Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

26-09-2011 om 11:52

Domme actie [studiedag]

Ik kwam vanmorgen met jongste op het schoolplein en kwam er toen achter dat de school vandaag dicht is i.v.m. een studiedag. Dat is me in 8 jaar nog nooit overkomen dus ik vind het behoorlijk genant. Ik kwam er pas achter toen een leerkracht het me vertelde, terwijl ik juist op dat moment bedacht dat het wel heel rustig was op het schoolplein Goed, hebben de leerkrachten in ieder geval een smeuig verhaal voor bij de koffie.
Is het jullie wel eens overkomen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Genante actie

Vrijdagnacht kon ik niet slapen omdat de buurjongen van een paar huizen verder weer eens een feestje in zijn thuishuisje/zuipkeet had. Tegen enen ging het laatste nummer nog even extra hard en werd er luidruchtig afscheid genomen in de tuin. Fijn, ik zat rechtop in bed van die pestherie. Die zuipkeet staat namelijk een stuk dichter bij mijn huis dan bij het huis van de buren zelf.

Zaterdagavond weer keiharde muziek, grr. Om half twee 's nachts ging het nog een tandje harder en was ik er echt helemaal zat van. Dus in mijn knalturqoise-met-witte-ballen pyjamabroek, uitgelubberd shirt en onflatteuze pantoffels richting buren en net zo lang aangebeld tot de buurman (die ik eigenlijk alleen van gezicht ken) opendeed. Op mijn vraag of het alstublieft wat zachter mocht in het tuinhuisje reageerde hij verbaasd dat daar nu niemand was. Maar buurman, ik hoor het toch? Nee hoor buurvrouw, kom maar mee de tuin in. Ik moest dus wel even achter hem aan door de keuken mee naar buiten, en inderdaad, pikkedonker en geen puber te zien. De muziek kwam deze keer dus ergens anders vandaan! Oeps. Sta je dan in het holst van de nacht in de keuken met je onbekende buurman, allebei in pyjama. Zo maar even een bloemetje halen...

skik

kaatje1972

kaatje1972

26-09-2011 om 13:19

Andersom

Ik heb mijn dochter wel eens een dagje laten spijbelen per ongeluk. Dacht dat ze de 1e dag na de herfstvakantie nog vrij was maar toen ik op dinsdag haar kwam brengen vroeg de juf waar ze gisteren was. Die 1e dag vrij na de vakantie bleek na de kerstvakantie te zijn ipv na de herfstvakantie

En ik ben haar 1 x vergeten op te halen om 3 uur. Ik had visite en die vroegen nog waar ze was. Domme vraag dacht ik nog. Op school natuurlijk! Tot om 10 voor half 4 de juf belde belde waar ik bleef

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

koentje

koentje

26-09-2011 om 13:37

Zeg kaatje

dus als je dochter een dag wegblijft van school wordt er niet even aan de bel getrokken waar ze is??? Lijkt mij wat slordig...

Kiki

Kiki

26-09-2011 om 15:40

O ja hoor

deze moeder van het jaar is haar kind op zijn eerste peuterspeelzaaldag vergeten op te halen.

De juf belde om kwart voor 12 waar ik bleef.

Hanne.

Hanne.

26-09-2011 om 16:11

Vergeten van school te halen

Eerste schooldag van oudste. Tussen de middag is ze om 12.15 uit. Onderweg naar school kom ik toch wel heel veel tegenliggers tegen.

Oh, shit het is 12 uur. Als ik hard fiets ben ik er om 12.05, dus snel een versnellinkje er bij.

Bij school aangekomen tref ik vader en dochter gezellig op het stoepje in het zonnetje aan. He wat? School is wel heel snel met bellen, hoe ben jij hier zo snel gekomen?

Gelukkig bleek papa toevallig langsgereden te zijn. Kind heeft niets gemerkt, school ook niet, en de overige ouders ook niet. De schande is me gelukkig bespaard gebleven.

Belle Époque

Belle Époque

26-09-2011 om 16:38

Laatst nog

Jongste zat groep 8, oudste op de middelbare school. Het was in de weken voor de zomervakantie allemaal nogal hektisch, omdat de middelbare school, waar jongste ook heen zou gaan, enorm uitgebreid werd met allerlei nieuwbouw en diverse data op het laatste moment werden gewijzigd. Wij werden daar wel uitgebreid van op de hoogte gehouden.

Uiteindelijk, vlak voor de zomervakantie, wist ik definitief dat oudste begin juli al vrij zou krijgen i.v.m. de schoolverhuizing. Ik kreeg in die tijd (eind juni of zo ) het aanbod van een kennis elders in het land om vanaf 17 juli, het begin van onze zomervakantie, twee weken op haar huis te passen terwijl zij in het buitenland was. Daar waren we hárd aan toe na al die hektiek van (o.a.) school en de spanning rond de middelbare school, het sloot aan, dus ik riep meteen ja!

"Wordt er nog wat formeels gedaan aan het afscheid van groep acht?" vroeg ik rond 8 juli op de basisschool van jongste. Het is speciaal onderwijs, dus ik verwachtte geen musicals en emotionele afscheidjes omdat dat de kinderen misschien teveel stress geeft.
"Jazeker," was het antwoord. "We nemen officieel afscheid tijdens het schoolfeestje op 22 juli, hier krijg je nog een nieuwwbrief over!"

