Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Guinevere

Guinevere

28-12-2008 om 19:41

En wat gaan jullie deze keer doen met de miljoenen?

Het is weer bijna zover: we kunnen weer ruim 25 miljoen euro winnen! Voor mij de helft dit jaar, ik heb een half lot.
Wat gaan jullie deze keer met het geld doen, aangenomen dat het geld van de vorige keer alweer op is?
Ik denk deze keer toch maar die villa op La Palma te kopen en daar mijn tijd deels lanterfantend te gaan verdoen. Daarna zoek ik er misschien een baantje bij, vakantiehuizen verhuren oid.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

28-12-2008 om 19:43

Guinevere

Mag ik mee? Dan doe ik de reserveringen. Doe jij de rondleidingen, regel ik de rest. Vragen we Manda voor de inrichting.

Tirza

Guinevere

Guinevere

28-12-2008 om 19:46

Mooi

Ja, dat lijkt mij wel een heel fijne taakverdeling, Tirza! Dan wil ik me verder ook nog wel bezig houden met het uiterlijk van de tuinen, OK?
Euhhh....natuurlijk geef ik ook wat aan diverse goede doelen, maar dat is natuurlijk logisch nu ik zo rijk ga worden he!

Wat ik zou doen met 'n miljoen

Ik hoef niet al die 25 hoor, ik teken voor minder

Zodra ik het binnen heb zou ik eerst de stad in gaan, shop till you drop! Lijkt me geweldig, niet te hoeven letten op de prijs maar gewoon kopen wat ik leuk vind, en wat past
Niet alleen voor mij maar ook voor manlief en kind.

Dan zou ik mijn huis opnieuw inrichten, verhuizen hoeft niet want ik zit goed waar ik nu woon.
Misschien nog lekker uit eten met mijn ouders en gezin, wat leuks kopen voor degeen die speciaal zijn in mijn leven en dan is het nog lang niet op LOL

Iig n nieuwe fiets hahaha, vind ik nu zonde van mijn geld want mijn oude rijdt nog prima maar als ik dan toch win?!

En zeker kijken voor n vakantiehuisje in turkije, dichtbij de (schoon)familie.
En dan de rest maar verstandig op de bank zetten? Of in n oude sok, nog beter denk.

leuk om over na te denken en te dromen maar mocht het ooit zover zijn........ ben benieuwd hoe of ik zal reageren hihi

gula

Twijfel

nu ik al die enthousiaste verhalen lees over wat je kan doen met veel geld ga ik twijfelen..............zal ik dan toch nog een lot gaan kopen?????

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 20:02

Mijn wensen zijn dezelfde als een jaar geleden

Want helaas heb ik ze nog niet uit kunnen laten komen.
- ik zou gelijk naar een reisbureau gaan voor een gigantisch mooie rondreis door Afrika, in het bijzonder Zuid Afrika. (daar weer van thuis, zou ik uiteraard nog meer willen zien)
- iedereen zou een flink bedrag krijgen om ermee de stad in te gaan.
- het huis zou opgeknapd worden, ik zou proberen of de buren willen verhuizen op onze kosten en hun huis bij het onze trekken, óf ik zou toch maar op zoek gaan naar een mooi pand aan een van de grachten in onze stad.
- ik zou naar mijn baas gaan en zeggen dat ik mijn baan niet meer nodig heb. Ik zou overigens gelijk nadenken over wat ik wél met mijn tijd wil doen, want van duimen draaien word je ook niet gelukkig.
- Ik zou ons huis helemaal op laten knappen en een hovenier bellen voor de tuin.
- ik zou gelijk een huishoudster zoeken. Iemand die alles voor me kan doen. De was doen, strijken en wegbergen. Het huis schoonmaken... Wat lijkt me dat geweldig.
- Ik heb geen rijbewijs en die zal er ook nooit komen, maar het lijkt me wel makkelijk om een auto te hebben met een chauffeur op afroep.

kaaskopje

kaaskopje

28-12-2008 om 20:04

Opgeknapt met een t uiteraard

...

Twijfel, ach ja....

Ik koop ook geen lot hoor, mijn man helaas wel
Niet geschoten is altijd mis is zijn motto, ik vind het gewoon zonde van mijn geld want we winnen toch nooit wat.
Maar ja, je zal maar net die ene keer wel winnen .....

