Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Helen

Helen

04-06-2010 om 09:02

Dat ik dat laat gebeuren..! [reactie op asociaal gedrag]

Gisteren zo iets stoms meegemaakt.. Ik blijf me erover verbazen... We komen bij de supermarkt aanlopen: een auto staat aan de straat geparkeerd, twee mensen erin, raampje staat open, op het moment dat we daar lopen gooit een man een plastic verpakking uit het raam op straat.
Ik keek en keek vervolgens verbaasd omhoog waar ik op een gezicht stuit dat mij uitdagend en vuil aankijkt. Hij zag dus dat ik het had gezien en zag ook mijn verbazing. Hoe hij me aankeek was zo initmiderend dat ik snel de andere kant opkeek. Geen zin in gedonder...

Maar ik kan me er zo boos om maken dat ik dat heb laten gebeuren, dat het ineens omgekeerde wereld is. Hij doet iets asociaals en ik krijg bwvs op mijn lazer als ik er iets van zou zeggen of het op zou gaan rapen... Ik baal dat ik me zo laat intimideren. Maar bovenal blijf ik me verbazen. Ik vind ik het zo raar dat iemand in deze tijd zomaar iets op de straat gooit. En ik kan er niet bij dat je welbewust zoiets doet en dan een ander agressief "benadert" terwijl je zelf de aso bent..

Ik heb het op de terugweg opgeraapt en alsnog in een vuilnisbak gedaan. Had ik het gevoel dat ik toch nog iets deed..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

04-06-2010 om 09:30

Heel verstandig helen

Tja, er blijven altijd van die types en zoals jij het vertelt was deze persoon er gewoon op uit om je te provoceren. Heel verstandig dat je er niet mee in discussie bent gegaan. Gisteren in de supermarkt ook iets soortgelijks asociaal meegemaakt. Hele rij en bijna achteraan een griezelige kerel vol met plakplaatjes en in zijn nek eentje met ACAB met allerlei bloeddruppels eromheen getatoeeerd (ACAB betekent All Cops Are Bastards). Er ging een kassa extra open en deze man schiet als eerste naar voren. De mevrouw voor me zei daar wat van en kreeg ook een agressieve blik terug en heeft het er ook bij gelaten. Kan me wel voorstellen dat het frustreert maar voor je eigen veiligheid kun je dat beter zo laten. Maar ik vind het wel zorgelijk dat het die kant ondertussen steeds meer opgaat: als je opkomt voor normaal gedrag kan je een knal terug krijgen.

Herkenning

Ook ik snap niet dat mensen dat soort dingen doen, troep weggooien oid en dan doen alsof de ander achterlijk is dat hij/zij zich wel aan de regels houdt.
Ik heb vorige wek op Pinkpop ook een paar van dat soort dingen mee gemaakt. Een meisje en een jongen van een jaar of 17 staan voor mij in de rij. Meisje geeft haar lege plastic bekertje aan jongen die het vervolgens op de grond gooit. Ik zeg: "Jongens, de prullebak staat 2 meter verderop" krijg ik als enige reactie: "Dat klopt" Ik heb het er verder maar bij gelaten. Ik had trouwens, zal ik eerlijk zijn, als het zo'n type was als waar Helen over schrijft, zeker niets gezegd.
En verder stonden er enorme rijen bij de wc. Komt er een meisje aangelopen van een jaar of 20 en die gaat gewoon vooraan staan, dus niet achteraan. Op het moment dat ze daarover wordt aangesproken, geeft ze zo'n grote mond met als strekking dat zij het niet nodig vindt te wachten, dat iedereen zoiets heeft van: laat maar.
Wat kun je nou doen aan dergelijke types die maling hebben aan anderen?

Helen

Helen

04-06-2010 om 13:20

Wat doen..

"Wat kun je nou doen aan dergelijke types die maling hebben aan anderen?"

Goede vraag.. wat doe je ermee. Lynchen? Bekeuring? Grote mond terug? Of ze met veel liefde omarmen?

Kan toch bijna niet anders dan dat dit soort mensen zichzelf zo buiten spel zetten vanuit de overtuiging dat ze niet meer waard zijn dan dat..
Haha, hij zag me komen )Maar goed, eigenlijk zijn dit de meest sneure mensen die er zijn... Medelijden hebben dus..

Vriend liep voorheen altijd achter mensen aan met een onschuldig "je liet dit vallen (gelukkig dat ik het nog voor je vond)". Maar dat was bij deze man ook geen optie. Hij wilde me bwvs al op mijn gezicht slaan omdat ik alleen maar keek...

Zo is hij vast

opgevoed. Bek dicht niet kijken anders krijg je een ram.

Sneu volk, hebben de capaciteit niet om negatief aangeleerd gedrag af te leren, sociaal emotioneel zijn ze behoorlijk beperkt. Wat een angstig leven moet dat zijn daar in dat botte hoofd.

Puck

Puck

04-06-2010 om 18:45

Vanmiddag nog zoiets

Ik stond op het perron te wachten op iemand. Komt er alvast een trein binnen op het andere spoor en ik zie ineens een drinkpakje uit het raam naar buiten vallen. Volgens mij moet je nog meer moeite doen om dat uit het raam te kieperen dan dat je het in de prullenbak naast je gooit.
En verder houd ik het mantra van Rembrand maar in ere: erger u niet, verwonder u slechts.

Heirthe

Heirthe

06-06-2010 om 21:50

Puck

Dat is een hele mooie, erger u niet verwonder u slechts. Ik ga hem onthouden want ik laat me helaas nog wel eens provoceren

Caroline

Caroline

07-06-2010 om 13:41

Stomverbaasd was ik

vorig jaar, op een parkeerterrein bij een groot winkelcentrum. Ouders met kind stappen in auto. Het kind heeft speelgoed gekregen. Het speelgoed wordt uit de verpakking gehaald, de deur gaat open en de verpakking wordt "netjes" onder de auto gelegd.
De auto wordt gestart en de familie rijdt weg.
Ik was hiervan zo stomverbaasd dat ik niet eens het telefoonnummer en de bedrijfsnaam heb onthouden die op de auto stond....

Anja

Anja

07-06-2010 om 14:29

Asbak legen

Hoi,

Vroeger, toen er meer gerookt werd dan nu hadden mijn ouders eens visite gehad van een tante en oom. Voordat ze wegreden met de auto, ging de auto deur open en gooiden ze hun volle auto-asbak leeg op straat. Dus een hoopje peuken, filters en as. Mijn moeder heeft dit toen in een plastic zakje gedaan en ze het de keer erop dat ze kwamen terug meegegeven. Ik vond dat wel een stoere actie.

Anja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.