Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 13:01

Dingen die ineens doordringen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Werken

Ik dacht vroeger dat 'arbeidsplaats' net zoiets was als woonplaats, en dat dat dus een woonplaats was waar veel mensen woonden die werkten. Later dus pas erachter gekomen dat het maar 1 persoon betrof...
Heel leuk draadje dit!

Vonda

Anne-wil (uit libelle)

Ik heb al een boel voorbij zien komen waar ik gelukkig vóór dit draadje al eens veel te laat ben achtergekomen.
'Tatort' slechts een paar maanden geleden. En ook het besef dat 'het rondje en het streepje' van de electriciteitsknopjes een nulletje en een eentje waren is er nog niet zo lang. (Hoewel ik het sindsdien wel kan onthouden).

Mijn echte 'moment of shame' is gelukkig alweer wat jaren geleden. Mijn moeder had de Libelle, en daar kwam op een gegeven moment een nieuw 'vervolg-dagboek' in; 'Anne-Wil'. Jarenlang heb ik gedacht dat dit de 'jongere jaren' dagboeken waren van de actrice Anne-Wil Blankers, van voor ze bekend werd. En jarenlang heb ik dan ook zitten wachten tot ze eens een keer haar eerste acteer-rolletje zou beginnen. Het was echt al in mijn studententijd ofzo, dat iemand eens opmerkte 'dat er toch wel meeer mensen zijn die Anne-Wil heten'. (waarom wij het in hemelsnaam over Anne-Wil & de libelle hadden is weer een hele andere vraag, natuurlijk).
Het echt stomme is, dat ik tegelijkertijd allang wist dat dit soort 'dagboeken' niet echt zijn (ze vieren kerstmis ook altijd te vroeg), dus waarom juist bij Anne-Wil het kwartje nooit is gevallen? Geen idee....

Kraanvogel.

Rafelkap

Rafelkap

25-08-2011 om 09:13

Meisjesnaam

Ik vulde tot voor kort serieus "ja" in als er werd gevraagd naar mijn meisjesnaam.
Ik heb een meisjesnaam namelijk.
Nu doe ik dat wel eens uit baldadigheid.

Sandisk

Er zijn er ongetwijfeld meer, maar de enige waar ik nu kan opkomen is dat ik tot voor een jaar geleden ofzo altijd heb gedacht dat die diskettes en geheugenkaarten van 'Scandisk' waren ipv 'Sandisk'.

Chris

Foo

Foo

25-08-2011 om 09:37

Kraanvogel

Pfoe, ben ik blij dat ik niet de enige in NL was die dacht dat Anne-Wil van de libelle de actrice wasw. Mijn zusje heeft mij er nog uitgebreid om uitgelachen. Ik heb het echt jarenlang gedacht. Ben ik toch niet zo'n sukkel als ik dacht )

Tijgeroog

Tijgeroog

25-08-2011 om 09:47

Kraanvogel

Volgens mij is het dagboek oorspronkelijk door Anne-Wil Blankers begonnen, en na een paar jaar een eigen leven gaan leiden. Ik kan me dat tenminste uit de Libelle's van de buurvrouw, toen ik een jaar of 13 was. Ik had toen geen idee wie Anne-Wil Blankers was, die heb ik daar voor het eerst gelezen, maar ik kan me echt herinneren dat die naam erbij stond. Later verdween de achternaam.

Meisjesnaam en geslacht

Haha Rafelkap, die is ook leuk. Het lijkt op mijn overpeinzingen die ik wel eens had als ik iets moest invullen bij "geslacht:_____" Geslacht? Nee, ik ben toch geen varken? En als ik wel geslacht was, kon ik dat toch niet meer invullen? Na opheldering heb ik inderdaad ook wel eens uit baldadigheid ingevuld "nee, nog niet".

Asa Torell

Asa Torell

25-08-2011 om 10:10

Haha rafelkap

ik vind m echt heel leuk!

