Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Inéz

Inéz

08-08-2010 om 11:07

De allersufste vragen over de sportschool

Aloha allen,

het gaat ervan komen: tijd om conditie op te gaan bouwen, misschien wat kilo's eraf die met medicatie eraan zijn gekomen, endorfine's aanmaken die me hopelijk op slechte dagen wat beter laten voelen....kortom, ik wil de sportschool van binnen gaan bekijken.
Hele suffe vragen: heb je voor fitness echt goede sportschoenen nodig? Mijn man loopt hard en heeft daarvoor knetter dure schoenen, kun je voor fitness met schoenen van pak 'm beet de Scapino doen? en wat hebben jullie aan? En is het handig om een sport bh te kopen?
Ik weet het, hele suffe vragen, maar ik heb net even een steuntje in de rug nodig.
Ik heb een sportschool gevonden waarbij de 2 eigenaars beiden fysiotherapeut zijn, het zit onderin een zorgflat, dus het is gelukkig geen sportschool waarbij iedereen spieren loopt te pompen.
Nah, ik hoor gewoon graag alle tips en trics!
Inéz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ga naar een sportschool waar er geen afgetrainde types rondlopen, op mijn tijdstip zijn er vooral senoiren en moeders. Ik zelf heb een broek van H&M, katoenen ding, sportschoenen van nike (uitverkoop E 30 ofzo was echt een goede deal zijn fijne schoenen), sportbh heb ik niet ik draag mijn gewone bh (hangt natuurlijk van je maat af) en een tshirt. Verder neem ik 2 handdoeken mee, eentje tijdens het sporten en eentje om mee af te drogen als ik ga douchen en na de sauna wat ik beide niet vaak doe, ik douche meestal thuis.

Prada

Prada

08-08-2010 om 13:51

Allereerst

leuk dat je dat gaat doen, ik hoop dat je er plezier in krijgt! Voor je investeert in allerlei leuke en vaak dure 'sportgear', zou je voorzichtig kunnen beginnen. Als je het echt leuk vindt en over een jaar nog zo enthousiast (of misschien wel enthousiaster bent kun je altijd nog los gaan in een sportwinkel.Goede indoorsportschoenen heb je voor een euro of 40 bij de sportwinkel. Scapino is voor wat betreft de merkschoenen niet zoveel voordeliger, maar de Dutchy collectie is goedkoper. Kan prima. Op de doos staat vermeld voor welke sport de schoen geschikt is. Let erop dat je indoor sportschoenen koopt (deze laten geen zwarte strepen achter op de vloer). In de groepslessen wordt hier voornamelijk zwarte schoenen gedragen. Ook veelal lange broeken (vnl zwart), in de zomer ook wel kniebroeken. Shirts: korte mouw. Bij het passen goed voelen of het nergens schuurt, vooral bij de oksels. Zou ik wel in een sportshirt investeren, vanwege absorberen van zweet, maar hoeft ook niet zo duur te zijn. Intersport heeft van alles: ook eigen merk. Sportbh draag ik, maar ik doe intensief cardio en dan is een sportbh wel nodig ongeacht je cupmaat. HEMA heeft ze ook. Er staat op voor welke intensiteit de bh geschikt is. Ga je alleen krachttraining doen, dan kun je nog even wachten met die investering.

guera

guera

08-08-2010 om 19:15

Wat ga je doen?

als je gaat cardio fitnessen en dus ook op de lopende band e.d dan zou ik wel goede schoenen kopen. Als je puur en alleen kracht toestellen doet niet. Idem voor sportbh. Weet niet hoe zwaar je bent van boven maar ik denk dat je met name met rennen het meest last hebt. De cardio app. zoals roeien en lopende band en de cross trainer, dan zou ik het wel doen als je wat zwaar bent. Ik heb zelf een b cup en draag bij niks een sportbh. Ook niet bij aerobics.
veel plezier!

