Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nikus

Nikus

27-05-2009 om 19:10

De warme/koude douche

In het programma Radar hebben ze wekelijks de koude/warme douche waarin consumenten hun klacht/tevredenheid kunnen weergeven. Ben benieuwd of jullie ook zulke warme /koude douches kennen.

Ik heb er 1.

Een paar jaar geleden heb ik van mijn moeder een portemonnee gekregen. Nu ging deze stuk bij de rits en aangezien ik vreselijk gehecht ben aan het ding, ging ik terug naar de schoenmaker in ons dorp. Daar hebben mijn moeder en ik hem ook gekocht en iets over zessen (rolluik was nog open) sjeesde ik naar binnen.
De eigenaar was druk bezig op te ruimen. Met excuses vroeg ik hem of ik snel even wat mocht vragen en dat mocht. Ik liet hem mijn portemonnee zien en vroeg of hij hem maken kon.

Hij knikte en maakte hem ter plekke , hij poetste hem nog mooi even op en ondertussen babbelde ik met zijn vrouw even over mijn moeder, mijn nieuwe kapsel, etc.
Inmiddels was het 18:15 en toen ik vroeg wat het koste kreeg ik een knipoog en zei: dit krijg je van ons.

Ik heb niet gauw tranen in mijn ogen maar dit was zo hartverwarmend. Dat geeft de burger moed.
Ze zijn er nog, de hele fijne winkeliers die hart voor de klant hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

27-05-2009 om 19:37

Ja hoor...

jaren geleden....kaartjes voor Ernst en Bobbie voor oudste gekocht....Normaal gesproken vertelde ik dat niet zo vroeg, maar iemand anders had haar mond voorbij gepraat....zoon kan zich zo zenuwachtig maken dat hij ziek wordt....en ja hoor, op de dag van de voorstelling, zoon overgevend en met hele hoge koorts in bed.....en ik moet en ik zal naar Ernst en Bobbie.....maar ja, niet met zo'n ziek kind.....1 kaartje nog kunnen verkopen, aan een vriendje van die kleppert.....grrrr.....maar goed, voor zoon vond ik het zo sneu dat ik een brief heb geschreven naar Ernst en Bobbie.....niet veel later, een briefje, met 2 gratis kaartjes, voor elk willekeurige plek waar zij optraden, behalve theaters!!!! Zoon heeft later nog een geweldige dag gehad!!!

Ja hoor, een warme,

Zoon komt vorige week terug van schoolkamp, met zijn slaapzak los in de weekendtas gepropt. Zakje kwijt. GRRRRR.

Nomad gebeld om te vragen hoe ik aan een nieuw slaapzak-zakje kon komen. Degene die (op een groot hoofdkantoor) de telefoon opneemt verbindt me niet door (sterker nog, ik kreeg niet eens een keuzemenu!!) en vraagt of ik mijn adres kan doorgeven. Per mail? vraag ik, al enigszins hoopvol dat ze me een nieuw zakje gaan sturen. 'Nee hoor, roept U maar, ik heb een etiket voor me liggen'

De volgende dag had ik een nieuwe slaapzakzakje thuis!

(en net gisteren kwam het oude zakje alsnog weer tevoorschijn. Zat in een zijvakje van een tas van een klasgenootje, maar dat terzijde)j

Ook een warme

Voor de Zeeman! Tijd geleden heb ik daar een plastic bekertje (zo'n camping-servies plastic geval...) met baby-Koekiemonster erop gekocht, voor 50 cent ofzo. Zoonlief heeft het bekertje als favoriete beker gedoopt. Helaas viel het bekertje vanaf de tafel op de grond, in stukken. Zoon ontroostbaar! Ik op internet gezocht, maar ja, dat bekertje was allang niet meer in de winkel te koop.
Mailtje naar Zeeman gestuurd met de vraag of ze ergens in een magazijn nog zo'n bekertje hadden liggen. En zo ja, of ze dat (uiteraard tegen vergoeding) naar mij zouden kunnen opsturen.
2 dagen later mailtje terug. Bekertje was gevonden, het werd me gratis toegestuurd. Daar was ik al blij mee, geweldige service vond ik dat. Maar wat was ik verbaasd toen het pakketje 2 dagen later kwam. Niet alleen het bekertje, maar ook een bordje en een schaaltje met baby-koekiemonster erop. Helemaal gratis.
Dat vind ik nou een warme douche waard!

