Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Biene M.

Biene M.

30-04-2011 om 19:32

De beste aankopen op de vrijmarkt 2011?

We hebben vandaag weer leuke dingen gekocht. Maar eigenlijk ben ik nog helemaal vol van dat jurkje dat ik vorig jaar kocht, voor de dochter van een collega. En dat ik dat jurkje toen, op advies van Izar, toch maar zelf gehouden heb, toen ik op 1 mei een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. En dat mijn prachtige goedlachse roodharige baby inmiddels alweer bijna uit dat jurkje gegroeid is.

Overigens waren de hoogtepunten vandaag een heel goed en goed gekoeld wit wijntje voor een schappelijke prijs (witte wijn is altijd slecht, te warm en te duur met Koninginnedag) en een verrukkelijke verse wafel, gemaakt door Echte Belgen. Daar kunnen geen speelgoedjes of kleertjes tegenop

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

30-04-2011 om 19:53

Een kopje thee met

eigengebakken appeltaart met slagroom op een terrasje in de zon ! Haha
Verder niets gekocht. Wel een leuke broodkist gezien, maar de verkoper vroeg er teveel voor (vond ik uiteraard) en wilde niet minderen

Prinses

Prinses

30-04-2011 om 20:12

Een halve emmer...

Een emmer vol met knikkers. Bijna niet te tillen. Hier geen tranen meer over verloren knikkers.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-04-2011 om 20:56

Tja

De beste aankopen, dat zijn toch de dingen waar mijn kleuterzoon zo vreselijk blij mee is. Een monsterlijke groene Bakugan, twee transformers en een dino met bewegend hoofd. En op de tweede plek: de vijf stemloze, lijkbleke adolescenten die ik vanochtend aantrof in mijn huis (hier wordt Koninginnedag vooral de avond ervoor gevierd Of ik héél zachtjes wilde praten. En nee, ze hadden geen behoefte aan een ontbijt...

Op drie: de twee grote bakken K'nex die ik voor 5 euro van een expat kocht. Is al uren mee gespeeld door zoon en buurvriendje.

Rieke

Rieke

30-04-2011 om 21:05

Ook

een grote bak knikkers, voor mijn zoon. Zelf scoorde hij een brandweer megafoon incl alarm. Zo blij ermee, ik niet. En voor dochter een blokfluit, ook een voltreffer.

Rosase

Rosase

30-04-2011 om 21:18

Voor dochter

3 boeken, 2 linialen en een kroon. En dat allemaal gratis, want gered van het grofvuil....

Blijkbaar is het hier heel gewoon dat mensen alles wat ze niet verkocht hebben en niet meer nodig hebben gewoon laten liggen op een kleedje en dat de vuilnisauto dat dan komt ophalen. Toen dochter dat eenmaal door had was ze niet meer te houden.

Ik heb op een gegeven moment dus maar flink op de rem getrapt want anders hadden we nog een aanhangwagen moeten regelen

Bennikki

Bennikki

30-04-2011 om 21:41

Hier..

stonden/zaten we zelf op een kleedje in het Vondelpark. 104 Euro binnengehaald, 10 euro uitgegeven dus dat vond ik heel netjes. Zoon was heel blij met 2 verschrikkelijke x-man poppen die bleken te kunnen praten: "hé jij slijmbal!" Ze kijken er ook nog eens woedend bij.

Benniki

Waar stond jij dan mee, dat je 104 euro hebt opgehaald?

Hier een ochtendje gestaan, en inderdaad was de plaats niet ideaal en hanteerde ik absolute bodemprijzen (die vriendelijk uitziende Turkse moekes blijken spijkerharde onderhandelaars) maar dan nog... Ik had dus in 4 uur 14 euro binnen. Maar goed, ik ben tenminste weer wat spullen kwijt...

Groeten,

Temet

Piratenvlag

voor €0,20, die mijn zoon van 6 in de tuin heeft geplant: "Zo kun je goed zien dat de tuin van ons is hè mam?". He-le-maal blij, zo schattig. En natuurlijk de Spiderman-auto die ook nog uit bewegende en draaiende onderdelen blijkt te bestaan.

