Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De baardrage

Mannen dragen weer baarden. Dit is zogenaamd een trend (recessieding) die al een tijdje aan de gang is en als ik op tv en in de bladen/op internet kijk, zie ik het ook wel, maar in mijn omgeving gek genoeg eigenlijk niet echt.

Kennen jullie voorheen gladgeschorenen die tegenwoordig met trendy baard door het leven gaan? En wat vind je ervan?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 16:10

Chris

Ik heb een man die vrijwel dagelijks varieert, dus ik heb er geen problemen mee..

Zoon draagt een behoorlijke sik. 't Staat leuk.

Yura

Yura

15-06-2011 om 19:08

Leuk voor man

is hij straks helemaal uit de mode. Het gaat hem (door zijn afkomst) echt niet lukken om een baard te kweken.

Bennikki

Bennikki

15-06-2011 om 23:13

Gemengde gevoelens

Sommige mannen kunnen het heel goed hebben. Zo'n kort net getrimd baardje mmmm.. Er was een acteur van gtst die een hele mooie had. Bij eigen man lijkt het helaas nergens naar.

Vic

Vic

15-06-2011 om 23:20

Is al een tijdje

De laatste jaren lopen mannen al vaker met een sikje. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Een stoppelbaard van een dag of drie vind ik wel wat hebben, maar echt een baard... Mijn vader heeft al mijn hele leven een baard. Ziet er heel maf uit als hij die afscheert (wel eens nodig geweest voor operaties).

Merel

Merel

16-06-2011 om 00:29

3 dagen baard

Yep, mijn man heeft sinds een jaar ongeveer een hele korte 3 dagen baard. Trimmer gekocht en hij houdt 'm zo op lengte, ik vind het wel stoer staan en het is zo precies de lengte dat ie niet prikt met kussen.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2011 om 00:30

Hoeft van mij niet zo nodig

Er zijn mannen die een baard(je) kunnen hebben, net als dat sommige mannen lang haar kunnen hebben. De rest moet het gewoon niet doen (vind ik). Op mijn werk is ook een jongen/jongenman die een tijd een baard droeg. Hij heeft hem afgeschoren en ik vind hem er nu echt beter uitzien. Mijn vader fleurde er ook van op toen de baard er af ging. Mijn man ziet er ook beter uit zonder baard.

Bah

Er is maar éen man die daadwerkelijk opknapt van een baard, en dat is Sinterklaas. Verder ken ik geen goed uitziende man met baard die er niet minstens even goed uitziet zonder baard.

Mijn partner placht zich netjes te scheren toen het nog maar net aan was, tegenwoordig scheert hij zich nog maar eens per week. En aangezien hij voor een Chinees een behoorlijk zware baardgroei heeft is dat te weinig. Maar hij is lui, wat doe je eraan. Er is trouwens ook een tijd geweest dat hij geen baard had, maar wel een heel lelijke snor. Toen kende ik hem nog niet. Had hij die snor gehad toen wij elkaar leerden kennen, dan waren onze kinderen wellicht nooit geboren

Groeten,

Temet

ChrisH

ChrisH

16-06-2011 om 09:54 Topicstarter

Chriet

Zelf ben ik er dus ook niet helemaal uit. Ik associeer baarden vooral met Chriet Titulaer, (dat is de leeftijd ik weet het).

Ik begrijp dat het nu een korte, goed getrimde baard moet zijn. Als het inderdaad zo'n 3 dagen baard is waar Merel het over heeft, die goed wordt bijgehouden vind ik het best wel iets hebben. Maar ik zie mijn man toch liever zonder, ook omdat ik blonde baarden minder mooi vind dan donkere.

Chris

ChrisH

ChrisH

16-06-2011 om 09:58 Topicstarter

En temet

Als mijn man een snor had gehad toen hij voor het eerst bij me aanbelde, dan had hier de geschiedenis waarschijnlijk ook een andere loop gekregen.

Baardloze snorren kunnen echt niet (vind ik dan).

Chris

Valkyre

Valkyre

16-06-2011 om 10:08

Geen sik

maar een echte baard inderdaad. Dat zie ik hier in de stad ook veel. Een vriend van mij had een tijd een echte baard - wel meer dan drie dagen ook - en het stond hem best. Maar hij heeft 'm alweer afgeschoren. Trendsetter

Een sik is echt allang weer uit hoor (niet dat me dat uitmaakt verder...). Manlief ziet er vooral moe uit als hij ongeschoren is, dus voor hem is 't niks. Misschien ook omdat hij aan de magere kant is, dan krijgt 't iets junkie-achtigs, brrr...

Snorren vind ik ook niks. Mijn schoonvader heeft zo'n krulsnor, verschrikkelijk! Maar hij is er erg trots op. Nou ja, ieder z'n heug...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Mijn zoon heeft een "sik" van weeeeeken, want meer komt er niet aan. Met dreads. Ik geloof niet dat het hem wat uitmaakt of het "in" is of niet

Snuggle's

Snuggle's

16-06-2011 om 12:04

Lui

Mijn vriend heeft een hekel aan scheren dus ik heb afwisselend een vriend met en zonder baard. Het heeft allebei wel iets. Zonder ziet hij er veel jonger en frisser uit. Met baard heeft hij meer iets 'woest' holbewoners achtig haha, kan ik ook wel leuk vinden soms.
Maar als we uitgaan zie ik hem wel het liefst geschoren.

Snuggles

Maylise

Maylise

16-06-2011 om 12:53

Nee

Ik hou niet van baarden. Alleen sinterklaas mag een baard hebben en vooruit de kerstman maar verder vind ik het eigenlijk nooit leuk staan. Ik blijf hier in huis dus propaganda voeren voor het scheren. Tot nog toe succesvol.

Margriet*

Margriet*

17-06-2011 om 16:38

Nouuuu

Mijn man heeft een hele mooi donkere (zwarte) snor als hij hem laat staan. Op vakantie kan ik hem wel eens overhalen, maar dan wordt ie niet langer dan 3 weken.
Een snor a la Magnum. Zit ik hem dan vervolgens ook dagen mee te pesten.
Eric Corton had met het presenteren bij Pinkpop een mooi grijze baard hoewel ik het wel iets teveel baard (haar) ond. Maar ik vind het wel een stoere man!

ChrisH

ChrisH

18-06-2011 om 14:05 Topicstarter

Klopt!

Margriet! Jij noemt Eric Corton en laat ik nou maar bekennen dat ik dit draadje heb gestart nadat ik hem zag in de Pinkpop-uitzending op tv. Hij kan inderdaad prima een baard hebben, hoewel deze net wat te lang was.

Kaaskopje, ik ben het met je eens wat de foto's betreft. Gisteren zag ik nog een stukje LOTR en de baard van Aragorn is ok, die van Gimli niet om even bij de voorbeelden te blijven.

Chris

Margriet*

Margriet*

18-06-2011 om 20:25

Grappig

Dat het bij Eric Corton wel kan maar dat ik Chriet Titulaer vroeger vreselijk eng vond. Ligt er ook erg aan wat er onder die baard zit

Mijn man

is ook door luiïgheid begonnen aan een 3-daags baardje. Maar ik moet eerlijk bekennen...het staat hem heel goed en dat terwijl ik altijd tegen baarden was. Af en toe wordt hij te lang en zeg ik er ook wat van, maar over het algemeen houdt hij hem mooi getrimd bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.