Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

08-02-2012 om 10:55

De sneeuw plakt niet

De sneeuw die hier is gevallen plakt niet. Je kunt er geen sneeuwpop van maken en een sneeuwbal valt al uit elkaar voor hij iets raakt. Komt dat door de kou? Is dat bij jullie hetzelfde?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Terug sturen

Met volledig ingevuld klachteformulier!
Zonder dollen, volgens mij komt dat inderdaad omdat het bevroren is (kou).
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

08-02-2012 om 11:10

Miriam

Nou inderdaad. Nu hebben we alleen de lasten.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2012 om 11:23

Vic

Nou nee, niet alleen, het uitzicht is prachtig en het lopen door de sneeuw blijft leuk. Vind ik tenminste..

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2012 om 12:56

Lekenwijsheid

Volgens mij plakt sneeuw bij vorst niet omdat er geen smeltwater wordt gevormd in de sneeuw. De sneeuw blijft dus 'droog'. Deze sneeuw kan wel aangeperst worden heb ik gemerkt. Het schoonscheppen van het tuinpad ging heel makkelijk doordat ik sneeuwbrokken kon opscheppen. Daaronder een hele schone bestrating. De kinderen naast ons huis hebben helaas als alternatief voor de mooie ronde sneeuwbal deze aangeplette sneeuwbrokken ontdekt en bekogelen onze voordeur (met glas) en ramen ermee. Dat is nog best een harde bonk, dus ik heb de school maar even gevraagd om in te grijpen.

Tirza G.

Tirza G.

08-02-2012 om 17:29

Tsk kaaskopje

Je kunt toch ook gewoon de voordeur open zetten. Dan blijft je glas heel.

Sorry, kon het niet laten

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

08-02-2012 om 17:44

Ja sorry

dat ik daar niet aan gedacht heb!

Plakte ook vers al niet.

Die sneeuw plakte al niet toen-ie pas was gevallen. Kennelijk gewoon heel erg droog. Het viel hier vrijdagmiddag rond 1 uur, nadien had de schooljeugd zich toch kunnen uitleven in het maken van sneeuwpoppen. nergens een gezien. En vrijdagavond zelf geconstateerd dat er geen bal van te maken viel.

Ik vond het eigenlijk wel lekker, sleeën ging prima, maar als je op de fiets voortzwabbert hoef je niet bang te zijn voor rondvliegende sneeuwballen.

Die sneeuw vorig jaar plakte prima, overigens. Ook de dan nadat-ie was gevallen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.