Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 00:16

Draadje voor de voetbalhaters!

Speciaal een draadje voor de voetbalhaters: werden jullie gek van vijf keer getoeter? Vinden jullie het jammer dat het er op lijkt dat het niet afgelopen is over tien dagen? Stiekem toch wel beetje blij? Kortom wat is jullie reactie op vrijdag de dertiende 2014...?


neteret mut

neteret mut

14-06-2014 om 00:28

blij

dat ik niet in NL woon. Ik zoek wel iets anders om te doen en voor de rest heb ik nergens last van. Ben wel benieuwd hoe het rond de wedstrijden van het elftal hier zal gaan, hoeveel overlast dat zal gaan geven (of het dat zal geven) In de winkels best wel wat rood geel zwart spul, versierde huizen zullen er wel zijn maar niet in deze straat. Maar lang niet gekte die erin NL leeft. Sterkte ermee. Denk ook dat hier meer mensen samen op cafe wedstrijden kijken, minder met vrienden en familie thuis (dus minder burenlawaai maar meer rond de cafes)

alles moet wijken

Donderdagavond was er ineens geen met het oog op morgen op de radio. Een vast onderdeel al meer dan 30 jaar, aan de kant geschoven om langs de lijn te laten naleuteren over de wedatrijd. Nog wel te luisteren via nos.nl. ik zou zeggen het oog gewoon op de radip en de derde helft op het www.

Mari

Mari

14-06-2014 om 08:47

Nergens last van

Ik woon in Spanje en stil dat het gisteravond was.....

Ik heb wel gekeken trouwens, want jongste zoon vindt het ongezellig om alleen te kijken. Wat je al niet voor je kinderen over hebt, hè.
En als je dan toch kijkt is het natuurlijk wel weer leuk als 'we' winnen.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2014 om 09:00

Ach

Ik kijk niet, maar heb er ook geen last van hoor, zat andere dingen te doen enne...leve Netflix. Overigens is er tijdens elke WK wedstrijd een detective te zien op ned 2.

Molleke

Molleke

14-06-2014 om 09:34

Ik hoor

Niet in dit draadje thuis want ik heb genoten!!!!! Ik ben helemaal geen voetbalfans maar geniet met volle teugen van zo'n toernooi. We hebben gezellig met het gezin gekeken en man en oudste dochter zaten helemaal in de wedstrijd. Ook van de hele sfeer eromheen geniet ik. Vanmiddag nog even shoppen met oudste en al dat oranje om je heen vind ik wel gezellig! hopelijk komen we ver!!!!!

Lynna

Lynna

14-06-2014 om 09:39

Bridget Jones

Ik heb gisteravond heerlijk in bed Bridget Jones gekeken en gezwijmeld met Colin Firth. Daar kan van Persie echt niet tegenop

Dochter keek beneden wel naar voetbal en belde bij elk doelpunt naar boven. Meestal wist ik het dan al door het gejoel in de straat.

Ik vond het zo wel grappig hoor.

3x tv

..ff aangezet om alleen de stand te zien. Het voor- tijdens- en nageleuter hoef ik niet te horen en had 't geluk dat man nog net in Nederland was. 't Was wel stil in Spanje .. verderop een hele familie bij elkaar in hun weekendhuis maar geen gejuich gehoord, toen wist ik eigenlijk al genoeg. Voor de rest kijk ik er naar uit als die gekte weer voorbij is

Stenna

Stenna

14-06-2014 om 10:14

Ja, present!

Hekel aan voetbal! Nou, niet eens echt, niet aan het spelletje op zich, dat kan best aardig zijn en heb ik verder niks tegen. Maar dat gedoe erom heen, alles moet wijken, de wereld vergaat of er bestaat niks anders meer. Het hele ochtend-nieuws programma weer verdwenen, bij het ontbijt alleen maar oranje voetbalgeneuzel, bah. Ik wil gewoon normaal nieuws, met 1 itempje over een wk eventueel erin. Niet urenlang!! Waar gaat het over!!
Jammer dat ze gewonnen hebben, duurt het nog langer. Ik gun het ze (en jullie) best hoor, maar bij verlies waren "we" er ten minste snel uitgeweest en hadden we weer naar het gewone nieuws en gewone leven terug gekund.

