Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 17:50

Dat je vindt dat mensen op mensen lijken (cobi)

Ik heb regelmatig dat ik mensen op andere mensen vind lijken, niet eens soms qua uiterlijk, maar soms ook qua uitstraling, of qua taalgebruik, of qua manieren enz.

op de meeting heb ik IngridT al aangesproken over het feit dat ik dacht haar zus te kennen, maar dat was dus een vrouw die op haar lijkt.

Ik zag een film: Nanny McFee: the big bang en de moeder in die film vind ik sprekend cobi! echt het WAS gewoon cobi!

anyway, wij weten allemaal dat katja schuurman hier op OO ook een dubbelganger heeft.

Nou ziet mijn man het altijd anders: die is het nooit met me eens, en die vind weer mensen op mensen lijken wat ik dan weer niet zie.
Hoe zou dat toch komen?
Hebben jullie dat ook?

groet, pol ( komkommertijd)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

19-07-2011 om 17:53

We hebben hier toch ook een Gooise Vrouw in ons midden?

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 18:07

Oja, ik ben benieuwd, wie is de Katja Schuurman lookalike?

Sancy

Sancy

19-07-2011 om 18:10

Katja schuurman lookalike?

Dat zal ik dan wel zijn.
Muhahahah

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 18:13

Nee

katja is margje liora=Annete=jujube

ik zoek even naar de moeder uit nanny mc fee... en nee dat is dus niet de nanny
http://4.bp.blogspot.com/_JtIAGz1xvjc/S7qLnwwEVEI/AAAAAAAAAfI/I5IzuEy3w0Q/s1600/19207282.jpg

als het goed is is dit de foto van de cobi lookalike

Fianna

Fianna

19-07-2011 om 18:23

Echt

Ik had me Cobi en Margje heeeeel anders voorgesteld.

Polly, je hebt gelijk.

Het is Cobi!

Ingrid

Ayanna

Ayanna

19-07-2011 om 18:48

Man en ik hebben dat regelmatig. Dan zien we iemand en bijna tegelijkertijd zeggen we: dat is precies die en die.
Wij noemen dat, als iemand zoveel op een ander lijkt: die komen uit hetzelfde ei!

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 19:06

Ik wist het!

het is cobi!!!!!

Tirza G.

Tirza G.

19-07-2011 om 19:59

O ja en o nee

Dat van Berber heb ik ook heel sterk. Zo sterk, dat mensen in mijn omgeving dan vaak gewoon weten wie ik bedoel. Offffff dat ik niet weet wie-wie is. Bij Johnny en Rijk weet ik het , maar ik tob nog steeds over Cagney en Lacey. Wie is nou wie en waarom.
Ik ben heeeeeeel slecht in gezichten, ik heb hier op OOL geleerd dat dat zelfs een naam heeft en een echte afwijking is. Ik heb wel eens zo'n test gedaan op internet en die was om te janken, onder de 30% ofzo scoorde ik. Ik herken mensen dus aan andere dingen: aan hun motoriek, manier van praten, kledingstijl. Ik categoriseer dus ook anders, ik stop mensen in andere hokjes.
Afgelopen zaterdag waren mijn zus en ik op een familiefeest, daar komt iemand op ons af lopen die onze namen uitroept: heeeeeeee, leuk, zijn jullie er ook.......mijn zus fluistert: wie IS dit in vredesnaam en ik zeg: je achter-achternicht E. Later zei zus: geen wonder dat ik die niet herkende, die had altijd lang donker haar (en nu dus kort blond). Dát was mij dan weer niet opgevallen, ik herkende haar aan haar wat nasale stem en voorovergebogen houding. Haarkleur enzo weet ik helemaal niet van mensen

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 20:00

Maar

ik heb nog nooit iemand ontmoet die MIJ op iemand vind lijken, ja op mijn kinderen en mijn zus, maar dat telt niet....op wie vinden ze jou dan lijken berber? ik kan zo even niemand voor jou bedenken.
wel voor monet, en kastanjet, er zingen vrouwen in het koor van manlief die op hun lijken, of andersom.

ik heb een aantal jaren terug iemand ontmoet die op belle epoque lijkt, en uiteraard vonden we afgelopen meeting allemaal dat de zus van pelle aanwezig was!!! toch>>

En ja Cobi, je hebt een woest verwilderde look!

