.

In de ideale wereld bestaan er geen sociale moetjes waar je frank en vrij eerlijk kunt afzeggen. In jouw geval zou ik een slag om de arm houden. Da's ook een besluit. Als je het opbrengt ga je op die dag mee, en anders heb je hoofdpijn. Tenzij er een flink bedrag mee gemoeid is, maar daar valt vaak ook nog wel een mouw aan te passen

Ik ben ook wel eens als aanhang op een uitgebreide familiereunie beland waar ik met totaal onbekende neven en nichten een dag lang moest boerengolfen, barbecuen en naar herinneringen luisteren, waar ik geen deel aan had genomen. Waren we met hele gezin dik 150 euro aan kwijt. Die bijeenkomsten zijn ongeveer iedere vijf jaar. Tegenwoordig gaat mijn man alleen. Onze kinderen zijn inmiddels volwassen en de schoonouders en de meeste ooms en tantes overleden.

Je hebt wel het voordeel dat door Corona de drie zoenen uit de gratie zijn geraakt.

ElenaH

ElenaH

16-07-2020 om 12:36

Johanna

Oh, grappig, ik las het heel anders. Ik vond het al zo ambitieus ☺

bicyclette

bicyclette

16-07-2020 om 12:37

pas later beslissen

Volgens mij geldt er uiteindelijk maar 1 ding: je hebt wel/geen zin. Volg je eigen gevoel, niet dat van een ander.

Ik zou aan de organisator laten weten dat je het nog niet weet. Dat je dan net terug bent van vakantie en nu nog niet kan inschatten of jullie dan in de 'mood' bent voor een reünie. En dan beslis je pas op de dag zelf.

Triva

Triva

16-07-2020 om 12:42

Stickertje

Pinksteren viel in 2011, 2014, 2017 en 2019 in juni.....

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 12:56

Pinksteren

Ja dat is vreemd idd. Het viel toen in juni ben benieuwd hoe dat dan zat met opa en oma.

Stickertje

Stickertje

16-07-2020 om 13:13

Niet precies de feiten

Om herkenning te voorkomen noem ik Pasen Pinksteren, vaderdag moederdag en dochter een zoon. In dit geval even niet goed mijn research gedaan. Sorry.

Johanna

Johanna

16-07-2020 om 13:17

Erg

Ja ok maar dan nog is het zo erg als opa en oma niet precies op de dag zelf komen? Ja het zou erg leuk zijn maar er zijn zoveel grootouders die pas het weekend erna willen komen of kunnen komen

bieb63

bieb63

17-07-2020 om 13:39

Johanna

"Het is niet erg om een reunie over te slaan

Maar ook echt niet om een was een dag later te draaien mits je heel graag naar die reünie wil."

Precies.... en daar maakt dus ieder z'n eigen keuze in a.d.h.v. de eigen behoefte.

Simpel toch?

Johanna

Johanna

17-07-2020 om 13:53

Ja dat lijkt me logisch.

Het zit hem vooral in het al dan niet zin hebben in de reunie.

Niet in het al dan niet erg vinden om de was een dag later te doen.

bieb63

bieb63

18-07-2020 om 15:05

Jahanna

"Het zit hem vooral in het al dan niet zin hebben in de reunie.

Niet in het al dan niet erg vinden om de was een dag later te doen."

Nou, dan heb je me niet helemaal begrepen. Want je kan wel degelijk zin in die reunie hebben, máár dat niet zien zitten als je net terug bent van vakantie én de dag daarna iedereen weer naar werk en school moet.
Dus je kunt daar wel degelijk van balen.

En ja, dan is het óf:
- niet gaan, voor je eigen rust en controle, maar wel balen dat je de reunie mist
- wel gaan, en gestrest en onrustig enz. het gewone school en werk leven weer in gaan.

Klinkt misschien raar voor iemand die daar geen 'last' van heeft, maar voor veel mensen werkt dat zo.

Hella

Hella

18-07-2020 om 15:22

Oh heerlijk

Dat vind ik wel fijner aan ouder worden, ik heb geen enkele moeite meer zoiets af te zeggen.
Er zijn al zoveel verplichtingen. Een uitje waar ik echt niet gemist ga worden? No way. Je bent vast niet onmisbaar!

Of ik het krijg gecombineerd met vakantie terugkom dag of zoiets ligt aan een heleboel factoren. Uiteraard mijn zin in het feestje, maar ook mijn stemming, mijn lichamelijke gesteldheid, drukte met andere dingen.
Het kost me zeker veel energie maar soms geeft het me net meer energie juist dan het me kost dus tsja.
Een terugreis is verder voor mij vrij onvoorspelbaar. Ik zou dan ook zeker idd een slag om de arm houden en het lijkt me vreemd dat mensen dat niet snappen. (en snappen ze het niet dan vind ik dat ook totaal geen probleem meer, hun probleem)

ElenaH

ElenaH

18-07-2020 om 17:44

Bieb63

'Nou, dan heb je me niet helemaal begrepen. Want je kan wel degelijk zin in die reunie hebben, máár dat niet zien zitten als je net terug bent van vakantie én de dag daarna iedereen weer naar werk en school moet.
Dus je kunt daar wel degelijk van balen.'

Zo herkenbaar. Als ik moe ben of stress heb, is zelfs mijn grootste hobby me te veel. En die doe ik echt heel graag!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.