Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

angel3

angel3

27-10-2012 om 21:52

Efteling met regen?

Kids hebben deze week n studiedag . Ideaal voor de Efteling dacht ik. Maar de voorspellingen zijn wel erg slecht. Zou jij bij 90 % regen voorspelling gaan ?
Kids zijn 9 en 6 .....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

27-10-2012 om 22:08

Nee

Ik vind het zo afzien om in de regen rond te lopen, met je gele Eftelingponcho, en zou lekker wachten op een studiedag in het voorjaar. Als je in de buurt woont zou je nog op de dag zelf kunnen beslissen. 90% kans op regen betekent niet per se dat het daar regent.

Ik zou ook even kijken hoeveel mm regen wordt voorspeld. Als er bv 90% kans is op een bui dan is het nog wel te overzien. Maar een hele dag aan een stuk door regen is niet meer leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tijgeroog

Tijgeroog

27-10-2012 om 22:31

Wel lekker rustig...

Ik zou op de dag zelf beslissen, of de avond ervoor. Kijk niet alleen naar de kans, maar ook naar hoeveel mm en, op bv weeronline, hoe dat over de dag verdeeld wordt. En wat wil je doen?
Ik ben wel eens, met m'n abonnement, op een avond met heel veel regen geweest. Dikke jas aan en er op ingesteld zijn. Ik geloof dat ik toen een keer op 30 in de verschillende achtbanen geweest ben. Dat was een leuke avond, maar als je eens in de paar jaar een dagje gaat en lekker de hele dag rond wilt slenteren is dat natuurlijk heel anders.

Sawo

Sawo

27-10-2012 om 23:55

Lekker rustig

Mijn familie is een keer op een dag dat het tussen 10 en 11 uur regende naar de Walibi geweest. Heerlijk rustig echt niemand. Ze konden overal heerlijk in en dat terwijl het niet meer regende. Dus als er niet voorspelt wordt dat het de hele dag gaat miezeren (ook in Nederland vrij zeldzaam) lekker gaan.

Tijdens een regenbui kan je lekker schuilen.

Relithe

Relithe

28-10-2012 om 00:34

Nee

Ik heb er van de zomer rondgelopen in de regen maar ik vond het niets. Alles is nat he, daar is niks aan

liora

liora

28-10-2012 om 08:18

Hee angel3

Ligt het aan mij of ben je lang niet op het forum geweest? Gaat alles goed?
Mrt De Efteling kan ik je niet helpen: ik ben zelf nog nooit geweest en mijn kinderen ook niet...

Liora

angel3

angel3

28-10-2012 om 08:37

Liora

Ha liora. Dank.
Ik ben er nog wel regelmatig maar heb ook andere nick omdat ik met deze paar x door bekenden ben aangesproken.
Wil je mijn andere nick best mailen maar zeg het hier even niet

angel3

angel3

28-10-2012 om 08:41

Dank

Tja wild met airmiles kaart kopen maar die moet je week vantevoren bestellen. Vandaag dat ik wilde kijken of ik het zou gokken. De airmiles kaarten zijn maar tot 2 dec geldig en als we deze week niet gaan lukt dat niet meer. In het voorjaar zijn de studiedag en vastgeplakt aan de mei vakantie oid. Geen losse dag in elk geval. Wellicht dat we weggaan.
Ik wacht het even af en koop dan wel ah airmiles kaarten.... beetje korting. Scheelt altijd weer...

Kiki

Kiki

28-10-2012 om 09:56

Hier zitten we het hetzelfde

Wij hebben kaartjes voor de efteling die tot 1 november geldig zijn.
We hebben dinsdag in de planning liggen, met 80% kans op neerslag.

Wij gaan gewoon in de hoop dat het niet de hele dag regent. Hoe vaak gebeurt het nou dat het de hele dag non stop achter elkaar regent? Bijna nooit.

We hopen er maar het beste van en anders hebben we gewoon pech

Roosje Katoen

Roosje Katoen

28-10-2012 om 12:27

Zou het niet doen

Je bent toch de hele tijd buiten in de Efteling. Ben een keer geweest toen het 's middags ging regenen, waren ook gelijk alle attracties zeiknat dus dat verhoogde de feestvreugde ook niet echt.

Zomer en regen, dat gaat nog

Maar deze temperaturen met regen, nee, dat zou ik niet doen, je wordt door en door koud.

mix

mix

28-10-2012 om 15:13

Ja hoor

hier ook eens op een miezer- en regendag gedaan en we hebben voornamelijk de binnendingen gedaan. Was het even droog dan gingen we een buiten atractie in.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-10-2012 om 23:01

Valt toch wel mee?

D'r is best veel binnen te doen in de Efteling.

Maar eerlijk gezegd, als ik de keuze heb zou ik ook met droog weer gaan. Een droge koude dag in het weekend is trouwens ook best wel een optie. Volgens mij is het in de winter nou meestal ook niet bepaald "hutjemutje"druk.

Deze week

Deze week zijn dinsdag en woensdag droge dagen. Woensdag zelfs met zon. Ik zou liever niet gaan als het de hele dag regent.
http://mobil.wetter.de/niederlande/wetter-kaatsheuvel-1810413.html

Tijgeroog

Tijgeroog

30-10-2012 om 10:51

Retropersepectief

Voor gisteren was er veel regen voorspeld. Ik woon in de buurt van de Efteling. 's Morgens heeft het geregend, maar toen ik om een uur of tien ging hardlopen (als de Efteling open gaat) was het droog en volgens mij is het een groot deel van de dag droog gebleven. Om half vijf was het aan het miezeren en een uur later ging het was harder regenen, maar toen was de Efteling toch al weer bijna dicht. Conclusie: gisteren had je best kunnen gaan. Vandaag en morgen ziet er ook goed uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.