Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

'een beetje een logge boerin'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

19-10-2011 om 20:47

Ohja tirza

"Dus jij stopt mensen in hokjes op basis van hun uiterlijk en pas als je ze door je verpleegsterswerk beter leert kennen, blijken ze anders te zijn."
Ik was 15 en een half toen ik begon in dat vak, een puber nog. Dat zegt dus niks over hoe ik nu ben, 30 jaar later. Al zullen sommigen het wel nooit afleren, denken in hokjes,toch?

Ely

Ely

19-10-2011 om 22:12

Iedereen denkt in hokjes

Volgens mij, want we krijgen zoveel informatie binnen de hele dag door dat het geen doen is om alles en iedereen tot in detail te waarderen. Je begint met een globaal hokje en wanneer nodig ga je herwaarderen, en wanneer dat is, is per persoon verschillend.

Verder ontkom ik niet aan de herinnering van mijn studententijd, toen was burgerlijk (blijkbaar heet dat nu mainstream) iets om je tegen af te zetten. Tot iemand zei dat hij het zo burgerlijk vond om dingen burgerlijk te vinden. We waren gelijk genezen

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2011 om 22:23

Ely

Klopt helemaal, er zijn mensen die het heel druk hebben met zich afzetten, en zijn daarin net zo star.

Ach gezeur

ja er zijn mensen die niet mainstream zijn, echter iedereen hoort wel in een subgroepje.

je draagt je identiteit op allerlei manier uit, je associeert je met de dingen die je inspireren, troosten of waar je zekerheid of een veilig gevoel of welke andere emotie mee genereert.

Ik heb afgelopen jaren nogal veel gesproken over het ontwikkelen van een eigen visie, een eigen 2 of 3d vertaling van een zelf gedefinieerde omschrijving van iets in kleur, vorm, materiaal etc etc

En de een heeft een sterkere uitlaatklep in kleding, de ander stopt het in de tuin, zwerfkatten of what ever. Mensen die zich weinig bezig willen houden met kleding of er geen gevoel bij hebben stoppen het echt weer in iets anders. Zo is de mens.

Dat een mens vanwege een opvallend uiterlijk wordt getreiterd is fout, ongeacht wat je achtergrond is. Of het nu religie of etniciteit of welke ander uitgangspunt ook is. Natuurlijk zal je een klap voor je kop krijgen als je op straat loopt met een bord "sla mij" maar dat doen weinig mensen. Ik vind het onderscheidt niet wenselijk. het is niet fouter om een zwarte man te rammen of een jongen met een oranje hanenkam.

Ja iemand met een verse oranje hanenkam vindt zichzelf er heel goed en opgeknapt uit zien. Precies dezelfde blije emotie "ja zo ben ik zo wil ik zijn" als de dame die haar vleeskleurige oroblu glanspanty aantrekt onder haar donkerblauwe mantelpakje.

Kijk, ik geloof sterk dat niemand uniform wil zijn, we zijn geen robotjes uit dezelfde mal. En dat daar enorm veel rek in zit is leuk.

Kijk nou eens naar het werk van Ellie Uitenbroek, oud docent van mij overigens. Je ziet allemaal mensen in groepjes en toch is geen eentje het zelfde, wel horen ze bij dezelfde' familie', dat gevoel geeft duidelijkheid, bij deze kudde hoor ik. Niemand wil alleen zijn.

Je mag zijn wie je bent, en dat standpunt is voor mij weinig oprekbaar, maar misschien heb ik jullie uitdaging nodig in deze kwestie ??

En ja

het is altijd bij uiterlijk "zij, ik, wij".

en die 3 kijken naar elkaar, zetten zich tegen elkaar af, beoordelen en veroordelen elkaar maar zijn op zoveel andere vlakken weer gelijk gezind.

kom op, je moet er in NL gewoon in een fluoriserende condoom met kantjes kunnen rond lopen en ja als dat dan niet mainstream is dan is het fijn om te zien, dat het kan, dat het mag, dat iemand het doet.

Fio

jouw zonen zouden net zo welkom zijn bij mij aan tafel als de dame in het mantelpakje. Ik oordeel ook, ik heb ook associaties maar een jongen in het zwart met een oranje hanenkam en metaal overal in zijn lijf en een eng reptiel die hij Pluisje noemt is bij mij altijd welkom voor een kopje thee en een open en ongecultiveerd gesprek.

ja !

