Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jacquel

Jacquel

03-06-2011 om 19:44

Dagelijkse files

Dit is geen klaagzang. Ik zoek alleen een site waarop staat waar doorgaans files staan en hoe laat. Ik kan alleen sites vinden waar de actuele files staan. Maar ik moet beslissen of ik volgende week heel vroeg van huis ga of de avond tevoren zal vertrekken (ik moet van Leiden naar Zeist, en daar moet ik om 8.00 uur zijn). Dus ik wil graag weten of op de wegen die ik moet rijden tussen 7 en 8 doorgaans al files staan.

Weet iemand of er zulke sites bestaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-06-2011 om 20:04

Nou

Ik heb net even gekeken en je moet zowel over de A12 als de A27. Die twee wegen worden elke ochtend genoemd bij de files langer dan 5 km. Het is niet zo ver, dus het lijkt me dat als je om kwart voor 7 vertrekt het best moet lukken. Persoonlijk zou ik dat te vroeg vinden en de avond van tevoren gaan
Op anwb.nl kun je trouwens kiezen voor de optie verwachte reistijd. Dan wordt er ook rekening gehouden met eventuele files.

Jacquel

Jacquel

03-06-2011 om 20:22

Verwachte reistijd anwb

Ik vertrouw die verwachte reistijd van de ANWB niet erg, want regelmatig zoek ik naar de actuele file. Er staat bv. een file van 5 km. Als gewone reistijd geeft de ANWB dan bv. 30 minuten en als verwachte reistijd met file 35 minuten. Daar geloof ik dan helemaal niks van.

Normaal zou ik de avond tevoren gaan, ik ben bepaald geen ochtendmens. Maar ik zit met een zwakke kat en doe dat dus lievr niet. Aan de andere kant wil ik niet in een file staan stressen. Ik ben een Weegschaal, kan geen beslissingen nemen.

mar

mar

03-06-2011 om 21:58

Vroeger

Ik zou vroeger weggaan. Bij Bodegraven staat vaak al om 7.15 uur file. Ik zou proberen voor 7 uur voorbij Woerden te zijn.

Het maakt ook nog uit welke dag je gaat. Dinsdag is over het algemeen een crime.
Ik heb ben regelmatig naar Zeist gereden ivm cursussen (en woon halverwege de N11), maar ik plande in het weekend iets meer dan een uur, op vrijdag 1,5 uur. Wij zijn er wel eens in drie kwartier geweest, maar ook wel eens te laat. Ook de locatie in Zeist kan nog uitmaken. Als je heel Zeist door moet, wordt het lastiger (en kan je wel eens beter via de andere kant aanrijden (dan de A12).

Jacquel

Jacquel

04-06-2011 om 10:25

Tjemig

Dat betekent dus om half 7 gaan rijden. Het is op woensdag en iemand zei dat dat een gunstige dag is.
Mar, staat die file op de A12 of de N11? En in het laatste geval, is dat dan niet de aansluiting richting Den Haag? Want dan kan ik die gewoon voorbij rijden, richting Utrecht.

knevel

knevel

04-06-2011 om 20:29

Maar je rijdt toch juist over de n11 vanuit leiden

Dat is de kortste weg naar de A12. En daarna de A12 vervolgen tot voorbij Utrecht.

Of had je een andere route in gedachte?

Tinus_p

Tinus_p

05-06-2011 om 18:50

Waar in zeist

Jacquel:
(ik moet van Leiden naar Zeist, en daar moet ik om 8.00 uur zijn)"
Waar in Zeist? Alleen het passeren van de afrit+spoorwegovergang bij de A12 kost makkelijk een kwartier -iedereen die kan, mijdt dat punt als de pest.

Jacquel

Jacquel

05-06-2011 om 19:11

Knevel

Ja, dat klopt. Maar als iemand zegt dat er een file staat bij Bodegraven, dan denk ik aan de file op de N11, voor mensen die vanaf de N11 naar Gouda/Den Haag willen. Daar heb ik dan geen last van, want ik rijd hem gewoon voorbij, naar de afslag voor Utrecht. Maar als de file op de A12 staat, nadat ik er bij Bodegraven op gegaan ben, ja, dan heb ik er wel last van.

Ik rijd nooit 's ochtends, alleen 's middags en 's avonds. Dus ik heb geen weet van de ochtendfiles en welke kant die op staan.

Jacquel

Jacquel

05-06-2011 om 19:14

Tinus

Ik moet aan de Handelsweg zijn, die ligt pal naast de A28. Er is mij gezegd om vanaf de A28 de tweede afslag Zeist te nemen. Ik moet dus over de A27 en dat is ook een punt waar ik overdag vaak in een file sta.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.