Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vic

Vic

29-05-2011 om 16:31

Efteling in de zomervakantie

Ik wil in de eerste week van de zomervakantie (week van 11/7) naar de Efteling. Op de website staat de hele zomervakantie in oranje dus 'druk'. Wie is er al eens geweest in een zomervakantie? Is het dan echt afgeladen, met lange rijen e.d.? Ik wil op een dinsdag of woensdag, en dan klokslag 10 voor de deur staan. Of is het rustiger op maandagen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

29-05-2011 om 21:16

Juni en juli

Bij ons (regio Den Bosch) is er geen vakantieperiode in juni. Bij een vriendin an me (regio Nijmegen) is het juist deze week vakantie. Wat dat betreft geef ik Pelle veel kans op een wat rustige Efteling.
Ik ben de afgelopen twee jaar in de zomervakantie naar de Efteling geweest (een keer in juli en een keer begin augustus). Wel druk maar op zich toch wel te doen. Ligt er misschien ook aan of je het hele park of een gedeelte wilt zien. Wij gingen naar het sprookjesbos en kleuterdingen.

Kobalt

Kobalt

29-05-2011 om 22:50

Wij

Wij zijn nu twee keer in de zomervakantie geweest. Het is best goed bevallen. Vanwege de zevenmijlszomer is de Efteling langer open, tijdens de laatste anderhalf uur, wordt het heel hard stiller. Dan kun je de favoriete attracties nog een keertje dunnetjes overdoen zonder lange wachtrijen. Vorig jaar zijn ze drie keer in de vliegende hollander en vijf keer in Vogel Rok geweest.
Wij gaan meestal wel op een dag waarop minder goed weer voorspeld wordt. Als het buiig is, willen veel mensen niet naar de Efteling, ons kan dat niet zoveel schelen.

Onze ervaring

... is dat het ook op dagen dat de mussen van de het dak storten van de hitte, wel eens minder druk kan zijn. (Of we hadden mazzel )
Inderdaad gebruik maken van de Zevenmijlszomer, en vroeg komen.
Als er 'druk' staat op de site wil dat idd wel zeggen dat je bij de meer gewilde attracties lange rijen kunt verwachten (Joris & de draak bijvoorbeeld, die is nieuw), en de Vliegende Hollander (ook vrij nieuw). Ik zou daar denk ik als eerste heen gaan, en als het dan al meteen druk is, later op de dag opnieuw proberen.

Voor de nieuwe show Raveleijn moet je (gratis) kaartjes halen, ook voor kleintjes onder de 4. Op het plein voor die attractie staan automaten. Dan zie je ook meteen welke show die dag evt. al vol zit. Wij merkten trouwens vandaag dat je niet meer dan 4 kaartjes tegelijk kunt nemen bij die automaten (we waren met 5 man). Ik denk om te voorkomen dat mensen er tientallen tegelijk nemen en vervolgens niet komen opdagen. Dus meteen daarna nog 1 los kaartje genomen, dat ging prima. Het zijn geen vaste plaatsen, dus het is wel handig om een kwartiertje voor aanvang van de show aanwezig te zijn.

Sascha2

Sascha2

30-05-2011 om 08:41

Aanvulling pelle

Huhm, ik zie net dat mijn berichtje op twee manieren gelezen kan worden: "Bij een vriendin an me (regio Nijmegen) is het juist deze week vakantie". Ik bedoelde met die opmerking dat het in Nijmegen momenteel vakantie is, dus de laatste dagen van mei. De week van 7 juni niet.

ishtar

ishtar

30-05-2011 om 09:18

In de zomervakantie

is het het rustigst op de zaterdag en de zondag, en het drukst op de dinsdag en de donderdag.
(tenminste, op de Julianatoren het kan wel wat verschillen ivm doelgroep, maar ik denk dat het voor het grootste gedeelte wel overeenkomt.)
Pelle, ik denk dat je dinsdag 7 juni wel kunt wagen. Is geen algemeen vrije dag (hier moeten ze allemaal naar school) Het is wel 'schoolreisperiode'

Ik woon er vlakbij

Ik woon er vlakbij, en de eerste dinsdag van een vakantie is altijd de druktste dag. Verder zijn alle dinsdagen vaak druk. Raar he? De file staat dan vanaf de snelweg, via de afslag zo Kaatsheuvel in. Mag jij bedenken wat je doet.

Vroegah gingen we op de zomer zaterdagavonden, dan was het park tot 10 uur 's avonds open. En als je dan om 4 uur 's middags ging, kreeg je flinke korting. Ik weet niet of dat nog steeds is. Wel fijn dat het tegen etenstijd heel rustig was bij de grote attracties en en er is dan vaak muziek en een afsluiting met vuurwerk. Vond ik echt heel leuk!

Dorry

Pinkstervakantie

hier in N-H hebben heel veel basisscholen vakantie van 13 tm 18 juni( de week na pinksteren dus.

Vic

Vic

30-05-2011 om 15:09

Dorry

Dat is een goede tip! Ik had juist verwacht dat dinsdag de rustigste dag is, omdat dat zo'n drukke werkdag is. Misschien moet ik anders juist in de laatste week van de vakantie gaan, week van 15 augustus?

Vic

Vic

30-05-2011 om 19:47

Pelle

Dat is wel zo, ja. Maar in augustus zijn er misschien weer meer mensen met vakantie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.