Bennikki

Bennikki

30-04-2011 om 22:55

Temet

Inderdaad, er waren niet veel Turkse dames maar de dames DIE er waren.. Zo charmant dat dochter ze gratis dingen meegaf! Heel wat beter dan sommige botte witte dames (die kleren uitvouwden, bekeken en vervolgens TERUGGOOIDEN). Maar goed, ik had best veel spullen en verkocht ze voor een bodemprijs. Vooral de autootjes liepen goed, maar ook de boeken, dvd's en spellen. We hadden ook een mooi plekje denk ik. En een zeer getalenteerde dochter! ("Wat voor korting krijg ik als ik 2 boeken koop?" Dochter: "Nou, als u 3 boeken koopt, kost het maar 5 euro!")

Valkyre

Valkyre

01-05-2011 om 00:50

Helemaal niks!

We waren nog niet in het centrum aangekomen of zoonlief zei "ik wil ergens heen waar het RUSTIG is!" Hij kan niet zo goed tegen herrie... Dus niks gekocht, en lekker op de fiets op bezoek gegaan bij z'n neef en nicht. Lekker daar in de tuin gegeten, helemaal leuk.

Eigenlijk had ik vanochtend vroeg even alleen willen gaan (dat doe ik meestal) om K'nex en Lego te scoren. Maar ik ben verschrikkelijk verkouden en wilde het liefst nog even blijven liggen, wat manlief gelukkig faciliteerde. Wel een goedkope Koninginnedag zo.

Ik vraag me trouwens af of er ook mensen zijn die hun onverkochte spul bij de kringloopwinkels dumpen? Misschien moet ik die komende week maar 'ns afschuimen...

Kaaskopje

Kaaskopje

01-05-2011 om 02:20

Het was wel leuk maar.....

het viel ons op dat op plaatsen waar normaal kleedjes lagen nu niets lag. Op een pleintje bij de kerk stond niets, in de straat bij de kerk... niets. Ik weet niet of er al mensen vertrokken waren na de koninginnenacht, dat zou kunnen. Ik heb ook de indruk dat het festijn zich deels verplaatst heeft naar koninginnenacht. Aan een kant begrijp ik dat, het is best leuk om in het donker al in de koopwaar rond te scharrelen en naar bandjes te luisteren, maar veel van het fraais is dan al weg op Koninginnedag zelf.

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 06:47

En hier....

Ik heb zelf twee mokken van Bunslau op de kop getikt, en die zijn normaal prijzig dus ik ben er blij mee! En ik haat generaliseren, maar wordt soms ook wel moe van turkse moekes die afdingen tot bijna gratis en na de transactie ineens zeuren over een denkbeeldige fout in glazuur ofzo en het dan raar vinden dat ik het niet gratis meegeef...zucht.....of maar tien cent willen geven voor een paar Ecco's,die als nieuw zijn. Maar he, ruim 40 euro verdiend uiteindelijk.

Hier

hebben de kinderen 40 euro verdiend met vooral boeken en speelgoed. Ze vroegen voor alles 1 euro per stuk en dat liep wel goed. Kleding liep voor geen meter dit jaar in tegenstelling tot vorig jaar. Toen liepen de boeken totaal niet. Altijd weer een verrassing moet ik zeggen!
Zelf weer leuke nieuwe boeken gekocht voor dochter die verslaafd is aan lezen. En de nodige cakejes, zakjes chips, koekjes en koffie bij kinderkleedjes.
Toch evengoed nog veel spullen over en dat breng ik inderdaad deze week naar de kringloopwinkel.

Bibi72

Bibi72

01-05-2011 om 10:13

Mijn oogst (tenminste, onze oogst)

een monopolyspel (wel nog met guldens, maar dat maakt voor het spelen niks uit) 2 pc spellen, een borduursetje, tig grabbeltonrommeltjes (jongste is gek op grabbeltonnen) een splinternieuwe dvd-speler voor 8 euro (die van jongste was gesneuveld) en bij de loterij van de scouting hebben we een kortingskaart voor sea-life gewonnen!

