Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

brillie

brillie

19-04-2009 om 22:09

Een totaal onzinnige vraag over wc-brillen

Vandaag was ik met mijn 2-jarige meisje in een café. Ze moest plassen. De wc had een bril 'met een gat', dus een bril die niet helemaal rond is maar waar aan de voorkant een hap uit is, zeg maar. En nu vraag ik me al de hele middag en avond af: waarom zijn er wc-brillen met een gat aan de voorkant? Waar is dat voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bennikki

Bennikki

19-04-2009 om 22:22

Hahaha goede vraag

Volgens Wikipedia:

"Het probleem van een bril is dat als een man staat te plassen, er druppels urine op de toiletbril kunnen vallen. Omdat dit onhygiënisch is, zijn de meeste brillen klapbaar uitgevoerd. Een bekend gezegde is: Een man doet de bril omhoog, want een vrouw zit ook graag droog. Om dit probleem te ondervangen zijn in gebouwen soms toiletbrillen te zien waarin het voorste stuk ontbreekt. Eventuele druppels vallen dan niet op de bril maar alsnog in (of voor) de wc-pot, zonder dat de bril omhoog geklapt hoeft te worden."

En het is waar, als ik heb geplast check ik altijd even, eventuele 'lekkage' bevindt zich dan altijd 'midvoor'- het gedeelte dat ontbreekt aan de hoefijzer-variant.

Bennikki

Bennikki

Bennikki

19-04-2009 om 22:23

Aaah, jammer

Pandia was me voor.

Jesse_1

Jesse_1

19-04-2009 om 23:16

Jullie zijn het niet eens dames

Volgens wikipedia zit de man dus niet, maar is de wc-bril-zonder-voorste-stuk voor luie mannen die de wc-bril niet omhoog willen doen!
Zelf zou ik denken dat het voor hygiëne was omdat er aan de voorkant nog wel eens wat spettert (m/v) of meer ruimte voor de (zittende) heer of zo. Wel een beetje een deceptie dat het gewoon voor luie mannen bedoeld is...
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.