Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

26-09-2010 om 17:07

Een vraag over een kroegje met kinderen

Hoi,
een vriend van ons heeft sinds een half jaar een eigen kroeg ( dreams come true) Hij loopt redelijk, maar hij zou graag meer klanten trekken van onze leeftijd ( mensen met kinderen op de basisschool)Hij heeft zelf ook kinderen in die leeftijd. Het cafe is rookvrij, en heeft kinderdingen, zoals een wii, en andere spelletjes.
Vanmiddag waren wij lekker naar het bos, en daarna zijn we dus bij hem wat gaan drinken. Mijn zoons vonden het al geweldig om bij grote mannen mee te kijken die aan het darten waren, en wij zitten gewoon gezellig wat te kletsen aan de bar.
Hij is op werkdagen om 1600u open en in het weekend om 12u.
Wat zou voor jullie een kroegje moeten bieden wil je daag gezellige even heen gaan, in het weekend met je hele gezin en savonds misschien gewoon alleen of met vrienden.
Hij serveert simpele hapjes zoals tostie's een broodje knakworst enz, en bij de borrel gewoon borrelhapjes.
Zijn kroeg ligt in een klein dorpcentrum naast 2 hele grote nieuwbouwwijken. Jeugd ( 18-25 jaar) komt er genoeg, maar hij wil juist voor de middagen in het weekend iets voor de gezinnen uit de wijken doen ( ja ja en natuurlijk geld verdienen... )
Iemand enige suggestie?

en nee ik verdien hier zelf natuurlijk niks aan!
Ik maak via mijn hyves wel reclame voor hem, maar hier niet. want ik zeg niet waar het is toch??

groet, Polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

26-09-2010 om 17:14

Eten

Wij gaan hier in engeland regelmatig 's middags lunchen in een pub. Dus een simpele warme maaltijd. Ik zou in nederland denken aan saté met patatjes, kip, dat soort dingen.

Combi

Ik denk dat ik niet zo gauw met het hele gezin "zomaar" naar de kroeg zou gaan. Het gaat dan meestal in combi met iets anders. Bijvoorbeeld de bios en daarna eten of een wandeling met daarna een borrel oid.
Misschien is het iets om een soort combi's te bedenken voor overdag met het gezin. Bijvoorbeeld een leuke uitgezette wandel of fietsroute of puzzeltocht met daarna tapas en een borrel voor het hele gezin.
Of een afspraak met een museum in de buurt met een soort museum/kroeg arrangement.
Of een bordspelmiddag voor de kinderen (monopolie, risken enz) met een plek voor de ouders om lekker te kletsen.
Ik ken de lokale situatie niet, maar er is vast nog meer te bedenken.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-09-2010 om 18:03

Activiteiten voor de kinderen

Ik zou gaan als er iets leuks georganiseerd wordt. Dus een spelletjesmiddag zoals Mach voorstelt, maar we zijn ook wel eens in een kroeg geweest waar met pasen een knutselmiddag was, met eieren en nog wat dingen schilderen.
Als met de kinderen naar een kroeg zou gaan waar verder niets georganiseerd is moeten de speelmogelijkheden toch wel uitgebreid zijn, dus buiten een leuke speeltuin, of binnen iets groots om te spelen, maar dan wordt het al snel een binnenspeeltuin ofzo. En dat is ook niet zomaar te realiseren.

Emmawee

Emmawee

27-09-2010 om 21:14

Optredens

unplugged bandjes uit de buurt. Veel bandjes uit de jaren '90 zijn nog wel min of meer bij elkaar, maar treden weinig meer op nu de bandleden kinderen hebben. Optreden in een kroeg op zondagmiddag is dan een leuk alternatief en trekt aardig wat publiek.
Ik zou zelf trouwens echt niet zitten te wachten op een kroeg met kinderactiviteiten, vooral geen georganiseerde activiteiten. Daar zou ik met een boogje omheen lopen. Strips, tekenspullen en wat spelletjes lijken me voldoende. Evt. een tafelvoetbalspel, als daar ruimte voor is. Verder zit het juist in de kleine dingen. Mijn zoon vindt het bijvoorbeeld geweldig als hij een 'drankje' mag maken van allerlei restjes, of als hij wat extra ijsblokjes krijgt. Je vriend met kroeg zou kinderen hun eigen cocktails kunnen laten mixen met 2 of 3 drankjes / sapjes. Misschien kan hij ze zelf sinaasappelsap laten maken, of zelf een minipizza laten beleggen (ofzo...) En dat dus allemaal min of meer spontaan . Verder moet er gewoon genoeg ruimte zijn voor kinderen om zich op een prettige manier te kunnen vervelen. Zo'n beetje wat volwassenen ook doen in een kroeg
Groeten! Maw.