Schaatjes

Voor babyzoon heb ik schaatjes met dubbele ijzers gekocht. Heel schattig! Wel disscussie met man want zoon kan nog niet eens staan... Maar, schaatsjes van een goed merk voor een euro, dat kan je toch maar hebben?
Verder gekocht een autokleed en een houten puzzel. En bij heel veel optredende kinderen ons opgespaarde kleingeld uitgegeven.
Verder was ik eigenlijk wel blij dat zoon nog braaf in de wagen zat. Ik zag heel wat huilende kinderen wiens zakgeld op was, op wie moeders boos waren, speelgoed dat toch stuk bleek te zijn. En het was zo'n geweldige zonnige dag!

Bijna niks

De kinderen waren uit logeren en we zijn alleen even naar de braderie gelopen hier vlakbij. Nog even naar een leuke band staan kijken. Op tweedehands gebied was hier alleen maar een hoop zooi te krijgen. Ik heb een paar nepcrocs gekocht voor dochter en een kop en schotel met haar lievelingsdier, allebei nieuw, dus niet vreselijk goedkoop, maar goed, crocs had ze toch nieuwe nodig en ze verzamelt spullen met het betreffende dier, dus dat was het ook wel waard.
Verder heerlijk gegeten bij de Turkse kraampjes met allerlei soorten eten, zowel hartig als zoet.
De kinderen zijn met opa en oma naar een andere markt geweest, zoon heeft 5 Lego Bionicles gekocht voor slechts 1 euro, dus dat was heel netjes. Minder blij ben ik met de brandweer megafoon (ik voel met je mee Rieke), maar de kinderen zijn er dolgelukkig mee.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-05-2011 om 12:48

Verkleedkleren, miniloco en ook

Verkleedkleren voor dochter: roodkapje (waar ze helemaal weg van is) en voor als ze wat groter is een hele mooi disney-pinsessenjurk. Een doos miniloco met 2 boekjes (ik had al een doos, maar ik wilde deze boekjes graag hebben). Verder was kleine dingen, puzzels.
En ook erg leuk: ik kwam op het eind van de dag een vriendin tegen die vertelde dat ze heel spontaan besloten had om die avond haar verjaardag te vieren. Dus een uur later zaten we bij haar aan tafel en hebben daar een geweldige avond gehad, de kinderen ook.

mirreke

mirreke

01-05-2011 om 14:09

Veel

Dochter: véél kleding, een meisje verkocht kleding die precies de smaak van mijn dochter was. Ook nog schoenen, kettinkje, oorknijpringetjes, en dat allemaal voor nog geen 15 euro.
Ik: véél kleding voor zoon van 12, t-shirts, mooie en stoere spijkerbroeken van een merk, als nieuw, en dan toch maar 50 ct per stuk. Voor mezelf ook kleding, sjieke duur-uitziende sandaaltjes die ik zelf nooit in een winkel zou kopen, nieuw, voor 2 euro. en ook oorknijpers, veel dvd's, boek. Mooi siermasker, olielampjes, kettinkje.
Zoon 10 jaar helemaal gelukkig: hij ging voor een wii spel en dat is gelukt, helemaal gaaf, 10 euro.
Volgend jaar ga ik meer letten op boeken, dat is er dit jaar bij ingeschoten.

Vera*

Vera*

01-05-2011 om 14:19

Weinig

Hoe ouder de kinderen, hoe minder je koopt/kan kopen. Ik heb jaargang 2008 en 2009 van de Dondald Duck gescoord voor maar 4 euro en nog wat kleding voor dochter.

Vera

mirreke

mirreke

01-05-2011 om 14:25

Vera

Je moet gewoon je kinderen zélf op pad sturen...

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 15:42

Mirreke

Nee, helaas, ik heb nog rondgekeken voor mijn jongens, 14 en 18, ken exact hun smaak, maar ik vond niks leuks helaas, zowel kwa kleding als iets anders.

Vera*

Vera*

01-05-2011 om 17:08

Mirreke

Ik was samen met dochter en met kleding bofte ze alleen maar omdat ze voor haar 12 jaar zo klein is.

Vera

mirreke

mirreke

01-05-2011 om 21:46

Dan hebben wij wel veel geluk gehad!

