Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Berber.

Berber.

22-08-2011 om 11:46

Duckstad relaties

Ik zeg het maar alvast: dit gaat helemaal nergens over.

Mijn oudste zoon heeft mijn oude verzamelalbums van Donald Duck ontdekt. Dat is heel leuk maar het roept ook nogal wat vragen op. Wat een gulden is kan ik zelf wel uitleggen maar nu wil hij weten wie de ouders zijn van Kwik, Kwek en Kwak en waarom zij bij hun oom wonen.

Iemand enig idee? Ik heb me dat echt nooit afgevraagd. Ik weet niet eens of ze daar wel wonen of alleen komen logeren.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

22-08-2011 om 11:53

Voor al uw vragen

http://www.donaldduck.nl/duckipedia/
Waar je onder meer kunt leren dat de neefjes tien jaar ouder zijn dan hun oudoom Dagobert.
Ik heb de stamboom ooit bestudeerd, maar onthouden kan ik het niet. Er staat me vaag bij dat de neefjes wezen zijn, en daarom bij hun oom wonen.

Leuke vraag

Mijn eerste reactie was ook dat het wezen zijn die door Donald worden opgevangen. Maar het zit iets anders: "Kwik, Kwek en Kwak zijn de neefjes van Donald Duck en de zonen van zijn zus Dumbella Duck. Op een dag lang geleden heeft Dumbella haar zonen bij Donald gebracht met de melding dat ze ze de volgende week weer zou ophalen. Ze heeft echter nooit meer iets van zich laten horen of zien. Sindsdien moet Donald ze te eten geven en opvoeden (ook al is dat niet altijd even gemakkelijk)."
(bron: Wikipedia)

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 12:58

Zo heb ik een paar weken terug

Me suf gepiekerd over hoe die meisjesdrieling heet (ik weet het wéér niet, alleen Lizzy). Ik weet wel dat ik het raar vond dat die geen drie gelijk-achtige namen hadden (Lizzy, Lazzy, Lozzy ofzo).

Tirza

Tirza...

Lizzy, Juultje & Babetje....

Ingrid (3 duckverslaafde kinderen in huis)

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 14:51

Berber

Had jij niet een tweeling van drie? Dat telt als een drieling Misschien heb je nog wel ergens een broer

Tirza

En vraagt-ie ook al

waarom ze we bovenkleding dragen maar geen onderkleding? En ondertussen volslagen seksloos rondlopen, itt Fokke en Sukke?

Bromvlieg

Mijn zoontje vroeg over de slurken (smurfen): 'waarom hebben ze alleen een onderbroek aan?'
Tja..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Smurfen zijn ontzettend kuis

dat moet ook wel met maar één vrouw in hun midden

Tijgeroog

Tijgeroog

22-08-2011 om 22:21

Suske en wiske

Suske (Francois) en Wiske (Louise) zijn geen familie. Lees Het Eiland Amoras maar eens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Suske_en_Wiske#Hoofdpersonages

Bromvlieg

Heb jij ooit een eend met een piemel gezien? Karel Paardenpoot draagt wel een broek .

Tirza G.

Tirza G.

22-08-2011 om 23:56

Zwembroek

Donald doet wel een zwembroek aan als hij gaat zwemmen.

Tirza

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 00:14

Tirza

Ja! Dat is pas raar, van die zwembroek, haha! Viel mij ook al op...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

23-08-2011 om 07:48

Guus geluk

Overigens heeft het bij mij ook ongeveer 40 jaar geduurd voordat ik ontdekte dat "neef" Guus geen eend is maar een gans. Willie Wortel blijkt een kraanvogel te zijn....

Holiday

Holiday

23-08-2011 om 19:28

Duckstad

Inderdaad wat afwijkende leefwijzen daar in Duckstad. Nu je het zegt. Mickey en Minnie latten, Oma Duck woont met haar knecht, Wolfje heeft geen moeder (meer?) en de drie biggetjes hebben zelfs helemaal niemand. En dan die schaamteloze driehoeksverhouding van Donald, Katrien en Guus. Kom daar in het echte leven maar eens om.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-08-2011 om 20:19

Jaren 30

Ik heb Amerikanistiek gestudeerd en ooit een ontzettend interessante lezingenserie gevolgd over de jaren 30. Wat blijkt, veel tekenfilms die in die jaren zijn gestart, hebben als hoofdpersonen (halve) wezen, eeuwige pechvogels en slimmeriken die het tegen de autoriteiten opnemen en/of het van hun creativiteit moeten hebben om te overleven. Daartegenover heb je dan de minder sympathieke figuren, die niet toevallig vaak rijk zijn en/of veel te veel geluk hebben. Kwestie van het tijdsbeeld van die jaren.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

23-08-2011 om 20:21

O ja, en

Dat Donald Duck van toevallig opduikend bijfiguurtje een immens populaire hoofdpersoon werd, kwam doordat zijn machteloze driftbuien een gevoelige snaar raakten bij de door de depressie getroffen bevolking. Aldus de hoogleraar, in elk geval.
Groetjes
Massi

Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 11:09

Leuk, massi!

Interessante benadering inderdaad. Klinkt ook wel logisch, zo rond de beurskrach en the Great Depression...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.