Vic

Vic

19-07-2011 om 20:21

Familielid van lang geleden

Na het familiefeestverhaal van Tirza moest ik ineens weer denken aan de begrafenis van mijn opa, zo'n 2 jaar geleden. Daar kwamen mijn zus en ik twee neven tegen die we al minstens 25 jaar niet gezien hadden. Ze vonden het leuk ons te zien, volgens mij. Mijn zus kreeg te horen dat ze zo op mijn moeder leek, en van mij vonden ze dat ik 'goed was opgedroogd'. Hmmm tjaaa, klinkt als een compliment

Massi Nissa

Massi Nissa

19-07-2011 om 20:25

Ik zie het niet

Ik zie de gelijkenis met cobi niet echt, maarik heb net als Tirza een hopeloos geheugen voor gezichten. Net na de meeting was ik al vreselijk in de war, want ik had iedereen gezien met naambordje en wist toen al niet eens meer hoe mensen eruit hadden gezien. Betekent ook dat ik de meesten op straat straal voorbij zou lopen (wat ik bij bekenden standaard doe en wat altijd beledigde mensen oplevert of commentaar op mijn verstrooidheid).
Ik herinner me van cobi haar uitstraling en dat ik op de meeting haar kapsel heb beledigd, terwijl het niet zo bedoeld was . Ik vind de outfit van die mevrouw op de foto geweldig, beetje 'tante Bep van nummer 23'. Zou hem zo aanschaffen voor mijn kleuterdochter. Die mevrouw heeft trouwens het haar van margje (min of meer).
En net als Berber vind ik Cybil Shepherd en Kathleen Turner enorm op elkaar lijken.
Mijn man heeft een fantastisch geheugen, die vergeet nooit een gezicht. En ik vind mensen vaak iets van elkaar weg hebben, maar ik moet volgens mij eens naar de opticien. Iedereen wordt ook steeds mooier en gladder, dat kan niet kloppen.
Iedereen kent trouwens wel iemand aan wie ik hen doe denken. Ik ben blijkbaar enorm generic.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

19-07-2011 om 20:52

Nou

cobi, liora en margje hebben tenminste nog echte mensen als lookalikes... dorry heeft een tekenflimvis whahahah

wie was nou de zus van pelle??? ik ben haar naam kwijt

Massi Nissa

Massi Nissa

19-07-2011 om 21:55

Cobi

Meid, er valt een last van mijn schouders. Dit betekent dat ik bij een volgende meeting met opgeheven hoofd binnen kan schrijden in plaats van schichtig in een ouwe regenjas met zuidwester op langs de raampjes lopen om te gluren of jij er wel of niet bent.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

19-07-2011 om 22:30

Polly

Gerdina zou de zus van Pelle zijn. Hoewel ik dat zelf helemaal niet vond.
En Cobi herken ik overal aan haar schoenen, nu moet ik wel zeggen dat ik een zeefhoofd heb voor gezichten (en kapsels)!

jessica 5

jessica 5

20-07-2011 om 02:03

Mijn dochter

Vergelijkt mij vaak met Brigit Kaandorp. Gezien mijn uitspraken dan. Lijk voor geen meter op haar.
Ooit iets bizars meegemaakt. Het is al weer een jaar of 15 geleden dat ik mijn evenbeeld tegen kwam. Schrokken ons te pletter. Bleken geen familie band te hebben. Ook op een oude school foto uit 1928(die mijn tweeling zus op stuurde) sta ik. Heel bizar.
Dat wij als tweeling voor elkaar worden aangezien is niet zo gek. Maken we regelmatig mee. We wonen dan wel een 150 km uit elkaar,maar ook op vakantie hebben we wel meegemaakt dat ze dachten dat ik of mijn zus dat was.