Mijntje

Mijntje

14-06-2014 om 10:29

negeerstand

Ik heb ook met een half oog Bridget Jones gekeken en verder lekker languit op de bank de volkskrant bijlage gelezen.
Gisteren was ik erg verbaasd om kinderen in het oranje gestoken naar school te zien gaan, is het weer zover? Rond half 11 hoorde ik een juichende brul dus wist ik wel hoe de vlag stond. Verder was het hier rustig, de buren stapten in het oranje gestoken in hun auto, met een tas met eten. Nee ik heb er niks mee en sta totaal in de negeerstand. Gelukkig heeft mijn ega er ook niets mee.

Hoe lang duurt deze gekte?

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 10:36

Mijntje

Hopelijk tot en met zondag 13 juli tot een uur of 23 uur als we de beker vasthouden nadat we van Brazilië gewonnen hebben. Ik was 16 toen we het EK wonnen en ik gun dat vooral mijn oudste om dat ook eens mee te maken. Vier jaar geleden zaten we er zo dichtbij!

Wat

Wat

14-06-2014 om 11:43

hoor hier ook niet

want ik ben er gek op! Speciaal bij het eindsignaal het tvgeluid uitgezet om te genieten van alle herrie en blije mensen. Ik houd zo van de (tijdelijke, ja ja ik weet het) verbroedering, iedereen praat met elkaar en deelt het enthousiasme. Zou van mij elke dag een succesvol WK mogen zijn wat dat betreft.
In gezin vroeger altijd voetbal kijken, zelf op voetbal gezeten, ik houd ervan! Dochter houdt niet van voetbal, maar wel van de sfeer van een EK/WK en kijkt daarom alleen al mee.
Ook ik herinner me nog de straten van toen we het EK wonnen, high fives uit het raam, alles oranje en iedereen toeterde mee. Sorry, geweldig!

Melle

Melle

14-06-2014 om 11:48

Onverschillig

Ik ben geen voetbalhater, ook geen liefhebber, het interesseert me gewoon weinig. Maar ik woon in het centrum van de stad, vlakbij een nieuw geopend sportcafé dus we hebben wel extreem veel overlast gehad deze keer (en nee, dat stopt niet na de wedstrijd, maar gaat gerust een groot deel van de nacht door). Als het bij lawaai zou blijven zou het niet zo heel erg zijn, maar helaas laten ze vaak ook een spoor van vernieling achter...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-06-2014 om 12:01

Hoor hier ook niet

Ik hou helemaal niet van voetbal, maar nu idd die verbroedering. Na een zure periode krabbelt alles weer op en ik vind het fantastisch dat we nu met z'n allen oranje zijn.

Ik ga altijd tijdens zo'n wedstrijd even een rondje met de honden en dan geniet ik van de geluiden die je overal hoort. Gisteren liep ik buiten toen het eerste doelpunt voor Nederland werd gemaakt. Prachtig, dat gebrul om me heen.

Onze straat is prachtig oranje versierd, dat hebben we allemaal samen gedaan. Was ook zo gezellig.

Dus ik vind het allemaal leuk. En ik herinner me ook goed dat we Europees kampioen werden. En de blijdschap van iedereen. Ik zou het ook heel leuk vinden als mijn kinderen deze herinnering ook krijgen.

Inanna

Inanna

14-06-2014 om 12:51

ik was het eerder beu dan de buren

Ik heb niks met voetbal, of welke sport dan ook, ik snap dan ook niets van het hele gebeuren, maar leuk voor hen die er wel van genieten.
Ik vond het gejuich buiten best amusant, daar heb ik ook geen problemen mee, met het getoeter ook niet, het geknal (carbid?)vond ik dan weer niet nodig, maar goed, zolang dat een paar knallen op een avond zijn kan ik me daar ook wel overheen zetten.
Ik heb een aflevering van een serie gekeken en verder Top Gear en we hebben de avond afgesloten met een aflevering Black Adder met oudste omdat het er niet naar uitzag dat hij zou kunnen gaan slapen met de herrie buiten. Toen ik tegen 1 uur naar bed ging en de muziek nog steeds uit het café om de hoek knalde en er nog steeds mensen luid toeterend door de wijk reden vond ik het eigenlijk echt niet leuk meer.

brood en spelen......