Adama

Adama

27-09-2010 om 22:49

Eten en meer

Ik zal wel nog niet helemaal in de doelgroep vallen, want onze zoon is net 3 en heeft dus nog geen basisschoolleeftijd. Maar wij gaan vaak en graag met hem naar een café o.i.d. en hij is er zelf ook gek op. Vrijwel altijd eten we daar wat. Dit is nl. gewoon handig en lekker en leuk. Meestal doen we dit na een activiteit, als we allemaal toe zijn aan eten en drinken (en vooral een klein kind is daar regelmatig aan toe). En omdat kind nog slaapt 's middags, is dit ook veel efficiënter: als je altijd thuis wilt eten houd je veel minder tijd voor leuke dingen over (en dan schaar ik buitenshuis eten dus ook onder leuke dingen). En zoontje zegt inmiddels uit zichzelf dat hij graag naar het café wil.

Maar dan vind ik het wel heel belangrijk, zowel voor mij als voor zoontje, dat er lekker en goed eten aangeboden wordt. Alleen tosties en knakworstjes zou voor mij niet voldoende aanbod zijn. En ja we zijn verwend want we wonen in Amsterdam in een buurt met heel veel leuke café's, eethuisjes, traiteurs en zelfs een biologische snacksalon (die laatste vanwege de kindvriendelijke atmosfeer, het speelgoed en het lekkere eten, ze verkopen er ook echte weekmenu's dus niet alleen patat en kroketten).

Wat wij lekker vinden: een goed aanbod van rijk belegde sandwiches, met (gegrilde) groenten, en bijzonder beleg zoals streekproducten (dus niet de standaarddingen van de Makro); verse vruchtensappen; zelfgebakken taart of van een hele goede banketbakker; en zoontje houdt inderdaad erg van tosti's met kaas en tomaat (en ev. ham) maar wij willen dan wel dat die van volkorenbrood zijn gemaakt. Champignons en courgette zijn ook heel lekker op een tosti. En verder kun je dit natuurlijk aanvullen met lekkere warme happen, soepen, garnalenkroketjes-van-Holtkamp (is zoontje gek op) etc. Kwaliteit en een bijzonder aanbod vinden wij dus belangrijk. Een lekkere en niet te dure maaltijd is ook fijn. Geen kindermenu maar wel de mogelijkheid om kleine porties te bestellen en een flexibele keuken die rekening kan/wil houden met speciale wensjes. En voor de ouders heel erg belangrijk: goede espresso, capuccino en koffie verkeerd.

Het moet een plek zijn waar je met kind een tijd lang prettig kan zijn. Met een kindvriendelijke atmosfeer, waar het niet erg is als er geknoeid wordt. Voor de sfeer is het met kinderen prettiger dat er voornamelijk koffie en broodjes, taart of maaltijden genuttigd worden dan dat er dronken mannen aan de bar hangen. Voor de kinderen wat speelgoed, boekjes en extra aandacht. Voor de ouders een goed assortiment (kwaliteits)kranten en tijdschriften (geen glossy's en roddelbladen). Een prikbord of een plek voor foldertjes van buurtactiviteiten kan bijdragen aan de levendigheid en het huiskamergevoel. Plaatselijke kunstenaars laten exposeren in de café-ruimte maakt het ook interessanter. Optredens van niet-versterkte musici in een informele atmosfeer, zou ik heel leuk vinden om met mijn kind naar toe te gaan. Een prettig terras vind ik in de zomer heel belangrijk - zonder dat je kind in de dampen van buitenrokers zit.

En verder kan draadloos Internet (wifi) ook een goede trekker zijn, voor volwassenen en voor jongeren.

