Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

beertje

beertje

08-08-2011 om 16:19

"enge film" gezocht voor 2 stoere jongens :-)

Ok, mijn 2 'stoere mannen" van 11 en 12 willen heeeeeeeel graag een "enge film" zien. Ze denken zelf erg aan films als Poltergeist, Hellraiser en meer van dat soort genre. Vraag me niet waarom maar het zal wel een typisch jongetjesding zijn: enge films?! Ik hou er zelf dus echt niet van. Momenteel leeft het erg bij hun en hebben ze het er iedere dag over: waar gaan die films over, wat gebeurt er dan, waarom is die persoon zo eng enz.

Dus...ik wil ze best wel een lolletje gunnen en ze mogen van mij wel een enge film bekijken maar daar heb je natuurlijk verschillende gradaties in. Dus films als Saw enz (bah!) kunnen ze wel schudden. Wie weet een andere enge film die deze 2 tere kinderzieltjes wel zullen verdragen...Niks met geesten ofzo...Ik dacht zelf aan "Scream" of "i know what you did last summer". Dus dat het meer om de "suspense" gaat en niet zo zeer om afgehakte en verminkte mensen?! De film mag ook heeeeel spannend zijn en tegen het enge aanzitten. Misschien nog beter. Nogmaals: ik ben erg blanco als het over dit soort films gaat dus tips zijn welkom.

En liever geen commentaar van "ik zou mijn kind er nooit naar laten kijken" want dat is gewoon per kind verschillend denk ik. Mijn jongens vinden Harry Potter bv redelijk saai dus dat zegt al genoeg....(hoop ik).

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

08-08-2011 om 16:34

Harry potter saai?

Ik zit rechtop bij Harry Potter....grappig hoor. Een enge film zonder bloed en afgehakte ledematen is Blair Witch Project. Die vond ik heel erg spannend.

Josje

Josje

08-08-2011 om 16:35

in de bioscoop is er een stricte leeftijdsgrens voor horrorfilms, namelijk 16 jaar. Je moet je identificeren voor dergelijke films. En je zit er niet op te wachten maar ik zou kinderen van 11 en 12 niet naar dergelijke films laten kijken ook al vinden ze Harry Potter soft. Mijn zoon van bijna 12 vindt dat ook maar horror, nee, no way.
En jij bent blanco, als het over deze films gaat, zeg je. Ik zou er eerst zelf een gaan kijken, voordat ik uberhaupt dergelijke jonge kinderen naar horror zou laten kijken.

Josje

Josje

08-08-2011 om 16:57

Wel

overigens zijn Scream en I know ... ook 16 plusfilms met veel bloed, afgehakte ledematen etc, net als Halloween, Nightmare on Elmstreet etc.
Ik heb gecheckt, de Mummuy-serie is 12 plus, evenals Van Helsing en Raiders of the last Arc. Misschien is dat wat?

Fiorucci

Fiorucci

08-08-2011 om 18:22

Ach

Juist als jonge puber was ik dol op horror, en ik ben er ongeschonden uitgekomen..
Er zijn een paar verfilmingen van de Kippevel boeken. En natuurlijk: Scary movie! Vier delen lol. Het zijn een soort persiflages op bekende horrorfilms. Dat waren hier op jonge puber verjaardagsfeesten een groot succes.
En inderdaad de Lift.

Schade?

Tja, ik houd helemaal niet van horror. Maar hoe erg is het als je kind van 12 naar een film voor 16 jarigen kijkt. En ook nog eens op eigen verzoek. Slapeloze nacht? So what.
Een van de Mummy films valt vast in de smaak.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Primavera

Primavera

09-08-2011 om 09:42

Even aan dochter (bijna 13) gevraagd

Oudste dochter is ook zo'n trillseaker, leest het liefst horrorboeken en is dol op dat soort films. Behalve The Mummy, kwam zij nog met Man in Black (niet heel eng, wel leuk) en Tremors (http://nl.wikipedia.org/wiki/Tremors_(film)).
Groeten Primavera

Woensdagavond op rtl 8

Glass House: The Good Mother.
Leek mij behoorlijk eng, maar ik ben een watje

Manlief heeft wel enge films die kwam met Mirrors, maar ik weet van mijn vriendin dat die m heel eng vond?

