Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Faith

Faith

25-02-2009 om 15:20

Dagje uit..

Vrijdag ga ik met mijn zus een dagje uit met de blokker treinkaart. We komen uit het Noorden, ongeveer 2 enhalf uur rijden vanaf Amsterdam. Wie heeft een super tip om een dagje te shoppen of eventueel een museum?? (al gaat onze voorkeur uit naar shoppen) We dachten zelf aan Arnhem, is het oude centrum leuk?? Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dit

Amersfoort of Zutphen?

Hebben beide een heel mooi middeleeuws centrum en hele leuke winkels, leuke eettentjes etc..
Op vrijdag is er markt in Amersfoort, van Zutphen weet ik dat niet.

Damajo

Ja leuk

Arnhem is echt een leuke winkelstad vind ik. Er is uiteraard geen "oud centrum" (want platgebombardeerd), maar er zijn wel leuke kleine straatjes en heel veel kleine winkeltjes. Als je de blokker-v&d-hema-h&m-straten wat weet te vermijden is er veel leuks te ontdekken.
Arnhem is een echte modestad, dus allerlei sjieke merkzaken zijn er wel vertegenwoordigd. Maar ook vintage is er volop. Veel speciaalzaken zijn geclusterd in bepaalde straten. Zo is er een straat vol juwelierswinkeltjes en sfeerwoontoestanden (Bakkerstraat). Maar goed, ik weet niet waar je vandaan komt dus misschien heb je dit ook allemaal wel in je eigen stad. Maar zelf vind ik Arnhem echt leuk om te winkelen.
n@nny

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 00:50

Haha

Ik lees mee. Wij moeten die kaart ook voor zondag nog even snel 'opmaken'

Merel78

Merel78

26-02-2009 om 09:30

Hoi

zutphen is een heel knus stadje, van deventer hoor ik ook hele positieve verhalen (heb er zelf nog nooit gewinkeld, al ben ik wel eens door de binnenstad gesjeesd, maar heb er dus weinig van gezien). persoonlijk vind ik zutphen leuker dan zwolle. arnhem, tja...dat ken ik te goed denk ik, ben ik een beetje op uitgekeken, maar misschien wel leuk als je er nog nooit geweest bent

ben benieuwd wat het wordt!

Merel78

Merel78

26-02-2009 om 09:32

Suf

ik weet niet hoe ik nou bij zwolle kwam haha...dacht dat iemand ergens die vergelijking had getrokken, maar verkeerd gelezen dus. sorry

Kik

Kik

26-02-2009 om 09:54

Deventer is leuk!

Heb je daar niet het speelgoedmuseum?
SUperschattig centrum, met leuke winkels. En natuurlijk het Deventerkoekwinkeltje
Kan ik je erg aanraden, maar je bent er wel zo uit. Het is niet zo'n groot centrum

Ja, deventer!

In Deventer zit inderdaad het speelgoedmuseum, maar ook om te winkelen is het een leuke stad! Mooie oude binnenstad, kleine straatjes met prachtige gebouwen, allerlei leuke kleine winkeltjes, boetiekjes, maar ook de grote bekende ketens zijn er te vinden. En natuurlijk leuke restaurantjes e.d. en de Ijssel!!

Ahum, ik ga de VVV maar eens bellen, vragen of ze nog stadspromoters nodig hebben

Ik woon hier nu 3 jaar en als ik in het centrum loop heb ik nog steeds het gevoel dat ik op vakantie ben.

Kiki

Kiki

26-02-2009 om 10:37

Al die hanzesteden zijn mooi

dus historisch zit je ook goed in Deventer als oude Hanzestad zijnde.
Ik ben er met Kerst geweest en zelfs in de winter was het heel leuk

Faith

Faith

26-02-2009 om 17:01

Ja zeg

nu weet ik het ook niet, het wordt Deventer of Arnhem??
Maar heel erg bedankt!! Faith

Monique D*

Monique D*

28-02-2009 om 20:49

Laat je nog weten wat het is geworden?

We zijn in beide steden geweest en hebben in die steden één ding gedaan en dat is de toren beklimmen. Het verschil is alleen dat we in Arnhem met de lift naar boven gingen. In Deventer kwam je boven via de trap. Daar hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Winkelen kan je in beide steden goed. Alleen heb ik de indruk dat het centrum van Arnhem kleiner is dan Deventer.
Als je doordeweeks (misschien in de vakantie) daar naar toegaat kan je een rondleiding krijgen door het Gelredome.
In Deventer organiseert men een aantal activiteiten, waarvan we een paar van hebben bezocht: Deventer op Stelten, Dickens Festijn en uiteraard de Boekenmarkt.
Ik ben benieuwd voor welke stad je kiest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.