Met de leuke kleding ;-0
Ik moet wel zeggen dat ik graag (en vroeger heel vaak) naar rommelmarkten ga, en inmiddels heel goed kan zoeken.

Vic

Vic

01-05-2011 om 22:32

Voor het eerst

Mijn dochter heeft voor het eerst op de vrijmarkt gestaan. Ze vond het ontzettend leuk. Samen met haar vriendin heeft ze 40 euro verdiend en verdeeld. We hadden vooral een boel peuterspeelgoed en dat bleek erg in trek te zijn. Zelfs de little people bus zonder poppetjes werd nog voor 4 euro verkocht. Volgend jaar weer, maar dan gaan we het wat beter voorbereiden. Nu hadden we alleen speelgoed wat al jaren in een verhuisdoos zat, maar achteraf bedacht ik dat er in de speelgoedkist en schuur ook nog een heleboel ligt waar nooit mee gespeeld wordt.

Vic

Vic

01-05-2011 om 22:38

En zelf gekocht

Niet zoveel. Jongste had min of meer carte blanche (tot 5 euro), en koos voor een roze prinsessentoverstaf met licht en geluid voor 50 cent. Zelf heb ik mijn favoriete jeugdboek gekocht, Meester van de zwarte molen.

Coco

Coco

02-05-2011 om 10:00

Muzikant

Mijn zoontje heeft 's morgens harp gespeeld en ongeveer € 10,- verdiend. Na tweeeneenhalf uur non-stop spelen kreeg hij blaren op z'n vingers en hield hij het voor gezien (eigenlijk begon het toen pas druk te worden, dus hij was feitelijk te vroeg begonnen). Hij heeft zelf alleen een hot-dog gescoord, maar zijn broer heeft voor meer dan zeven euro lego gekocht.

Pelle (schaatsen)

Ik kan me zeker voorstellen dat schaatsen doorverkopen een lucratieve handel is! Op de vrijmarkt waar ik was werden ook heel veel easy gliders van Zandstra aangeboden in kindermaten voor een paar euro. Echt niet te geloven zo goedkoop.
Ik wilde ze zo kopen, maar dat ging man echt te ver...
(We wonen in een appartement met weinig bergruimte, maar als ik een heel huis zou hebben et zolder had ik helemaal mijn slag geslagen).

Jeanne

Jeanne

02-05-2011 om 22:43

Veel

Ik heb veel gescoord voor weinig, een bak Knex voor 3,50 een knex achtbaan voor 5 euro (op 1 onderdeel na compleet), een knex piratenschip voor 4 euro. Zoons waren superblij en hun Knex verzameling is in één keer verdrievoudigd. Verder voor oudste dochter nog een nieuw Dora flapjesboek voor 50 cent, twee Dora dvd's voor 1,50 (doen het prima), twee bijna nieuwe little pony's met borsteltjes voor 20 cent, een wipstoeltje voor Baby Born voor 5 euro. Dochter is echt superblij, vooral met de little pony's. Er waren wel kleren, maar of het was verwassen of het was nog duurder dan in de winkel.

Hier ook eerste keer en super

Ik heb samen met mijn zoon van 7 op de vrijmarkt gestaan, voor ons beiden de allereerste keer. Het was supergaaf. We hebben voor 35 euro verkocht, die we samen hebben gedeeld, tenslotte zat hij er ook al om 6 uur smorgens (tot half 2). De spullen die we verkochten zaten eigenlijk al in dozen klaar voor de kringloopwinkel.
Ik vond de sfeer onder de verkopers erg leuk en het contact met de kopers ook. Toen we om 6 uur aankwamen, was de helft van de straat - jawel, de zonkant - al bezet. Dus volgende keer uurtje eerder
Oja mijn zoon heeft met blokfluiten ook nog 7,50 voor zichzelf opgehaald. Was in 1 dag 25 euro rijker en heeft meteen zijn legodoos besteld waar hij al zoooolang voor spaart.
Zelf niet rondgelopen en eigenlijk is dat ook wel prima, deze keer niet met een bak nieuw spul thuisgekomen
Helemaal top, volgend jaar weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.