Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

De uitslag!

Voorlopig dus de VVD!
Wat vinden jullie ervan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-09-2012 om 21:38

Mooi toch

Dat moet dus VVD-PvdA worden, anders doet het geen recht aan de kiezers. De een een stapje naar links, de ander naar rechts.

krin

krin

12-09-2012 om 21:42

Purple rain

Ik ben verbaasd maar vrolijk over de terugkeer naar de gevestigde partijen (afgezien van het CDA dan). Erg blij met het PVV-verlies, kan me niet groot genoeg zijn. Opgelucht dat de SP niet al te groot is gegroeid. En eigenlijk wel verdrietig dat GroenLinks zo wegzakt.
Niet ontevreden, al met al, al had ik die 40 en 41 liever andersom gezien.

nathalie

nathalie

12-09-2012 om 22:10

Net als krin en

ook nog een beetje jammer dat D'66 net iets kleiner blijft dan SP. Die 12 en 15 zetels mocht van mij andersom.

Voor europa!

Net bericht op de liveuitzending van de NOS dat diverse bronnen, Belgische commentator, Hindukrant, Joris Luyendijk, Russische media enzovoort, nu al berichten dat de partijen met een pro Europa standpunt gewonnen hebben.

sp

sp

12-09-2012 om 22:18

Waardeloos en onbegrijpelijk

dat zovelen toch weer de VVD hebben gekozen. Wat hebben ze nou eigenlijk gepresteerd. Maar goed, een land krijgt de regering die het verdient. Ik vind het jammer dat de SP niet groter is geworden.

Henk krol toegezongen

50+ Henk Krol toegezongen door een 50+ meisjeskoortje op de wijs van 'Peter is mijn ideaal': Henkie vind de meisjes dom, kijkt niet naar ze om. Met 3 plaatsen in de kamer uit het niets gekomen.

Snuggle's

Snuggle's

12-09-2012 om 22:20

Jammer

Echt jammer dat de sp niet groter is geworden. Nu ben ik aan het duimen dat de PvdA de grootste wordt.

En anders dan maar even zo egoïstisch dat ik blij ben met de 1000 euro die we dan dus binnenkort krijgen

En heel blij dat pvv op z'n retour is, en medelijden met groen links inderdaad. Hoewel ik de laatste tijd hun keuzes ook vaak echt niet kon volgen.

Egel

Egel

12-09-2012 om 22:26

Balen

Balen dat die enge Rutte straks waarschijnlijk weer met een dikke grijns de overwinningsroes zal voelen en dat zal laten zien. Ieuw!! Ik heb een erge hekel aan VVD.
Ik hoop ontzettend dat blijkt dat PvdA toch groter blijkt te zijn.
Balen balen balen!
En idd: fijn dat pvv naar beneden is, jammer van groen links.

Regeringsleider wint tijdens crisis

Twitteraar op Politiek24: Rutte is eerste regeringsleider Europa die in de crisis verkiezingen wint #VVD.

sp

sp

12-09-2012 om 22:53

Kan nu alleen maar hopen

dat PvdA de grootste wordt.

Vic

Vic

12-09-2012 om 23:18

;-P

Ely

Ely

12-09-2012 om 23:46

Ach sp

Voordeel is dat Roemer nu weer wat extra tijd heeft om aan zijn engels te werken, de nieuwe ronde- nieuwe kansen zijn vast niet ver weg

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-09-2012 om 00:16

Fijn en jammer

Fijn voor de PvdA, jammer voor GroenLinks. Ik vind dat GL juist realistische keuzes heeft gemaakt de laatste tijd. (Wel jammer van het Dibidebacle). Opvallend dat D66 het nog zo goed heeft gedaan tussen de strategisch-stemmers trouwens! Fijn ook dat de PVV gekrompen is, phew. Zou het populisme nu definitief op z'n retour zijn?

Wat ik me nog afvraag: zou de lijstverbinding tussen PvdA, GL en SP nog veel uit kunnen maken in de uiteindelijke zetelverdeling? Over hoeveel restzetels zou het gaan?? Ik heb dit artikel gevonden, maar ik ben niet zo'n rekenwonder, dus tja, geen idee: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637/VK-Dossier-Verkiezingen-van-2012/article/detail/3267876/2012/06/08/Lijstverbinding-en-restzetels-hoe-werkt-dat.dhtml

Valkyre

Snuggle's

Snuggle's

13-09-2012 om 01:19

Ah die samsom

Ik heb geen PvdA gestemd, maar wat een snoepje die Samsom. Geweldig die emotionele speech.

Fiorucci

Fiorucci

13-09-2012 om 07:09

Jammer

Jammer van de VVD winst, niet verdiend vind ik ik. Ik ben blij met de nederlaag van PVV. Wel jammer dat de kleinere partijen een beetje de dupe zijn geworden van strategische stemmers, zij hebben ook veel waardevols in te brengen.

Hoe zit dat eigenlijk

Stel, je hebt gewoon een baan en je staat nummer 39 op de lijst en gezien de peilingen verwacht je echt niet dat je in de Kamer terecht zal komen. Maar volgende week word je in de Kamer verwacht, maar ook op je werk. Normaal gesproken heb je dan een opzegtermijn van toch zeker een maand. Nou zal het meestal wel in overleg geregeld worden, maar wat als een werkgever zijn poot stijf houdt? Of is er een speciale regeling voor wanneer het volk je roept? Net zoiets als dat je werkgever je vrij moet geven als je lid van het stembureau bent en er verkiezingen zijn?

skik

koentje

koentje

13-09-2012 om 10:54

Hhhmmm

ben wel teleurgesteld dat zo weinig mensen voor de SP gekozen hebben. Maar gelukkig gaat Samson ons land redden...... ja toch?

