Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Emmawee

Emmawee

29-05-2012 om 21:50

Een boek uitgeven... hoe doe je dat?

Wie heeft ervaring met het uitgeven van een leuk informatief boek over een stad of dorp? De tekst is er, de foto's, de opmaak, alles geen probleem. We vermoeden ook dat er (in het betreffende dorp) een markt is voor dit boek. Het gaat over een speciale plek waarover nog geen publicaties zijn gedaan.
Maar hoe geef je zoiets uit en hoe bekostig je dit? Wat is de beste eerste stap? En wat moet je vooral niet doen?
Ik ben benieuwd.
Groeten, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Luna

Luna

29-05-2012 om 23:32

Kijk eens

op boekscout.nl Daar kun je je boek uitgeven. De dochter van een kennis heeft daar ook goede ervaringen mee.

Succes!

Luna

Hombre

Hombre

30-05-2012 om 09:09

Tenpages

Kijk ook eens bij: http://www.tenpages.com/

MariaR

MariaR

30-05-2012 om 10:13

Lulu.com

super makkelijk en professioneel

Emmawee

Emmawee

30-05-2012 om 13:14

Ok...

printen on demand kan dus via verschillende uitgevers. Bedankt voor de tips.
Maar verder... ervaringen? En waarom zou ik voor de één of de ander kiezen? Of maakt het niet uit?
Alvast bedankt. Maw.

marjanne

marjanne

30-05-2012 om 19:43

Lulu

Ik heb een boek gemaakt met verhalen van mijn vader bij Lulu. Ben tevreden over de prijs/kwaliteit. Heb geen isbn aangevraagd, maar dat kan ook. Duidelijke handleiding. Het is wel even goed oefenen hoe het allemaal moet als je het zelf wilt doen maar je kan bij layout ook hulp krijgen

Emma

Drukken in lage oplage is duur, vandaar dat je dan snel bij printing on demand uitkomt. Lulu of boekscout zijn dan inderdaad goede opties, maar als je iets afwijkends wilt in vorm of bindwijze, dan kun je ook naar een professioneel printbedrijf gaan. Ik werk zelf voor kleine oplagen vaak met zo'n bedrijf in Baarn: Beeld & Visie. Je levert je bestand daar aan (laat ik door mijn vormgever doen) en zij doen de rest. En een extra stapeltje boeken is zo bijgemaakt.
Een ander idee is om een plaatselijke uitgeverij, drukkerij of historische kring geïnteresseerd te krijgen in je boek. Om hoeveel exemplaren denk je dat het gaat? Je mag me anders ook wel even privé mailen, ik ben onder andere uitgever van beroep en kan vast meer tips geven als ik weet waarover het gaat. [email protected]

Emmawee

Emmawee

31-05-2012 om 22:53

Ha stoepkrijt

Het gaat om zo'n 500 - 1000 exemplaren. We denken erover om mensen op het boek te laten intekenen. Ik ga je mailen. Bedankt in elk geval!
Groeten, Maw.

notje

notje

01-06-2012 om 07:52

Misschien

Moet je uitgeverij Waanders proberen,die geven regionale boeken uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.