Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Efteling bezoeken?

Wij hebben (België) bijna vakantie. Kan iemand mij zeggen of dit ook zo is voor de kinderen uit de provincie van de Efteling (Noord-Brabant)? Anders zou volgende week wel eens een prima weekje kunnen zijn om rustig naar de efteling te gaan?

Ik ben ooit geweest eind augustus, en toen was er bijna niemand, heel leuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Brabant nog niet

We mogen nog vier weken. Waar je in deze periode wel meer kans op hebt zijn de schoolreisjes, maar die vertrekken in ieder geval weer op tijd.

Ga maandag!

A.s. maandag speelt het NL elftal tegen Slowakije (toch?)in de achtste finales. Om 16.00 uur. Omdat de Efteling vrij duur is en mensen niet snel daarheen zullen gaan als ze al vroeg weer weg willen om de wedstrijd te zien, kon het maandag wel eens lekker rustig worden in de Efteling.

Groeten,

Temet

Sasvangent

Sasvangent

25-06-2010 om 13:24 Topicstarter

Dan nog niet

Het nog school tot 29ste, 12 uur. Maandag zijn mijn kinderen trowens zelf op schoolreis. 'T was anders een goede tip geweest.

Schoolreisjes, ja, daar zal ik wel rekening mee moeten houden, maar dat zal hopelijk beter meevallen dan een drukke vakantiedag.

Bastet

Bastet

25-06-2010 om 13:58

Tip

Ik woon westelijk,en ging altijd op de allereerste zaterdag van de zomervakantie.Het westen heeft nu als eerste vrij,dus zaterdag 3 juli,of vrijdag de 2e lijkt me prima.Dan is het waarschijnlijk rustig!
Bastet

Sasvangent

Sasvangent

25-06-2010 om 14:04 Topicstarter

Tenzij het echt slecht weer is, zal het 1, 2 of 3 juli worden.

Bastet: wat bedoel je met: "Het westen heeft nu als eerste vrij,...": veranderd dat elk jaar ofzo?

Enne Pelle: even serieus, van belgen kan je toch nooit last hebben

Puck

Puck

25-06-2010 om 14:46

Sasvangent

Nederland is in 3 regio's verdeeld en die hebben gespreid vakantie. Iedere regio rouleert mee in het systeem en soms hoor je dus bij de eerste groep die vakantie heeft en soms bij de 3e groep.
Wij zijn ooit op de vrijdag in de herfstvakantie geweest. Noord had toen de laatste dag en Midden en Zuid zouden vakantie krijgen. Verder is vrijdag DE wisseldag voor huisjes. Het was echt hartstikke rustig.
Ik zou ook op 1,2 of 3 juli gaan en dan lekker lan blijven. De meeste schoolreisjes zijn al lang voor sluitingstijd weer weg, als je ervoor zorgt dat jij de laatste bent die de poort uit gaat dan heb je de laatste uurtjes ook nog extra rustig

Sasvangent

Sasvangent

25-06-2010 om 15:19 Topicstarter

Woensdag

kan ik eigenlijk ook, ons schooljaar is dit jaar wel erg vroeg gedaan (tot 1 september - de gelukzakjes!!).

Woensdag is misschien nog de beste dag, want dan geen schoolreisjes, en ik veronderstel dat je zoiets niet snel op een halve dag doet.

Nou, dat wordt leuk, in alle rust zonder uren aanschuiven.

En te onthouden: vakantieroulement dus in NL, daar is ons landje te klein voor

Tirza G.

Tirza G.

25-06-2010 om 15:59

Sasvangent

Geloof me: ons land is daar ook te klein voor. Maar ja, we hebben nou eenmaal kapsones he.

Tirza

Schoolreis hier altijd op woensdag :o)

Nou hier op school is juist altijd de schoolreis op woensdag. Dan zijn ze pas later in de middag terug. Dus deels schooltijd en deels eigen tijd. En vaak dus naar de Efteling :o). Maar ik ken geen andere scholen die dat ook op een woensdag doen, maar het kan dus wel.

Veel plezier in de Efteling, groetjes Pinkelot

Biene M.

Biene M.

25-06-2010 om 19:28

Handig

Op de website van de efteling staat een overzichtje van de drukke en minder drukke dagen, zie http://www.efteling.com/NL/Park/Park-Openingstijden.html

Polly Shearman

Polly Shearman

26-06-2010 om 11:02

Na 1 juli

zal het wel even heel druk zijn, vooral met abonements houders, omdat dan joris de draak open gaat.
Dus alle mensen uit kaastheuvel zullen op woensdag middag wel even komen kijken.
Er zijn ook veel kortingsakties geweest dus ik denk zoiezo dat het de hele zomer heel druk zal zijn.

groet, pol

Als je op 2 juli gaat

... kom je mijn zoons tegen want die hebben dan schoolreisje

Sasvangent

Sasvangent

03-07-2010 om 22:39 Topicstarter

Geweest

op vrijdag en het was een hele leuke en warme dag, maar met al je kleren kletsnat viel dat ook nog mee .

Ik denk dat het inderdaad een rustige dag was, enkel bij de Vliegende Hollander hebben we moeten aanschuiven. De rest konden we gewoon verschillende keren na elkaar doen (bv, Joris en de draad 3 keer na elkaar!).

De dag was alleen te kort. Bedankt voor de tip van de voetbal, zelfs niet veel schoolreisjes.

Grappig

Het klopt dus weer: als de mussen bijna dood van het dak vallen, is het een perfecte pretparkdag . Veel mensen blijven dan toch maar liever thuis heb ik het idee.
Mijn zoons hebben het ook prima naar hun zin gehad vrijdag!

Sasvangent

Sasvangent

05-07-2010 om 10:01 Topicstarter

Mickey

Had je zoon toevallig met gele T-shirt met BS school/dorpnaam erop (begon met een ?

Sasvangent

Jep, dat waren ze!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.