Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

17-04-2013 om 13:31

Die reclame...'harige aap'

'Wat vinden jullie van die reclame; ik weet niet eens meer waarvoor die is.... Maar daar zit ik me zo aan te ergeren iedere keer.
Twee kindjes staan te lachen om iemand en benoemen; 'harige aap'. Er wordt gesuggereerd dat het om een bebaarde man gaat. De moeder bemoeit zich er dan ook mee en later word duidelijk dat het om een kindje met een masker gaat. Hahaha. Ik vind het zo- niet-grappig- en een rare manier van doen. Alsof je naar kinderen uitstraalt dat het normaal is zo te doen tegen anderen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

17-04-2013 om 17:53

O gelukkig

Nog iemand die zich daar aan ergert. Ik dacht al dat het aan mij lag. Erg slecht voorbeeld in het kader van "opvoeden doen we met z'n allen".

Koolmees

Koolmees

17-04-2013 om 19:28

Eens

Ik vind het heel erg, dat je als kijker moet snappen, dat die man zich aangesproken voelt. Ik vind het een tenenkrommende reclame.

zebra

zebra

17-04-2013 om 19:29

Ook ik

erger me eraan. Al zal het vast zijn dat ze niet die man bedoelen maar het kindje erachter met dat masker op.

P

P

17-04-2013 om 20:00

Tja

Ik heb dit keer weer netjes gezocht maar ik kan het niet vinden: niemand een linkje?

sinas

sinas

17-04-2013 om 21:16

Mc donalds volgens mij

maar ik kan hem ook niet vinden

Jet

Jet

17-04-2013 om 23:13

Vreselijk

Ik vond hem meteen ook al vreselijk. Wie bedenkt nou zoiets?

Stenna

Stenna

17-04-2013 om 23:59

Inderdaad weg?

Als ik bij een site van een lokale Mcdonalds, in een reclame tweet over dierentuin kaartjes, op de link naar het youtube filmpje harige aap klik, krijg ik de melding: Deze video is door de gebruiker verwijderd.
Maar hij is nog steeds wel op tv toch?

Jesse_1

Jesse_1

18-04-2013 om 11:07

Nou

Ik vind het ook geen leuke reclame, maar het is duidelijk dat kinderen en moeder het tegen kindje met masker hebben. (Althans, voor mij is dat duidelijk, voor andere mensen blijkbaar niet)
De 'grap' is dat bebaarde mijnheer denkt dat het tegen hem wordt gezegd en dat de kijker dat ook denkt.
Inderdaad geen geslaagde grap wat mij betreft. Ook al staat mijnheer aan het eind te lachen als hij door heeft dat het niet tegen hem is (meen ik mij te herinneren, maar kan de reclame ook niet terug kijken).

Bellefleur

Bellefleur

18-04-2013 om 11:15

Vreselijke reclame

Heel erg fout.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

18-04-2013 om 15:42

Heh get...

als jullie het nu allemaal met me eens zjn wordt het geen discussie he?!

Jesse_1

Jesse_1

18-04-2013 om 16:40

Ik vind het een heel goede reclame

Het drukt mensen met hun neus op de werkelijkheid dat ze denken dat die lieve mevrouw en lieve kinderen zomaar een aardige meneer zouden uitschelden voor aap. Een soort zelfreflectie.
Als je ziet hier na afloop de mijnheer er zelf ook om kan lachen, lach je gewoon mee en ga je meteen naar de Mac voor een lekkere McFlurry Magnum (kcal van een volledige avondmaaltijd).
(Beter zo Polletje?)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-04-2013 om 20:39

Prima toch

Ik snap het probleem niet zo. Het is toch overduidelijk dat het niet om de man gaat maar het jongetje met masker? Natuurlijk hoef je het daarmee nog geen leuk filmpje te vinden, maar 'helemaal fout'? Welnee.

Stenna

Stenna

19-04-2013 om 23:45

Testen

Ijsvogeltje, dat is pas helemaal aan het eind duidelijk. Het grootste deel van het spotje lijkt het toch of het tegen die niet-zo-mooie man is. Dus overduidelijk vind ik het niet.

Maar wat ik me afvraag: als je op harige aap McDonald googled kom je erg veel negatieve reacties tegen (en een enkele positieve), net als hier. Dat moet dan toch ook het geval zijn geweest in de pretests van het filmpje, als dat in een min of meer representatieve groep proefpersonen gedaan is? Je maakt mij niet wijs dat een giga bedrijf als de McDo, met een naam te verliezen, een nieuw spotje niet even uittest voor ze het landelijk op t.v. brengen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-04-2013 om 10:11

Stenna

"Het grootste deel van het spotje lijkt het toch of het tegen die niet-zo-mooie man is."
Dat is nou juist precies de clou van het spotje. Het is bij dit filmpje toch overduidelijk de bedoeling om eerst te shockeren, zodat je daarna opgelucht in de lach schiet als je ziet wat er werkelijk aan de hand is.
"Je maakt mij niet wijs dat een giga bedrijf als de McDo, met een naam te verliezen, een nieuw spotje niet even uittest voor ze het landelijk op t.v. brengen."
Precies, ze hebben vast getest. En ik denk dat er massa's mensen in Nederland zijn dit soort humor heel goed kunnen verteren. Ik ook, ik vind 'm juist lollig. Hoge attentiewaarde door het aanvankelijke shock-effect, en dat is precies wat reclame moet doen: aandacht. (En de clou van het filmpje is toch zo ontzettend over-overduidelijk?!)

Stenna

Stenna

23-04-2013 om 23:23

Oh, nou snap ik m

Ijsvogeltje en anderen, dank voor het uitleggen van de clou en/of de grap

Ik vind het gewoon niet leuk dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.