Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MimiKok

MimiKok

12-04-2013 om 15:16

Een foto van 20 jaar geleden?

Hoe lang gebruiken jullie een foto van jezelf? Ik heb op sport gezeten en daar moest je op een bord afhangen met een pasje met daar je foto op. Er waren nogal wat pasjes waarvan ik alleen aan de naam zag om wie het ging. Vaak waren dat wat oudere dames die een foto gebruikten van 20 jaar geleden.
Nog een vraag in die richting: als een hoogbejaard familielid overlijdt gebruiken jullie dan een recente foto voor bv het rouwkaartje? Kan een foto van 20 jaar oud voor een 98 jarige? Is die foto van 20 jaar oud in dit geval misschien juist meer herkenbaar en gewenst? En een foto van de overleden 98 jarige als 25 jarige? Waarom wel en waarom niet?
Ik ben foto's aan het sorteren en opruimen vandaar dat die vragen bij mij boven kwamen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Masha

Masha

12-04-2013 om 16:32

Redelijk recent

Voor vraag 1 zou ik een redelijk recente foto gebruiken. Het lastige alleen is dat je op de tegenwoordige pasfoto's niet echt mag lachen, dus dan heb je alleen maar zo'n sjacherijnige foto. (ik sta trouwens wel glimlachend op mijn nieuwe paspoort, als je tanden maar niet zichbaar zijn) Misschien zijn het daarom wel wat oudere pasfoto's die over zijn, toen mocht je immers nog gewoon leuk op de foto
Voor vraag 2 zou ik een foto kiezen die de persoon het meeste laat zien. Liever een leuke waarbij diegene bijvoorbeeld gezellig nog aan het vissen is (zijn hobby bijvoorbeeld) dan een recente die misschien helemaal niet zo leuk is. Als 25 jarige zou een beetje té jong zijn misschien.
Ik was onlangs op een uitvaart en daar was een hele fotogalerij te zien, erg leuk, ook al was de situatie waarom natuurlijk niet zo leuk.

Vic

Vic

12-04-2013 om 17:33

Werkpasje

Ik heb pas mijn werkpasje moeten inleveren omdat er een nieuw systeem kwam. De foto op mijn oude pasje was uit 2000, dus daar zag ik er nog heel jong (en blond) uit. Gelukkig werd voor het nieuwe pasje mijn paspoort ingescand wat in 2008 is afgegeven.

Biene M.

Biene M.

13-04-2013 om 13:00

Onlangs is mijn opa op zijn 97e overleden. Bij het uitzoeken van zijn spullen kwamen we erachter dat hij waar dat maar kon (o.a. op zijn OV kaart) dezelfde flatteuze foto van zeker 40 jaar geleden gebruikte, hilarisch!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.