Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

sandra

sandra

08-01-2009 om 12:49

Een vraagje van mijn zoon

Hij wil graag weten hoe duur een pak hagelslag in Zwitserland kost.
Dit omdat hij op school bij geschiedenis hierover een discussie had. En hij gelooft de juf niet als die zegt dat de hagelslag duurder is dan in Nederland.

Alast bedankt namens mijn zoon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hagelslag in zwitserland?

Verkopen ze dat daar wel?

Tinus_p

Tinus_p

08-01-2009 om 13:07

Andere insteek

Sandra:
"En hij gelooft de juf niet als die zegt dat de hagelslag duurder is dan in Nederland."
Heeft hij gevraagd hoe de juf dat zeker weet??

Big mac index

Dit soort vraagstellingen waren bij mij thuis populair - papa werkte bij een bank en we woonden in het buitenland.

Het probleem met de hagelslag is natuurlijk dat het een niet zo gangbaar product is in het buitenland en niet op dezelfde manier gebruikt wordt. Hagelslag is daarom waarschijlijker sowieso duurder in Switzerland.

Als het ging over de sterke Zwitserse franc was een basis product een beter voorbeeld geweest. Ik vond dit verhaal als ongeveer twaalf jarige heel verhelderend maar ik weet niet hoe oud jouw zoon is en hoe goed je Engels is http://www.economist.com/markets/bigmac/index.cfm Het filmpje eindigt met de duurste Big Mac die inderdaad uit Switzerland komt.

Wij hadden vroeger ook een lijst thuis waarin je moest invullen wat bepaalde producten in het buitenland kostten (COLA index). Expat salarissen werden daar op aangepast. Ik heb nog even gegoogeld maar ik de prijs van een pak hagelslag in Zwitserland niet vinden.

Mariel

Helaas

In Zwitserland verkopen ze geen hagelslag in een pak zoals wij dat kennen. We nemen dit altijd mee voor mijn zwitserse familie als we daar heen gaan. Wat ze wel kennen is een soort van strooihagelslag voor op de taart. dat zijn van die kleine glazen busjes (zoals wij ze ook hebben in nederland)in allerlei soorten strooisel, waaronder dus chocoladehagelslagachtig iets. Sowieso duurder dus (op basis van hoeveelheid). Maar ook de strooiselbusjes/ taartversieringsdingen zijn daar over het algemeen wel iets duurder.

groetjes, Loek

wimb

wimb

08-01-2009 om 19:00

De ruijter hagelslag kost in zwitseland :

chf 5.55 bij de http://www.dutchstore.ch/winkel/broodbeleg/50187394511311035.html
Dit is een winkel in Genève die Nederlandse producten verkoopt.
wimb

sandra

sandra

08-01-2009 om 19:37

Dank je wel

het kost als ik het goed omreken 3,71 euro voor 1 pak.
Dat is inderdaad duurder dan in Nederland.

Morgen mag mijn zoon tegen de juf vertellen dat ze gelijk had en gelijk dat het 3,71 kost.

Dank je wel voor het zoeken.

Ik zou niet graag daar wonen tenzij ik pakken (heel veel) mee kan nemen

Sandra

Sandra, als je daar woont (ot)

heb je niet zo'n behoefte aan hagelslag.....
Ik woon ook in het buitenland en de behoefte aan nederlandse producten neemt duidelijk af naarmate we hier langer wonen (nu 10 jr). Kinderen vinden hagelslag wel lekker als opa en oma meenemen, maar op is op en dan nemen ze vrolijk ham of kaas op brood.

sandra

sandra

09-01-2009 om 14:44

Gelukkig geen verhuisplannen,

Het ging in de geschiedenisles over de gewone dingen maar mijn zoon wilde weten hoe het zat met hagelslag.

Het hoe en waarom was onduidelijk, maar hij vond het verschrikkelijk duur (in Zwitserland) Met als conclusie "daar gaan we nooit wonen".

Niet dat ik van plan was te verhuizen, maar toch..

Ik denk dat hij zoiets vraag omdat wij elke dag hagelslag eten, allemaal.

kroet-28 ik begrijp wel dat je op den duur je aanpast aan het land waar je woont en de producten die daar tekoop zijn. (Maar ik kan me zelf niet zonder hagelslag voorstellen.) .)

Sandra ot

dat dacht ik eerst ook maar blijkbaar verandert je smaak ook als je iets niet meer vaak eet. Zo dronk ik bv ALTIJD koffiemelk in m'n koffie. Is hier wel te krijgen, maar niet overal en duur. Heb ik dus een hele tijd geimporteerd, maarja, vaak toch op, dus dan nam ik gewone melk. Nu vind ik koffiemelk echt niet meer lekker.... Raar he?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.