Rembrand

Rembrand

27-05-2009 om 23:12

Een koude.......

Voor het Kruitvat.
In de folder die afgelopen Dinsdag in zou gaan stond een handig apparaat waarmee je dia's en negatieven kon inscannen en op je PC kon zetten. Dit leek mij het ultieme verjaardagkado voor Rembrandman. Bij de eerste Kruidvat waren ze al uitverkocht ( en ik kreeg als mededeling dat ze er maar een paar hadden gehad en dat ik maar in een naburig dorp moest gaan kijken ). Ik naar het naburige dorp...........
Tja, daar hadden ze ze ook niet meer. Ze waren op Maandag al begonnen met de verkoop van de folderartikelen en hadden er ook maar een paar binnen gekregen. Ik kon natuurlijk altijd nog naar een ander filiaal. Toen ik vroeg of ze wellicht even kon bellen naar het bewuste filiaal omdat ik niet weer voor niets wilde gaan, zei ze dat ze daar niet aan kon beginnen.....
Nu maar zo'n zelfde apparaat bij Dixons gekocht. Het was de laatste die ze hadden. Diezelfde middag kwam de folder van Dixons binnen en daar stond het apparaat in. Lullig voor degene die na mij komt.......
M.

siem

siem

28-05-2009 om 10:48

De regeltjes worden

Ik merk na een jaar burocratisch touwtrekken met zo een beetje alle instanties waar je als burger mee te maken krijgt dat er een hele rare wending is gemaakt omtrent de regeltjes.
Het verhaaltje van Emma B is daar een schoolvoorbeeld van. De mensen die de regeltjes hebben gekregen als handvaten om de burger van dienst te kunnen zijn, zijn de regeltjes geworden. Ze gebruiken de regeltjes niet meer als richtlijn om hen werk naar behoren te kunnen doen maar zitten vast in het protocol, ze kunnen niet meer zelfstandig beslissingen nemen, dat zijn ze verleerd. Probleem oplossend denken zijn ze in het web van regeltjes ongroeit want voor elk probleem is een vaststaand regeltje en anders vinden ze wel een regeltje dat als er geen regeltje is is ze je niet verder te woord hoeven te staan. En bovendien hebben ze allemaal een x-aantal regeltjes tot hun beschikking en als je buiten hun maximum aantal regeltjes valt dan moet je als burger gaan zoeken welke ambtenaar de andere helft van de regeltjes mag gaan toepassen op jou.
Dit is een staats ding, de belastingdienst, je gemeente, het uwv, de SVB, de woningbouwcoorporatie. Ze hebben allemaal hun eigen regelpakketje dat niet met elkaar overeen komt maar wel afhankelijk is van elkaar.
Een enorm koude douche van het Koninkrijk der Nederlanden dus.

Jet Burg

Jet Burg

28-05-2009 om 13:16

Warme douche

Voor Baby Super store in Sliedrecht. We kochten daar een traphekje, na ruim een jaar deed ik 'm (veels) te hard dicht en was er een onderdeel kapot. Wij naar de winkel en vragen of het onderdeel nog te krijgen was of het te maken was.
Na contact te hebben gehad met de fabrikant, kregen we het geld terug. Ze hoefden niet eens te weten hoe het hekje kapot was gegaan (gelukkig )
Vond dat echt een super service!

Warme douche

voor het taxibedrijf.
In de laatste 2 weken van mijn zwangerschap zijn we ongeveer 5 keer met de taxi naar het ziekenhuis gegaan, voor extra echo's, ctg's enzovoorts. Steeds vroegen de chauffeurs (zijn er maar 3) of het deze keer "voor het echie" was, maar nee...
De dag dat ik ingeleid werd weer 's ochtends met de taxi naar het ziekenhuis en verteld dat we de volgende keer met een baby in de taxi zouden zitten.
En toen we 's middags, met baby en al, weer naar huis gingen, kregen we uit naam van alledrie de chauffeurs een bloemetje en een lieve knuffel voor de kleine, want ze hadden zo met ons meegeleefd de laatste weken!
Vond ik echt superlief!

