Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sassie

Sassie

15-06-2011 om 19:44

De onzin van het vaccineren van honden

Op de onderstaande linken, heb ik toch mijn ernstige twijfels gekregen over het jaarlijks laten vaccineren van mijn hond. Ik schrok me eigenlijk rot moet ik zeggen. Ik overweeg om mijn hond maar eens in de 3 jaar te laten enten of zelfs een langere tijd ertussen te laten. Ik wist niet dat vaccinaties zo ziekmakend kunnen zijn zeg!

http://www.hondenpage.com/honden-encyclopedie/wid_396-VaccinerenInenten…php

http://www.home.zonnet.nl/peter.hoogendoorn/rawdoggies/vaccineren.htm

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

15-06-2011 om 21:40

Wat een zooi inderdaad

Je kunt dus beter een titerbepaling laten doen lees ik uit de artikelen. Hmm, ga toch een met de dierenarts bespreken.
Wij enten ook braaf elk gewenst moment. Zonder al te veel na te denken...

Kaaskopje

Kaaskopje

16-06-2011 om 00:33

Het nut van jaarlijks vaccineren

is al heel lang onderwerp van discussie. Ik denk dat dierenartsen er baat bij hebben als we aannemen dat het elk jaar moet.

Sassie

Sassie

16-06-2011 om 07:07

Drommels

Nou, jij zegt het en ik dacht eerlijk gezegd ook: "Dadelijk veranderen ze het in een oproep om jaarlijks de titterbepaling te laten doen voor je hond.

Je zou denken dat Dierenartsen het welzijn van de dieren voorop stellen, maar ik denk eerder dat ze denken aan het welzijn van hun portemonnaie!

Jullie moeten maar eens kijken op internet, hoeveel sites erover staan. Allemaal wijzen ze op de gevaren van het vaccineren en de onzin van die jaarlijkse oproepen. Ook de zogenaamde combinatie van Parvo/Weil schijnt klinklare onzin te zijn. Parvo hoeft zeker niet elk jaar en van Weil wordt gezegd dat de vaccinatie maar enkele maanden werkzaam is. Weil kan apart gegeven worden al willen de dierenartsen ons doen geloven dat het alleen in combinatie kan (levert ook veel meer op voor ze). Ik ben toch heel anders naar mijn dierenarts gaan kijken hoor.

Sassie

Ik bespeurde enig sarcasme bij Drommels. Zelf ben ik er niet in gedoken, maar ik dacht hetzelfde (met dezelfde ironische ondertoon).

Sassie

Sassie

16-06-2011 om 09:46

Genista

en terecht van Drommels. Het is toch van de gekke.

Nu ook ik prijzen voor het vaststellen van titterhoogtes twv. euro 50 tot 55 euro. Leuke bijverdienste weer.

Duik en in en huiver zou ik zeggen

Katten

mijn dierenarts zei een keer tegen mij, toen ik een paar maanden na de vaccinatie tegen niesziekte, met een kat bij hem kwam die klachten had die leken op niesziekte: zo zie je maar, zoveel helpt dat vaccineren..

Toen ik doorvroeg bleek dat hij helemaal niet zo voor vaccineren was. Vooral als je geen huis vol katten had (hoe groter de populatie, hoe groter het risico op overdraagbare aandoeningen)

Ik vermoed zelfs dat een van mijn katten epilepsie over heeft gehouden aan de (enige) vaccinatie, ze is er trouwens wel oud mee geworden..

Linda

Linda

16-06-2011 om 10:05

Vorig jaar niet geweest

Omdat ik dit soort berichten al eerder had gehoord/gelezen ben ik vorig jaar ook niet geweest met onze hond! We gingen ook niet naar buitenland dus vond het wel goed zo! Maar ja nu gaan we dus naar Hongarije en moet ze ge-ent worden, het irritantste is dan dat ze nu twee keer moet omdat ze vorig jaar niet heeft gehad, van de zotte toch eigenlijk?! Maar ja anders krijg ik haar het buitenland niet in!
Gr Linda

100%mama

100%mama

16-06-2011 om 10:26

Hier

Basis vaccinatie:
tweevoudige vaccinatie met telkens 1 dosis per dier vanaf de leeftijd van 8 weken met een interval van 2-4 weken waarvan de 2e vaccinatie op de leeftijd van 12 weken.

Herhalingsvaccinatie:
-hondenziekte, hondenhepatitis, canine adenovirus type 2, canine parvovirus: iedere 3 jaar enkelvoudige vaccinatie met 1 dosis per dier.
-Canine parainfluenza virus: jaarlijks, enkelvoudige vaccinatie met 1 dosis per dier

Bron http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9472-90wr-28092006.pdf

2x dezelfde vaccinatie geven is dus werkelijk onzin en voegt helemaal niets toe, zou daar echt even een onderzoekje aan wagen hoor. Hier vaccineren we de oudste niet meer omdat hij er doodziek van wordt. Volgens onze DA is de belangrijkste doelgroep puppie's en oudere honden vanwegen de verslechterde imuum systeem en behoeven gezonde en vitale honden geen enting indien deze niet naar het buitenland gaan en de basis entingen zijn gegeven. De jongste enten we wel ieder jaar omdat hij dus wel mee gaat dus die krijgt de herhalings vaccinatie en Rabies (misschien wordt dat bedoeld Linda met 2e enting!.

Sassie

Sassie

16-06-2011 om 10:49

Drommels

ja, zeer interessant voor hun en het levert veel op…..helaas over de ruggen van onwetende honden en katten eigenaren.

Dit zou trouwens wel een leuk item zijn voor het programma Radar!

sassie

sassie

16-06-2011 om 10:53

Heb verdorie….

