Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Een oude casettespeler uit elkaar halen, is dat schadelijk?

Onze kinderen vinden het leuk om oude apparaten uit elkaar te halen met de schroevendraaier etc.

Mijn man beweert dat het schadelijk is voor de gezondheid van de kinderen. Er zullen allerlei stoffen vrij komen die schadelijk zijn voor hen.

Ik vind het eigenlijk grote onzin en heb na een opruimwoede een leuk project voor ze klaar liggen.

Wat vinden jullie?

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

08-09-2011 om 15:00

Leuk, maar?

Volgens mij kan het geen kwaad, maar... doet ie het nog? Mijn kinderen vinden het erg leuk om met een werkende cassetterecorder te spelen.

amk

amk

08-09-2011 om 15:08

Zolang

ze het slechts bij schroeven houden en niet verder slopen is er niets aan de hand.
Als ze de kleine onderdeeltjes verder gaan bewerken is er idd kans op het vrijkomen van schadelijke stoffen in kleine hoeveelheden.

Wilma

Wilma

08-09-2011 om 16:02

Zolang je uit elkaar haalt wat uit elkaar kan

Als je niet dingen uit elkaar gaat proberen te krijgen die daar niet voor bedoeld zijn (dus met een schroevedraaier in een batterij draaien ofzo) kan het geen kwaad. Mijn broer deed dat vroeger voortdurend en oogt nog vrij normaal .

Tirza G.

Tirza G.

08-09-2011 om 19:44

Onzin

Wat zou er vrij moeten komen dan? Nog nooit een reparateur met een mondkapje op zien werken Je moet het niet ópeten of inderdaad een batterij kapot gaan staan hengsten, maar uit elkaar schroeven - daar kan niks mee gebeuren.
Alleen beeldbuizen van oude TV's, daar moet je voorzichtig mee zijn. Die kunnen uit elkaar spatten bij beschadiging.

Tirza

Merel

Merel

08-09-2011 om 20:35

Ja joh

Ik heb mijn zoon ook al vanalles uit elkaar laten schroeven. Alleen geen oud fototoestel meer. Ik heb dat zelf een keer gedaan (voor de lol) het ding deed het niet meer, kwam ergens uit het jaar 1995. Maar ik kreeg dus een enorme schok want er zat iets in bij de flitser (accu?) geen idee, maar ik kreeg daar dus een schok van (er zaten geen batterijen meer in)

Hombre

Hombre

09-09-2011 om 09:42

Beeldbuizen

Als ex-jongen kan ik je verzekeren, Tirza, dat het helemaal niet zo makkelijk is om zo'n beeldbuis kapot te krijgen. Daar moet je echt grof geweld bij gebruiken (hard gooien met stoeptegels e.d.). En dan nog is het implosie effect (ze zijn vacuum) niet zo spectaculair als 'sommige jongens' wel zouden willen. Op TV lijkt het altijd makkelijk, net als die auto's die exploderen na een lichte aanrijding. Maar ja, da's Hollywood.

De schadelijke stoffen van electronica kopen pas echt vrij als je de boel in de fik steekt. Dus dat kun je beter niet doen, en zeker niet binnenshuis, maar het risico daarop lijkt me al vrij gering.

Laat die kids lekker schroeven en slopen...

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2011 om 22:01

Hombre

Mijn man doet in oude TV's En alle andere electronica. Dus daar heb ik de vraag aan voorgelegd en dat was het énige wat hij kon bedenken. Beeldbuizen imploderen door het vacuum en dat kan wel rommel geven. De kans dat twee kinderen dat voor elkaar krijgen, is gering. Zeer gering. Maar goed, je gaat toch op zoek naar een risico Prachtige techniek he, beeldbuizen
O, en in TL-buizen zit een gas geloof ik, als ik het goed heb onthouden. Maar ja, die ga je dan weer niet uit elkaar schroeven.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.