Ehm... Sorry, 22 juli...? De vakantie begint toch al op de 15e? Ik was er zo ontzettend van overtuigd!

Niet dus...! Geen idee hoe het verkeerd in mijn agenda is gekomen. Misschien heb ik iets verkeerds gewijzigd vanwege de nogal chaotische mutaties in de schoolkalender van oudste? Misschien een gevalletje Alzheimer Light waar ik niemand anders de schuld van kan geven? Maar stel je voor dat ik niks had gevraagd en op die eerste maandag van de "vakantie" in mijn leenhuis een telefoontje had ontvangen: "We missen je zoon, is hij ziek?"
"Nee, die zit, ehm, 150 km verderop...!"

Gelukkig heb ik met de kennis van dat leenhuis af kunnen spreken dat ik de sleutel dan maar een weekje later bij de buren op zou komen halen

Maar pffffff, het was er wel eentje waar ik het even Spaans benauwd van kreeg...

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2011 om 17:08

Ja hoor

Toen mijn oudste op de peuterzaal zat, nam ik op een goede dag voor het eerst de jongste mee om de oudste op te halen. Toen ik de oudste opgehaald had liep ik vrolijk met haar naar de fiets, maar werd door een peuterjuf teruggeroepen: "Ben je niet iets vergeten?"

Petr@

Petr@

26-09-2011 om 21:59

Het kan nog erger )

Nl. je kind droppen op het schoolplein, naar je werk gaan en om 12.15 uur een verontwaardigde ouder op je af zien stevenen met de vraag of je niet wist dat de onderbouw vandaag vrij was!
En het kan nog erger: een paar weken daarna stond ik om 15.30 uur op een leeg schoolplein. Bleken ze om 14.30 uur al uit te zijn. Zie dan je kinderen maar eens terug te vinden ))
Ik heb het nog lang mogen horen van mijn kinderen...

Bellefleur

Bellefleur

27-09-2011 om 09:33

Het kan nog erger

Dochter zat in groep 8, en ik dacht dat ze een week eerder vrij waren dan de rest van de school. Maandag was haar laatste schooldag. Ik heb haar met tranen in de ogen naar school gebracht. Einde van een tijdperk, einde van de basisschool enz. enz. Voor de laatste keer haalde ik haar weer op om half vier. Ze komt verontwaardigd naar buiten stuiven. Blijkt dat ze de rest van de week nog gewoon naar school moet! Ze moesten zelfs nog elke ochtend gewoon rekenen en taal doen. Het echte afscheid op vrijdag was een stuk minder sentimenteel.

Nee

Dat gebeurt mij noooooooit. Ik breng de kinderen namelijk niet zelf naar school dat doet hun vader als ik al op weg ben naar mijn werk. Wel ben ik degene die de agenda bijhoudt, dus het komt wel eens (vaker) voor dat ik hier relaxed mijn eerste kopje thee zit te drinken en vriend in paniek belt: "de school is dicht!".
Oeps.

anja

anja

27-09-2011 om 09:49

Uit eten

Laatst gingen we uit eten met kinderen en schoonouders. Zoon zat achter in de auto (7 stoelen- dus bij de achterklep zeg maar). Het regende keihard. Manlief rijdt de auto tot bij de voordeur om ons af te zetten. Hup, hup ,hup eruit allemaal, anders worden we zo nat, schoonmoeder slecht ter been, dus ondersteunen. Man zet de auto weg en rent naar de deur. Jassen in de garderobe en wachten op een plekje; beetje kletsen ondertussen, kleinste even plassen. Krijgt man een sms-je: MAG IK ER OOk UIT?

Oudste zoon (11) zat nog in de auto.......

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2011 om 12:17

Kinderwagen

Jongste was geboren, en ik liep met haar in de kinderwagen even Wibra in. Maar de gangpaden zijn zo krap, dus ik liet haar even staan, schoot een ander gangpad in om even naar iets te kijken. Wat ik zocht was er niet dus liep ik naar buiten, met een vaag vermoeden dat ik iets was vergeten.....kindlief dus.
Dus ik wipte slinks wederom Wibra in, en naam haar snel mee..)

Faith

Faith

27-09-2011 om 14:05

Klassieker

Haha, dat schijnt vaker voor te komen, kind vergeten...

Snuggle's

Snuggle's

28-09-2011 om 02:01

Prestatieloop op crocs..

Vorige week heeft dochter de prestatieloop (12 min rondjes rennen om de school), noodgedwongen in haar jurk en op crocs gedaan. Omdat ik het dus vergeten was en geen sportkleding mee had gegeven. Ahum.

Snuggle's

Fiorucci

Fiorucci

28-09-2011 om 08:49

Faith

Jaaa, bij moeders met een eerste kindje, ala, maar het was het hekkensluitertje bij ons...ik zou toch beter moeten weten..

koentje

koentje

28-09-2011 om 10:21

Dit was nu juist

zo'n goed verhaal voor de rubriek 'ouderbloopers'...

koentje

koentje

28-09-2011 om 10:23

Hahahahahah

maar die is er niet meer zag ik net!☺
(dat is pas een blooper)

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 14:09

Havo 5eklas

was ik vergeten dat zoonlief al id 5e klas zat en ik kwam op de ouderavond van de 4e klas ... foei

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.