Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Poeh bear

Poeh bear

22-01-2012 om 12:19

Eerste achtbaan in nederland.

weet iemand wat de allereerste achtbaan in Nederland is?
Ik ben mijn dochter aan het helpen met haar spreekbeurt over achtbanen en dit zou ze graaf in haar spreekbeurt zetten.
Maar op google kunnen we het nergens vinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-01-2012 om 13:03

Ik denk

in Slagharen, zo'n houten die alleen heuvel op heuvel af ging.

Puck

Puck

22-01-2012 om 13:57

Wikipedia

Volgens wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Achtbaan is de oudste stalen nog werkende achtbaan ter wereld die in de Waarbeek in Hengelo. Maar of dat de allereerste achtbaan in Nederland is dat staat er niet bij.

tonny

tonny

22-01-2012 om 15:01

Vraag het aan kaatje!

haar zoon heeft achtbanen als hobby, hij weet het vast!

Petr@

Petr@

22-01-2012 om 16:00

Zou dat

misschien de houten achtbaan in de Efteling zijn?

mix

mix

22-01-2012 om 17:18

Hier staat dat petr@ gelijk heeft?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pegasus_%28Efteling%29

Polly Shearman

Polly Shearman

22-01-2012 om 17:28

Nee!

De pegasus is zelfs niet de eerste achtbaan van de efteling. Laat staan van nederland. De python is van 1982 ongeveer. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat de eerste van nederland was.

mar

mar

22-01-2012 om 17:29

Pegasus

De Pegasus stamt uit 1991. Het mag dan wel een houten achtbaan zijn, maar hij is niet oud.

De achtbaan uit de Waarbeek is uit 1930. Die is dus in ieder geval ouder. Het kan best zijn dat Nederland helemaal geen houten achtbanen heeft gehad.

Misschien dat de nederlandse fabrikant van achtbanen, volgens mij Vekoma, meer kan vertellen.

pooh bear

pooh bear

22-01-2012 om 19:55

Nog niet overtuigd

Oke de achtbaan uit Waarbeek is in elk geval heel oud maar ik kan nergens vinden of het ook de eerste achtbaan in Nederland was.
Ik zal eens een mailtje sturen naar dat park daar weten ze dat vast wel. En ook een mailtje naar die achtbaanfabrikant.
bedankt alvast voor het meedenken.

pooh bear

pooh bear

22-01-2012 om 19:56

Kaatje

Ik lees net in dit draadje dat jou zoon heel veel van achtbanen weet. Zou je hem willen vragen of hij weet wat de eerste achtbaan van Nederland was?

pooh bear

pooh bear

22-01-2012 om 23:13

Beemer

Natuurlijk is de spreekbeurt van mijn dochter. Ze heeft vanmiddag informatie lopen zoeken maar dit kon ze niet vinden. En daarom vroeg ze mijn hulp.

Overigens heeft mijn dochter een andere oudste nog werkende achtbaan gevonden.

Puck

Puck

23-01-2012 om 08:36

Ja? welke?

Ja Pooh Bear, nu willen we allemaal alles van achtbanen weten. En ik heb ook wel andere oudere gevonden, maar niet in Nederland.

pooh bear

pooh bear

23-01-2012 om 10:11

Reactie

Beemer had het over de oudste nog werkende achtbaan ter wereld. En dat is de leap the dips uit Pennsylvania. Gebouwd in 1902.
Als ze gevonden heeft wat de oudste van Nederland is laat ik dat natuurlijk weten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

23-01-2012 om 11:22

Ben 't geloof ik even kwijt

Ik snap er geloof ik niets meer van. Eerst heb je het over de oudste achtbaan in Nederland, dan heb je het ineens over Beemer die het over de oudste achtbaan ter wereld heeft, maar dat kan ik in de postings van Bemmer helemaal niets terugvinden. Dan kom je met een achtbaan in Amerika op de proppen terwijl je vraag over een achtbaan in Nederland gaat.
Ik wordt geloof ik een beetje tureluurs van al die achtbanen.
Maar ik ben ook niet overtuigd hoor dat die in de Waarbeek de oudste in Nederland is. Misschien zijn er wel oudere maar werken die niet meer of waren ze niet van staal.

1979 eerste stalen achtbaan.

http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/attracties/50740-achtbanen-of-rollercoasters.html

maar dat klopt weer niet met die van de waarbeek???

Hibiscus

Hibiscus

25-01-2012 om 21:00

Thorpe park stunt regelmatig met dit soort onzin. Die ledematen zijn niet afgerukt, het is allemaal nep, maar het is wel grappig. Ik kan via de Ipad de link niet sturen, maar zoek op dailymail.co.uk even naar het artikel en lees het commentaar, erg grappig.

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.