Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Documentaire milieu

Hallo,

Ik maak deel uit van een groep van 30-ers waarin wij praten over verschillende onderwerpen met als gemeenschappelijk onderwerp maatschappelijk bewustzijn en vragen als 'hoe sta ik in de samenleving'. Het is in eerste insnatie opgezet van uit de PKN, maar gaat eigenlijk nauwelijks over geloof. Algemene vragen als hoe ga ik om met tegenslagen, wat is de rol van religie in mijn leven, wat zou ik mijn kinderen willen meegeven, etc, spelen allemaal een rol. Ik vind het erg leuk om dele te nemen en het gaat ook voor een groot deel om elkaar ontmoeten en dingen uitwisselen.
Voor een avond die ik zelf moet voorbereiden met als thema 'ecologische voetafdruk' (wat laten wij op de aarde achter) ben ik op zoek naar een documentaire van ongeveer 30 minuten over dit onderwerp. Ik kwam zelf natuurlijk op An Inconvenient Truth. De documantaire No Impact Man (over een stel op Manhattan waarvan de man CO2-neutraal wil leven en zij een tv en takeaway-junkie is) vind ik erg geschikt, maar duurt helaas 90 minuten. Knippen en plakken wil ik liever niet omdat je dan de grote lijn kwijt raakt. Is er iemand die een documantaire kent die vooral vragen oproept als hoe ga ik zelf om met het milieu, wil ik hierin iets veranderen, wat zou ik eventueel zelf kunnen doen?
Ik hoor het heeeeeel graag!

MarV

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lietje

Lietje

10-03-2010 om 13:56

Misschien idee

Ik zou eens de websites van Discovery, National Geografic en zeker ook de BBC eens uitpluizen voor ideeen.
Lietje

groene specht

groene specht

10-03-2010 om 14:57

Websites en youtube?

Misschien even zoeken via websites van de Kleine Aarde.
Of is er iets te vinden via die website waarop je je voetafdruk kunt laten uitrekenen. Op Youtube is vast ook e.e.a. (niet altijd in het nederlands).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.