Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Carlotte

Carlotte

19-04-2011 om 10:39

Efteling, wanneer is het niet druk?

Hoi,
Ik wil nu weleens een keer naar de Efteling met ons gezin, we zijn er nog nooit geweest en de oudste is al 12!
Maar het is natuurlijk wel ontzettend duur, en dan wil je op die ene dag zoveel mogelijk zien en doen en niet eindeloos in de rij staan.
Aanstaande vrijdag zijn de kinderen vrij, maar waarschijnlijk alle scholen in Nederland. Toch staat die dag op de Efteling kalender als 'rustig'.
De eerste week van juni (de week van hemelvaart) hebben onze kinderen vrij, dat is geen reguliere vakantie. Maar die hele week staat op de kalender als 'druk'. Zou het dan ook echt zo druk zijn als je op maandag of dinsdag gaat?
Wie is ervaringsexpert, komt vaak in de Efteling en kan er iets over zeggen?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-04-2011 om 10:59

Naseizoen

Pretparken vind ik altijd een stuk rustiger in het naseizoen fan in het voorseizoen. Wij zijn ooit op de vrijdag van de herfstvakantie geweest. De wisseldag van veel huisjes en de ene helft van het land kreeg vakantie en de andere was het de laatste dag. Echt ideaal, nergens langer dan een minuut of 10 moeten wachten.
De eerste week van juni zijn er toch best een heleboel scholen die vakantie hebben en verder zijn er in die periode veel schoolreisjes etc.

Kobalt

Kobalt

19-04-2011 om 11:40

Hier

Je moet volgens mij ook een beetje geluk hebben. Als er erg mooi weer voorspeld wordt, is het eerder druk.
Wij zijn nu een paar keer in de zomervakantie geweest. Op een vrijdag, op een dag dat er af en toe regen werd voorspeld. Dan is het park tot laat open en blijven wij ook tot het allerlaatste.
Dat is echt heel leuk. Overdag valt de drukte dan mee, en rond een uur of zes wordt het echt rustiger.
Je loopt wel het risico dat je nat wordt van een regenbuitje, maar dat kan ons nooit zoveel schelen.

maan.

maan.

19-04-2011 om 12:00

Moederdag?

ik heb eens horen vertellen (of misschien wel hier gelezen) dat moederdag heel erg leuk is om in de efteling te vieren, lekker rustig (en een mooie smoes om de verplichtingen te ontvluchten).

Fiorucci

Fiorucci

19-04-2011 om 12:01

Tip

Ik woon in regio Den Haag. Wij gingen altijd op de allereerste zaterdag van onze zomervakantie. Dan is half NL aan het inpakken of al weg, en is het in de Efteling goed te doen!

Tijgeroog

Tijgeroog

19-04-2011 om 13:01

Niet naseizoen

Niet in het naseizoen, de afgelopen 2 jaar was het dan erg druk, veel en veel drukker dan in de lente. Ik denk dat nu gaan best handig is, zeker als de AH later deze maand nog een kortingsactie heeft (ik denk dat veel mensen daar op wachten.
Of, nog beter, een keer op de studiedag, dat zijn de beste dagen.

Tijgeroog (met abonnement)

Bibi72

Bibi72

19-04-2011 om 13:13

Konningedag?

Ik heb ook wel eens vernomen (nog nooit zelf geweest) dat het op konningedag rustig(er) is. En, als je in Den Haag woont, prinsjesdag! Dan zijn Haagse kinderen vrij, maar de rest niet!

Carlotte

Carlotte

19-04-2011 om 17:31

Bedankt (denk ik...)

Er is dus geen peil op te trekken. We gaan inderdaad maar niet aanstaande vrijdag, het wordt veel te mooi weer Ik ben bang dat het dan toch echt druk is.
En in de herfst maar niet in de herfstvakantie is niet echt een optie, dan zit oudste op de middelbare en ik neem aan dat ze daar geen studiedagen hebben.
Ik denk dat we toch maar voor die maandag of dinsdag in juni gaan, en dan bij opening voor de deur staan, dan zijn de schoolreisjes er nog niet.

Volgende week

Wij gaan as dinsdag. Okee, de basisscholen zijn wel vrij, maar vo en mbo niet, ik hoop dat het meevalt die week.
We zijn ook een keer met een hittegolf geweest, ook zo rustig en aangezien je daar voornamelijk in een bos loopt is het heerlijk toeven, geen laat van hitte,
Veel plezier, het is er zoooo leuk,

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

20-04-2011 om 09:03

Dinsdag vrij?

hier echt niet hoor, is toch een gewone dinsdag?

