Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

10-05-2010 om 13:24

En een braderie?

(jaja, nu is het hek van de dam)
Wat is er gezellig aan een braderie?
Ligt dat in de lijn van de gewone markt, die uiteenlopende reacties oproept? Vinden mensen die de markt waarderen een braderie ook leuk of juist niet?

Zelf heb ik niks met een braderie. Drukte, allemaal dingen die je niet wilt hebben en winkeldochters van winkeliers...

Maar kennelijk ben ik een uitzondering, want een braderie trekt meestal veel volk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen klap aan

De enige waar we heen gaan zijn de botterdagen in Elburg, alleen voor de versgerookte poon...hmmmmm. Verder zijn alle braderieën één pot nat volgens mij. Overal dezelfde oude ambachten en kraampjes.
Hoe ging dat versje ook al weer?
Braderie, bradera, eten voor Afrika???

Net als de markt

alleen als ik op vakantie ben bezoek ik weleens een braderie.Vooral als ze tweedehands boeken verkopen.

Tihama

Tihama

10-05-2010 om 14:14

Bah

Nee, ik heb niks met braderieën. Die vind ik vreselijk. allemaal dingen die ik toch niet wil hebben.

Tihama

Alleen het woord al.....

braderie.....

vreselijk toch? Ik ruik onmiddelijk zo'n vettige mix van braadworst, stroopwafels, vietnamese loempia's en broodjes hamburger

Brrrr.

Doe mij maar gewone markt, met bloemen en nootjes en groente en kruiden en stoffen...

Ingrid

Vic

Vic

10-05-2010 om 15:47

Kantklossen

De weekmarkt is hier altijd op dinsdag, als ik moet werken, dus daar kom ik nooit. Als het even kan probeer ik altijd wel de jaarmarkt mee te pikken, noem het braderie Dat vind ik altijd wel leuk, met allerlei kraampjes waar mensen zelfgemaakte (?) kunstwerken verkopen en natuurlijk de oudhollandse ambachten als kantklossen en klompen maken.

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2010 om 15:54

Lieverd

Ik woon in een zeer toeristische plaats. De walm van oude ambachten met Vietnamese loempia's afgetopt met kunstnijverheid in de steenschilder-categorie zit hier van Pinksteren tot aan september in je neus. Ik mijd zulke dingen als de pest, maar ja, ik kan er niet altijd omheen.

Tirza

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-05-2010 om 16:18

Vic (ot)

Weekmarkt op dinsdag en de jaarmarkt... woon je toevallig in een dorp in het midden van het land? Komt me bekend voor namelijk

Vic

Vic

10-05-2010 om 16:20

Roosje

Ik woon niet in het midden van het land. Volgens mij heb je in de meeste dorpen wel jaarmarkten. Hier heb ik trouwens nog nooit een loempiakraam gezien.

Nee, maar een (rommel)markt

graag! Of andere markten. Zoon en ik staan do. op de stekjesmarkt in Nienoord. En zaterdag, mits het weer goed is, in Bakkeveen. En daarna hoeft het wat mij betreft ook maanden niet maar die 2 of 3 keer per jaar dat we er staan hebben we een hoop plezier!

soepstengel

soepstengel

10-05-2010 om 18:26

Niks

ik ga echt zelden. Heel soms( 1x per 2 jaar?) als ik een voetbalshirt of zo wil kopen voor zoon,wat ze dan antuurlijk weer niet hebben....
Nee ik vind het vaak zo druk dat ik al niet meer wil....

neteret mut

neteret mut

10-05-2010 om 18:27

Vorige woonplaats

op 30 april een braderie, druk druk druk over de hoofden lopen en veel bijna dezelfde kraampjes met af en toe iets leuks/ aparts. De jaarmarkt in een nog vroegere woonplaats was net zo. Alleen leuk om vlak voor het einde nog snel doorheen te vliegen. Geef mij maar een boekenmarkt

Roosje Katoen

Roosje Katoen

10-05-2010 om 20:32

Vic

Je hebt gelijk, maar bij jouw bericht moest ik erg aan mijn eigen (dertien-in-een-dozijn-)dorp denken