Trouwens, n huishoudster en auto met chauffeur lijkt mij ook wel wat, dat is n goeie kaaskopje hihi

gula

Onze wensen

Mijn man doet samen met collega's mee, dus als we de 25 miljoen winnen moeten we dat met 10 anderen delen. Maar ach, 2,5 miljoen doen we het ook voor

We zouden het huis verbouwen, een grote gezinsauto kopen (waar straks alle 4 de kinderen veilig in kunnen), een dagje ongegeneerd gaan shoppen voor kleren en schoenen, en 2 vakanties boeken. 1 voor het hele gezin, 1 voor ons 2-en. Allemaal dingen die we nu ook zouden kunnen doen, maar die dan net wat groter, beter, luxer en sneller kunnen.

Verder zou ik mijn moeder op weg helpen, mijn schoonouders wat geven, en geld wegzetten voor de kinderen, voor studie, huis, bruiloft, weet ik veel wat.

Oh ja, en we zouden toch wel gaan trouwen denk ik. Ik heb het wel altijd over mijn man, maar we zijn helemaal niet getrouwd. Hoeft van mij ook niet, maar ik denk dat hij het wel leuk zou vinden

Ja leuk onderwerp

Wat fijn dat er aan mij gedacht wordt, ik kom graag jullie villa's en herenhuizen en paleizen inrichten hoor

Wat te doen met 25 miljoen, nou ik hoop eigenlijk na veel gepieker dat het een ton (of 2, of 3, misschien 4) wordt. Dan hoef je niemand iets te geven en ontstaat er ook geen ruzie.

Ik heb dit jaar 2 loten gekocht, ik zou als eerst mijn studieschuld aflossen, shoppen in de uitverkoop, de ontwerpen voor de uitbouw, keuken en tuin kunnen laten uitvoeren zonder zelf een kwast aan te raken, heeerlijk.

Als het 25 miljoen wordt, dan toch maar rentenieren (niet bij icesave, hahaha) en veel weg geven.

MRI

MRI

28-12-2008 om 22:29

Ik zou...

een groot huis in Nederland én in Ierland kopen en daar mijn atelier, galerie en cursuscentrum opzetten. (oh ja, en mijn eigen bronsgieterij en kleioven) Ik barst mijn huis uit van de kunst en heb tientallen waanzinnige workshops op de plank liggen... (ook al vaak gegeven hoor, maar juist de logistieke romplslomp in combi met mijn ziekte houdt het altijd tegen).
Bij dat huis in Nederland zou ik een waanzinnig grote tuin (park) aanleggen met daarin een meer, een golfslagbad en een kleine boerderij met dieren, een botenhuis bij het meer, in het meer een klein piratenschip en in het bos in het park een klein kasteeltje. Dit allemaal ter grootte van vakantiehuisjes waar alleenstaande moesjes met kindjes gratis mogen verblijven, kindjes zou ik dan vermaakoppas voor inhuren en de moeders mogen dan lekker cursussen doen (dans, schrijven, schilderen, leukk met jezelf leven).
Huishouden en verzorging park/ dieren zou ik helemaal wegregelen via ingehuurde krachten.
Ik zou elke ochtend en avond een kwartier een masseur aan huis laten komen voor de chronische pijn in mijn rug.
Ik zou in no-time versneld mijn rijbewijs halen maar slechts zeer beperkt (in Ierland) rijden.
En ik zou vooral een paar fabrieken in Afrika op willen zetten, gerund door Afrikaanse vrouwen (artsen en pharmaceuten) die zelf aidsmedicijnen kunnen produceren en zodoende zich kunnen onttrekken aan het monopolie van de huidige medicijnproducenten.

nou dat. Ik moet geloof ik toch maar eens eenlot kopen. MariaRosa

Nasha the first

Nasha the first

28-12-2008 om 22:30

Stop met dromen dames

want hij gaat hier vallen, samen met de 27,9 miljoen van de postcode, want de truck heeft hier al gestaan, om een mooi plekkie te vinden natuurlijk....

En inderdaad, eerst een leuke vakantie, dan voor allebei eindelijk de auto die we willen, mooie caravan en wat dingen aan het huis, wellicht een huis ergens vrijstaand kopen.....

