Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

03-11-2010 om 19:19

Engels boekje?

Voor dochter leek het me erg leuk om een engelstalig boekje te kopen. ik zag dat zowel op bol.com als op bruna.nl er heeeeel veel boeken te koop zijn en ik heb echt geen idee. Ze zit eerste jaar brugklas dus het kan niet te moeilijk zijn (en de donaldduckpocket is hier uitverkocht).

Iemand suggesties wat betreft serie/titel/zoekopdracht?

PS ook spaanse suggesties zijn zeer welkom (niveau: zeer laag, beginneling.)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

03-11-2010 om 20:14

Een boekje wat ze al kent in het engels?

Mijn zoon leest Harry Potter in het Engels (maar is inmiddels tweedeklasser).

Zijn er niet andere boekjes, die ze al kent, die leuk zijn? Dan kan ze altijd het Nederlandse boek erbij pakken. Matilda van Roald Dahl of zo?

En anders desnoods Jip en Janneke in het Engels - als je dochter daar tenminste de humor van kan inzien.

Margje

Fiorucci

Fiorucci

03-11-2010 om 20:50

Roald dahl

De boeken van Roald Dahl zijn hier geschikt voor en erg leuk. Op bol.com vindt je er genoeg,ook tweedehands!

Spaans

Manolito Gafotas - zijn verhalen of een jongetje in Madrid. Is eigenlijk een kinderboek maar ook bij Spaanse volwassenen erg populair. Ik vond het leuk om te lezen toen ik begon met Spaans lezen.

Voor Spaans zijn films trouwens ook erg leuk omdat je het minder vaak hoort dan Engels en er zijn erg goede Spaanse films te koop op DVD.

Mariel

Annet

Annet

04-11-2010 om 21:15

Inderdaad roald dahl

Dochter zit nu in de 2e. Ook hier zijn Roald Dahl boeken OK. Ze heeft nu Mathilda gelezen.
Vorig jaar las ze Mr. fox en Sjakie en de chocoladefabriek (maar dan in het Engels)

Katja

Katja

05-11-2010 om 22:06

Maan,

ik ben docent Engels, en wat je kan doen is eens kijken (google) op blackbirds. Dat is net zoiets als Lijsters amar dan ih Engels. Hier hebben ze ze ook vaak bij de kringloopwinkel voor weinig!
succes
Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.