Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sufkop

Sufkop

08-10-2010 om 09:04

Domme vraag over mannen en vrouwen

Ik vraag mij af waarom ik zo vaak heel aardige, meewerkende, zorgende mannen zie met heel onaardige, eisende vrouwen en andersom: heel lieve, zorgende vrouwen met heel onaardige, egoistische mannen.
Het lijkt wel een wetmatigheid. Wat is de basis hiervan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

08-10-2010 om 09:11

Nou zeg

Ik heb een heel aardige, meewerkende, lieve zorgzame man en volgens mij ben ik niet heel onaardig en veeleisend.

Ik ben best lief volgens mij

Wat een onzin!

Jet Burg

Jet Burg

08-10-2010 om 09:36

Sufkop

Mijn ex stond (of staat nog steeds) bekend als een aardige, meewerkende, zorgende man. Maar hij was een totaal andere man als we samen waren.
Ik krijg wel eens de opmerkingen dat ik vast een grote mond heb en alles durf, maar dat klopt niet, ik ben zeer verlegen en klap snel dicht, maar kan het enigszins verbloemen met een wat stoerdere houding.
Toen mijn man en ik net bij elkaar waren kregen we veel reacties dat ik hem zou gebruiken en hij zo'n naïeve man was, die mij totaal niet verdiende want ik was/ben een overheersende vrouw. (hij lacht hard om die opmerkingen en roept dan samen met een vriend van mij dat ik het grootste watje van de wereld ben, haha, de schatten)
Je ziet niet alles, een moment opname. Je denkt "oh lieve man, maar wat een secreet" maar zie je het hele plaatje? Misschien is die lieve man thuis wel een tiran, of die secreet wel heel verlegen of juist zorgzaam, maar komt het anders over...

Sufkop

Sufkop

08-10-2010 om 10:45

Grappig

Het grappige is, dat wanneer ik uit tegen vrouwen (familie of vrienden) dat ze wel een heel lieve man hebben, ik inderdaad altijd te horen krijg dat ik écht niet weet hoe moeilijk hij enz enz. Dus een verhaal over dat die vriendelijke, lieve, zorgzame man die ik zie, echt niet zo lief is.
Terwijl ik alleen maar zie dat die man dan alles doet wat z'n vrouw wil, maar dat ziet z'n vrouw dan weer niet.
Heel komisch.

Jet Burg

Jet Burg

08-10-2010 om 11:22

Foei die vrouwen

Ze zouden inderdaad op hun knieën moeten danken voor zo'n perfecte man...
Je klinkt wat bitter lijkt wel, zit er meer achter dat je dit vraagt? Vind jij dat je alles voor je partner doet en geen waardering ervoor krijgt?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-10-2010 om 12:43

Dat kan zo overkomen op de buitenwereld

Doordat je de een vaak beter kent dan de ander en daar een bepaalde indruk door krijgt kán het zijn dat het lijkt of er een Belle is en de ander het Beest. Als je ze beter kent zal je zien dat ze beiden op hun beurt die rol hebben en het Beesterige vaak ook erg meevalt. Man en ik zijn collega's en maken graag met andere collega's grapjes over die rolverdeling.

reina

reina

08-10-2010 om 13:42

Sufkop

Misschien zijn die mannen/vrowuen die zich voor de buitenwereld heel aardig, meewerkend en zorgend voordoen thuis wel heel onaardig en eisend? En reageert hun partner daarom anders op hen dan jij logisch zou vinden?
Nee, het lijkt me al helemaal geen wetmatigheid.

Sufkop

Sufkop

08-10-2010 om 14:07

Bitter

Nee, ik ben helemaal niet bitter, alleen maar verbaasd. Omgekeerd zie ik trouwens ook vaak dat heel vervelende mannen echt hele lieve, geduldige, vergevende vrouwen hebben.
Vind het gewoon een heel bijzonder fenomeen.

emma43

emma43

08-10-2010 om 15:13

Nou...

Wat bedoel je met een zorgzame man???Ik denk dat mijn man geen zorgzame man is,gelukkig maar,want mannen die zorgzaam zijn,daar ben ik allergies voor.Die knok ik binnen een week buiten,want ik kan het zelf wel,voor mezelf dan,en ik ben degene die zorgt.Dat is heerlijk,want die taak neem heel serieus en dan soms heb ik er geen zin meer in en klaag ik tegen mijn man dat hij niets doet.Maar daarom was ik met hem getrouwd.En stiekem zorgt hij wel goed voor me,als ik het maar niet teveel merk.Datzelfde patroon zie ik bij m'n dochter,lieve zorgzame jongens vind ze saai.Daar wordt ze opstandig van,daar veegt ze de vloer mee aan,ze moet zich wel af kunnen reageren.Mijn dochter is ook een zorger,zorgt graag voor de ander,maar als die ander voor haar wil zorgen ,gaat ze stijgeren.Jammer,ik hoop dat ze nog veranderd.

Hombre

Hombre

08-10-2010 om 19:53

Persoonlijkheidsstoornissen

Mijn vriendin is psycholoog en zij zegt dat mensen met een bepaalde persoonlijkheidsstoornis vaak een partner met een bijpassende stoornis kiezen. Zo zie je bijv. vaak narcisten met partners met een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis.

Persoonlijkheidsstoornissen zijn extreem, er zijn veel meer gematigde narcisten. Misschien zijndat de stellen die je op het oog hebt.

Merel

Merel

08-10-2010 om 20:06

Alle soorten

Voor mijn werk zie ik veel verschillende gezinnen, en soms verbaas ik me ook wel eens. Inderdaad echt van die kattekoppen als vrouwen samen met een rustige vriendelijke man (en dan denk ik wel eens, zou mijn man moeten zien, klaagt ie nooit meer over mij Maar ook hele leuke drukke gezellige vrouwen en dan zo'n man erbij die zijn mond niet opentrekt, niet eens kan glimlachen. Maar gelukkig ook heel vaak gezellige stellen, die gewoon prima bij elkaar passen. Dus ik denk dat alle combi's gewoon voorkomen hoor, maar dat jij toevallig net deze combinaties veel in je omgeving hebt
Op ieder potje past een dekseltje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.