Breek me de bek niet open. Uit teleurstelling over zo'n voor mij onverwachte topwedstrijd ben ik als student bij mijn toenmalige wekelijkse eetgroep weleens in iemands bed gekropen om het voetbalgeweld te ontlopen.
Tegenwoordig ben ik ouder en wijzer. Gisteravond zag ik de bui al hangen en heb 'gezellig' meegekeken en zelfs wat genoten van de onverwachte overwinning en de 'revanche' van Van Gaal, tijdens mijn wekelijkse dameskoffiegroepje.

Brianna F

Brianna F

14-06-2014 om 13:45

Heerlijk

Ik heb een dvd box aangeschaft, man en dochters zitten in de tuinkamer voetbal te kijken en ik lekker op de bank met de box, een hapje, een drankje, mag van mij nog wel een maandje duren.

Kubus

Kubus

14-06-2014 om 13:53

Een absolute geen liefhebber hier

Maar ik vind het wel leuk als anderen ervan genieten hoor. Het wordt alleen zo opdgedrongen, dat vind ik jammer.

Jammer ook dat ergens in de buurt na ieder doelpunt ook vuurwerk werd afgestoken, naast de gastoeters en het gegil. Ik lig namelijk al in bed rond 21:30 omdat ik anders de dag niet doorkom vanwege een matige gezondheid.
Ik verwacht echt niet dat het stil blijft, maar je hee door vuurwerk kan ik zelfs met oordoppen in niet slapen. En na de eindfluit was het helemaal kabaal. Tot erg laat.
Dus ben ik na het ontbijt maar weer terug naar bed gegaan. En ik weet dat ik helaas aan dit weekend en de rest van de week niks meer heb.
Dus wat dit betreft mogen ze er van mij snel uit liggen. Het feit dat ik dit niet kan ontlopen, hoe ik ook mijn best doe, maakt het voor mij een klein drama. Ook mijn kinderen baalden, houden niet van voetbal, en werden vanmorgen vroeg verwacht op training en wedstrijd. Jongste had heel erg gehuild, want ze was te moe om mee te doen zei ze. En voor haar hangt er best veel vanaf vandaag. Waarschijnlijk is ze nu niet door.
Kind loopt deze week ook nog de avondvierdaagse en mijn man moet, lekker handig op donderdag overwerken. Ik weet nu al niet meer hoe ik dit moet bolwerken.

Dus lieve voetbalfans, kunnen jullie alsjeblieft feestvieren zonder vuurwerk, gastoeters en autotoeters? Of bewaar dat maar voor de finale. Een keer is niet erg.

Oja het EK 88 liet me, tot frustratie van mijn vader, ook koud. Ik was 17. Ik zat binnen een boek te lezen. Mijn vader wilde me bijna aan mijn haren naar buiten slepen. Waarom? Hij vond dat ik zo'n belangrijk historisch moment niet mocht missen. Hij heeft me, serieus, een mep verkocht toen ik niet mee kwam!

Waarom kunnen veel voetbalfans niet snappen dat niet iedereen het spel leuk vindt? Ik val jullie toch ook niet lastig met mijn favoriete sport?

Mijntje

Mijntje

14-06-2014 om 14:07

wij-gevoel

Vier jaar geleden waren we tijdens de WK in Duitsland op vakantie. Onze huisjesman had speciaal voor ons kind een hupHollandhup dekbedje neergelegd en was ook erg verbaasd dat wij geen flauw idee hadden wanneer De Belangrijke Wedstrijden waren.