Asa Torell

Asa Torell

25-08-2011 om 10:13

En verder

vind ik deze draad ook geweldig... horeca wist ik trouwens nog niet, net als sommige anderen blijkbaar. Jammer dat ik niet op dit soort dingen van mezelf kan komen, ik heb ze wel gehad! Hooguit dat ik er heel lang over deed om erachter te komen dat je 'genuine' uitspreekt als 'genu-win' in plaats van 'genaine' - en waarom eigenlijk, dat is bij engels toch altijd raadselachtig...

Chip

Ik heb me (jaren geleden) een paar dagen afgevraagd waarom er op de voorpagina van de krant stond dat er een nieuwe extra grote chip was uitgevonden. Leek me geweldig lekker, ik houd erg van chips. Ik had duidelijk het artikel niet gelezen. Toen ik het mijn man vertelde lag die dubbel, het was een zoveel megabite computer ding.

Universeel melodietje

Het is pas vrij kort geleden dat tot mij doorgedrongen dat de melodie van 'Zakdoekje leggen' feitelijk dezelfde is als die van 'Schuitje varen theetje drinken' als die van 'Sinterklaas Goedheiligman' als die van 'Sintermaarten had een koe' als die van...

kortom, dat ongeveer de helft van de Nederlandse kinderliedjes het samen met éen melodie moet doen (soms een nootje erbij of eraf, maar het verschil is verwaarloosbaar)

Prakje, die van Genuin vind ik echt geweldig. Ik heb nu de rest van de dag een beeld van lange stropdasvormige beestjes voor ogen

Primavera, mij werd ooit eens verteld dat men toch niet alle muggen zonder aanzien des mugs moest doodmeppen, want alleen zwangere vrouwtjesmuggen steken (ja, die jongen beweerde dat je het verschil kon zien). Waarop mijn repliek was "en van wie worden die vrouwtjesmuggen dan zwanger?". Dus ik plet ook beide sexen gelijkelijk.

Groeten,

Temet

Belle Époque

Belle Époque

25-08-2011 om 10:43

Anne-wil

Die wordt al vanaf dag 1 geschreven door Tineke Beishuizen, weet ik uit eerste hand

Vrouwtjesmuggen

De vrouwtjesmuggen produceren een iets lagere zoemtoon dan de mannetjes (als ik het goed onthouden heb). Alleen zijn we niet in staat het verschil goed te horen. Ik discrimineer dus ook hevig in mijn huis: alle vliegende beestjes die eruit zien alsof ze steken en die ondanks horren en andere maatregelen toch zijn binnengekomen, gaan eraan.

Benzine

Ik kwam er pas een aantal jaar geleden achter dat benzine helemaal niet zwart is. Het ergste is dat ik nu nog steeds als ik aan benzine denk een zwarte vloeistof voor me zie, ook al wéét ik dat dat niet klopt.. Erg hardnekkig idee, blijkbaar!

notje

notje

25-08-2011 om 14:37

Keesie

Ik riep tegen mijn broer tijdens Top Pop,`Ja die man heet net als oom Kees`.Mijn broer snapte er niets van,maar ik wist het zeker het was toch Keesie en de sunshineband?Ja K.C. op zijn engels.
Dat van horeca wist ik ook niet,ik ben toch al 40 en heb ook nog in de horeca gewerkt

Foo

Foo

25-08-2011 om 15:36

Weer die anne wil

Ik geloof dat de actrice er zelfs helemaal niets mee te maken heeft, zie http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/dagboek-van-anne-wil-dl1/666885226/index.html
Beschrijving: Na het verongelukken van haar man Rob blijft Anne-Wil achter met twee tieners, Manon en Bart. Twee jaar later begint ze dit dagboek, waarin ze schrijft over haar verdriet en over het alleen opvoeden van haar twee kinderen, die door het verlies van hun vader ook niet onberoerd zijn gelaten. Ze schrijft openhartig over de ups en downs van een ander leven, een leven zonder Rob. Over haar onzekerheden en emoties, over nieuwe en onverwachte gebeurtenissen.
En als auteur staat inderdaad Tineke beishuizen vermeld.
Al googelend kom ik erachter dat er veel meer zijn die dachten dat het over een echt iemand ging (oa Viva forum). Grappig, ik heb het altijd wat dom gevonden van mij.

