Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

13-09-2010 om 16:24

Donald ducks die rondslingeren

Hier dus een jaarabonnement aan losslingerende donaldducks. Erg lastig om op te ruimen na het lezen, lijkt het wel..

Ik wilde ze opbergen in van die tijdschriftenbakken maar dan gaan die donaldducks zo 'flappen' en is ook onhandig met eruit halen. Heb al rondgekeken naar opbergdoosjes van ongeveer donaldduck-maat maar dat is dus geen gangbare maat.

Mijn inspiratie is eventjes op en ik vraag me af, hoe bewaart de rest van nederland zijn donaldducks?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon...

...in een rechthoekige mand. Die mand staat gewoon op de grond naast een gezellige hangstoel en er zitten ook nog andere kindertijdschriften in en ook strips. Graaien maar. Eens in de zoveel tijd gooi ik de oudere en verfomfaaide exemplaren eruit, klaar.

Tihama

Tihama

13-09-2010 om 16:49

Bende

Zoon hier leest ze letterlijk stuk. We hebben een hele grote kunststof bak waar ze in liggen. Dochter gebruikt ze soms als vloerbedekking....
Ik heb pogingen ondernomen om ze in tijdschriftbakken te doen, maar bij het lezen schijnt dat dan 'vanzelf' eruit te vallen.

Ik heb de moed nu opgegeven. Ze zien maar. DD's tussen 1975 en heden zwerven hier door elkaar rond.

Tihama

Bastet

Bastet

13-09-2010 om 16:55

Maan

Bij ikea hebben ze stevige opbergdozen van karton met deksel,ook op DD formaat.
Bastet

Samla van ikea

Hier zitten de duckjes in Samla-bakken van Ikea en die staan op zolder. Niet op jaargang, gewoon door elkaar er in gemikt tot de bak vol was. Zoons hebben allebei een bak naast hun bed en als die uit is, wisselen ze ze om. In het begin heb ik nog wel eens van die verzamelmappen besteld maar die vond ik erg duur en zij vonden het onhandig lezen in bed.

In een koffertje

van een wat groter formaat dan het blad. Dat bevalt prima.

Bananendoos

in een bananendoos.

Annet

Annet

13-09-2010 om 20:52

Twee ikeabakjes met deksel in juist formaat

In het ene bakje gaan de exemplaren die ze willen lezen, in het andere bakje gaan de exemplaren die ze allebei uit hebben.
Als ze genoeg van deze voorraad krijgen, wissel ik ze om uit de grote voorraad in de kast.
In huis mag maximaal 1 exemplaar per kind rondslingeren. Vind ik er meer, moeten ze een huishoudelijk taakje doen. Dit werkt uitstekend voor mijn DD allergie.

Tihama

Tihama

13-09-2010 om 21:02

Rondslingeren en dd-allergie

Ha, als man en ik huishoudelijke taakjes moesten doen voor alle keren dat wij tijdschriften laten slingeren, dan zouden we geen werkster meer nodig hebben

Wij zijn ook niet allergisch voor de DD: die lezen we zelf net zo hard. Wij hebben voor onze eigen tijdschriftenafwijking trouwens ook een kist

We weten dus van wie de kinderen het hebben.

Tihama

Hoe herkenbaar

Rondslingerende donald ducks.

Remedie: geen.

Nou ja, boven hebben we een Flexa smal (zeg maar duck-breed) boekenkastje dat ongeveer 1 1/2 meter hoog is en he-le-maal vol ligt met ducken (idd op marktplaats gescoorde oude, en jarenlang hier door de bus gearriveerde nieuwere.

Om dat kastje ook vol te houden doen we iedere avond een DD opruiming. Gemiddeld genomen tref ik iedere avond los door het huis heen minimaal 30 separate ducken, en dan nog op diverse plaatsen (leuning bank, wc, trap, tuin, op, naast en onder alle bedden) losliggende stapels van zo'n cm of 10 hoog (dat schijnt een prettige hoogte te zijn voor een voorraadje leesvoer wat te pas en te onpas wordt opgehaald en meegesleept).

En dan houden we eens per kwartaal of zo nog eens een grote opruiming, waarbij de totaal uiteengevallen ducken in de oud papier bak gaan.

Tja. Mooier kan ik het niet maken. Maar ik vind het wel gezellig eigenlijk.

(en dan praat ik nog niet over de separate stapels duck-pockets, oude DD juniors van dochter, en natuurlijk de Katrienen die zij als enige meisje op haar eigen kamer bewaart)

Ingrid

Margriet*

Margriet*

14-09-2010 om 20:42

Ohh

Onze toekomst, het wordt dus alleen maar erger en meer. We hebben nu een prettige stapel van een jaargang, maar.. de stapel wordt te hoog.
Bedankt voor alle ideeen. Ik denk dat ik ook maar eens op Marktplaats ga scoren want ze zijn hier ook favoriet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.