Primavera

Primavera

09-08-2011 om 10:00

Alfred hitchcock

Oja, en Alfred Hitchcock was natuurlijk een meester in het opbouwen van spanning. Psycho is bijv. geschikt voor 12 jaar e.o. en the Birds heeft als leeftijdsgrens 16 jaar, maar zou mijn dochter rustig kunnen zien.
Groeten Primavera

ayla

ayla

09-08-2011 om 12:19

Beertje

http://www.imdb.com/chart/horror

dit zouden de 50 beste horrorfilms moeten zijn, ik zou hier eens tussen neuzen. Ik ben zelf geen fan, ik heb na scream een week niet durven te gaan slapen. Ik vind the silence of the lambs trouwens super, of Seven

en ik kan me trouwens voorstellen dat ze HP niet willen, zo eng is het nou ook weer niet

joer

joer

10-08-2011 om 00:23

Ideeen

Tips van mijn zoon (18 jaar):

- Devil

_ Orphan

- The Grudge

- Chainsaw massacre

- Saw is te eng zegt hij dan slapen ze 4 weken niet!

jessica 5

jessica 5

10-08-2011 om 03:23

Beertje

jaws(de haaien film uit de jaren 80)heel spannend en soms eng.Deel twee is hier toch wel de favoriet. Ook leuk is the Shining,met jack Nicholson.
Ze zijn wel van de oude doos maar wel spannend en eng.
Ben zelf nog al fan van Stephen King,die zijn ook erg spannend en eng,Pet sematory (kind wat overleden is wat wordt begraven op een dierenkerhof waar dieren weer tot leven komen),It (over dertigers die bij elkaar komen over dingen die er vroegen gebeurt zijn,heel eng,met een clown als monster),Misery (schrijver krijgt een ongeluk in een sneeuw storm en wordt gevonden door een lezer die hem graag voor zich in huis houd,bloed stollend en bizar),Cujo(over een stel wat belaagd wordt door een hond met hond dolheid), Christeen (meisje dat veel gepest werd maar wat speciale krachten heeft om haar belagers een "lesje" te leren.) En natuurlijk nog vele anderen. Het zijn goede verhalen die lekker de spanning opbouwen. Geen films waar je dus steeds van die afgehakte ledematen ziet. Veel films zijn gewoon te downloaden. Wat misschien wel een leuke is voor je jongens is Stand by me. Gaat over een stel pubers die een vermiste jongen vinden die daar dus dood ligt. Prachtige film en prachtige muziek. Ik hoop dat ik je ook op het spoor kan brengen van Stephen King. Wij vinden hier die films geweldig. Ze zijn gewoon spannend en soms heel erg eng. Begin maar eens met met die laatste zullen ze erg leuk vinden. Je kunt ook trailers vinden van die films. Maar goed dit is mijn eigen mening als Stephen King fan.

The shining

Ben ik erg van uit de oude doos als ik The Shining nog steeds heeeeel eng vind??

En van deze tijd, een hele enge serie, Harpers Island. Wel steengoed trouwens.

Groetjes Ruja

Phoebe

Phoebe

15-08-2011 om 21:49

Rose red

Huis wat zelf uitbreid, film van Stephen King. Vind ik een geschikte enge film voor grote kinderen. Zoon (12) kijkt er graag naar. Ook Trucks, vrachtwagens die zelf rijden is te doen, al is het stukje met speelgoedauto op postbode wel even wat minder, vind ik zelf.
Maar liefde voor horror/enge films zit er hier al generaties ingebakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.