Marleen

Marleen

09-08-2010 om 18:39

Wat ook kan

Hoi Inéz
Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik houd stiekem niet erg van sporten, en daardoor houd ik het vaak niet lang vol. ben al lid geweest van verschillende sportscholen, maar na een paar maanden vind ik er niks meer aan, en volgens mij val je er ook niet snel van af. Maar ik heb nu iets ontdekt wat ik iedereen kan aanraden: zwemmen in warm water! Bij mij in de buurt zit zo'n badje van 31/32 graden, je hoeft dus niet te wennen, het is er heerlijk rustig, het is alleen voor baantjes, maar je kunt ook bepaalde cursussen volgen. Het allerbeste voor je spieren, en je conditie volgens mij!!! En ik houd het al heel lang vol, wat echt ene wonder is. En ik ben zwanger, draag dus aardig wat extra gewicht, maar in het water heb je daar heerlijk geen last van! Tot zover mijn promotiepraatje,
groetjes, Marleen

Jesse_1

Jesse_1

09-08-2010 om 19:34

Suffe antwoorden

Worden er ook groepslessen gegeven? Dat motiveert vaak wel. Ik heb ook wel eens in een klein zaaltje fitness gedaan bij fysiotherapeuten en dat was op een vast uur, met een min of meer vaste groep. Dat is ook wel prettig.
Ik heb geen 'speciale' sportschoenen, maar bij bijv. hardlopen op een loopband is het geen overbodige luxe. Met mijn bescheiden B-cupje heb ik wel sport-bh's, het hangt van je gewone bh af, een beugelbh kan onprettig zitten bij het sporten.
Een handdoek bij het sporten is bij ons verplicht. Het is een 'echte' sportschool, maar er lopen echt veel niet-sportschool-types rond. Ik vind het er erg prettig.
Succes! Jesse (moet nu op gaan schieten voor de groepsles van 20.00

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-08-2010 om 10:38

Fitness

Het hangt er een beetje van af wat je gaat doen. Als je alleen krachttraining doet, heb je geen goeie sportschoenen nodig. Hier lopen ze zelfs op slippers rond. Maar ga je op de loopband ofzo, dan zijn goeie schoenen wel aan te raden. Hetzelfde geldt voor een sport-bh. Dat vind ik toch wel fijn als je iets springerigs moet doen.

De meeste vrouwen hebben een strakke zwarte lange broek aan met een t-shirt of hemdje. Een wat wijdere jogging- of trainingbroek kan ook, of een korte broek (heb ik zelf altijd, want ik zweet me snel een ongeluk). Een diep decoleté is ook niet handig, want bij sommige oefeningen moet je voorover hangen en een te korte broek ook niet, omdat je soms met je benen wijd zit.

Als ik jou was zou ik een keer een proefles afspreken, en een trainingsschema op maat laten maken. Kan je gelijk kijken of je het wat vindt en wat de anderen aan hebben.

Inéz

Inéz

10-08-2010 om 16:58

Oef...

Hé,
wat is dit forum toch fijn, om anoniem vragen te stellen die ik zelf soms zo suf vind voor het schoolplein
Allereerst: wat ga ik doen? In elk geval geen groepslessen met muziek, mijn mentale toestand moet nog steeds herstellen, dus ik kan een drukke omgeving met muziek niet echt aan. Ik weet dat dit een rustige sportschool is, vooral onder schooltijden. De focus ligt echt op mezelf, beetje mezelf uitdagen, mijn lijf voelen en daar vertrouwd mee raken. Ik heb een angststoornis en ben heel erg obsessief op alles wat in mijn lijf gebeurt. Ik wil dus ook wat meer vertrouwd daarmee raken, met een kloppend hart, zweten dat soort dingen. En hopelijk ondervinden dat je van zoiets, een goed gevoel kunt krijgen.
Ik ga uiteraad een intake doen en eerlijk mijn situatie uitleggen. Graag beetje conditie opbouwen, meer nog niet hoor.
Die sportbh, nee geen grote voorgevel, maar wel bh's die opgevuld zijn en beugels. ik vroeg me af of dat niet onhandig is op een loopband, vandaar. Ik zoek gewoon bij de Scapino een driekwart sportbroek en een katoenen shirt en dan ondervind ik vast wel wat handig is.
Ik vind het heel erg spannend, maar ik hoop dat het me ook wat zelfvertrouwen geeft en een wat gezonder gevoel.
Dank jullie wel.

Oh ja Marleen: over aguafitness heb ik ook nagedacht, maar trekt me nog niet zo nu. Hou ik wel in mijn achterhoofd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.