Vertigo

Vertigo

13-09-2012 om 11:07 Topicstarter

Skik

Dat lijkt mij nu echt een luxeprobleem

Lowie

Lowie

13-09-2012 om 11:31

Uitslag

had ik lier andersom gehad. PvdA de grootste. Ik vind het niet jammer dat GL is gezakt. Is niet mijn partij. Ik vond de speech van Sap ook 3x niks. Dam vond ik Wilders beter met zijn slotwoorden. De PVV heeft veel stemmen verloren aan de VVD. Ik vind het niet zo erg dat die partij kleiner is geworden maar ik vind Wilders als persoon nog niet zo raar. Ik heb wel om hem kunnen lachen tijdens de debatten met zijn oneliners.

Hombre

Hombre

13-09-2012 om 13:19

Geen reet gepresteerd, da's waar. De meeste bezuinigingen zijn verkapte nivelleringen en lastenverzwaringen (dat zou jij toch mooi moeten vinden).

Maar wat dacht je dan? Dat een VVD-stemmer op de SP ging stemmen omdat het kabinet tegenviel?

Om van VVD naar SP/PvdA over te gaan moet je hele wereldbeeld kantelen. Van 'eigen verantwoordelijkheid' naar 'goede bedoelingen'. Daar is wel iets meer voor nodig.

De realiteit is dat als je eenmaal achter de regeringstafels zit de speelruimte ineens een stuk kleiner blijkt.

tonny

tonny

13-09-2012 om 14:32

Skik

nou, het lijkt me toch best lastig.

Idem dito als je op een plaats staat waarmee je waarschijnlijk niet wordt gekozen.Maar misschien toch wel. Of wat later als er iemand afvalt.

Of een plaats waarmee je zeker dacht te zijn - maar nee. Het volk blieft je niet. Ja, op zo'n kieslijst staan is een aparte bezigheid.

Iemand weleens meegemaakt, in het echt?

Wat ik me nog meer afvraag

Wanneer worden de voorkeursstemmen bekend? Stel je nou toch voor dat Dibi toch ineens een grote aanhang blijkt te hebben...

En iets anders, wat ik echt briljant vond, waren de SGP-jongeren in grote getale naar Schiermonnikoog getrokken waren. Schier heeft traditiegetrouw als eerste de uitslag bekend en ze vonden het wel leuk als de SGP daar op onwaarschijnlijk dikke winst stond. Slim bedacht en heel grappig.

skik

VVD-stemmer

VVD-stemmer

13-09-2012 om 19:54

Blij

hier in de minderheid, maar ik ben blij ! I
Het verbaast me overigens toch vaak dat het hier zo links georiënteerd is, en dat als je aangeeft VVD te stemmen, dit niet altijd in goede aarde valt. Maar ja, blijkbaar geeft ool in deze geen goed beeld van het landelijke stemgedrag. Ben overigens blij dat de pvv zo'n nederlaag heeft geleden. Daarin ben ik het absoluut eens met de andere ool-ers. Jammer voor groen-links, voor Jolande Sap voel ik zeker sympathie...

Chippie

Chippie

13-09-2012 om 20:20

Skik, nr 39, ot

Gisteren dacht ik ook, je zult maar nr 39 zijn en geheel onverwachts in de TK worden gekozen. Dus even kijken wie die persoon was, val ik bijna van mijn stoel. Een oud-klasgenoot! Overal valt een mouw aan te passen, denk ik dan maar...Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe dat dan gaat. Kun je je werk nog overdragen, afronden, verstrengelde belangen, etc.

Trouwens in de CAO voor de gemeentelijke overheid mag je werkuren schrijven (precies weet ik het niet meer) voor je werk als gemeenteraadslid (in een andere gemeente) plus een soort van terugkeerregeling.

sp

sp

13-09-2012 om 20:45

Vvd

heeft het zeker niet alleen gedaan, maar was wel de grootste partij in dat kabinet, dus ook het meeste in de pap te brokkelen. En dan is het vreemd dat CDA en PVV wel flink afgerekend worden, maar de VVD niet.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

13-09-2012 om 20:45

Berber

Dat heb ik vaker bij krin (die knip-plak-precies-dat-ja-reactie). Al zegt ze het altijd veel bondiger dan ik het zou kunnen.

Chippie

Dan hoop ik voor die oudklasgenoot dat hij de nr 39 op de VVD-lijst staat (dat schreef je er niet bij) en niet op de PvdA-lijst...

skik

Chippie

Chippie

13-09-2012 om 23:56

Skik

Dat klopt, maar ik verwacht dat nr 39 van de PvdA er ook wel in komt (ze moeten vast nog op zoek naar wat ministers).

krin

krin

14-09-2012 om 09:47

Ha mea

Nu ga ik natuurlijk proberen de volgende keer iets totaal niet invoelbaars te schrijven, dat snap je. Expect the unexpected.

krin

krin

14-09-2012 om 09:48

En berber

Dank je voor de toevoeging. Ik gunde D'66 de winst zozeer dat ik erop heb gestemd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.