Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

mijk

mijk

19-01-2011 om 21:41

Doet er iemand, mee met de iq test?

wat zijn die rekendingen lastig 9maar had ook al een glas wijn op voor ik besloot mee te doen. Nog iemand?

Mijk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

19-01-2011 om 21:48

Hahaha

Man en ik zaten er helemaal klaar voor met de iphone en ipad in de aanslag. Werkte die app niet...
Toen ben ik op internet begonnen en afgehaakt bij die rekendingen. Teveel zelfkwelling voor een echte alfa als ik.

NaShA

NaShA

19-01-2011 om 21:57

Doe ik meestal later

ik kan er niet tegen dat ze steeds door je denktijd heen wauwelen, kan ik me niet concentreren!

oregano

oregano

19-01-2011 om 22:11

Mijk, later tijdstip misschien

Ik viel er te laat in en ik had ook al een glaaje rose op , maar die rekendingen zijn ook niet mijn ding.
Misschien dat ik hem later nog doe samen met mijn vriend, maar hij is juist een rekenwonder als echte beta man. Ik ben ook meer het alpha type.

oregano

oregano

19-01-2011 om 22:13

Foutje, iq is dalende

moet natuurlijk alfa zijn, dus heb opgeschept en ben door de mand gevallen, hahaha.

mijk

mijk

19-01-2011 om 22:49

119

met twee glazen wijn. Ben niet ontevreden..maar men dat rekenen....

Mijk

Wanneer later

Ik heb al even gekeken, maar waar kun je hem later nog doen, vind ik ook wel leuk
Muizemeis

Yep

Echtgenoot was met vrienden uit eten, jongste zoon op bed, en ik heb de afstandsbediening van de pubers ontfutseld en ben d'r eens goed voor gaan zitten. Ik had wat domme blunders, wist bv uiteindelijk het antwoord van een rekenvraag, maar toen waren de antwoorden net weg en wist dus niet of het abc of d was. Dit werd wel weer gecompenseerd door een vraag die ik wild en goed gegokt heb. Ik had wonder boven wonder de supermarktvragen allemaal goed, viel vreselijk door de mand met de geheugenvragen en bleef achter met een score van 129. Wel nuchter, het huiswijntje heb ik nadien achterover geslagen.

Julia64

Julia64

20-01-2011 om 10:39

127!

Hier - volslagen nuchter maar nog wel met naweeen van de griep - meegedaan en blijk ik zowaar een IQ van 127 te hebben...! Ik had ook het meeste moeite met de rekenvragen en het ruimtelijk inzicht.

Dries

Heb niet meegedaan, maar wat ik dan altijd wel weer leuk vind om te kijken is hoe de BN'ers het er afbrengen. Van te voren werd er al druk gespeculeerd dat Dries Roelvink zijn eigen doodsvonnis had getekend door mee te doen, en dat hij wel minder zou scoren dan de aap Sandy.

Nou dat viel reuze mee. Hij scoorde 104, gewoon een gemiddeld IQ dus. Net als het vak met de Oh oh Cherso-kijkers

Chris

mijk

mijk

20-01-2011 om 13:31

Ik vond dries leuk

daardoor. Gewoon stoer om mee te doen met zo'n onderwijsachterstand. Ik ben wel geschrokken van waar ik mis zat. Ik was gewoon al mijn tafels kwijt waardoor ik bij het rekenen consequent te laat was. Ik ga ze maar eens herhalen want het voelde zo stom! De wijn was ook niet zo'n handige zet maar ik zapte er langs vlak voor de eerste vraag en toen stond de wijn er al...
Mijk

P.s Muizemeis http://sites.bnn.nl/page/iqtest

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2011 om 14:29

Ik vond het

vreselijk irritant dat de voice of holland dame, en de oh oh gerso dame er steeds doorheen zaten te kleppen.

Hmm

ik had veel fouten doordat ik te laat was, of doordat ik zonder geluid de filmpjes aan het kijken was (ziek slapend kind naast me). desondanks 127. Toch wel vreemde vragen, ik vraag me af of hier echt een indicatie voor je IQ mee gegeven kan worden. meer voor 'leuk' denk ik.

kaatje1972

kaatje1972

20-01-2011 om 15:03

Die kl%$#&#&te blokjes

Ik had 129 gescoord, was ik wel tevreden mee. Verleden jaar 127.
Maar die 3 vragen met die opgestapelde blokjes (hoeveel blokjes liggen hier) had ik gewoon alledrie fout
Maar ach, dat ik geen ruimtelijk inzicht heb was me al bekend, haha!

Sancy

Sancy

20-01-2011 om 16:35

Ik doe niet mee

Ik heb ooit 132 gehaald, dat lukt me nooit meer

Vic

Vic

20-01-2011 om 19:44

Volgens mij klopt er niets van

Ik doe niet meer mee aan die BNN test. Volgens mij klopt er niets van die uitslagen. Of misschien die van jullie wel, maar kan ik er niet mee uit de voeten.

Jade

Jade

20-01-2011 om 19:44

129...