Ieder jaar mijn hond de volledige coctail laten geven omdat ik in de waan was en achteraf dus bewust in de waan gelaten wordt dat het nodig is. Toevallig wees mijn vader erop toen die iets opzocht op internet.

Mijn hond is nu 3 jaar en ik begin er niet meer aan. Ze is jong, gezond en sterk en dat laat ik niet even verknallen door die vaccinaties.

Ik voel me echt belazerd!

Het probleem is

onze hond gaat tijdens vakanties en weekendjes weg altijd naar pension.
en niet gevaccineerde honden komen daar niet binnen.
Aan de andere kant,mijn hond is 15.is nog nooit ziek geworden van een vaccinatie.

100%mama

100%mama

16-06-2011 om 20:05

Ik ben toch benieuwd

want aangezien het zwart op wit staat zouden ze je hond dus niet mogen weigeren als je 1 enting eens in de 3 jaar geeft....de andere zou je dan wel ieder jaar moeten geven evenals de kennelhoest.

Even als kantlijn....onze oudste hond heeft zware allergie voor alles en het is dus lastig te zeggen of hij in een gezonde situatie wel tegen de enting zou kunnen. De jongste heeft nooit ergens last van.

Primavera

Primavera

17-06-2011 om 12:13

Het klakkeloos aannemen van onzin

Hè ja, nadat we alle onzin over vaccinaties van kinderen hebben gehad met bijbehorende schade voor de volksgezondheid gaan we de boel nog een keertje dunnetjes overdoen voor onze huisdieren.
Mensen, trek uitspraken en beweringen toch na voordat je er in gelooft. En kijk vooral naar wie de uitspraken doen en wat die er mee te verdienen hebben.
Dit soort propaganda komt van mensen die hun BARF-voeding propaganderen als panacea voor alle kwalen die een hond kan krijgen. Dat ondertussen die hond door dit dieet een potentiele bron wordt voor salmonella-verspreiding (ook naar je kinderen toe) vertellen ze er niet bij.
Of je langere tijd tussen vaccinaties kunt laten lijkt me financieel interessant, maar alsjeblieft sleep die alternatieve sprookjes over vaccinaties die auto-imuunziekten, displasie of kanker zouden veroorzaken er niet bij. Bij mijn eerste hond bleek de dichtsbijzijnde dierenarts zo eentje te zijn die geen gecombineerde vaccins gaf. Ze stelde een schema voor van iets van 16 verschillende vaccinaties in het eerste jaar met bijbehorend consult natuurlijk. Kassa!
Ik besloot dat ik dan maar het risico van combi-vaccins bij een andere dierenarts zou lopen. Pas later toen ik kinderen kregen en me meer ging verdiepen in onderzoek over vaccins, kwam ik erachter dat het geven van allemaal aparte vaccins absolute kolder is.
Groeten Primavera

Barf-voeding?

Ik heb niet alles gelezen, maar bestaat er echt iets dat BARF-voeding heet?

Ik denk meteen aan het Amerikaanse woord 'barf' dat overgeven betekent, dat kan toch de bedoeling niet zijn hoop ik?

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

17-06-2011 om 14:17

Temet

Werkwoord: barfen
www.barfplaats.nl

Vaccinatieadvies hier

Barf= Bones and raw food.
Het vaccinatieadvies in onze praktijk is( ook aangeraden door de fabrikant van de vaccins: zoveel mogelijk op maat vaccineren: 1 keer in de 3 jaar de grote cocktail( hondeziekte, leverziekte, weil, kennelhoest,parvo )
en elk jaar kennelhoest en weil.
De antistoffen voor kennelhoest en weil blijken bij de meeste honden maar 1 jaar op de juiste hoogte te blijven , voor de andere ziektes wel 3 jaar.
Het zou mooi zijn om de titer te bepalen voordat je inent, maar dat is erg duur. Dus worden de algemene regels aangehouden.
Dat er niet veel honden ziek worden als ze niet geënt worden nu, komt oa door de groepsimmuniteit. Daardoor zijn veel ziektes in Nederland bijna uitgeroeid, net als bij mensen. Je maakt dan gebruik van het feit dat andere mensen hun hond wel inenten. Dat gaat niet meer op als je naar landen als Tsechie, Polen, Hongarije etc gaat, daar is de groepsimmuniteit een stuk minder. Parvo komt dan ook nog regelmatig voor bij ingevoerde hondjes

100%mama

100%mama

20-06-2011 om 12:11

Primavera

als alles klakkenloos zou worden opgevolgd nav diverse beweringen zou er hier geen "discussie" zijn ontstaan

Maar....ik geef je helemaal gelijk in het verhaal of het kanker verwekkend zou zijn of enig andere ziekte zou laten ontwikkelen. Dat is idd een uitspraak van de "BARF-afdeling".....daar wordt zelfs het geven van brokken zwaar afgewezen omdat deze "verkeerde stoffen" zou bevatten die weleens, ehhhh, tja, verder dan een eventuele "weleens" komen ze niet. Hier fijn aan de brok aangezien mijn oudste juist behoorlijk ziek wordt van barf of vers.

Wel blijft het feit dat er uit wetenschappelijk onderzoek naar voren is gekomen dat een hond niet elk jaar dezelfde volle cocktail nodig heeft en dat die "regel" dus kassa is enkel voor dierenartsen. hetzelfde als ontwormen. Preventief ontwormen bestaat niet, toch zijn er legio baasjes die elke 3 maanden een wormen tabletje geven omdat de dierenarts dat zegt. Onzin, pas als ze wormen hebben zal er medicatie nodig zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.