Tijgeroog

Tijgeroog

20-04-2011 om 10:40

Charlotte

Rondom de Efteling zijn een aantal scholen gesloten, maar de meesten hebben 2 weken vakantie in mei. De paasvakantie in Belgie is weer voorbij, dus daar heb je ook geen last meer van. Dus ik denk dat je een hoop kunt doen/zien.
Tip: probeer er kwart voor 10 ofzo te zijn. Ga dan (als je van achtbanen houdt) naar Joris en de draak, met een beetje mazzel kun je dan een paar keer achter elkaar. Daar staan vaak de langste rijen. Dan naar de Vliegende Hollander en daarna de Python. Ik verwacht (ervaring) dat je bij de rest van de attracties niet zo lang hoeft te wachten, hooguit 10 minuten. Ook voor Ravelijn: daar moet je (gratis) kaartjes voor hebben, die kun ja halen bij de attractie, maar afgelopen zondag waren er vlak voor de voorstelling nog meer dan genoeg kaartjes. Dus daar hoef je zeker niet eerst naartoe.
Maar ik geef natuurlijk geen garanties he.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-04-2011 om 13:37

Nou

dit is het eerste jaar dat de efteling voor altijd open is. dus hoe het nu met de dagen zit geen idee
Maar wij nemen hier altijd een vrije dag voor... gewoon een dinsdag of donderdag midden in het jaar.. zonder iets bijzonders, dat zijn de dagen dat de efteling geweldig is.. maximale wachtrij.. 5 min! zaligheid.. en waar voor je geld!

Wat fijn,

Dus zelfs vele basisscholen zijn nog open. Nou, waarschijnlijk dus een mazeltje. Ja hier (zuid holland) hebben we twee weken mei vakantie, aansluitend aan de Pasen.
Ik wist niet dat we apart kaartjes moesten hebben voor raveleijn, bedankt voor de tip, maar ik geloof dus dat het wel goed gaat komen, en t weer blijft geloof ik ook nog prima!!
Heb er zin in!!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dicht

Dicht bedoel ik dus, vele basisscholen nog dicht...
Hihi

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

21-04-2011 om 13:09

Schaam

kwam gisteren tot mijn grote schrik erachter dat dochter de komende twee weken vrij heeft. hoezo suf

Hahaha ayla

Die kan zó in ouder-bloopers!
groeten albana

Ayla

Ik had het ook hoor. Ik dacht dat het de eerste twee weken van mei meivakantie zou zijn.
2 weken geleden ofzo achter gekomen dat het Tulpvakantie heet en op 23 april begint!!! Ik weet niet eens meer hoe.
Oh en toen bleek ook nog dat oudste Goede Vrijdag vrij heeft terwijl we dan allebei werken. Ze zitten op 2 verschillende scholen.

...en toen bleek weer dat bij mijn nieuwe werkgever Goede Vrijdag een verplichte vrije dag is

Dat geregel altijd, daar moet je ook maar zin in hebben als werkende ouder...

Tijgeroog

Tijgeroog

21-04-2011 om 23:46

En toch

moet mijn kleuter dinsdag weer naar school. Nog een week, en dan 2 weken meivakantie. Net als alle andere scholen hier in de buurt (en in de buurt van de efteling, met abonnement dus, dus dat scheelt voor iedereen die volgende week wil gaan)

Hier ook

Volgende week nog naar school en dan 2 weken vrij, inderdaad ook regio Efteling, dus ik denk dat je volgende week een heel gunstige week hebt om te gaan.
Wij gaan morgen misschien even of zaterdag, geen idee of het dan druk is. We zijn zondag 10 april geweest en ik dacht eigenlijk dat het druk zou zijn omdat Raveleijn net open was en het heerlijk weer was, maar het was helemaal niet zo druk, nog geen 5 minuten hoeven wachten bij de droomvlucht en hooguit 15 minuten bij de Pirana. Veel meer hebben we niet gedaan, we gingen vooral omdat we Raveleijn wilden zien en ook daar zat het bij lange na niet helemaal vol.

Mazzel/ vraag raveleijn

Nou, heb ik toch Goed gegokt. Dinsdag topdag
Vraagje nog over raveleijn. Is ie ook geschikt voor zoon van bijna 4????

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

22-04-2011 om 13:29

Die ook nog ja

kleuterzoon mag ook twee weekjes thuisblijven. Kwam erachter doordat ik de nieuwsbrief van school kreeg via mail (af en toe best handig om dat ding te lezen) en onderaan stond "fijne vakantie".

pardon, wat fijne vakantie????? Stom genoeg had ik het een half jaar geleden wel op de keukenkalender geschreven maar niet meer verder gekeken dan mijn neus lang was.
Ach ik heb dochter ook al een keer om 7 uur 's ochtends wakker gemaakt en toen herinnerde ze me er fijntjes aan dat ze studiedag had

Tijgeroog

Tijgeroog

22-04-2011 om 15:38

Raveleijn

Ja hoor. Ik ben er afgelopen weekend met m'n zoon van bijna 6 en dochter van 3,5 geweest. De oudste vond het erg spannend (maar dat vindt hij soms ook nog van Diego), maar we hebben 'm steeds uitgelegd dat het allemaal gespeeld was en verklede mensen waren. Anders was hij weggelopen. Uiteindelijk wilde hij graag nog een keer.
M'n dochter vond het prima, zei achteraf wel dat het een beetje spannend. Ik heb het nu nog even gevraagd en ze zegt dat ze het niet eng vindt en wel leuk, ze wil nog een keer (en vertelt ondertussen het hele verhaal nog even na) Buurmeisje van net 4 vond het ook geweldig.

Mooi

Ik denk dat die van bijna 4 het ook minder eng vind dat die van bijna 8 , hahahaha
Maar op de site stond advies leeftijd 6 jaar, dus ik baalde al...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Raveleijn kaartjes

Vandaag waren er om kwart over 3 geen kaartjes meer voor Raveleijn, niet voor half 4 en ook niet meer voor 5 uur, dus ik zou niet tot het laatste moment wachten met kaartjes halen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.