Massi Nissa

Massi Nissa

10-05-2010 om 20:36

Jaaa neteret mut

Geef mij inderdaad maar een boekenmarkt! Het allerergste van de afgelopen verregende koninginnedag vond ik dat er nergens boeken lagen (behalve dan doornatte).
Elke braderie geeft mij akelige gevoelens. De kleding die er verkocht wordt, is zo verschrikkelijk lelijk - en er komt steeds meer kleding, beetje zoals je op de Albert Cuyp op een gegeven moment ook 80% kledingkramen had, is dat nog steeds zo? Anyway, ik vind dus niets mooi op een braderie. Ik wil geen afgietsels van kabouterhuwelijken, ik wil geen bronzen deurplaat met onze voornamen in Gotische letters, ik wil geen polyester string met 'SEXY' erop in glittersteentjes en ik wil geen dekbedovertrek van een tientje, zelfs niet als er 'flouwers are bautifull' op staat. Hoe het dan komt dat ik toch werkelijk elke lokale braderie van voor tot achter en van links naar rechts inspecteer in de hoop op iets wonderbaarlijks, snap ik zelf ook niet.
O ja, dochter van drie vindt vrijwel alle uitgestalde merchandise prachtig.
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

10-05-2010 om 23:14

Gemeen hoor emma b

Om over een shetlandpony heen te lopen

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

10-05-2010 om 23:41

Vroeger

vond ik een braderie nog wel leuk, omdat er vaak dingen te zien waren die je niet snel in een winkel aantreft....tegenwoordig is het gewoon een verkapte extra uitverkoop en staan de toch al bekende winkeliers op de braderie....

Ook toeritsch gebied

Wij wonen ook in zeer toeritisch gebied...er is 2 wekelijks markt. Maar zeker als het toeristenseizoen is is het er duur en beredruk. Dan moet je je door de massa heen wringen...nou dank je wel.Ze hebben altijd wel leuke acties. Waarbij je van alles kan winnen...soms doen we eraan mee...maar dan gaan we speciaal daarvoor. Zo heeft jongste al een abseiling van de kerk gewonnen en een suvivaldag in een park hier vlakbij. Schijnbaar leveren toch weinig mensen het écht in. Of er zijn er die tegen de tijd dat de trekking is er niet meer zijn? (Geen idee hoor)
Er is in de zomermaanden elke week wel een extra markt. Braderieachtig. Soms met speciale onderwerpen (eetmarkt etc.). Wél erg leuk vindt ik de restantenmarkt. Dáár kan je nog 's goede koopjes sluiten! Vooral als je op tijd bent (opent 10.00 uur) en dan is het ook nog erg rustig of helemaal aan het eind (21.00 uur 's avonds). Ik heb er al eens geweldige fijne schoenen gescoord die eigenlijk héél duur waren geweest voor maar 25 euro. Daar heb ik al 3 's zomers plezier van gehad. En een keer van een winkel talloze kleding voor oudste, merkkleding....voor 2,50, 5 euro etc.etc. Oudste heeft daar toen een hele zomer en halve winter mee gedaan zóveel had ze ingekocht.
En de kinderbraderie vindt ik ook leuk.Meestal scoren wij er boeken voor de vakantie voor het hele gezin.
Ik selecteer dus wel, naar welke markt we gaan en stel mijn verwachtingen daar ook op in.
Ach in toeritisch gebied wonen heeft ook z'n voordelen.
(veel gratis straattheater b.v.)Hoewel wij meestal over de nadelen mopperen.
groeten albana

Monique D*

Monique D*

11-05-2010 om 15:46

Tsja, je houdt ervan of je houdt er niet van..

Een braderie vindt men meestal leuk omdat dit vaak wordt gehouden op plekken waar er normaliter geen markt is. Er is soms live muziek erbij (jazzbandjes) en je ziet van alles: van kleren tot aan geurende producten waarvan je, zoals eerder gezegd, het woord BRADerie af kan leiden.
Bij ons is in het voor- en in het najaar braderie in onze straat. Wij vinden het wel leuk om erover heen te wandelen.

Monique D*

Monique D*

11-05-2010 om 15:54

Sommige buitenlandse verkopers praten amper nederlands

Wij waren op een braderie bij een kraampje waar er Chinese(?) verkopers waren. Zij verkochten horloges en schoenen. Ik had een vraag over een van de horloges. Zij verstonden mij niet en konden daarom mijn vraag niet beantwoorden. Het enige wat zij konden zeggen is: "goedemorgen/goedemiddag" en de prijs van hun product opnoemen. Dat vind ik dan weer jammer...

reina

reina

13-05-2010 om 13:06

Niks

Ik ging vroeger naar braderieén voor de kinderen, zo nu en dan wil mijn man er nu wel eens over heen lopen. Ik vond het niks, ik vind het niks, ik koop er nooit wat en wat ze aan snacks hebben is aan mij ook niet besteed. Goh, wat ben ik negatief Ik snap nooit waaromhet er zo druk is....??

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.