Ik heb niks met Wij Hebben Gewonnen. Wat nou Wij, ik voetbal toch niet mee? Wat nou Nederland, hoeveel procent is aangekocht? Er zijn 10 nationaliteiten. En het gaat alleen maar om (teveel)geld. Maar je bent van een andere planeet als je er niks om geeft.
Met het spelletje heb ik niks, voetballen met mijn kind is ok. Wat ik vooral vervelend vind is dat lawaai (kennelijk roept het oergevoelens op, zo klinkt het althans), de pis, troep en geweld.

ach, voetbal...

Wat ik er op tegen heb is dat het allemaal zo over de top is: zowel op als buiten het veld. Het haalt nou niet bepaald het beste boven in mensen.
Waarom moet je vreselijk veel herrie maken bij elk doelpunt en na elke gewonnen wedstrijd?? Is het dan leuker? En omdat de voetbalfans met zoveel zijn is er ook weinig tegen te beginnen. Sterker nog, als je niet mee doet ben jíj gek. Het is eigenlijk gewoon een soort terreur.

We hebben gisteren even naar de wedstrijd gekeken omdat de oudste 2 kinderen dat graag wilden. Ik had al een paar jaar geen voetbal meer gezien. Vroeger vond ik het wel leuk, maar tegenwoordig zijn wij meer van de rugby. En eerlijk gezegd: ik vond het schokkend. Wat een hoop aanstelleritis! Wat een haantjes èn watjes tegelijk zijn die voetballers zeg. En wat een stom spelletje is het eigenlijk. Het gaat allemaal zo vreselijk traag. Echt niet om aan te zien. Na de eerste helft waren we er ook wel weer klaar mee. De rest van Nederland duidelijk hoorbaar niet.
Van mij mogen ze wereldkampioen worden hoor, ik gun het alle fans van harte. Maar voor mijn eigen rust hoop ik dat ze er maar weer gauw uit liggen...

neteret mut

neteret mut

14-06-2014 om 15:55

o ja

het enige waarom ik het wel leuk zou vinden als NL (of zou winnen is dat dan een klein landje zou winnen van een veel groter land, maar wij ? nee. Hier helaas geen tweede TV, gelukkig wel een laptop daar kunnen tenminste dvd's op bekeken worden.

Monique D*

Monique D*

14-06-2014 om 19:46

Geen voetbalfan..

..en heb mijn tv ook helemaal niet aan gehad, totdat ik alle omringende buren hier hoorde schreeuwen. Het lijkt wel alsof er een ramp heeft plaatsgevonden.. o ja, Nederland doet nu mee aan de wereldkampioenschappen. Even de tv aan gedaan. De stand was 1-1 en Nederland bleef toen maar scoren... totdat het 5-1 werd. Iedereen blij en dat hadden wij geweten ook. Getoeter, vuurwerk, etc., etc.

Gelukkig wonen wij niet vlakbij het Leidse- of Museumplein, want daar was het feest losgebarsten. Het werd hier snel stil, want iedereen trok daarnaar toe om feest te vieren.

En het nieuws is ook alleen voetbal wat de klok slaat. Ik zie het maar als een spelletje, maar wel een waar heel veel miljoenen in draaien. En helaas ook in Brazilië ten koste van de arme mensen aldaar. Die werden als ongedierte "opgeruimd". En dat voor een spelletje tussen verschillende landen.

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 20:07

Mijntje

"Wat nou Nederland, hoeveel procent is aangekocht? Er zijn 10 nationaliteiten. "

Wat bedoel je daarmee? Aangekocht?

Om mee te mogen doen moet je een (genaturaliseerde) Nederlander zijn en de naturalisatie duurt een jaar en mag je alleen ingaan als je al drie jaar met een Nederlander bent getrouwd en hier al die tijd hebt gewoond of hier al vijf jaar woont (zonder getrouwd te zijn met een Nederlander). Hoe zie je dat aankopen voor je?