Ook een hele warme douche

Ik geloof dat het bedrijf inmiddels anders heet, maar toch:

In 2006 was ik op zoek naar kunstgras, voor het grafje van onze Guus*. Ik wilde graag een schapenwei ervan maken, en echt gras was te bewerkelijk. Ik vond op www.groeneleven.nl een mooi soort kunstgras. Helaas werd dit alleen geleverd in grote dozen van meer dan 4m2, en zoveel hadden we er natuurlijk niet van nodig. Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en gemaild, of het misschien mogelijk was om een kleiner stuk te bestellen. Mark van het Groene Leven mailde me vrijwel meteen terug, dat hij ging kijken of het kon, en hij heeft het voor mekaar gekregen!! Een maand na de vijfde verjaardag van Guus* kwam het stuk kunstgras bij ons thuis aan en heb ik het naar Guus* gebracht, en het is prachtig!! Het allerliefste was nog, dat we dit (duur) stukje gras gratis en voor niks kregen, als cadeau voor onze Guus*. Jullie weten niet hoeveel me dit deed, hoe mijn hart geraakt werd door een volkomen vreemde die vanuit zijn hart handelde. Mark heb ik bedankt door een megataart te laten bezorgen, en door zijn bedrijf op te geven voor een warme douche bij Radar. Geweldig dat dit soort mensen nog bestaan....

Groet,
Tessie

Lynna

Lynna

28-05-2009 om 18:25

Ijskoude douche voor belcompany

Dochterlief heeft een prepaid telefoon voor 99 euro gekocht. Ruim een jaar geleden. Nu is de accu slecht en valt hij telkens uit. Naar Belcompany geweest. Die willen hem best opsturen voor reparatie maar dan moet ik eerst tekenen voor mogelijke kosten van 183! euro. Het kan natuurlijk zijn dat de reparatie goedkoper is, maar voor hetzelfde geld laten me ze wel 183 euro betalen. En dat voor een telefoon van 99 euro. Klacht ingediend (nog niets gehoord) en daar koop ik niet meer.

Rembrand

Rembrand

28-05-2009 om 19:32

Cz (koude douche).

Ik heb vanmiddag bijna een uur aan de lijn gehangen met wel drie verschillende medewerkers van CZ. ( ziektenkostenverzekeraar ). Het zit zo. Twee cliƫnten van mij krijgen hun rekening voor een lactatiekundig huisbezoek niet vergoed omdat ik niet bekend ben bij CZ als zorgverlener.( ze kunnen mijn naam niet terugvinden op de website van de beroepsverening, en dat klopt want ik heb er voor gekozen om ergens anders vermeld te staan ). Bovendien was het woord "huisbezoek" niet duidelijk genoeg. ( het kon net zo goed koffievisite betekenen volgens CZ !). Ik heb mijn verhaal drie keer moeten vertellen en werd tot twee keer doorverbonden, maar de telefoon werd niet opgenomen, maar ze schakelden de telefoon ook niet terug. Ik moest dus wel neerleggen en opnieuw bellen. Uiteindelijk werd ik doorverbonden naar een ander kantoor, vertelde weer mijn verhaal en kreeg te horen van de medewerker dat de persoon die ik moest hebben vandaag niet aanwezig was. Of ze mij morgen terug mogen bellen..........
Daar zakt mijn broek van af.
M.

Loekie78

Loekie78

29-05-2009 om 23:53

Rembrandt, o.t.

forse koude douche idd...maar ik sta er van te kijken dat de mogelijkheid van vergoeding van een lactatiekundige er bij cz inmiddels is...dat was 2 jaar geleden helaas nog niet zo (dus in die zin wel vooruitgang )

groetjes, Loekie...en hopelijk krijg je het nog voor elkaar

Rembrand

Rembrand

30-05-2009 om 10:29

Loekie.

Sinds begin dit jaar vergoed CZ inderdaad de consulten van een lactatiekundige.
Goede ontwikkeling. Nu nog uitbetalen.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.