25 miljoen

Jeetje, wat een berg geld. Wat zou ik ermee doen, eens effe denken. Een miljoen of 2 verdelen tussen wederzijdse familie/vrienden. Dan een leuk huis kopen( niet overdreven luxe). Een lekkere vakantie naar de zon. Heel veel op de bank. Verschillende banken.Een leuke auto. Bedrag naar bekenden die in de ontwikkelingshulp zitten. Als ik terugkom van vakantie moet ik alweer gaan nadenken wat ik met het geld ga doen. Heb de rente binnengekregen.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-12-2008 om 22:49

Haha (en mr)

Ik doe wel mee, maar wat ik ermee zou doen, geen idee. Ik bedenk wel wat als ik het geld in handen krijg...
Mariarosa, jij bent waarschijnlijk in de war met 25 miljard, met jouw plannen )

Tirza G.

Tirza G.

28-12-2008 om 23:11

Natuurlijk guinevere

Doe jij lekker de tuin. Dan zal ik af en toe op OOL (vanachter mijn luxe-bureau) rapporteren hoe het er mee staat, zodat de dames kunnen boeken.
En die goede doelen: dat ga je dan gewoon lekker zelf brengen, vinden ze heel fijn op zo'n hoofdkantoor.

Tirza

MRI

MRI

28-12-2008 om 23:21

Haha yta

ja denk je dat ik het te ruim inschat, budgettechnisch gezien? Ik bedoel, mijn huidige huis verhuur ik dan, dus ik heb al een basisinkomen (haha). Voor 25 miljoen kan je toch wel wat stukslaan, 60 miljoen gulden per slot van rekening!

MR

lies

lies

29-12-2008 om 08:31

Ik...

ik zou denk ik een derde kindje willen als we zoveel geld winnen... heel gek maar daar zit ik zo aan te denken! ik weet dat we niet voor een derde gaan als we niet winnen, en dat is prima daar ben ik het helemaal mee eens. Het gaat nu allemaal net lekker, met 2 wat grotere kinderen (4 en 6) hebben we het net weer wat ruimer om leuke dingen te kunnen gaan doen.

maar als we zoveel geld hebben, hoef ik niet meer te werken ook niet voor een pensioen etc, dan hoeft zo'n frummel ook niet naar de opvang, kunnen we alle spullen weer opnieuw aanschaffen, grotere auto, geen zorgen om studiegeld, toch lekker op vakantie kunnen en gewoon genieten zonder geldzorgen. lijkt me wel wat

en verder natuurlijk lekker die vakantie, de spullen kopen die we in huis nodig hebben, stoppen met werken om vrijwilliger te worden bij een liefdadigheidsinstantie en daar zelf dingen te kunnen regelen die ik belangrijk vind (ook financieel).

Lies

reina

reina

29-12-2008 om 09:33

Niets

Want k heb geen lot Heb zondag nog met m'n zus geconcludeerd dat we zo'n bedrag helemaal niet willen winnen (een ton zouden we wel leuk vinden en € 2000 ook, snel tevreden, he ?)!

Ik zou

veel weggeven denk ik niet dat we zelf al zo rijk zijn helemaal niet trouwens maar ik zie om me heen veel mensen die het nog slechter hebben.
MIjn vriendin met haar 3 ukkies onder de 2.5 die er helemaal alleen voor staat.De buurmeiden 9 en 18 die net hun mama hebben begraven en die geen vaders meer hebben die zich met hun bemoeit.Mijn familie mee nemen naar euro disney.en lekker shoppen met mijn kids zonder te zeggen nee jongens dat is gewoon te duur.
En mijn man een nieuwe crosmotor geven en voor mezelf.......een keer lekker naar de kapper denk ik.

Guinevere

Guinevere

29-12-2008 om 10:20

Esmeepf

Maar Esmee, hoe zie je dat dan voor je als je man met zijn collega's 25 miljoen gaat winnen? Volgens mij gaat diegene die het lot in bezit heeft er gelijk mee vandoor naar een ver land! Of hebben ze ergens een ondertekende verklaring dat het lot van hun alle 10 is?
Als ze zich allemaal nog in kunnen houden bij het winnen van zo'n enorm bedrag, lijkt het me wel een leuk gezicht als ze zich gezamenlijk melden bij de Staatsloterij. Kan dat eigenlijk, het lot op 10 namen uitbetalen? Want anders worden het schenkingen en gaat een groot deel van het geld linea recta terug naar de staat...