Thursday Next

Thursday Next

14-06-2014 om 20:27

negeren

Ik probeer het ook zoveel mogelijk te negeren. Jammer dat de (generale) repetitie van gisteren werd ingekort zodat men voetbal kon kijken. Ook jammer dat in het journaal vandaag ruim aandacht werd besteed aan de gewonnen wedstrijd, terwijl op het laatst nog even kort vermeld werd dat de dames wereldkampioen hockey zijn geworden. Daar heb ik dan wel met plezier naar gekeken .

tja

Op zich laat voetbal mij behoorlijk koud en net als velen hier erger ik me aan de manier waarop het wordt opgeklopt en het hele land door een verstikkende oranje deken bedekt lijkt.

Maar toen ik gisteren getoeter hoorde - ik was in de slaapkamer voor een duf programma ingedut - ben ik toch even naar beneden gekomen om de herhaling van de gelijkmaker te zien. En dat, mensen, was toch wel een spectaculair mooi doelpunt, dat ziet zelfs een halfblinde onbenul als ik.

Vervolgens ging ik beneden internetten, en als ik uit de woonkamer een enthousiaste kreet hoorde en van buiten getoeter dan ging ik snel de herhaling kijken. Toen ik voor de vierde keer gejuich hoorde riep ik "dat meen je niet!" en bij de vijfde wist ik helemaal niet meer hoe we het hadden. Want dat was dan ook wel weer spectaculair. Niet zozeer dat NL won van Spanje, maar de manier waarop. Dat maakte dit dan toch wel weer leuk. Zal je zien dat ze straks 1-1 gelijkspelen tegen de Aussies . Ik hou overigens wel bij wanneer Nederland speelt, want dat is dan bijvoorbeeld een uitstekende tijd om een rondje te gaan fietsen. Lekker rustig op de weg!

Voor- en nageneuzel is mij een gruwel. Ik moet dan altijd denken aan de opmerking die ik ooit las in een stukje van Claudia de Breij in de Varagids "als mannen aan voor- en naspel net zoveel energie zouden besteden als aan voor- en nabespreking werd ik acuut hetero"

Groeten,

Temet

Dalarna

Dalarna

14-06-2014 om 22:11

Temet

"En dat, mensen, was toch wel een spectaculair mooi doelpunt, dat ziet zelfs een halfblinde onbenul als ik. "

Like!

Leuke reactie, ik kan me zo voorstellen dat áls ik voetbalhater zou zijn (ik vind bijna elke sport leuk om naar te kijken overigens en ik geniet ook van het hockey) ik precies zo'n ervaring had als jij gisteren.

De voorbeschouwing sla ik ook altijd over maar gisteren wilde ik toch wel graag horen wat de spelers en de coach te zeggen hadden na de wedstrijd, maar vooral wilde ik Cassilas zien (de beste keeper ter wereld én aanvoerder van Spanje) maar pas vandaag las ik wat hij er over te zeggen had. De nabeschouwing vind ik dus best wel leuk als de spelers maar aan het woord komen, niet als ze eindeloos gaan bespreken wat er fout is gegaan.

Voetbal =

een volwassen man die achter mij bij de kassa staat met een juichpakje aan die 2 juichpetjes op de lopende band legt....

Need I say more?

Wat

Wat

14-06-2014 om 23:03

Jasam

ik ben gewoon vertederd! hahaha Je vroeg zeker meteen of je samen op de foto mocht?

Evanlyn

Evanlyn

14-06-2014 om 23:29

ik heb niks met voetbal...

Maar die juichende oranje kindjes aan de overkant waren toch wel erg schattig. In de rust gingen ze enthousiast zelf voetballen, en na de wedstrijd haalden de ouders ze snel weer binnen. Lief...

Haha Wat heet...

Manlief trok gelijk zijn telefoon en zette ons samen erop....(oranje) gekleurd en wel

Mijntje

Mijntje

15-06-2014 om 08:15

Dalarna

Ik ga me niet verantwoorden want ik weet er ook de ballen van af. Maar iedereen weet toch dat die lui voor veel te veel geld over en weer worden verkocht. Met nationaliteit heeft het weinig te maken. Die 75 nationaliteiten kan je googelen.

Trouwens: dit is een draadje voor de voetbalhaters he

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.