Kroeg+kinderen

Naar de kroeg en de kinderen mee wordt naarmate ze qua leeftijd vorderen steeds moeilijker. Je geeft toch enigzins een 'slecht voorbeeld' en op een gegeven moment krijg je visoenen van jóuw kind dat n.a.l.v. jouw voorbeeld in een kroeg gaat hangen...Brrr
En als jij zelf geen slecht voorbeeld geeft (je drinkt koffie) dan is de kans zeer zeker aanwezig dat een ander dat geeft...een andere kroeggast zeg maar. Héle jonge kinderen kan nog wel...maar als ze eenmaal rond hun 10de komen vindt ik het persoonlijk toch erg 'lastig' worden. Tenminste niet als dat in de kroeg zitten/hangen het beoogde 'doel' is. Een combi zoals mach aangeeft vindt ik weer wél kunnen. Dan is je doel niet dat in de kroeg zitten maar die activiteit...en daarna wat drinken of eten kan prima. Die muziek ook...
En ik ben bang dat veel andere ouders er ook zo over denken, áls wij al eens naar een kroeg gaan (de kinderen zijn b.v. logeren) dan zie ik daar zelden of zeg maar nooit kinderen.
groeten albana

maan.

maan.

29-09-2010 om 09:40

'kroeg'

Misschien is het het woord 'kroeg' wat mij tegenstaat?

Ik zie mezelf niet snel met de kinderen een kroeg binnenstappen.. maar de omschrijving van terrasje en na een wandeling wat te drinken nemen is iets wat ik mezelf met de kinderen dan weer wél zie doen.

Weet niet hoe de locatie/uitstraling van het gevalletje is.. ziet het er 'open' uit en staat er een wipkip buiten trek je misschien sneller gezinnen dan wanneer je een donkere-'kroeg'-uitstraling hebt. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

'kroeg' zal zichzelf moeten zien te verkopen, dus misschien een bord buiten met een gezinslunch, of toch die wipkip naast de voordeur, wat hierboven genoemd werd om iets van een wandelroute oid te combineren vond ik ook erg goed verzonnen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-09-2010 om 11:04

Lunch

Ik denk dat er op werkdagen niet zoveel mensen met kinderen naar de kroeg gaan, dus dan blijft het weekend over. Wat mij betreft zou er een goeie lunch moeten zijn, dus geen tosti of broodje kroket ofzo, maar minimaal goed belegde lekkere broodjes. En goeie taart met lekkere koffie of smoothies ofzo. En voor de borrel geen bitterballen, maar olijven, taco's, dat soort dingen. En dan voor de kinderen boekjes of spelletjes ofzo.

Ik ga vaak naar een cafe waar de bovenverdieping speciaal is ingericht voor kinderen, met heel veel speelgoed, boekjes, kinderstoelen, internet, enzo. Maar dat is meer voor jongere kinderen. Loopt wel geweldig, maar dat komt ook omdat de menukaart erg goed is

Maar het belangrijkste is misschien nog wel de uitstraling. Een bruine kroeg trekt denk ik weinig gezinnen met kinderen, ik ga liever naar iets hips en vrolijks

Och

Een bruine kroeg zal je mij met kinderen niet vinden, ook nooit gedaan. Daar zitten altijd van die standaarddoorrookte en jeneverdoordrenkte types aan de bar, die daar dan hele dagen doorbrengen. Vind ik niet echt iets voor kinderen.
Wat Adama beschrijft is wel iets waar je met kinderen terecht kan.
Maar waar wij meestal naartoe gingen is een plek met een buiten, waar de kinderen in klimrekken kunnen en/of doolhofjes of met boerderijdieren oid en buiten kunnen rondrennen en ouders lekker een wijntje kunnen drinken terwijl de kinderen zich met elkaar prettig buiten vermaken. Anders kan zitten ze maar op je lip de hele tijd wensen door te geven. En als het er dan een stuk of 5/6 zijn, ,ben je de hele tijd met de kinderen bezig en is zo'n bezoek aan een locatie niet echt relaxed, kan je beter met elkaar thuis gaan zitten. Dan houden ze zich tenminste bezig met hun dagelijkse vermaakdingen met elkaar.
Mijn jongste neemt graag zijn boek mee en heeft een vast wensenlijstje: warme chocolademelk met veel slagroom en een lekker taartje. Dan leest hij zijn boek en kan zijn vader met zijn vrienden even gezellig kletsen.
Maar wel altijd in heldere zaken dus.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-09-2010 om 20:20

Bedankt allemaal

Ik ga alle suggesties doorgeven, misschien kan hij er wat mee!
groet, pol

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.