Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dagje weg, naar welke stad?

Dankzij Kaatje66 gaan mijn collega en ik woensdag samen een dagje weg. We hebben gratis kaartjes gekregen om met z'n tweetjes met de trein te reizen.

Beide hebben een zeer nihil budget (lees: geen geld).

We kunnen heel goed winkelen zonder geld. Vinden het erg leuk om vanalles te zien. We nemen zelf broodjes en drinken mee. We zullen natuurlijk wel terplaatse strippenkaarten o.i.d. aanschaffen. Ik weet niet zo goed wat je nodig hebt tegenwoordig. Wij gaan nooit met het openbaarvervoer.

"eisenpakket": We willen sowieso naar een stad waar een filiaal van Prénatal zit.

Welke stad is leuk om te bezichtigen wanneer je geen geld hebt?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2010 om 19:53

Vanuit welke provincie?

Het is natuurlijk leuk om zover mogelijk te reizen, dus waar vandaan gaan jullie (provincie)?

Henriette123

Henriette123

21-02-2010 om 20:08

Amsterdam

Amsterdam, als het niet te dichtbij is.
Je stapt eerst uit bij station Bijlmer, voor een grote prenatal op hooguit 3 minuten lopen.
Als het je intereseert zit daar ook een mediamarkt, en villa arena, met allerlei winkels op het gebied van woninginrichting.
Daarna per trein naar het centraal station, en je komt lopend bij de binnenstad; geen strippenkaart of ovchipkaart nodig.

Gallifrey

Gallifrey

21-02-2010 om 21:16

Maastricht

Maastricht is lekker ver weg en voelt als buitenland. Met de trein door de heuvels. Vanaf station Schin op Geul kun je ook nog heerlijk wandelen. Valkenburg is ook apart!

kaatje66

kaatje66

21-02-2010 om 21:20

Albert cuyp

Zoals de titel zegt. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar dat zal binnenkort wel gebeuren. MOet erg leuk zijn. Misschien dinsdag al wel. Ik ga gezellig met mijn vriendin een dagje weg ook met de trein!!! We zijn er alleen nog niet uit waar we heen gaan. Of Maastricht of Amsterdam. Maastricht heeft te maken met jeugdsentiment, want daar zijn we toen we tieners waren met schoolreisje heen geweest. Amsterdam ben ik pas geleden nog geweest, maar geen tijd gehad voor de albert cuyp. veel plezier

Gallifrey

Gallifrey

21-02-2010 om 21:20

Te snel

Ik was te snel met verzenden. Ik had er nog echte zinnen van willen maken en jullie nog veel plezier willen wensen.
Het is wel zo dat er in Limburg ook treinen van andere maatschappijen rijden. Ik weet niet of jullie kaartje daar geldig is. Met de NS kan je in elk geval wel in Maastricht komen.

Gallifrey

Gallifrey

21-02-2010 om 21:40

Oeps: geen prenatal in maastricht

Ik ging er helemaal van uit dat er in Maastricht een Prenatal was. Niet dus (ik heb het voor de zekerheid even gecheckt). Verder is Maastricht echt een heel leuke winkelstad.
Misschien kun je onderweg in Nijmegen of Eindhoven naar de Prenatal. Nijmegen is trouwens sowieso een leuke stad. Of anders een rondje Maastricht-Heerlen, door de heuvels. In Heerlen zit wel een Prenatal, geen idee of het dicht bij het treinstation is.
Hoe dan ook: veel plezier.

Brianna F

Brianna F

22-02-2010 om 00:40

Den bosch

vind ik tot nu toe de leukste stad. En er zitten 2 prenatals.

Rafelkap

Rafelkap

22-02-2010 om 08:15

Utrecht

in elke grote stad zijn prenatals.
Of een kleinere stad als Gouda. Of Zuthpen.

Zutphen!

Hele mooie oude binnenstad, en een Prenatal en andere leuke kleine winkeltjes, maar ook zonder geld, heel veel moois te zien! En heel goed bereikbaar met de trein, je stapt zo van het station naar de stad!
gr Nora

Yta Chalne

Yta Chalne

22-02-2010 om 09:22

Ook utrecht

Utrecht is een fantastische winkelstad, met grachten, musea, Veel leuke staatjes, ideaal voor mooi én slecht weer (met HC, een enorm overdekt winkelcentrum in het centrum), erg goed bereikbaar per trein, station in het centrum, prenatal ook in het centrum. Maar Den Bosch vind ik ook geweldig, en dicht bij het station, en veel leuke winkels die niet van een keten zijn. Of Rotterdam, dat is zeker een stad waar veel te zien is. Ik weet dat de meningen over R'dam verdeeld zijn, maar persoonlijk vind ik het een wereldstad.

Delft!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist niet zo grote-stattig ben uitgevallen. Wellicht dat Delft me juist daardoor zo aanspreekt, maar ik vind het een geweldig gezellige stad.
Als de stijl je aanspreekt, is de binnenstad van Almere ook heel bijzonder.

Janeway

Janeway

22-02-2010 om 15:43

Delft

Heeft geen prenatal, maar wel veel andere winkeltjes met baby dingetjes, er is wel een mooimamma.
Delft is leuk en heeft veel van die kleine boetiekjes met van alles en nog wat, brocante, vintage, nou ja en alles wat daar op lijkt. Op donderdag en zaterdagen markten. En ook op zaterdag antiekmarkt.

Minet

Minet

22-02-2010 om 23:21

Zwolle natuurlijk

Een prachtige oude Hanzestad, met erg leuke winkeltjes, straatjes, pleintjes en terrassen

Enschede

Het blijft een mooie stad.

Hoewel, Groningen ook heel erg mijn stad is geworden. Sneek is ook erg leuk.

Waarom afzakken naar beneden als je het boven de rivieren ook kan halen??

En deventer

Ik heb geen idee of er een prenatal zit, maar Deventer is ook beslist een bezoekje waard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.