Hmmm

Volgens thuisfront lijk ik enigszins op Hillary Swank (was gisteren een film van haar op), maar 'dan moet ze wel haar mond dicht doen'.
Yep, dacht het niet dus. Enige overeenkomst is het haar.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-07-2011 om 08:41

Brainpower

man werd eens op een camping achtervolgt door een groepje tieners "ja het is hem echt, oh hij heeft een zoon" fluister fluister...
wij begrepen er niks van, bleek dat ze dachten dat hij brainpower was.... wist niet wie dat was, bij thuiskomst opgezocht. whahhahaah echt niet!

Bridget jones

Ben ik ooit mee vergeleken. Nu ben ik wel bol en blond, maar volgens mij betrof het meer haar clumsiness

Hibiscus

Hibiscus

20-07-2011 om 12:25

Handtekening

in de hoogtijdagen van GTST werd mij een handtekening gevraagd. Men dacht dat ik Babette van Veen was. hmm.

Een vriendin van mij lijkt trouwens sprekend op Maxima.

Hibiscus

Margriet*

Margriet*

21-07-2011 om 10:52

Bij mij

vinden ze me erg op mijn buurvrouw lijken. In de winkels vroegen ze regelmatig naar mijn zus die dus mijn buuf bleek te zijn. Pas liepen ze hard en zei een man, zo jullie zijn tweeling (ben ik wel maar met een broer). Ik ben 7 jaar ouder en was wel gevleid, buurvrouw vroeg zich af of dat ook in haar voordeel was.... We hebben wel dezelfde kleur haar en kapper en we hebben wel iets van elkaar maar ook weer niet.

liora

liora

21-07-2011 om 21:02

Haha

Ben nu wel heel erg benieuwd naar Jujube!!

Ik kom Annet Malherbe weleens op straat tegen en ze lijkt zich dan nooit in mij te herkennen..

Polly Shearman

Polly Shearman

21-07-2011 om 21:05

Raar

heel raar hoor liora, ik zal Annet eens bellen.. wat dit kan natuurlijk niet

Tja

Ik zie die gelijkenis eerlijk gezegd ook niet zo hoor, tussen Annet en Liora.
Dat Gerdina op Pelle leek vond ik dan weer wel

Valkyre

Valkyre

24-07-2011 om 01:49

Drew barrymore

Daar schijn ik op te lijken. Nou ja, ik heb nogal een groot hoofd (vanwege die ontzagwekkende hersenen natuurlijk, haha!) maar verder.. Ik zie 't niet.

Ben intussen wel benieuwd op wie Massi nou allemaal lijkt, want in mijn hoofd was zij de Katja Schuurman-lookalike! En Margje heeft krullen, huh? (In mijn hoofd heeft ze steil haar).

Ik ben wel goed in gezichten, maar weet dan vaak niet meer waar ik mensen van ken (kom heel vaak voormalige studenten in 't wild tegen) en in namen ben ik ook geem held.

Volgens mij raken we ot...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tjonge

Mijn kinderen willen naar Madame Tussaud, maar een meet + greet organiseren met de OOL-lookalikes lijkt mij "echter".
Misschien wel een lucratief idee, ik wil wel jullie manager worden, haha.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-07-2011 om 21:16

Valkyre

Als Katja Schuurman ooit zeker 30 kilo aankomt, haar extensions vaarwel zegt, heur haardos af en toe halfhartig verft en dan weer de roots uit laat groeien, een familiaal kromlooptrekje ontwikkelt, kleding rustig tien jaar achter elkaar aantrekt als het nog redelijk heel blijft, vaarwel zegt tegen make-up, mani- en pedicures, full body wax procedures en wat dies meer zij, zou ze misschien heel in de verte heel ietsjes op mij lijken. In de ogen van een behoorlijk bijziend type en dan van een afstand van een meter of tachtig.
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

26-07-2011 om 20:54

Oh ja

Katja op een bad hair day, slecht gefotografeerd in de supermarkt dus? Hmmm, okee, ik heb een beeld

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.