Guinevere

Guinevere

29-12-2008 om 10:22

Nou MR, wie weet winnen we allebei wel. Mag ik dan een keer in jouw kasteel langskomen, dan mag jij in mijn vakantiepark op La Palma op visite. Hebben we allebei nóg een leuk adresje!

dynastie

dynastie

29-12-2008 om 10:29

Ja hoor, dat kan guinevere

"Kan dat eigenlijk, het lot op 10 namen uitbetalen? Want anders worden het schenkingen en gaat een groot deel van het geld linea recta terug naar de staat... "

Ja hoor, dat kan. Je bent gewoon met zijn allen rechthebbende op het lot, dus een schenking is het zeker niet.

Guinevere

Guinevere

29-12-2008 om 10:39

OK, dus als ik als bijna-rijke stinkerd iemand een forse schenking wil doen, kan ik hem of haar beter gelijk meenemen naar het kantoortje van de loterij? Krijgt ie natuurlijk wel gelijk de helft....

Droom

We hebben twee kansen op de volle mep. Bij wijze van kerstkaartje, moet je nagaan.
Manlief is het meest concreet in zijn droom. Hij wil er zo een http://images2.speurders.nl/images/41/4104/41043602_1.jpg
Groet,
Miriam Lavell

dynastie

dynastie

29-12-2008 om 11:54

Yep, guinevere

Maar de kans dat iemand de helft wil afstaan is vrij klein. En ik denk niet dat het werkt als je zegt dat tante Marietje een kwartje heeft bijgedragen en daarom recht heeft op 1/112 deel van 25 miljoen .

Sja

Het liefst zou ik mijn vader beter kopen. In concreto zou ik een nieuwe motor laten bouwen, helemaal naar mijn droom, laag genoeg, toerbuffel met boxermotor. Met een turquoise frame en goede spiegels

Rembrand

Rembrand

29-12-2008 om 13:03

Ander huis.

Ik zou een huis kopen of laten bouwen met een mooie knusse praktijkruimte voor mezelf. Kan ik ook cliënten thuis ontvangen.
M.

Chantelle

Chantelle

29-12-2008 om 13:28

Ik...

Ik heb alles wat mijn hartje begeerd. Misschien wordt de auto wel een tikje luxer maar daar ben ik geen honderdduizenden euro's aan kwijt. Net iets meer huishoudelijke hulp, misschien een nog mooier huis, iedere week lekker uit eten (ipv iedere maand), ieder jaar een verre reis, een leuk feest voor iedereen, hier en daar mensen sponsoren, etc. Het zet niet echt zoden aan de dijk! Maar wat mij echt superleuk lijkt is gewoon eens een dag de big spender uithangen. Veel mooie kleren en schoenen kopen, een verre reis uitzoekn bij het reisbureau, frutsels voor huis kopen, superdeluxe uit eten, even iets uitzoeken bij juwelier, etc en NIET naar het prijskaartje hoeven te kijken!
En toch; vorig jaar wilde ik mijn eerste maandsalaris helemaal aan mezelf opmaken. Dat is me niet gelukt...

Guinevere

Tja, helemaal zeker weten doe ik het natuurlijk niet (geld doet rare dingen met mensen) maar ik geloof wel dat we erop kunnen vertrouwen dat het eerlijk verdeeld wordt. Ze zijn ook niet alleen collega's maar ook vrienden dus het komt dan vast goed
Ze hebben al een keer 2000 euro gewonnen, jaren terug en toen is het ook netjes verdeeld.
Dat het ook op meerdere namen uitbetaald kon worden wist ik ook niet, maar dat is alvast handig om te weten!

Zelfde als vorig jaar

Schulden van vrienden aflossen. En investeren in onderzoek naar de ziekte van overbuurvrouw. Vriendin een goede kuur tegen reuma laten geven in verwegistan.
Mooi huis hebben we al. Auto's ook. Iig elke dag 2 uur een dame voor al het huishoudelijke werk.
Vakantie's, aardig wat weggeven. Ruim voldoende apart zetten voor de kinderen zodat ze niet alleen kunnen studeren maar ook een leuk opstapje hebben voor hun toekomst.
Shop till you drop.
Jeetje, is het al op?!?!?!

Kreng

Kreng

29-12-2008 om 16:08

En ik

Ik zou het huis van de buren kopen en aan mijn man geven. En dan alles hier in dit huis veranderen zonder gezeur gezever en overleggen. Heerlijk mijn zin doen. Niet meer weken en maanden hoeven zeuren en discussieren als ik eens iets wil. Vrijheid kopen dus! Oh lijkt me heerlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.