Minna

Dat idee dat benzine zwart is, komt dat van het idee dat het van olie wordt gemaakt, of van de benzinestift (= zwarte marker). Ik heb nl vrij lang gedacht dat de zwarte permanente stift zwart schreef doordat er benzine in zat. Bij ons heette dat ding namelijk benzinestift

Medeplichtige

Ik heb als kind jarenlang "landhanger" gelezen in plaats van "handlanger". Woord komt veelvuldig in Suske en Wiske voor. Ineens viel me op dat het fout was gespeld. Hm, dat fout spellen gebeurt wel heel consequent...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tractors

Ik was al ver in de dertig toen ik van mijn zoon leerde dat je het merk tractor aan de kleur kan herkennen. Ik dacht dat je de kleur net als bij auto's zelf mocht uitkiezen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Belle Époque

Belle Époque

25-08-2011 om 18:55

Triple

Nou ben ik zelf ver in de veertig, maar dat van die tractorkleur is nieuw voor me...!

Valkyre

Valkyre

25-08-2011 om 18:57

Triple

Dat wist ik ook niet, dat van die trekkers En ik heb als kind wel op 't platteland gewoond...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Genista

geslacht: nee nog niet! Hahahaha, die hou ik erin!

Niny

Niny

25-08-2011 om 21:21

Genista

Jouw 'geslacht: nog niet' is in het Engels ook leuk. In 'The secret diary of Adrian Mole', een dagboek van een zeer gefrustreerde 13-jarige jongen, vult hij bij 'Sex' 'Not yet' in.
Niny

Nog steeds anne-wil (belle Époque)

Als dat de eerste hand van Tineke zelf is, kan je dan is vragen of zij ook aan Anne-Wil Blankers moest denken toen ze verzonnen werd?
Het stomme is, dat ik van al die andere feuilletons in al die andere blaadjes eigenlijk altijd heus wel wist dat ze verzonnen waren. Het is volgens mij echt alleen die (niet bestaande) link met de actrice die me altijd op het verkeerde been heeft gezet.

Kraanvogel.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-08-2011 om 21:44

Tractors

Die zijn toch altijd groen?

Trekkers & auto's

Dat van die trekkers & hun kleuren wist ik ook niet. En het eerste wat ik dacht was: daar kan je indruk mee maken op mensen die dat niet weten. ("Goh, zitten we achter een John Deere...")
Jaaaaaaren geleden, deden mijn zusje en ik op vakantie het spelletje 'raad de auto'. En ik was er echt waanzinnig goed in; bijna elk (veelvoorkomend) autotype had ik wel goed. Wat mijn zusje allen niet doorhad, was dat ik (gezeten achter de chauffeur) al de voorkant van de meeste auto's kon zien, inclusief het goed zichtbare logo
Eens kijken of ik alle trekker-kleuren uit m'n hoofd kan leren, en hara weer eens voor een spelletje uit zal dagen.

Kraanvogel.

Belle Époque

Belle Époque

25-08-2011 om 23:59

Kraanvogel

Ik wist dat de actrice Anne-Wil een dochter had met Down, vandaar dat ik het vanaf het begin al uitsloot.

En die eerste-hand-informatie was van een meet&greet, jaren geleden )

Primavera

Primavera

26-08-2011 om 00:23

Genuine leather

Vroeger dacht ik altijd dat genuine leather, goedkoop leer was dat gemaakt was van guinese biggen (volkomen logisch voor dyslecten).
Pas toen ik erachter kwam dat guinese biggen niet een soort halfwilde varkentjes waren die op Guinea rondliepen, maar cavia's begon ik te twijfelen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nogmaals tractors

Mini college:
John Deere: gele velgen groene cabine
Deutz: grijze velgen grasgroene cabine
Ford: blauw
Fendt: rode velgen donkergroene cabine
Massey Ferguson: rood
Claas: rode velgen felgroene cabine

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Universeel melodietje, temet

Het schijnt dat alle popliedjes gebaseerd zijn op vier akkoorden. Kijk hier maar:


http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.