...valt me niks tegen

Die kl*teblokjes ja....de tijd ging veel te snel voorbij. Ik heb 2x goed gegokt

Massi Nissa

Massi Nissa

20-01-2011 om 20:35

Uitslagen zijn veel te hoog

Eens met Vic. Volgens die test is half Nederland hoogbegaafd. Heb 'm ooit met een collega op de bank gemaakt (jaren geleden) en man, wij waren duizelingwekkend geniaal - vonden wij ook na elk een halve fles wijn. Nee, er klopt niets van. Des te schokkender is het dat er dan nog mensen zijn die op *deze* tests maar iets van 75 scoren.
Groetjes
Massi

Massi

Waarmee de hoge score van Dries R vermoedelijk meteen is verklaard. Hier in Amsterdam is er een reclame op de locale TV-zender met Dries erin, en die reclame is bijna hilarisch, zo slecht. Ligt natuurlijk niet alleen aan hem, maar een erg slimme (of zelfs maar gemiddeld slimme) indruk maakt de man nooit, wat mij betreft.

Zelf heb ik die test overigens nog niet gedaan, misschien van het weekend.

Groeten,

Temet

Vic

Vic

20-01-2011 om 20:53

Massi

Nou, die conclusie kan ik niet helemaal onderschrijven. Ik had vorig jaar 120 ofzo. Op zich best aardig, maar dat zou toch wat hoger moeten zijn. Een gruwelijk intelligente vriend, die als hobby wiskundige vergelijkingen oplost en desondanks foutloze brieven kan schrijven, had 5 punten meer. Gelukkig is het maar een spelletje

Mama

Mama

20-01-2011 om 21:04

Wel wat dubieuze vragen

Ben je intelligenter als je het programma Spuiten en Slikken kent?

Mijk

Dank je
Muizemeis

Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2011 om 22:35

Te hoog?

ieder jaar als ik mee doe aan de IQtest zakt mij IQ.... hoe kan dat???

Hmm

Ik heb ooit eens een officiƫle iq-test gedaan, en dat leek toen idd niet zo heel veel op wat bnn voorschoteld. Groot verschil vond ik ook wel dat je toen een bepaalde tijd had voor de hele test, waardoor je makkelijke vragen direct kon invullen zodat je meer tijd had voor moeilijke vragen. Ander verschil was dat toen alles op papier ging, veel cijferreeksen en veel plaatjesreeksen waarbij je een logisch vervolg moest kiezen. De uitkomst was trouwens ook erg verschillend van de bnn-test.

Guinevere

Guinevere

21-01-2011 om 10:11

Ik durf niet

Ik durf gewoon niet mee te doen. Stel je voor dat ik eigenlijk dom blijk te zijn.

merel

merel

21-01-2011 om 12:11

133!

Tot mijn grote verbazing heb ik 133 gescoord. Wel heb ik 4 rekenvragen goed gegokt (die wist ik echt niet, dus voor mijn gevoel tellen die eigenlijk niet mee) ik zie dat nooit met die rekenreeksen. Verder de blokjes ook redelijk goed kunnen tellen/gokken. Het is meestal de tijd die me nekt, want de meeste vragen zou ik wel kunnen beantwoorden.

ishtar

ishtar

21-01-2011 om 14:23

Makkelijk/moeilijk

waar ik nog voor de presentator de vraag helemaal genoemd heeft al een antwoord heb ingevuld, zat man vertwijfeld naar te kijken. En andersom, waar ik liever wat meer tijd gehad zou hebben had hij binnen no-time het antwoord (wij vullen elkaar aan )
Makkelijk of moeilijk is subjectief Maar zelf kunnen bepalen wat makkelijk of moeilijk is is natuurlijk wel handig, en dan heb je dus 1 tijd voor een hele test. Ik weet van de testen voor kinderen dat er bepaalde onderdelen op tijd gaan, en dat is per vraag(maar die tijd is wel vrij ruim), en andere onderdelen gaan op aantal fouten.
Ik had 139 trouwens, het IQ is weer stijgende

Polly Shearman

Polly Shearman

21-01-2011 om 14:54

Wat ik me afvraag

zijn er mensen die die foto vragen ( zet ze in de goede volgorde) niet goed hebben omdat ze het niet zien??
dat vind ik altijd TE makkelijke vragen, en ook zo overduidelijk..

welkom.... afscheidskus.... op een mooie avond.....wachten

zet ze in de goede volgorde??

dat zijn toch geen vragen. dat kan je blind nog wel zonder de foto te zien?!??!?!

Minet

Minet

22-01-2011 om 17:39

Guinevere, 100 hier

Hahhaa, wat een score had ik. Weliswaar 2 vragen gemist doordat ik een telefoontje kreeg, maar dan nog......100
Gelukkig weet ik beter van mezelf, verschillende testen, anderhalf jaar geleden gemaakt, lieten zien dat ik een HBO+ werk/denknivo heb, en dat blijkt ook al jaren in mijn werk
Deze testuitslag durf ik dus rustig naast me neer te leggen.

Terpi

Terpi

22-01-2011 om 18:18

Eerst 130

en dit jaar 110, damn ik ga snel achteruit, ik ga vast een stoel zetten voor achter de geraniums want over een paar jaar kan ik niets meer!

Deze test

Inerdaad hal je echtje echte IQ niet uit deze test. Ik heb hem niet gemaakt, maar vorig jaar wel, weet nog dat mijn man 125 en ik 128 had. Ovrdreven hoog vind ik. Ik ben geen goede rekenaar en vond toen de rekenopdrachten erg makkelijk. Die had ik allemaal goed. Dat kan niet zo zjn met een echte IQ test.
Hang er vooral niets aan op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.