Na een jarenlange strijd met mezelf en de mensenwereld, heb ik de mooie conclusie gevormd dat het een gift is om anders te zijn. Diversiteit is zichtbaar geweest in elke generatie, Adam en Eva namen ook niet het eerste vijgenblad om hun plasser mee te bedekken.

(zo wijntje is op, sigaretje roken, tandenpoetsen, slapen, werken).

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 09:55

Haha berber

Geen zorgen, dat zijn ook gewone huisvaders hoor.

Lordi

nou ik zou het wel voor de verandering wel eens leuk vinden om een Lordi aan tafel te hebben, zolang die klereherrie er niet bij gedraaid hoeft te worden.

Enige wat ik wou zeggen is dat het niet leuk is als er een ongescheidt wordt gemaakt in getreiter, of je nou zwart van geboorte bent of als identiteit je als een lordi wil uiten. je mag zijn wie je bent en dan geef ik Fiorucci graag een steuntje in de rug want ik weet dat het knap irritant is om op straat na geroepen te worden door een stel leeghoofdige etterbakken.

Belle Époque

Belle Époque

20-10-2011 om 16:25

Hm...

Mensen die zich per sé willen onderscheiden van de rest, en daar op een haast arrogante, superieure manier aan vasthouden...

Of is het gewoon een kwestie van "ik voel me prettiger in die kleding, ik wil me eigenlijk helemaal niet onderscheiden maar ik heb echt helemaal niks met de huidige mode..."

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 17:01

Belle

Geen van beide. Alhier tenminste, gewoon een kwestie van: ik vind dit mooi. En er zijn zoveel "modes", dat vind ik juist tegenwoordig zo leuk. Overal pik je wat vandaan. Ik bestel bij Large maar koop ook bij Didi.

Ach 2

"Mensen die zich per sé willen onderscheiden van de rest, en daar op een haast arrogante, superieure manier aan vasthouden...

Of is het gewoon een kwestie van "ik voel me prettiger in die kleding, ik wil me eigenlijk helemaal niet onderscheiden maar ik heb echt helemaal niks met de huidige mode..."
"

grutjes, dat maakt mij geen bal uit. Iedereen moet zelf weten waarom hij of zij er bijloopt zoals hij/zij doet. Een superieure manier van vasthouden, ach, tja, maakt mij ook niet uit. Ik vind de meeste mensen trouwens rottig gekleed, met name de pasvorm schijnt in NL niet echt te lukken, maar dat zei ik laatst ook al om nog even een puntje te pakken op arrogant gebied.

+ Brunette +

+ Brunette +

21-10-2011 om 15:11

Terug on-topic

Sinds dit draadje is geopend loop ik hier in Spanje wat vaker mensen te observeren. Elegant, vrouwelijk gekleed frêle typje versus boerin met praktische kleding. Het valt me op dat het verschil tussen elegant en onelegant vaak zit in kleine details, zo zie ik veel vrouwen op laaggehakt schoeisel lopen maar het ziet er aan de bovenkant beter uit, hoewel het voetbed bijvoorbeeld van een Birkenstock-achtige comfortabelheid kan zijn, is de bovenkant kek vormgegeven, met tierelantijntjes en glitters. Teva's zijn hier bijvoorbeeld taboe, daar zie je alleen toeristes uit Noord-Europese landen op lopen of Spaans radicale eco-types. Dezefde nuance zie je bij T-shirts: net iets vrouwelijker gesneden of een lief plaatje erop, vaak dingen die het draagcomfort niet in de weg staan maar toch een andere uitstraling hebben. Ook is men iets uitbundiger met sieraden (hoeveelheid en/of vormgeving). Verder is de gemiddelde vrouw hier misschien wel kleiner maar beslist niet altijd petite, ook hier viert overgewicht hoogtij en strakke t-shirts vind ik dan echt niet elegant en vrouwelijk staan. Al met al lokt het straatbeeld bij Nederlanders kennelijk het beeld op van zwaar opgemaakte vrouwen die in een décolletébloesje met stilettohakken uit een kampeertent kruipen (moest erg lachen toen ik dat las). Volgens mij zijn zulke type's overal, zelfs in Nederland

Biene M.

Biene M.

22-10-2011 om 07:35

Toch

Wij gaan vaak naar Italië en wegens de met keien bestrate steile straatjes loop ik daar doorgaans op platte schoenen (teva's heb ik niet, dus dat worden ballerina's). Maar ik zie lokale vrouwen over die oneffen straten lopen op sandalen met plateauzool, gewoon om boodschappen te doen. Dat vind ik dan toch wel bijzonder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.