Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mees

Mees

16-09-2009 om 12:52

Delft, waar wonen met gezin?

Na een aantal jaren in het buitenland gewoond te hebben hebben we enorme zin om weer in Nederland te gaan wonen. Vanwege werk wordt dat Delft of directe omgeving.
We willen graag in een buurt gaan wonen waar veel kinderen wonen en een goede,gezellige school op fietsafstand is (want dat hebben we het allermeest gemist de afgelopen jaren!) Liefst een niet te oud huis omdat we een hekel aan klussen hebben. Een klusvrij huis heeft stiekem wel onze voorkeur.
Wellicht heeft iemand ook informatie over nieuwbouwprojecten in/rond Delft

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mees

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Delfgauwenaar

Delfgauwenaar

16-09-2009 om 13:10

Delfgauw natuurlijk

Niet zo moeilijk hoor. Met stip Delfgauw. In Delfgauw heb je een hele grote nieuwbouwwijk, Emerald en ook in het oude gedeelte wordt wel eens eea gebouwd, kijk even op funda, op dit moment wordt nog aan een wijkje gebouwd en dacht dat nog wat te koop stond. Op de fiets ben je in 5 minuten in hartje Delft, maar qua gemeente valt het onder de gemeente Pijnacker-Nootdorp. In de grote nieuwbouwwijk Emerald zijn 3 scholen, een openbare, een PC en RK. Grootste deel van de inwoners bestaat uit gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd. Mensen zijn vrij sociaal, in die zin dat ze allemaal voor elkaar klaar staan. Staat tegenover dat je hier niet anoniem door het leven kunt gaan. Familie van mij ging eens voor iemand anders brood halen en de bakker zei dat dat niet het juiste was, want meneer X had altijd die andere haha. Ik vind het heerlijk, kan mijn kinderen al vanaf heel jong alleen een boodschapje laten doen of alleen naar de sport laten gaan. Ze komen toch onderweg tig bekenden tegen, als er wat aan de hand mocht zijn. Maar je moet ervan houden natuurlijk.

Waar ga je werken

Mijn broer en schoonzus wonen in Delft centrum, (nog) zonder kinderen. Voor hun werk, eentje in Delft, eentje forenst, is het handig om vlakbij het centrum en het station te wonen. Ikzelf zou nooit verder dan een half uur fietsen van mijn werk willen wonen, maar ik ben een beetje vreemd!

Als je op funda kijkt kun je ook zien wat de huisprijzen zijn, in Delft zelf niet goedkoop!

Mariel

Leuk, ook in delft

Hoi Mees,

Leuk naar Delft. Ik woon er nu 19 jaar en vindt het echt een heerlijke stad. In welke wijk je ook woont, je zit eigenlijk nooit op meer dan 15 minuten van het gezellige centrum af. Heel overzichtelijk allemaal.
Er lopen wat nieuwbouwprojecten in Delft: de hoornse hof bijvoorbeeld. Weet niet hoe het daar met scholen zit.
Toevallig staat het huis van mijn buren te koop
Ik woon in Tanthof Oost, groene omgeving, kijk uit op kindertuinen, waterspeeltuin en kinderboerderij.
Succes met zoeken!

Mees

Mees

16-09-2009 om 19:06

Wow

Kijk, hier wordt ik meteen al heel blij van. Ik zou haast ongezien een huis kopen in delfgauw geloof ik. Delfgauwenaar, ik ben nu al een beetje jaloers. Je noemt precies wat we al jaren missen. De kids op de fiets voor een boodschapje en op de fiets het centrum in. Kunnen de kinderen zelf naar school fietsen, is er een school in de wijk waar de meeste kinderen heengaan?

Ik kan nu in ieder geval iets gerichter op Funda kijken. Incar, ik neem jouw tips ook zeker mee.

tot later, Mees

Tante Truus

Tante Truus

16-09-2009 om 21:06

Hof van delft

Ik zou zelf nooit kiezen voor Delfgauw of Tanthof maar veel eerder de wijk Hof van Delft die tegen de binnenstad aanligt. Hoort tot de twintig beste wijken om kinderen in op te voeden van Nederland. Is wel wat oudere bouwstijl (30 er jaren). Maar wel degelijk. Vlak bij het centrum, Delftse Hout, zwembad en drie scholen in de wijk.
Ikzelf houd niet van buitenwijken omdat ik daar als alleenstaand zo'n beetje dood zou gaan en ik ook nogal tegen auto's ben. Ik woon zelf in het epicentrum van het centrum (zeg maar in de grachtengordel) en hier bruist en sprankelt het als een gek, ik hoef nooit iets af te spreken (doe ik wel natuurlijk) want ik kom altijd bekenden en vrienden tegen. En omdat ik kunstenaar ben, heeft de binnenstad voor mij het surplus van veel creatieve inspiratie.
Nadeel is dat de kids niet zo vrij kunnen spelen. Maar daar is ook wel weer van alles op te vinden.
Maar Hof van Delft zou dan een heel mooi alternatief zijn.

TT

Ex delfgauwenaar

Delfgauw, tja, een aantal jaar met plezier gewoond. Maar werkelijk elk veldje (waarvan ik in mijn onschuld dan dacht, he eindelijk een skateveldje of speeltuintje) wordt volgebouwd. Als je dat echter niet erg vindt, en inderdaad tegen het 'sociale' kan, is het prima.
En als je het niet erg vindt op zondag in de file te staan als je ergens heen wilt natuurlijk...

Delfgauwenaar

Delfgauwenaar

17-09-2009 om 08:40

Scholen etc

Er zijn drie scholen heel dichtbij. Ze zitten allemaal in een langgerekt gebouw met wel aparte ingangen. Mijn kinderen kennen sowieso ook veel kinderen die op een van de twee andere scholen zitten door buiten spelen en van de voetbal (sv wippolder) en tennis (tv Delftse Hout). Deze verenigingen zijn hoewel Delftse verenigingen zo dichtbij dat ze daar ook zelfstandig op de fiets naartoe gaan, minuut of 5 fietsen denk ik. De RK school is het grootst denk ik, maar alledrie zijn vrij groot, dat is wel een nadeel. Hoewel het nu wat rustiger wordt (RK school heeft dit jaar voor het eerst na jaren 6 kleutergroepen ipv 7). De piek lag denk ik bij de kinderen die nu in groep 4 zitten. Dus als je kinderen een jaar of 7 zijn zit je erg goed, het stikt van 7 a 8 jarigen in de wijk. Over de kwaliteit van de scholen kan ik geen oordeel geven, redelijk gemiddeld denk ik.
Van files op zondag merk ik nooit wat zoals iemand hierboven opmerkte. Tenzij je naar de Ikea wil natuurlijk. Maar je kunt overal op de fiets komen. Nadeel vind ik ook dat de huizen verhoudingsgewijs erg duur zijn. Een gemiddelde eengezinswoning kost ca. 40.000 euro meer dan een in Tolhek, een nieuwbouwwijk in Pijnacker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.